Του Μανώλη Κείου
Ψήφο στην πολυμορφία και στην διαφορετικότητα έδωσε σήμερα από τα Σκόπια ο Πάπας Φραγκίσκος.
Σε μια ομιλία κατά τη διάρκεια μαζικής λειτουργίας σε κεντρική πλατεία των Σκοπίων αντικατόπτρισε στον Ιησού το «ψωμί της ζωής» που ικανοποιεί την πραγματική πείνα της καρδιάς του ανθρώπου και τόνισε πώς οι οπαδοί του Ιησού μπορούν να ικανοποιήσουν αυτήν την πείνα στους αδελφούς τους και στις αδελφές τους.
Ο Πάπας ζήτησε από τους Ρ/Καθολικούς της χώρας να «σπάσουν» και να μοιραστούν με άλλους, όπως έκανε ο Ιησούς στην Ευχαριστία. «Ο Ιησούς μας προσκαλεί να σπάσουμε και να μοιραστούμε τον εαυτό μας μαζί Του και να είμαστε μέρος αυτού του θαυματουργού πολλαπλασιασμού που επιθυμεί να φτάσει και να αγγίξει με τρυφερότητα και συμπόνια κάθε γωνιά αυτής της πόλης, αυτής της χώρας και αυτής της γης», προέτρεψε.
Σε μια ομιλία κατά τη διάρκεια μαζικής λειτουργίας σε κεντρική πλατεία των Σκοπίων αντικατόπτρισε στον Ιησού το «ψωμί της ζωής» που ικανοποιεί την πραγματική πείνα της καρδιάς του ανθρώπου και τόνισε πώς οι οπαδοί του Ιησού μπορούν να ικανοποιήσουν αυτήν την πείνα στους αδελφούς τους και στις αδελφές τους.
Ο Πάπας ζήτησε από τους Ρ/Καθολικούς της χώρας να «σπάσουν» και να μοιραστούν με άλλους, όπως έκανε ο Ιησούς στην Ευχαριστία. «Ο Ιησούς μας προσκαλεί να σπάσουμε και να μοιραστούμε τον εαυτό μας μαζί Του και να είμαστε μέρος αυτού του θαυματουργού πολλαπλασιασμού που επιθυμεί να φτάσει και να αγγίξει με τρυφερότητα και συμπόνια κάθε γωνιά αυτής της πόλης, αυτής της χώρας και αυτής της γης», προέτρεψε.
Ο Πάπας εξήγησε ότι ο Κύριος δίνει ζωή στον κόσμο ικανοποιώντας την πείνα και τη δίψα του με τρόπο που «αψηφά τη στενότητα των υπολογισμών μας, τη μετριότητα των προσδοκιών μας και την επιπολαιότητα των ορθολογισμών μας».
Εκείνοι που ακολούθησαν τον Ιησού, είπε ο Πάπας, ανακάλυψαν ότι η πείνα για το ψωμί έχει και άλλα ονόματα: πείνα για τον Θεό, πείνα για αδελφοσύνη, πείνα για συνάντηση και κοινό εορτασμό.
«Έχουμε συνηθίσει να τρώμε το παλιό ψωμί της παραπληροφόρησης και να καταλήξουμε ως αιχμάλωτοι της ατιμίας, ετικετών και κακοποιών. Σκεφτήκαμε ότι ο συμμορφισμός θα ικανοποιούσε τη δίψα μας, όμως καταλήξαμε με μόνο αδιαφορία και ανυπαρξία. Φυγοκεντρήσαμε με όνειρα μεγαλοπρέπειας και καταλήξαμε να καταναλώνουμε περισπασμούς και στην μοναξιά. Αφοσιωθήκαμε στην διαδικτύωση και χάσαμε τη γεύση της αδελφοσύνης. Ψάξαμε για τα γρήγορα και ασφαλή αποτελέσματα, μόνο για να βρεθούμε συγκλονισμένοι από την ανυπομονησία και το άγχος. Φυλακισμένοι σε μια εικονική πραγματικότητα, χάσαμε τη γεύση του πραγματικά αληθινού».
Προς τούτο, ο Πάπας παρότρυνε τους Χριστιανούς να ανοίξουν δρόμους μετασχηματισμού και μεταστροφής. «Να βιώσουμε τον πολλαπλασιασμό του ελέους και της συμπόνιας του Πατέρα για κάθε άνθρωπο, ειδικά εκείνους για τους οποίους κανείς δεν νοιάζεται: τους ξεχασμένους ή τους περιφρονούμενους» σχολίασε.
Μητέρα Τερέζα
Σχετικά με τα παραπάνω έφερε ως παράδειγμα την εικόνα της μητέρας Τερέζα της Καλκούτα.
Για τη μητέρα Τερέζα, «η αγάπη του Θεού και η αγάπη του πλησίον γίνονται ένα: στον ελάχιστο των αδελφών βρίσκουμε τον Ιησού, και στον Ιησού βρίσκουμε τον Θεό», πρόσθεσε ο Πάπας
Ο Πάπας Φραγκίσκος βρήκε χρόνο να προσευχηθεί στο Μνημείο της Μητέρας Τερέζας.
Όταν γεννήθηκε η μητέρα Τερέζα, η πόλη των Σκοπίων ήταν μέρος από το βιλαέτι του Κοσσυφοπεδίου της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας.
«Ήταν σε θέση να κάνει πολύ καλό σε εκείνους που έχουν τη μεγαλύτερη ανάγκη, γιατί είδε σε κάθε άνδρα και γυναίκα το πρόσωπο του Υιού Σου» είπε προσευχόμενος και συμπλήρωσε πως η μητέρα Τερέζα «έγινε η προσευχή -κραυγή των φτωχών και όλων εκείνων που πεινούν και διψούν για δικαιοσύνη».
Ο Πάπας κατέληξε ζητώντας από την Αγία Μητέρα Τερέζα να «προσευχηθεί για αυτήν την πόλη, για αυτόν τον λαό, για την Εκκλησία της και για όλους εκείνους που επιθυμούν να ακολουθήσουν τον Χριστό … Να ακολουθήσουν αυτόν που δεν ήρθε να υπηρετηθεί αλλά να υπηρετήσει».
Σεβασμός στην ανθρώπινη αξιοπρέπεια, πολυμορφία
Το πρωί της ίδιας ημέρας ο Πάπας έγινε δεκτός στο προεδρικό μέγαρο και ενθάρρυνε το κράτος των Δυτικών Βαλκανίων στην προσπάθειά του να αποτελέσει φάρο ειρήνης, αποδοχής και γόνιμης ενσωμάτωσης μεταξύ πολιτισμών, θρησκειών και λαών.
Περιέγραψε τη χώρα ως γέφυρα μεταξύ Ανατολής και Δύσης και σημείο συνάντησης για πολυάριθμα πολιτιστικά ρεύματα.
Αλλά αυτό που είναι πολύτιμο, τόνισε, είναι η «πολυεθνική και πολυθρησκευτική έκφραση» του λαού, η κληρονομιά μιας πλούσιας και πολύπλοκης ιστορίας σχέσεων που έχουν σφυρηλατηθεί κατά τη διάρκεια των αιώνων.
«Αυτό το χωνευτήρι πολιτισμών, εθνοτικών και θρησκευτικών ταυτοτήτων», δήλωσε ο Πάπας, «έχει οδηγήσει σε μια ειρηνική και διαρκή συνύπαρξη χωρίς διακρίσεις».
Ο ποντίφικας σημείωσε ότι «οι διαφορετικές θρησκευτικές ταυτότητες Ορθοδόξων, Καθολικών, άλλων Χριστιανών, Μουσουλμάνων και Εβραίων και οι εθνοτικές διαφορές μεταξύ των Μακεδόνων, των Αλβανών, των Σέρβων, των Κροατών και των προσώπων που προέρχονται από άλλα περιβάλλοντα έχουν δημιουργήσει ένα ψηφιδωτό στο οποίο κάθε κομμάτι είναι ουσιώδες για τη μοναδικότητα και την ομορφιά του συνόλου. Αυτή η ομορφιά, είπε ο Πάπας, θα γίνει πιο εμφανής αν το μεταβιβάσουν και θα το φυτευσουν στις καρδιές της επόμενης γενιάς».
Σύμπήρωσε ότι οι προσπάθειες για να μπορέσουν οι διαφορετικές θρησκευτικές εκφράσεις και οι διαφορετικές εθνοτικές ομάδες της χώρας να βρουν έναν κοινό λόγο κατανόησης και σεβασμού της ανθρώπινης αξιοπρέπειας και κατά συνέπεια της εγγύησης των θεμελιωδών ελευθεριών θα οδηγήσουν σίγουρα σε ένα μέλλον ειρήνης και ευημερίας.
«Οι βόρειοι Μακεδόνες μπορούν έτσι να χρησιμεύσουν ως παράδειγμα και σημείο αναφοράς για μια γαλήνια και αδελφική κοινωνική ζωή που χαρακτηρίζεται από ποικιλομορφία και αμοιβαίο σεβασμό».
Μετανάστες, πρόσφυγες
Ο Πάπας τέλος εξέφρασε την εκτίμησή του για τους Σκοπιανούς, οι οποίοι μαζί με αρκετούς διεθνείς οργανισμούς παρέχουν βοήθεια σε μεγάλο αριθμό μεταναστών και προσφύγων από τις χώρες της Μέσης Ανατολής.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου