Μετά από όλον αυτό τον ντόρο που έγινε πρόσφατα για το Athens Pride, την παρέλαση για την ομοφυλόφιλη περηφάνια, τη φωταγώγηση της Βουλής στα χρώματα του Pride, και τις αντιδράσεις σε όλα αυτά, το λιγότερο που μπορούμε να κάνουμε είναι να πούμε πέντε πράγματα για τον όρο «gay».
Λοιπόν, το Λεξικό της Νέας ελληνικής Γλώσσας λέει πως μέχρι τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, η πρώτη σημασία της αγγλικής λέξη «gay» ήταν «εύθυμος, χαρούμενος». Η λέξη προέρχεται από τον παλιό γαλλικό όρο «gai», που κι αυτό κατάγεται από την αρχαία γερμανική λέξη «gahi», που σημαίνει «αιφνίδιος, γρήγορος».
Όμως, μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο, η λέξη «γκέι» αποκτά τη σημασία του «ομοφυλόφιλου», καθώς υπερισχύει στη λέξη η δεύτερή της σημασία, που διατηρούσε από τον 17ο αιώνα. «Γκέι» λοιπόν σήμαινε «αυτός που αχαλίνωτα επιδιώκει ιδιοτελείς ηδονές»... Προφανώς, για εκείνους που «πείραξαν» εννοιολογικά τη λέξη, από τον πανηδονιστή μέχρι τον ομοφυλόφιλο η απόσταση είναι μικρή. Βέβαια, αυτό είναι απορίας άξιον, μιας και έκδοτοι στις ηδονές μπορούν μια χαρά να είναι και ετεροφυλόφιλοι...
Τέλος πάντων, μπορεί κάποιοι να στραβομουτσουνιάζουν με ορισμένες από τις έξαλλες εμφανίσεις στο Athens Pride, αλλά, η απόσταση που χωρίζει αυτούς, από τους φασίστες και τους σκοταδιστές της Εκκλησίας που ζητούν την κεφαλή των ομοφυλοφίλων επί πίνακι, είναι μεγάλη.
Εάν οι ομοφυλόφιλοι δεν καταπιέζονταν στην ελληνική κοινωνία, τότε δεν θα είχαν λόγο για να παρελάσουν, διεκδικώντας θεαματικά και φωναχτά το αυτονόητο. Ποιο είναι αυτό; Τί άλλο από το απαραβίαστο και σεβαστό της ιδιωτικής ζωής του καθενός και της καθεμιάς – ό,τι κάνει κάποιος στην κρεβατοκάμαρά του με τον όποιον άλλο ή την όποια άλλη, εφόσον βέβαια μιλάμε για συναινούντες ενηλίκους, αφορά μόνο αυτόν και κανέναν άλλο. Αφήστε που πολλοί πιστεύουν πως χίλιες φορές να είναι κάποιος gay, με την όποια σημασία τη λέξης, ομοφυλόφιλος ή χαρούμενος, παρά θρησκόληπτος νεοναζί.
Από πού κρατάει η σκούφια μας
Κάθε λέξη κρύβει μια ιστορία. Η ετυμολογία της, δηλαδή η αναζήτηση της προέλευσής της και της αρχικής της σημασίας, μπορεί να μας οδηγήσει πολύ μακριά, τόσο στα ονόματα των ανθρώπων και των τόπων, όσο και στις λέξεις που περιγράφουν αντικείμενα και αφηρημένες έννοιες. news247
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου