Μάλιστα η κοινότητα ΛΟΑΤΙ (Λεσβίων, Ομοφυλόφιλων, Αμφιφυλόφιλων, Τρανς, Ίντερσεξ) αντιμετώπισε το περιστατικό ως επικίνδυνο. Δεν είναι η πρώτη φορά που η εν λόγω κοινότητα έρχεται αντιμέτωπη με υποτιμητική και προσβλητική ρητορική από μέρους της Εκκλησίας. Δεν είναι η πρώτη φορά που η σεξουαλική τους ταυτότητα και ο αυτοπροσδιορισμός τους, αντιμετωπίζονται ως «πρόβλημα» – όπως συγκεκριμένα το περιγράφει και ο Μητροπολίτης Μόρφου. Εξάλλου, το ξεκαθάρισε, μετά τον σάλο των λεγόμενων του, ότι «εξέφρασα τη θέση της Εκκλησίας και τη θέση των Αγίων». Μια στάση μισαλλοδοξίας που τακτικά εκφράζει και αναπαράγει και η ίδια η κεφαλή, ο Αρχιεπίσκοπος. Ωστόσο, δεν είναι μόνο η ομοφοβία η οποία εκφράζεται στα λεγόμενα του Μητροπολίτη ως στάση της Εκκλησίας. Είναι παράλληλα ότι δημιουργεί ενοχές στους γονείς ενός ανθρώπου. Ότι τους παραπληροφορεί και τους φορτώνει με αμαρτήματα. Είναι ότι δαιμονοποιεί τη σεξουαλική πράξη, παρά το γεγονός ότι είναι η συνέπεια της συναίνεσης δύο ατόμων. Είναι ότι επιστρέφει στον Μεσαίωνα, θυμίζοντας περιόδους, περιοχές και θρησκεύματα όπου οι άνθρωποι ζουν μέσα στους περιορισμούς και στα αποθαμένα. Είναι ακόμη η στάση στη γυναίκα και στη μητέρα. Πέρα από την ομοφοβία και την ενοχική σχέση με τον Θεό και με τον άνθρωπο, ο λόγος του Μητροπολίτη ήταν άκρως σεξιστικός. Αναπαράγει ξανά το μοτίβο του προπατορικού αμαρτήματος. Η γυναίκα, η Εύα, έρμαιο της περιέργειάς της και πλανημένη από το κακό, δοκιμάζει τον απαγορευμένο καρπό. Μαζί της παρασύρει και τον Αδάμ, τον άντρα. Έτσι και σήμερα, η γυναίκα αν ενδώσει σε συγκεκριμένη σεξουαλική πράξη, και ιδίως αν της αρέσει, τότε κουβαλά την ευθύνη και την αμαρτία. Εκδιώχνεται για ακόμη μια φορά από τον κήπο της Εδέμ και μαζί της παρασύρει και το παιδί της. Το πιο αποκαρδιωτικό σε αυτή την ομοφοβική, σεξιστική και μισάνθρωπη αντιμετώπιση, είναι ότι εκφράζεται από την Εκκλησία. Εκείνη που θα έπρεπε να έχει ως σκοπό να αποδέχεται τους ανθρώπους μέσα στα αδιέξοδα, στα λάθη και στα πάθη τους. Εκείνη που θα έπρεπε να νοιάζεται περισσότερο, ιδίως για εκείνους που το στερούνται. Για εκείνους που δεν είναι αποδεκτοί. Για τους δακτυλοδεικτούμενους. Για τους κολασμένους.
Από τον Φιλελέυθερο Κύπρου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου