Το θέατρο act στο πάνω μέρος στις σκάλες Γεροκωστοπούλου, στην Πάτρα θα παρουσιάσει τη νέα συγκλονιστική παράσταση της ομάδας bijoux de kant, βασισμένη σε κείμενα των Γιώργου Ιωάννου και Ναπολέοντα Λαπαθιώτη, με τίτλο "Ο γείτονάς μου Ναπολέων Λαπαθιώτης".
Μετά τις παραστάσεις «Ραμόνα», «Αχ», «Όσα η καρδιά μου στην καταιγίδα», «Περί φύσεως», «Θέλετε να χορέψομε Μαρία», «Αμάραντα» και άλλες, η καλλιτεχνική ομάδα bijoux de kant παρουσίασε έναν εξαιρετικά επιτυχημένο κύκλο παραστάσεων του «Ο γείτονάς μου Ναπολέων Λαπαθιώτης» στην Αθήνα, με διαρκείς παρατάσεις. Ο μονόλογος, κάνοντας ένα σύντομο ταξίδι στην ελληνική περιφέρεια, θα παιχτεί στο θέατρο act την Παρασκευή 31/3 και το Σάββατο 1/4/2017 στις 21.30.«Θεωρητικά, θα μπορούσαμε να είμαστε στην ίδια γειτονιά επί δεκάξι χρόνια, εφόσον τόσο ήμουν εγώ, όταν αυτός, πενηνταπεντάρης πια, αυτοκτόνησε στις 8 Ιανουαρίου 1944.
Σε μένα έχει κάνει σπουδαία, συνταρακτική μπορώ να πω, εντύπωση η γειτνίαση και συχνά, καθώς περνώ μέσα στα μισοσκότεινα έξω από το σπίτι του Λαπαθιώτη, συλλογίζομαι πως ευχαρίστως θα κατοικούσα κι εγώ μέσα σ΄ αυτό».
Κείμενα: Γιώργος Ιωάννου, Ναπολέων Λαπαθιώτης
Σκηνοθεσία: bijoux de kant
Ερμηνεύει ο Αντώνης Γκρίτσης
Διάρκεια: 50 λεπτά.
Την Παρασκευή 31/3 και το Σάββατο 1/4 στις 21.30 στο θέατρο act.
Τιμές εισιτηρίων: 10€, 8€ (μειωμένο).
Πληροφορίες - Κρατήσεις: 2610272037.
Έγραψαν για την παράσταση:
Γιώργος Σαμπατακάκης, Athens voice
«Ένα Queer Μανιφέστο
Ο γείτονάς μου Ναπολέων Λαπαθιώτης στο bijoux de kant hood
Στη νεοελληνική γκέι ποίηση και πεζογραφία παγιώθηκαν συγκεκριμένες θεματικές στερεοτυπίες, οι οποίες αντικατόπτριζαν την κοινωνική βίωση της ομοφυλοφιλίας τόσο συλλογικά που για έναν περίπου αιώνα η γκέι λογοτεχνία (ακόμα και ζωγραφική) στην Ελλάδα πραγματεύτηκε τα ίδια θέματα, τα οποία τελικά συνθέτουν μια σαφή ομοφυλόφιλη κοσμοαντίληψη, επειδή ακριβώς απορρέουν από την πίστη σε μια τελική, ενυπάρχουσα αντίληψη του κόσμου. H διαμόρφωση μιας αισθητικής της αντίθεσης ήταν ορατή στη λογοτεχνία και τη ζωγραφική, ποτέ όμως τόσο ισχυρά παρούσα στο θέατρο όσο σήμερα.
Τα λαϊκά αγόρια της εργατικής τάξης, οι παραβατικοί και οι ένστολοι, που εκπροσωπούσαν στο γκέι φαντασιακό τη μεγέθυνση της αρρενωπότητας και το αντικείμενο της ομοφυλόφιλης επιθυμίας, αποτελούσαν την απόλυτη θεματική στερεοτυπία της γκέι λογοτεχνίας. Στην παράσταση των bijoux de kant χρησιμοποιήθηκαν κείμενα του Γιώργου Ιωάννου και του Ναπολέοντα Λαπαθιώτη που πέρα από τη γνωστή θεματολογία ασχολούνταν και με ένα ακόμη βασικό ιδεολογικό μοτίβο της ομοφυλόφιλης λογοτεχνίας, που είναι η υπαρξιακή μοναξιά του απόκληρου και του κοινωνικά αποκλεισμένου.
Το ρεμπέτικο porn της σκηνοθεσίας του Γ. Σκουρλέτη, που σκηνογραφήθηκε με την queer ανευλάβεια των εικόνων μιας vintage πορνογραφίας και φωτίστηκε με τα κιτρινοκόκκινα λαμπιόνια κάποιας εξοχικής ανάμνησης ή κάποιας τσαρουχικής αναπόλησης φαλλών, είχε εικαστική ευφυΐα και συναρπαστική πολυαναφορικότητα στην γκέι κουλτούρα.
Ο Α. Γκρίτσης που έγινε η φωνή του επιβλητικού Ιωάννου και του μελαγχολικού Λαπαθιώτη σαν Ρεμπέτης, είναι ένας σπαρακτικά συναισθηματικός ηθοποιός που αναδίδει σε κάθε του λέξη την εύθραυστη ευαισθησία ενός Μάρτυρα. Έγινε ο υπερασπιστής των αποδιωγμένων αδερφών και η φωνή της ομοφυλόφιλης Συνείδησης, πανηγυρίζοντας την ακλόνητη υπερηφάνεια μιας πολιτισμικής κοινότητας που κατασυκοφαντήθηκε, λοιδορήθηκε και πολεμήθηκε ιστορικά από κάθε θεσμική κανονικότητα. Ο Γκρίτσης είναι η αντι-ποίηση του μελοδράματος της Βουγιουκλάκη με το φως της αγνότητας της Αλίκης που τόσο πολύ αγαπάει. Η Φωνή του σπουδαίου Τάκη Σπετσιώτη στο τέλος της παράστασης μνημειώνει το προηγουμένως Απαράδεκτο με την άνεση μιας γλυκιάς προσωπικής ανυστεροβουλίας».
*Εκ των υποστηρικτών επικοινωνίας των παραστάσεων του act είναι το thebest
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου