Menu

Δευτέρα 30 Σεπτεμβρίου 2019

ΣΤΙΣ 25 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ ΤΟ 21ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΓΚΛΑΤ ΤΑΙΝΙΩΝ ΓΙΑ ΤΟΥΣ LGBT

35 ταινίες από την Ασία, την Αφρική, τη Βόρεια και τη Νότια Αμερική και την Ευρώπη, ταινίες μ
υθοπλασίας και ντοκιμαντέρ, μικρού και μεγάλου μήκους.

Η «Σύμπραξη για το Κοινωνικό φύλο» διοργανώνει για 21η συνεχή χρονιά το 21ο διαγωνιστικό «Διεθνές Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης ΓκΛΑΤ Ταινιών» (γκέι, λεσβιακό, αμφιφυλοφιλικό, τρανς), το οποίο διεξάγεται για τέσσερις ημέρες, στις 25 ως 28 Σεπτεμβρίου 2019, στην Αποθήκη 1, Αίθουσα Σταύρος Τορνές, στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

35 ταινίες από την Ασία, την Αφρική, τη Βόρεια και τη Νότια Αμερική και την Ευρώπη, ταινίες μυθοπλασίας και ντοκιμαντέρ, μικρού και μεγάλου μήκους θα προβάλλονται σε τρεις προβολές καθημερινά: 5:30 ή 6:00μμ, 7:30μμ και 9:15μμ.

Παρουσιάζονται και αναλύονται οι διαπροσωπικές σχέσεις των ομοφυλόφιλων, αμφιφυλόφιλων, διεμφυλικών και μεσοφυλικών γυναικών και ανδρών. Επίσης αναδεικνύονται οι κοινωνικές σχέσεις τους στο κοινωνικό τους περιβάλλον και παρέχονται πληροφορίες για τις συνθήκες που επικρατούν στις διάφορες χώρες. Ένα σημαντικό ποσοστό των ταινιών αναφέρεται στη ζωή των μεταναστών και των προσφύγων, συγκατοίκων μας, στη χώρα μας και σε άλλα κράτη.

Προβλέπονται έξι συζητήσεις με σκηνοθέτες από την Ελλάδα, τη Γερμανία, την Ισπανία και τη Ρωσία, μετά την προβολή των ταινιών τους, καθώς και συζήτηση με Αφρικανές πρόσφυγες που θα αφηγηθούν τη ζωή και τα οράματά τους.

Το φεστιβάλ αφορά σε θεατές όλων των ηλικιών, των κοινωνικών φύλων και ερωτικών έλξεων, πρόσφυγες και μετανάστες, γονείς και ευαισθητοποιημένους πολίτες στα σύγχρονα κοινωνικά θέματα, επισημαίνεται σε σχετική ανακοίνωση.

Οι 5 από τις 12 προβολές έχουν ελεύθερη είσοδο (βλέπε το Πρόγραμμα), το εισιτήριο για τις υπόλοιπες είναι 5 ευρώ ανά προβολή και 8 ευρώ το ημερήσιο.

Το φεστιβάλ διοργανώνεται από την εθελοντική μη κερδοσκοπική εταιρία «Σύμπραξη για το Κοινωνικό Φύλο», με τη στήριξη του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, του Γενικού Προξενείου της Γαλλίας στη Θεσσαλονίκη και του Γαλλικού Ινστιτούτου, του Γερμανικού Ινστιτούτου Goethe Θεσσαλονίκης, της Βασιλικής Σουηδικής Πρεσβείας στην Αθήνα, αναμένεται δε η στήριξη του Δήμου Θεσσαλονίκης (ΚΕΔΗΘ) και του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, το οποίο παρείχε την Αιγίδα του.

Facebook event: ΕΔΩ


Δέσποινα Καλπενίδου: Ο δικός μας Πινόκιο αγαπά την διαφορετικότητά του

Την ιστορία ενός διαφορετικού αγοριού, του Πινόκιο, παρουσιάζει το φθινόπωρο στο Θέατρο Σοφούλη (Θεμ Σοφούλη και Τραπεζούντος 5) η ομάδα Redicolo. Στην δική τους ματιά τα μέλη της ομάδας εστίασαν στο θέμα της αποδοχής της διαφορετικότητας και χρησιμοποίησαν τις αγαπημένες τους μεγάλες κούκλες που παίρνουν ζωή με την χρήση του σώματος του κάθε κουκλοπαίχτη, ενώ το τελικό αποτέλεσμα της παράστασης «Πινόκιο, ένα διαφορετικό αγόρι» πλαισιώνει πρωτότυπη μουσική και φυσικά τραγούδι. «Ήταν πολύ ωραίο στοίχημα για μας να διασκευάσουμε την ιστορία του αγαπημένου σε όλους Πινόκιο και να την μεταφέρουμε στη σκηνή του κουκλοθεάτρου»δήλωσε στον «Τύπο Θεσσαλονίκης» η Δέσποινα Καλπενίδου εκ μέρους της ομάδας, ενώ αναφέρθηκε και στο πώς ανταποκρίνονται μικροί και μεγάλοι σε αυτό το είδος παράστασης που συνδυάζει θέατρο και κουκλοθέατρο. Περισσότερα στη συνέντευξη που ακολουθεί.

-Τι θα δούμε επί σκηνής; Πού διαφέρει ο δικός σας Πινόκιο;
-Θα δείτε τις περιπέτειες του γνωστού και αγαπημένου σε όλους Πινόκιο, σε μία διασκευή που έγινε ειδικά για την παράσταση και εστιάζει στο ζήτημα της διαφορετικότητας. Ο Πινόκιο είναι μια ξύλινη μαριονέτα που ζει στον κόσμο των ανθρώπων. Ονειρεύεται να γίνει κι αυτός ένα αληθινό αγόρι, θέλει να ανήκει, να νιώσει αποδεκτός. Μέσα από τις περιπέτειές του θα ωριμάσει, θα μάθει να νοιάζεται για τους άλλους και να μην σκέφτεται μόνο τον εαυτό του. Ο δικός μας Πινόκιο λοιπόν, στο τέλος δεν θα μεταμορφωθεί με ένα μαγικό τρόπο σε άνθρωπο, θα παραμείνει κούκλα, όμως θα αποδείξει με την συμπεριφορά του ότι είναι πολύ περισσότερο άνθρωπος από πολλούς ανθρώπους. Θα αποδεχτεί τη διαφορετικότητά του και θα την αγαπήσει.

-Γιατί επιλέξατε τη συγκεκριμένη ιστορία;
-Ήταν πολύ ωραίο στοίχημα για μας να διασκευάσουμε την ιστορία του αγαπημένου σε όλους Πινόκιο και να την μεταφέρουμε στη σκηνή του κουκλοθεάτρου. Παράλληλα, ψάχναμε ένα έργο για να μιλήσουμε για την προσπάθεια ενός διαφορετικού παιδιού να ενταχθεί και οι περιπέτειες του Πινόκιο, βρήκαμε ότι μπορεί να είναι ένας πολύ ωραίος καμβάς για αυτό το θέμα. Στην κλασική σκηνή που ο Πινόκιο με τον φίλο του τον Φιτίλη μεταμορφώνονται σε γαϊδουράκια, στη διασκευή μας αυτό συμβαίνει επειδή στη μαγική χώρα Παιχνιδούπολη μαθαίνουν να σκέφτονται μόνο τον εαυτό τους και να μην ενδιαφέρονται για κανέναν άλλο. Παίζουμε με το δίπολο ανθρωπιά – γαϊδουριά και τα μάγια της Παιχνιδούπολης λύνονται μόνο όταν ο Πινόκιο θα προσπαθήσει να βοηθήσει τον φίλο του και θα αποδείξει ότι νοιάζεται πραγματικά για αυτόν. 

pinocchio.jpg

-Πώς αντιδρούν τα παιδιά και πώς οι μεγάλοι στο είδος κουκλοθεάτρου που παίζετε;
-Χαρακτηριστικές στις παραστάσεις μας είναι οι μεγάλες κούκλες, σε ανθρώπινο ή μεγαλύτερο μέγεθος, οι οποίες ζωντανεύουν και συνδιαλέγονται με τους ηθοποιούς και τα παιδιά. Τα παιδιά βλέπουν να παίζουμε μπροστά τους ένα παιχνίδι θεάτρου, στο οποίο τα καλούμε να συμμετέχουν ενεργά. Ξέρουν πολύ καλά ότι όλο αυτό είναι θέατρο, και δέχονται να παίξουν μαζί μας με ενθουσιασμό, μιλάνε στις κούκλες και αγνοούν τους κουκλοπαίκτες, παρασύρονται και βιώνουν όσα συμβαίνουν στη σκηνή, ως τα σημαντικότερα του κόσμου. Είναι η μαγεία του θεάτρου και του κουκλοθεάτρου που κάνει τη δουλειά της. Οι μεγάλοι διασκεδάζουν πολύ και με το ίδιο το παιχνίδι του θεάτρου και αρκετοί μας εξομολογήθηκαν ότι ήταν για αυτούς μία πολύ ευχάριστη έκπληξη το ότι απολαύσανε και οι ίδιοι τόσο πολύ μια παράσταση για παιδιά.

- Πόσο υπάρχει σήμερα η αποδοχή της διαφορετικότητας; Και πώς μπορούν να βοηθήσουν οι γονείς, ώστε να διαπαιδαγωγήσουν ορθά τα παιδιά τους;
-Όσο μικρότερο είναι ένα παιδί, τόσο λιγότερο ενοχλείται από το διαφορετικό. Δεν τρομάζει, δεν παρατηρεί καν τις διαφορές που ένας ενήλικας έχει μάθει να βλέπει. Μεγαλώνοντας, δυστυχώς, μαθαίνει να το φοβάται, επειδή βλέπει τους γύρω του να το φοβούνται και ακόμα περισσότερο αν προσπαθήσουν να το δασκαλέψουν να το φοβάται. Για να βοηθήσουμε τα παιδιά μας, θα πρέπει πρώτα να δουλέψουμε οι ίδιοι μέσα μας, να πετάξουμε ό,τι κατάλοιπα μπορεί να μας έχει αφήσει το ότι μεγαλώσαμε σε μία κοινωνία που μας έμαθε να φοβόμαστε το διαφορετικό, να καταφέρουμε πραγματικά να μην νιώθουμε απειλή από αυτό, ώστε να απολαμβάνουμε την ομορφιά του. Όπως λέει και ο Τζεπέτο στον Πινόκιο: «Ο καθένας είναι διαφορετικός και εκεί είναι όλη η ομορφιά, αν ήμασταν όλοι ίδιοι, ο κόσμος θα ήταν τόσο βαρετός».

pinocchio2.jpg

-Πείτε μας λίγα λόγια για την ομάδα σας.
-Η ομάδα ξεκίνησε την πορεία της το 2011 από μένα και τον σύντροφό μου Γιάννη Μόμτσιο. Ξεκινήσαμε παίζοντας κουκλοθέατρο παράλληλα με άλλες δουλειές που κάναμε τότε. Καθώς βλέπαμε την ανταπόκριση των παιδιών και του κόσμου στις παραστάσεις, σιγά σιγά το κουκλοθέατρο κέρδιζε όλο και περισσότερο έδαφος στις ζωές μας και τα τελευταία χρόνια έχουμε καταφέρει να ζούμε από αυτό που αγαπάμε. Στην προσπάθεια μας να εξελισσόμαστε, να γίνονται οι παραστάσεις μας όλο και καλύτερες, να μοιραζόμαστε το μεράκι μας, να επικοινωνούμε πιο αποτελεσματικά τη δουλειά μας, συνεργαζόμαστε με αξιόλογους ανθρώπους που συμπορεύονται κατά διαστήματα μαζί μας. Όλοι έχουν βάλει το μικρό ή μεγάλο λιθαράκι τους σε αυτό που έφτασε να κάνει σήμερα η ομάδα και τους ευχαριστούμε πολύ για αυτό. Φέτος παίζουν μαζί μας στις παραστάσεις η Μαρίνα Καζόλη και ο Γιώργος Γκάλπας, ενώ για την επικοινωνία των παραστάσεων συνεργαζόμαστε με τη Λία Κεσοπούλου και τον Αλέξανδρο Καριπίδη.

redicolo_kth_13x16.jpg

Συντελεστές
Κείμενο: Κάρλο Κολόντι, Διασκευή – Σκηνοθεσία: Redicolo Θέατρο Κούκλας, Σχεδιασμός – Κατασκευή κουκλών: REDICOLO ΘΕΑΤΡΟ ΚΟΥΚΛΑΣ, Σκηνικό – Κοστούμια – Μάσκες: Δέσποινα Καλπενίδου, Γιάννης Μόμτσιος, Βίκυ Γούσιου, Μουσική: Γιάννης Μόμτσιος, Μουσικοί αυτοσχεδιασμοί: Μανώλης Καλπενίδης, Φωτισμοί: Ανέστης Ατακτίδης, Trailer: Σταύρος Συμεωνίδης, Φωτογραφίες: Ελευθερία Καλπενίδου, Επικοινωνία – Προβολή: Λία Κεσοπούλου, Παραγωγή: Redicolo Θέατρο Κούκλας.
*Παραστάσεις: 14, 21 & 28/9.2019, 18:00. Διάρκεια: 60 λεπτά. Απευθύνεται σε παιδιά ηλικίας 4 έως 10 ετών.  Είσοδος: 7€ κανονικό, 5€ μειωμένο (άνεργοι, πολύτεκνοι και ομαδικά εισιτήρια άνω των 8 ατόμων). Προπώληση: VIVA.GR. Τηλ. κρατήσεων: 6988 331 511 (καθημερινά, 14:00 – 21:00). Τηλ. επικοινωνίας για σχολεία: 6948 092 384 (Αλέξανδρος Καριπίδης).

Κυριακή 29 Σεπτεμβρίου 2019

Gender Festival για τους ΛΟΑΤΚΙ στο Μπάρι της Ιταλίας

Ο Τζιανμάρκο Νέγκρι είναι ο πρώτος και ο μόνος τρανσέξουαλ δήμαρχος στην Ευρώπη. Κλήθηκε να κάνει τα εγκαίνια του Gender Festival στο Μπάρι της Ιταλίας, το οποίο έχει ως στόχο να προβάλει τα δικαιώματα και να υπερασπιστεί τις αξίες της κοινότητας ΛΟΑΤΚΙ. 40 ετών σήμερα, ο δήμαρχος έκανε εγχείριση αλλαγής φύλου το 2014. Κέρδισε στις τοπικές εκλογές του Τρομέλο που βρίσκεται δίπλα στην Παβία της Λομβαρδίας αποσπώντας το 35,5% των φήφων με τον αριστερό συνδυασμό που κατέβασε, έχοντας διψήφια διαφορά από τον υποψήφιο του Ματέο Σαλβίνι.
 «Είναι μακρύς ο δρόμος αλλά πρέπει να εντοπίσουμε τα μικρά σημάδια ή αν θέλετε, η ΛΟΑΤΚΙ κοινότητα πρέπει να τα συγκεντρώσει, να μην φοβάται και να ασχοληθεί. Να πει, "το έκανε αυτός, μπορώ να το κάνω και ο ίδιος" ή τουλάχιστον να προσπαθήσει», σχολίασε ο Νέγκρι. Κατά την διάρκεια του Φεστιβάλ πραγματοποιούνται μουσικές συναυλίες, θεατρικές παραστάσεις, κινηματογραφικές προβολές που όλες έχουν σχέση με θέματα σχετικά με την ταυτότητα φύλου και τον σεξουαλικό προσανατολισμού. Το φεστιβάλ της παραλιακής πόλης Μπάρι στη Νότια Ιταλία ολοκληρώνεται αυτήν την εβδομάδα.

Ο Τζον Γουότερς, ο αιρετικός δημιουργός που άλλαξε τον ανεξάρτητο κινηματογράφο Πηγή: iefimerida.gr - https://www.iefimerida.gr/politismos/tzon-goyoters-festibal-kinimatografoy

Ο Αμερικανός που καθόρισε το καλτ στον κινηματογράφο και τις τέχνες, ο σκηνοθέτης και συγγραφέας με το καυστικό χιούμορ που αποδομεί τα πάντα, ο 73χρονος Τζον Γουότερς, έρχεται για πρώτη φορά στη χώρα μας καλεσμένος του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.

Από τα τέλη Ιουλίου, η Βαλτιμόρη περνά μεγάλα διαστήματα με έντονες καταιγίδες. Εκεί, στην μονοκατοικία του που είναι διάσπαρτη με έργα τέχνης, ανάμεσα σε διακοπές ρεύματος και προβλήματα στην επικοινωνία, ο σπουδαίος σκηνοθέτης Τζον Γουότερς που καθόρισε τον καλτ κινηματογράφο παγκοσμίως,, κλεισμένος στο γραφείο του σπιτιού του από τις 6 το πρωί και για δέκα ώρες -συχνά φορώντας μόνο τα εσώρουχα ή τις πιτζάμες του όπως του αρέσει να λέει- ασχολείται κυρίως με την Ελλάδα. Με την ελληνική περίπτωση. Με τον Αριστοφάνη που θαυμάζει αφού έχουν τις κοινή αντιμετώπιση για την αξία του χιούμορ και τη διαρκή ανάγκη αποδόμησης της σοβαροφάνειας. Ασχολείται με αυτό που συμβολίζει η Ελλάδα. Συγκεντρώνει υλικό απαραίτητο για να τροφοδοτήσει τις βασικές αρτηρίες της επικής παρουσίας που ετοιμάζει για την Ελλάδα.


Πρόσφατα χαρακτηρίστηκε «αμερικανικός θεσμός» ο Τζον Γουότερς, μετά από 50 χρόνια καριέρας που επένδυσε στην αποδόμηση του mainstream και στην αποθέωση του καλτ/ Φωτογραφία Greg Gorman
O Πάπας του Τρας στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης
Ναι, για πρώτη φορά, ο διεθνής θρύλος που έχει ταξιδέψει σε όλο τον κόσμο θα έρθει στην Ελλάδα και ακόμα και ο ίδιος δηλώνει έκπληκτος που στα 73 του χρόνια και ενώ έχει ταξιδέψει σε όλο τον κόσμο δεν το έχει κάνει ακόμα. Ο λόγος που έρχεται δεν είναι άλλος από την πρόσκληση που του απηύθυνε το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης που φέτος θα πραγματοποιηθεί από τις 31 Οκτωβρίου ως τις 10 Νοεμβρίου. Ο διευθυντής του Ορέστης Ανδρεαδάκης έκανε την πρόταση στον σκηνοθέτη, συγγραφέα, σεναριογράφο που έχει χαρακτηρισθεί από «πάπας του τρας» (τίτλος που του απέδωσε ο συγγραφέας Γουίλιαμ Μπάροουζ, ο εμβληματικός της beat generation), ως και «αμερικανικός θεσμός» τα τελευταία χρόνια από τον Τύπο. Και ο Γουότερς, αφού πρώτα εξαντλητικά μελέτησε το Φεστιβάλ και συνομίλησε με τον Ανδρεαδάκη -είναι διαβόητο το πόσο εμμένει στις λεπτομέρειες, ο συγκεντρωτισμός, η εργασιομανία του- απάντησε με χαρά ναι. Ετοιμος για μια νέα πρόκληση.

Ο δημιουργός του «Pink Flamingos», του «Hairspray», του «Serial Mom», που κυριολεκτικά καθόρισε και δρομολόγησε την πορεία του ανεξάρτητου αμερικανικού κινηματογράφου θα βρεθεί στη Θεσσαλονίκη από τις 6 ως τις 8 Νοεμβρίου και θα έχει ένα πρόγραμμα ασφυκτικά πυκνό και απολύτως εξωστρεφές. Πέρα από το γεγονός ότι έχει πάρει την carte blanche (λευκή κάρτα) του Φεστιβάλ προκειμένου να προβληθούν δέκα ταινίες επιλογής του από την παγκόσμια κινηματογραφική παραγωγή (όλες με αιρετικό χιούμορ και χαρακτηριστικές της αγάπης του για το καλτ, το κακό γούστο και το ακραίο), θα δώσει ένα master class ανοιχτό στο κοινό. Αλλά και ένα μακροσκελές workshop ειδικά για νέους καλλιτέχνες, ενώ θα παρουσιάσει το περίφημο σόου του «This Filthy World» στον κινηματογράφο Ολύμπιον. Το 60ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης θα τιμήσει τον Γουότερς με τον Χρυσό Αλέξανδρο για την προσφορά του στον κινηματογράφο.


Το μόνο θέμα για το οποίο δεν κάνει αστεία ο Γουότερς
Από μόνο του αυτό το πρόγραμμα είναι ικανός πόλος έλξης για ταξιδιώτες από όλη την Ευρώπη που ακολουθούν ευλαβικά, σχεδόν σαν προσκυνητές τον Τζον Γουότερς. Το χιούμορ του είναι καταλυτικό, οξύ, ιδιοφυές, επώδυνο «χμ, θα ήθελα πολύ να είμαι γυναίκα για να μπορέσω να κάνω έκτρωση». Ο Τραμπ είναι σταθερά πρώτος στα σχόλιά του εσχάτως. Τα κείμενά του είναι ένα πάρτι κατεδάφισης της πολιτικής ορθότητας και αποδόμησης της κεντρικής πολιτικής σκηνής. Δεν διστάζει να κάνει καυστικά αστεία για τους ομοφυλόφιλους ενώ ο ίδιος είναι γκέι αλλά ακτιβιστής για τα δικαιώματα της LGBT+ κοινότητας.

Για ένα πράγμα μόνο χάνει το χιούμορ του, το γέλιο του που μοιάζει χαμηλόφωνο, ίσως επειδή πνίγεται από τα τρανταχτά γέλια των συνομιλητών του και του κοινού του. Το μόνο θέμα για το οποίο δεν αστειεύεται είναι η υπόθεση των δολοφονιών του Τσαρς Μάνσον που συγκλόνισαν το παγκόσμιο κοινό στις αρχές της δεκαετίας του ‘70. Και αυτό γιατί η στενή του φίλη Λέσλι βαν Χούτεν έχει καταδικαστεί σε ισόβια για τη συμμετοχή της στην αίρεση του Μάνσον. Ο Γουότερς κάνει όλα αυτά τα χρόνια εκστρατεία για την αποφυλάκισή της και διατηρεί στενή σχέση μαζί της και έχει τακτική, αδιατάρακτη επαφή.


Χαρακτηριστική σκηνή από την θρυλική ταινία του Γουότερς «Pink Flamingos» με την υπέροχη Divine.
Kατά τ’ άλλα δεν υπάρχουν στεγανά. Και πρώτα απ’ όλα παίζει με τα δικά του όρια όταν κάνει χιούμορ. Οπως το περίφημο «Ευτυχώς που είμαι καθολικός, έτσι για εμένα το σεξ είναι πάντα βρώμικο».
Πηγή: iefimerida.gr 

Σάββατο 28 Σεπτεμβρίου 2019

Ο ρατσισμός «ζει και βασιλεύει» στα συστήματα δικαιοσύνης στην Ευρώπη

Μεγάλα κενά στη δικαιοσύνη και βαθιά ριζωμένο ρατσισμό στα συστήματα δικαιοσύνης σε ολόκληρη την Ε.Ε. καταγράφει έκθεση του Ευρωπαϊκού Δικτύου Ενάντια στον Ρατσισμό, που δόθηκε χθες στη δημοσιότητα. Σύμφωνα με την έκθεση, η επικράτηση αυτού του θεσμικού ρατσισμού έχει αντίκτυπο στο πώς καταγράφονται, διερευνώνται και διώκονται ρατσιστικά εγκλήματα. «Είκοσι χρόνια αφότου η έκθεση Μακφέρσον αποκάλυψε πως η βρετανική αστυνομία ήταν θεσμικά ρατσιστική, τώρα βλέπουμε πως τα συστήματα δικαιοσύνης κατά μήκος της Ευρωπαϊκής Ένωσης αποτυγχάνουν στο να προστατεύσουν τα θύματα ρατσιστικών εγκλημάτων, παρά την αύξηση στα βίαια εγκλήματα υποκινούμενα από ρατσισμό», επισήμανε κατά την παρουσίαση της έκθεσης η επικεφαλής του Ευρωπαϊκού Δικτύου Ενάντια στον Ρατσισμό, Κάρεν Τέιλορ. Η έκθεση καλύπτει 24 χώρες – μέλη της Ε.Ε., την περίοδο 2014-2018, αποκαλύπτοντας αύξηση των ρατσιστικών εγκλημάτων σε πολλές χώρες.
Επιπλέον, τονίζει πως τρομοκρατικές ενέργειες και η πολιτική ρητορική απέναντι σε αυτές μπορούν να προκαλέσουν αύξηση των καταγεγραμμένων ρατσιστικών εγκλημάτων. Όπως επισημαίνει η έκθεση, μπορεί τα περισσότερα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης να διαθέτουν νόμους και πολιτικές για την αντιμετώπιση των ρατσιστικών εγκλημάτων, ωστόσο στην πράξη δεν τους εφαρμόζουν λόγω ενός βαθιά ριζωμένου θεσμικού ρατσισμού στις αρχές επιβολής του νόμου. Τονίζει ακόμη πόσο επίμονα εμφανίζονται λεπτές μορφές ρατσισμού στο σύστημα ποινικής δικαιοσύνης από τη στιγμή που ένα θύμα αναφέρει ένα έγκλημα με φυλετικά κίνητρα, μέχρι την έρευνα και τη δίωξη. Διαπιστώνεται ότι ένας σημαντικός αριθμός υποθέσεων σχετικών με εγκλήματα μίσους καταλήγουν να απορρίπτονται ως τέτοια. Ένα απ’ τα βασικά συμπεράσματα της έκθεσης είναι επίσης ο κακός χειρισμός των ρατσιστικών εγκλημάτων απ’ τις αρχές και ειδικά απ’ την αστυνομία, που ξεκινά από την καταγραφή τους. Η έκθεση καταγγέλλει πως υπάρχουν στοιχεία ότι η αστυνομία δεν λαμβάνει στα σοβαρά καταγγελίες από άτομα που ανήκουν σε συγκεκριμένες ομάδες, όπως οι Ρομά και οι μαύροι. Επιπλέον, υπογραμμίζεται ότι ενδεχόμενη κακομεταχείριση από την πλευρά της αστυνομίας αποτελεί αποφασιστικό παράγοντα τού γιατί τα θύματα δεν καταγγέλλουν ρατσιστικά εγκλήματα. Στην Πολωνία για παράδειγμα μόλις το 5% των εγκλημάτων με ρατσιστικό κίνητρο αναφέρονται στην αστυνομία. Στην Ελλάδα, την Κύπρο, την Τσεχία, την Εσθονία, την Ιταλία, τη Λετονία και την Ισπανία μετανάστες ανέφεραν ότι φοβούνται μήπως η καταγγελία του εγκλήματος έχει συνέπειες στην παραμονή τους

Παρασκευή 27 Σεπτεμβρίου 2019

Ο πρώτος ανοιχτά γκέι ηγέτης που μίλησε στα Ηνωμένα Έθνη

Όλοι μας έχουμε την υποχρέωση να αντισταθούμε στη ρητορική μίσους, δήλωσε ο πρωθυπουργός του Λουξεμβούργου
Ο Ξαβιέ Μπετέλ έγινε ο πρώτος ανοιχτά gay ηγέτης που μίλησε στα Ηνωμένα Έθνη για τα ΛΟΑΤΚΙ+ δικαιώματα, καλώντας και τους υπόλοιπους να προστατεύσουν την ελευθερία της έκφρασης από τον κακοποιητικό λόγο.
«Ανήκουμε όλοι σ΄αυτό και όλοι έχουμε ευθύνη», δήλωσε χαρακτηριστικά. «Αυτό ξεκινά από τους πολιτικούς και φτάνει μέχρι την οικογένεια ή μέχρι ένα δείπνο με φίλους. Αν υπάρχει ρητορική μίσους δεν πρέπει να τη δεχτείτε για κανέναν λόγο.»
Σε κάποιο άλλο σημείο της ομιλίας του, ο Μπετέλ δήλωσε: «Το να είσαι gay δεν είναι επιλογή, αλλά το να μην την αποδέχεσαι είναι. Η ομοφοβία είναι επιλογή και πρέπει να παλέψουμε εναντίον της».
Ο Xavier Bettel, ο πρώτος πρωθυπουργός του Λουξεμβούργου που είναι ανοιχτά gay, αναφέρθηκε στη σιωπή των ηγετών των αραβικών χωρών, επισημαίνοντας ότι σε ορισμένα από τα κράτη που συμμετείχαν στην πρώτη συνάντηση κορυφής της Ε.Ε. και του Συνδέσμου των Αραβικών κρατών θα μπορούσε να ερχόταν αντιμέτωπος με τη θανατική ποινή, μέσα από νόμιμες κιόλας διαδικασίες .

PM @Xavier_Bettel at core group event: “Being gay is not a choice but not accepting it is a choice. Homophobia is a choice and we have to fight against it!” 🏳️‍🌈

Νέο ψηφιακό υλικό από το ΙΤΕ για την ασφαλή περιήγηση των παιδιών στο διαδίκτυο

Στη διάθεση εκπαιδευτικών και γονέων είναι το νέο ψηφιακό εργαλείο που δημιούργησε το Ελληνικό κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου του ΙΤΕ σχετικά με την ασφαλή πλοήγηση των παιδιών στο διαδίκτυο. Το «Back to school package» απευθύνεται σε μικρά παιδιά, σε μεγαλύτερα παιδιά δημοτικού, σε παιδιά γυμνασίου αλλά και σε γονείς και εκπαιδευτικούς περιλαμβάνοντας lesson plans, quizzes, animated video, φυλλάδια, αφίσες και παρουσιάσεις όσον αφορά στην ασφαλή χρήση του διαδικτύου. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην εικόνα που διαμορφώνουν οι έφηβοι για το σώμα τους μέσα από την ενασχόλησή τους με τα κοινωνικά δίκτυα, χωρίς να παραλείπονται άλλα κρίσιμα θέματα που αφορούν στην ασφαλή χρήση του διαδικτύου από τα παιδιά όπως είναι ο εθισμός, τα online games, το cyberbullying, οι επαφές με αγνώστους και άλλα. 
 Όπως επισημαίνεται σχετικά, μέσα από ένα φυλλάδιο και από ένα σχέδιο μαθήματος τα παιδιά μαθαίνουν να εκτιμούν τη διαφορετικότητά τους και ότι το υγιές είναι το ιδανικό και έρχεται σε όλα τα σχήματα, χρώματα και μεγέθη. Παράλληλα, έχει δημιουργηθεί εκπαιδευτικό υλικό αναφορικά με τους κινδύνους που ελλοχεύουν στα κοινωνικά δίκτυα και πώς μπορούν τα παιδιά να μάθουν να αυτοπροστατεύονται. Για τα μεγαλύτερα παιδιά δημοτικού έμφαση δίνεται στην ενασχόληση με τα διαδικτυακά παιχνίδια και στο γιατί δεν πρέπει να ανοίγουν προφίλ στα κοινωνικά δίκτυα σε αυτή τη μη επιτρεπτή ηλικία στην οποία βρίσκονται. 
Για τα μικρότερα παιδιά δημοτικού, ο γνωστός από τις ψηφιακές περιπέτειές του την προηγούμενη χρονιά @Παπάκης, επιστρέφει. Αυτή τη φορά με μια νέα ιστορία που διδάσκει στα παιδιά ότι στο διαδίκτυο ο οποιοσδήποτε μπορεί να δηλώσει ψεύτικη ταυτότητα. Σημειώνεται πως εκπαιδευτικοί και γονείς μπορούν να ενημερωθούν και να αντλήσουν υλικό σχετικό με την ασφαλή χρήση του ίντερνετ και τη χρήση των κοινωνικών δικτύων από την ιστοσελίδα SaferInternet4Kids.gr. Λειτουργεί επίσης η συμβουλευτική γραμμή Βοήθεια Ηelp-line (διαθέσιμη τηλεφωνικά στο 210-6007686 και μέσω του ιστοχώρου www.help-line.gr). Τέλος, η Ανοιχτή Γραμμή Καταγγελιών SafeLine (http://www.safeline.gr), δέχεται καταγγελίες για παιδική κακοποίηση και παράνομη χρήση του διαδικτύου και συνεργάζεται τόσο με την Ελληνική αστυνομία όσο και με την INTERPOL. ΑΠΕ

Πέμπτη 26 Σεπτεμβρίου 2019

Την έκαψαν ζωντανή σε αυτοκίνητο – Και είναι η 18η δολοφονία transgender

Η ΛΟΑΤΚΙ κοινότητα αναρωτιέται τι άλλο πρέπει να γίνει για να δράσει η Δικαιοσύνη. Η 23χρονη «Bee Love Slater» δολοφονήθηκε στις αρχές Σεπτεμβρίου και αποτελεί την 18η δολοφονία transgeneder στις ΗΠΑ. Η ανησυχία αυτών των ατόμων είναι πιο έντονη από ποτέ. Η Bee βρέθηκε καμμένη σε αυτοκίνητο της Φλόριντα. Οι αρχές με το ζόρι κατάφεραν να την αναγνωρίσουν. Για την ακρίβεια, χρειάστηκαν οδοντιατρικά στοιχεία για να την ταυτοποιήσουν. Ο αερίφης ανέφερε ότι η υπόθεση αντιμετωπίζεται ως ανθρωποκτονία, χωρίς να υπάρχουν στεοιχεία που να δείχνουν ότι είναι έγκλημα μίσους. Υποστηρίζεται πως μια μέρα πριν βρει τραγικό θάνατο, είχε δεχθεί μηνύματα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που την έκαναν να αισθάνεται ότι θέλουν να της επιτεθούν και να της κάνουν κακό. Η ίδια πηγή αναφέρει πως είπε ότι ήθελε να φύγει από την πόλη επειδή φοβόταν. 
 Οι υποστηρικτές των θυμάτων ομοφυλοφιλικών, αμφιφυλόφιλων και τρανσεξουαλικών εγκλημάτων δήλωσαν ότι ο θάνατος της Slater έρχεται να προστεθεί στην κατηγορία βίας κατά των transgender. Το 2018 είχαν καταγραφεί τουλάχιστον 26 αντίστοιχοι θάνατοι, οι περισσότεροι από τους οποίους αφορούσαν μαύρες γυναίκες transgender. Η Ζανέτ Τέιλορ πρώην επίτροπος της πολιτείας, δήλωσε το Σάββατο πως η αίσθηση της κοινότητας είναι ότι αυτό είναι πραγματικά ένα έγκλημα μίσους. «Οι σεξουαλικές προτιμήσεις είναι κάτι που δεν κρίνουμε. Η κοινότητά μας θέλει απλώς να αποδοθεί δικαιοσύνη για την οικογένειά της». Τα Εγκλήματα Μίσους είναι εγκληματικές ενέργειες που έχουν ως κίνητρο την προκατάληψη κατά συγκεκριμένων πληθυσμιακών ομάδων. Για να θεωρηθεί μια πράξη ως έγκλημα μίσους, το αδίκημα πρέπει να πληροί δύο κριτήρια: πρώτον, η ενέργεια πρέπει να είναι αδίκημα σύμφωνα με το ποινικό δίκαιο και, δεύτερον, η ενέργεια πρέπει να έχει ως κίνητρο την προκατάληψη.

Ο Νάσος Ηλιόπουλος προτείνει να μετονομαστεί η Γλάδστωνος σε οδό Ζακ Κωστόπουλου

Ο επικεφαλής της «Ανοιχτής Πόλης» θα καταθέσει την πρόταση αυτή στο δημοτικό συμβούλιο Να αλλάξει όνομα η οδός Γλάδστωνος και να γίνει «οδός Ζακ Κωστόπουλου» προτείνει ο επικεφαλής της παράταξης του ΣΥΡΙΖΑ στο δήμο Αθήνας Νάσος Ηλιόπουλος. Στον συγκεκριμένο δρόμο είχε βρει το θάνατο ο Ζακ Κωστόπουλος το 2018. Ο κύριος Ηλιόπουλος, με ανάρτησή του στο facebook ενημερώνει πως θα καταθέσει την σχετική πρόταση, με στόχο ο δήμος «να συμβάλει και αυτός στον αγώνα για να μείνει η μνήμη του Ζακ ζωντανή». Πρόκειται για «μία μικρή συμβολή στην σύγχρονη ιστορική μνήμη της πόλης», αναφέρει ακόμα. 
 Ολόκληρη η ανάρτησή του: «Ένα χρόνο μετά την δολοφονία του Ζακ Κωστόπουλου το αίτημα για δικαιοσύνη παραμένει. Ταυτόχρονα όμως παραμένει και η ανάγκη να μην ξεχάσουμε. Το ελάχιστο που μπορεί να κάνει ο Δήμος Αθηναίων είναι να συμβάλει και αυτός στον αγώνα για να μείνει η μνήμη του Ζακ ζωντανή. Να συμβάλει στον αγώνα για την ορατότητα και την κατοχύρωση των δικαιωμάτων της ΛΟΑΤΚΙ κοινότητας. Στο χέρι μας είναι να δημιουργήσουμε μια κοινωνία χωρίς αποκλεισμούς, μια πόλη συμπεριληπτική με ασφάλεια για όλους και όλες. 
Η Ανοιχτή Πόλη θα προτείνει στο δημοτικό συμβούλιο την μετονομασία της οδού Γλάδστωνος σε οδό Ζακ Κωστόπουλου. Μία μικρή συμβολή στην σύγχρονη ιστορική μνήμη της πόλης. " ... μπορούμε, ακόμα και μέσα στο πιο πηχτό σκοτάδι να παράγουμε φως. Αυτό άλλωστε έκανε πάντα η κοινότητα μας. Και ότι, ναι ρε, όσο κλισέ και να ακούγεται, η αγάπη θα νικήσει" Ζακ Κωστόπουλος #justice4ZakZakie (φωτογραφία και κείμενο από την έκδοση που επιμελήθηκαν οι Νίκος Κωστόπουλος, Αλέξανδρος Κάτσης, Μαρία Λούκα και Γιάννης Καρπούζης. Μέρος των εσόδων θα διατεθεί για την ενίσχυση του δικαστικού αγώνα που δίνει η οικογένεια του Ζακ Κωστόπουλου)».

Τετάρτη 25 Σεπτεμβρίου 2019

To Τζέισον-Αντιγόνη Δούσης μιλά έναν χρόνο μετά το θάνατο του Ζακ

To Τζέισον-Αντιγόνη Δούσης μιλάει για τον Ζακ Κωστόπουλο, τον κοινό ακτιβισμό τους, τον αυτοπροσδιορισμό του ως άφυλο και την κοινωνική κατασκευή της διάκρισης των φύλων
Έφυγε με έναν τρόπο που έφερε τα πάνω κάτω στο κίνημά μας. Στη ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα αλλάξαμε εποχή. Το πριν και το μετά της δολοφονίας του Ζακ είναι διαφορετικές ιστορικές περίοδοι, έγινε μετάβαση, περάσαμε απέναντι, «ματώσαμε».
Κανείς δεν θα ξεχάσει τι έκανε εκείνη τη μέρα, πού βρισκόταν όταν το έμαθε, ποιες ήταν οι πρώτες του σκέψεις, πώς εκτόνωσε τη λύπη και τον θυμό του.
Αφησα τα φορέματα και τις φούστες τον Νοέμβριο του 2018. Αισθάνθηκα την ανάγκη να περάσω σε μια φάση ενδοσκόπησης και ήθελα «ησυχία». Μπορεί ασυνείδητα να έπαιξε ρόλο κι ο φόβος. Μπορεί χωρίς να το καταλάβω η δολοφονία στη Γλάδστωνος να με άλλαξε και εξωτερικά. Να πέρασε μέσα μου η βεβαιότητα ότι το να δείχνεις αλλιώς μπορεί να γίνει επικίνδυνο, ακόμη και για τη ζωή σου. Σε αυτή τη φάση αισθάνομαι καλά που περνάω απαρατήρητο, που δεν παίζει να με κοιτάζουν περίεργα και να ψιθυρίζουν πίσω από την πλάτη μου. Όχι ότι με το προηγούμενο λουκ γινόταν πολύ αυτό, αλλά τώρα δεν γίνεται καθόλου, φαντάζομαι. Θα συνεχίσω τους αγώνες μου. Σκοπεύω να φτάσω μέχρι το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για τη διεκδίκησή μου να διαγραφεί το φύλο από τα νομικά έγγραφα. Δεν θα κάνω πίσω, θα το πάω μέχρι το τέλος. Είμαι αποφασισμένο – είτε μου φαίνεται, είτε όχι.
Όταν έμαθα ότι ο Ζακ δολοφονήθηκε, πήρα τηλέφωνο την κολλητή μου –που επίσης τον ήξερε– και σχεδόν ούρλιαζα. Δεν μπορούσα ούτε να μιλήσω, πνιγόμουν από τα κλάματα. Τον πόνο τον ένιωσα στο σώμα μου. Είχα έντονη ημικρανία, φοβερή κόπωση, ανακάτεμα στο στομάχι, ενοχλήσεις στο δέρμα. Στην πορεία, το απόγευμα του Σαββάτου, δυσκολευόμουν να σταθώ όρθιο και να περπατήσω. Ούτε θυμάμαι πότε μπόρεσα να κοιμηθώ. Από την πρώτη στιγμή ήξερα ότι δεν θα το ξεπεράσω ποτέ. Για όλους εμάς ήταν σαν να πέθανε κάτι μέσα μας.
ΣΧΕΤΙΚΑ

Όταν έφυγε ο Ζακ
Όταν έφυγε ο Ζακ
Συναντηθήκαμε με τον Ζακ στους δύσκολους δρόμους του ακτιβισμού. Τον ένιωθα σαν το ακτιβιστικό alter ergo μου, μας συνέδεαν κοινές αξίες, πιστεύαμε στα ίδια ιδανικά. Τον ένιωθα σαν ό,τι δεν είμαι, με συμπλήρωνε και με ενέπνεε. Ήμουν περήφανο για την ύπαρξή του. Τον θαύμαζα. Παρά την ευαισθησία του και τους φόβους του, βγήκε μπροστά και έδωσε σκληρές μάχες με μια τόλμη πρωτόγνωρη. Πρωτοπόρος, συγκρουσιακός, εξωστρεφής, αλλά κι εσωστρεφής, συνεσταλμένος συνάμα. Έκανε ρήξεις, έπαιρνε ρίσκα, άνοιγε μέτωπα. Εγώ ήμουν πιο χαμηλών τόνων, πιο συναινετικής προσέγγισης, πιο ενωτικό. Είχαμε και κάτι άλλο κοινό: τον κοσμοπολιτισμό, την αντίληψη ότι τα ζητήματα που μας απασχολούν είναι διεθνή, και ότι δεν πρέπει να περιορίζουμε τις παραστάσεις μας στα εθνικά όρια, ότι πρέπει να μαθαίνουμε από τα παγκόσμια κινήματα. Ίσως επειδή γεννήθηκε στην Αμερική και έζησε στη Νέα Υόρκη δεν είχε μια αμιγώς ελληνική κουλτούρα και οπτική στα πράγματα, μπορούσε να δει την παγκόσμια διάσταση και δεν είναι πολλοί αυτοί που μπορούν να το κάνουν αυτό στην Ελλάδα.
Είμαι σίγουρο ότι ο Ζακ μπήκε στο κοσμηματοπωλείο για να σωθεί, ότι έγινε πριν κάποια φασαρία, ότι είχε τρομάξει. Δεν ξέρω αν καταλάβαιναν τι έκαναν αυτοί που τον χτυπούσαν. Ακόμη και αν είχαν πιστέψει ότι ήταν ληστής, οι κλωτσιές στο κεφάλι μέσα στα γυαλιά σε ένα πλάσμα πεσμένο κάτω, είναι κάτι αδιανόητο.
Δεν μου έκανε εντύπωση η απάθεια και η αδιαφορία του κόσμου. Δεν ήθελαν να μπλέξουν γιατί ίσως δεν θεωρούν σημαντικό να πεθάνει ένα «πουστάκι». Δεν νοιάζεται πολύς κόσμος μάλλον για έναν άνθρωπο πεσμένο στο πάτωμα και αδύναμο. Κάποιοι μπορεί να σκέφτονται ότι καλά έπαθε. Η περιοχή είναι έτσι. Την ξέρω πολύ καλά. Οι έμποροι φοβούνται για την περιουσία τους και δεν τους νοιάζει τίποτα άλλο. Υποκύπτουν στον ακροδεξιό παραλογισμό, γιατί αυτό θεωρούν λανθασμένα πως τους καθησυχάζει. Με πρόσχημα την κρίση και την ανασφάλεια ξυπνούν τα πιο άγρια ένστικτα, οι πιο πρωτόγονες ορμές.
ΣΧΕΤΙΚΑ

O Γ., οροθετικός, μιλάει για τη γνωριμία του με τον Ζακ Κωστόπουλο
O Γ., οροθετικός, μιλάει για τη γνωριμία του με τον Ζακ Κωστόπουλο
Τζέισον-Αντιγόνη Δούσης
Στην πραγματικότητα αυτοί που τον κλωτσούσαν έδειξαν αυτό που είναι. Δήθεν νοικοκύρηδες, σεξιστές και ομοφοβικοί που δεν θα δέχονταν έναν Ζακ ως παιδί τους. Δεν θα του επέτρεπαν να υπάρχει γύρω τους. Έδειξαν την αρρενωπότητα και τη μαγκιά τους με αυτόν τον άθλιο τρόπο. Και δεν φοβήθηκαν ότι θα μπλέξουν, γιατί ένιωθαν ότι αυτοί που τους παρακολουθούν θα τους προστατεύσουν με την ακινησία τους και με τη σιωπή τους. Η δολοφονία του Ζακ είχε όλα τα χαρακτηριστικά της επίθεσης των δυνατών ανδρών σε μια «αδερφή», σε έναν μετανάστη ή πρόσφυγα, σε οποιονδήποτε δεν ανήκει στην πλειοψηφία. Είτε το αντιλαμβάνονταν έτσι, είτε όχι, ήταν μια ακροδεξιά πράξη.
Ιδεολογικά είμαι σίγουρα με τους λίγους, με τους αδύναμους, με τους καταπιεσμένους. Είμαι απέναντι στον φασισμό, στον εθνικισμό, στον αυταρχισμό, στον φανατισμό. Ο προοδευτισμός του Ζακ δεν εξαντλούταν μόνο στα ΛΟΑΤΚΙ+ θέματα. Μέχρι και για τη συμφωνία των Πρεσπών πήρε θέση. Πάντα με χιούμορ και πάντα με άποψη.
Είμαι 33 ετών. Ακριβώς στην ηλικία που τον σκότωσαν. Τώρα θα έδινε τον καλύτερο εαυτό του. Ήταν πιο ώριμος από ποτέ. Έχω υπάρξει θύμα επίθεσης. Είχα κοντά μαλλιά πλατινέ και μου επιτέθηκαν στην Πανεπιστημίου, μέχρι και αστυνομικούς έχω ακούσει να με κοροϊδεύουν. Όποτε είχα πολύ φεμ –όπως λέγεται– έκφραση φύλου δεχόμουν λεκτική κακοποίηση, αυτό που άλλοι λένε «κράξιμο».
Δεν έχω μεγαλώσει με πολύ έντονα ελληνικά στερεότυπα. Δεν έπαιζα προδόσφαιρο. Οι γονείς μου έχουν μια κάπως ευρωπαϊκή κουλτούρα και ποτέ δεν με πίεσαν να προσαρμοστώ στις προδιαγραφές τους. Ναι, είμαι τυχερό. Ο αδελφός μου είναι στρέιτ και ούτε αυτός μεγάλωσε με τους κανόνες της πατριαρχίας. Παραμένω άφυλο και πανσέξουαλ παρόλο που η εμφάνισή μου σήμερα θυμίζει τη στερεοτυπική εμφάνιση ενός αγοριού. Τα ρούχα έχουν βαθιές συνδηλώσεις και συμβολισμούς. Τα φύλα είναι η πρώτη κατηγοριοποίηση των ατόμων πριν καν γεννηθούν. Από το υπερηχογράφημα ακόμη αρχίζουν να καλλιεργούνται οι προσδοκίες των γονιών για το αγοράκι ή το κοριτσάκι τους. Υπάρχουν βαθιά ριζωμένες αντιλήψεις στον πατριαρχικό μας κόσμο που έχει φτιαχτεί πάνω σε δίπολα. Δεν υπάρχει ισότητα των φύλων ούτε κατά διάνοια, ο σεξισμός και ο μισογυνισμός υπάρχουν πάντα και παντού. Η έμφυλη διάκριση είναι δυστυχώς η βάση του πολιτισμού μας.
Πριν καταλάβω οτιδήποτε για τη σεξουαλικότητά μου, μου φορέθηκε η ταμπέλα «αδερφή» στο δημοτικό. Το εσωτερίκευσα και κάπως έτσι διαμορφώθηκε η αυτοεικόνα μου. Προσπάθησα να κάνω σχέση με κορίτσια, πιο εύκολα, πιο αβίαστα βγήκε με αγόρια.
To coming out μου ως gay το έκανα στα 18. Αρκετά αργότερα κατάλαβα ότι δεν με ενδιαφέρει η κατηγοριοποίηση σε κάποιο φύλο. Είναι μια θαρραλέα κίνηση να αποποιηθείς όλες τις κατευθύνσεις και τις προσδοκίες που σου αποδόθηκαν και τις πεποιθήσεις που συνδέθηκαν με σένα. Για λόγους ορατότητας και διεκδικήσεων λέμε gay και straight. Επίσης, στην πραγματικότητα όλα τα άτομα είναι άφυλα, με την έννοια ότι το φύλο είναι μόνο κοινωνική κατασκευή.
Έχω μπει με φόρεμα στη Βουλή, στο Συμβούλιο της Επικρατείας, στη Γαλλική Πρεσβεία. Άλλαξαν τα μαλλιά και τα ρούχα μου, δεν άλλαξε αυτό που είμαι. Αυτοπροσδιορίζομαι ως άφυλο. Δεν πιστεύω στη διάκριση των φύλων, σε αυτή την κοινωνική κατασκευή. Ονειρεύομαι έναν κόσμο όπου δεν θα καταγράφονται τα φύλα για να μη χρειάζεται να προσπαθήσει κανείς για να πείσει για την ταυτότητα φύλου του. Η απόφαση του Μακρόν να αντικατασταθούν στα σχολεία οι όροι μητέρα και πατέρας από το γονέας 1 και γονέας 2 είναι στη σωστή κατεύθυνση. Είναι απόλυτα απελευθερωτικό. Τι μπορεί να σημαίνει μπαμπάς και μαμά πέρα από κλισέ; Μητέρα είναι ο γονιός που μαγειρεύει και πατέρας εκείνος που φέρνει τα λεφτά στο σπίτι; Δεν ισχύουν αυτά στις σύγχρονες κοινωνίες. Οι συντηρητικοί απλώς κάνουν πως δεν βλέπουν την πραγματικότητα για να μην ξεβολευτούν δήθεν, παρότι καταπιέζονται στην πραγματικότητα κι αυτοί οι ίδιοι.
Ο Ζακ ήταν πολύ υπερήφανος κι εκφραστικός γκέι άνθρωπος. Μπορεί να του επιτέθηκαν και γι’ αυτό με τέτοια λύσσα. Γι’ αυτό ίσως δεν αντέδρασε κανείς, μόνο ένας μπήκε στη μέση. Θα μπορούσα να είμαι στη θέση του, εσύ δεν θα μπορούσες. Γι’ αυτό και δεν θα καταλάβεις, όσο κι αν προσπαθήσεις, πόσο τραγικό ήταν για εμάς αυτό που έγινε ένα ηλιόλουστο μεσημέρι στο κέντρο της Αθήνας.
Στην κοινότητα έχουμε τις κόντρες μας, τους ανταγωνισμούς μας, υπάρχουν διαφωνίες, μικρότητες, κόμπλεξ και απωθημένα. Και όσοι τα επισημαίνουν θα πρέπει να είναι επιεικείς, να μην ξεχνούν ότι μιλάμε για ανθρώπους που έχουν δεχθεί βία, ψυχολογική, λεκτική, σωματική, κάθε είδους βία.
Η δολοφονία του Ζακ έπεσε σαν βαρύ πέπλο πάνω σε όλα αυτά και τα σκέπασε. Μας ένωσε, μας ανάγκασε να αφήσουμε τα ασήμαντα, για να προσηλωθούμε στα σημαντικά, μας ανάγκασε να τα σκεφτούμε όλα από την αρχή και να δράσουμε, μας άλλαξε, μας καθόρισε. Ας μου επιτραπεί να πω πως ακόμα και η δολοφονία του κατέληξε να λειτουργήσει ακτιβιστικά.

Tο Τζέισον-Αντιγόνη Δούσης είναι ακτιβιστής και φροντιστηριούχος. athens voice

Το "Fuego" της Κύπρου ακούγεται στο Netflix ως τραγούδι των...gay

Είναι η σειρά φαινόμενο, η οποία συγκέντρωσε πάνω από 20 εκατομμύρια νοικοκυριά κατά τις τέσσερις πρώτες εβδομάδες προβολής του πρώτου κύκλου της. Η σειρά "Elite" του Netflix επέστρεψε γεμάτη μυστήριο, ίντριγκα και ερωτικές σκηνές ιδιαιτέρως αποκαλυπτικές για μαθητές Γυμνασίου. Όλος ο πλανήτης μιλάει για την πρεμιέρα του νέου κύκλου με το στοιχείου της Κύπρου να είναι εμφανές. Πώς; Μέσω της Eurovision και της Ελένης Φουρέρα, αφού σε κάποια στιγμή και σε ένα πάρτι ακούγεται το τραγούδι "Fuego" το οποίο μας εκπροσώπησε το 2018. Μάλιστα, γίνεται και αναφορά από τους ηθοποιούς της σειράς αναφέροντας "Τί γκέι ραντάρ και βλακείες; Το ραντάρ των γκέι είναι αυτό το τραγούδι..." Δείτε το σχετικό απόσπασμα...

Τρίτη 24 Σεπτεμβρίου 2019

Μαζεύει τα... ασυμμάζευτα! Οι νέες δηλώσεις για τα gay ζευγάρια

Μιλώντας στο «Μεσημέρι με τον Γιώργο Λιάγκα», ο γνωστός τραγουδιστής τόνισε: «Έχει δοθεί μεγάλη έκταση στο θέμα χωρίς να το θέλω. Δεν είχα διάθεση να ταχτώ ενάντια στους ομοφυλόφιλους και δεν τάχθηκα ποτέ. Γράψανε ότι δεν συμφωνώ με την ομοφυλοφιλία αλλά είμαι φίλος με τους ομοφυλόφιλους. Εγώ τους αγαπώ και με αγαπάνε. Δεν πρέπει να το πω, αλλά σε λίγο καιρό είχα κανονίσει να παντρέψω και ένα ζευγάρι ομοφυλοφίλων στην Αγγλία»

Μάλιστα, ο ίδιος εξήγησε: «Σαν δεοντολογία, όπως δεν θα μου άρεσε να βλέπω ένα στρέιτ ζευγάρι να φιλιέται στον δρόμο, με τον ίδιο τρόπο τάσσομαι ενάντια στην ομοφυλοφιλία και σε όλο αυτή την τάση να επιδεικνύεται ο άλλος».

Όσο για το «Μακριά από εμάς η ομοφυλοφιλία», ο Πάνος Καλίδης πρόσθεσε: «Ο καθένας έχει το δικαίωμα να κάνει ό,τι θέλει. Δεν θα είμαι εγώ αυτός που θα κρίνω τι κάνει ο άλλος. Το “μακριά από εμάς” είναι το ας κάνουν ό,τι θέλουν... Είμαι υπέρ της ελευθερίας του ανθρώπου αλλά έχω πιστεύω, θέλω και αισθήματα. Αυτά λέω»

Επεισοδιακό και αποτυχημένο το Straight Pride στη Βοστώνη

H αμφιλεγόμενη παρέλαση «Straight Pride» στο κέντρο της Βοστώνης ήταν αφορμή για αντιδιαδηλώσεις, επεισόδια και συλλήψεις. Το πιο εντυπωσιακό στοιχείο ωστόσο είναι πως παρά την διαφήμισή της, η παρέλαση των στρέιτ δεν ήταν και τόσο επιτυχημένη. Όπως αναφέρει ο Guardian, τo CNN και αρκετά ακόμη αμερικανικά δίκτυα, οι συμμετέχοντες ήταν μερικές εκατοντάδες. Πολλαπλάσιοι ήταν όμως οι διαδηλωτές εναντίον του Straight Pride που «πολιόρκησαν» την παρέλαση. "It's great to be straight" και "Straight Lives Matter!" ήταν μερικά από τα συνθήματα των συμμετεχόντων. Αρκετοί φορούσαν καπέλα με το σύνθημα του Τραμπ «Μake America great again» Ο ακροδεξιός Μάιλο Γιαννόπουλος, αν και ανοιχτά γκέι, ήταν ο πρεσβευτής του γεγονότος που διοργάνωσε η ομάδα Super Happy Fun America (SHFA). Η SHFA ισχυρίστηκε ότι επιθυμούσε να επιστήσει την προσοχή στην στρέιτ κοινότητα και ο Γιαννόπουλος, ο οποίος είναι ομοφυλόφιλος είπε στο πλήθος: «Προσθέστε το S στο LGBTQ!». Φυλασσόμενοι από εκατοντάδες αστυνομικούς της Βοστώνης οι συμμετέχοντες δέχθηκαν κάποιες επευφημίες από περαστικούς, αλλά κυρίως γιουχαΐσματα. Πηγή: www.lifo.gr

Δευτέρα 23 Σεπτεμβρίου 2019

Η Μαίρη Κανάκη στην «ΠτK»: «Η διαφορετικότητα είναι η ομορφιά της ζωής»

Συνέντευξη στην ΚΡΙΣΤΥ ΚΟΥΝΙΝΙΝΩΤΗ
Ο Σήφης ο Κρητίκαρος, το Σηφαλιό, είναι ο απίθανος ήρωας του νέου της βιβλίου. Ενα αγόρι στην εφηβεία, με μαθησιακές δυσκολίες, που ως διαφορετικός, προσπαθεί να συμβιώσει με τόσους «φυσιολογικούς», που δυσκολεύονται να τον αποδεχτούν. «Ο Σήφης θέλει χώρο» λοιπόν. Και η Μαίρη Κανάκη, η δημιουργός του, μιλάει για το βιβλίο της -το δεύτερο από τις εκδόσεις «Το Δόντι»- και μας λέει πολλά και ενδιαφέροντα.
Πώς προέκυψε ο Σήφης ο Κρητίκαρος;
Ο Σήφης είναι πραγματικό πρόσωπο μεν, αλλά έχω προσθέσει πολλά στοιχεία μυθοπλασίας τόσο όσον αφορά στα πρόσωπα που συμμετέχουν στη ζωή του όσο και στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του. Κάποια πράγματα, βέβαια, έχουν μεγεθυνθεί προς χάριν της εξέλιξης της ιστορίας αλλά και για να ενισχύουν τα μηνύματα.

Ποιο το έναυσμα για να γράψετε για τη διαφορετικότητα;
Ξεκίνησα να γράφω για τη διαφορετικότητα, γιατί τελευταία χρόνια στο γυμνάσιο του Αιαντείου Σαλαμίνας, όπου έχω την οργανική μου θέση, λειτουργεί τμήμα ένταξης, που σημαίνει, πρακτικά, ότι υπάρχουν πάρα πολλά παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες. Αυτό με βοήθησε σημαντικά, γιατί ήρθα σε επαφή μαζί τους αλλά και με τους γονείς τους, και φυσικά με καθηγητές της ειδικής αγωγής. Οπότε, από αυτές τις συναντήσεις άντλησα πλούσιο υλικό για να δουλέψω τον κεντρικό μου χαρακτήρα και να πω κάποια πράγματα.
Δεν ήθελα επουδενί να γράψω ένα επιστημονικό εγχειρίδιο που θα το διάβαζαν λίγοι και θα το καταλάβαιναν ακόμα λιγότεροι. Ηθελα να απευθυνθώ σε ευρύ κοινό, ώστε να το ευαισθητοποιήσω ως προς τον τρόπο αντιμετώπισης και αποδοχής αυτών των παιδιών.
Επειδή έκρινα απαραίτητο, όμως, να μη στερείται της επιστημονικότητας που απαιτεί ένα τέτοιο θέμα, διάβασα ένα ολόκληρο καλοκαίρι πλήθος γνωματεύσεων από τα ΚΕΔΔΥ - Κέντρα Διαφοροδιάγνωσης, Διάγνωσης και Υποστήριξης- που χορηγούν επίσημες γνωματεύσεις για παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες.

Το βιβλίο σας, καίτοι εφηβικό, διαβάζεται άνετα και από ενήλικες. Να υποθέσω ότι η ηλικία 11+ που αναγράφεται στο οπισθόφυλλο, προσβλέπετε να φτάσει ως τα…100;
Ναι, εννοείται. Και θέλω να «αγγίξει» κυρίως τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς. Το ίδιο συνέβη και με το πρώτο μου βιβλίο «Οταν το καλοκαίρι συναντά τον χειμώνα» (εκδ. «Το Δόντι»). Ο χαρακτηρισμός εφηβικό μυθιστόρημα μου αρέσει πάρα πολύ γιατί απευθύνομαι σε μια ηλικία με την οποία συνυπάρχω και δουλεύω καθημερινά. Παρ' όλα αυτά, υπάρχουν πολλοί ενήλικες αναγνώστες, που το βρίσκουν πολύ ενδιαφέρον. Αλλωστε, και τα βιβλία της Αλκης Ζέη και της Ζορζ Σαρρή, οι οποίες είναι σπουδαίες εκπρόσωποι του εφηβικού μυθιστορήματος, διαβάζονται και από το ενήλικο κοινό. Εγώ, για παράδειγμα, διάβασα πρόσφατα τη «Μωβ ομπρέλα» της Ζέη.

Τι σας δυσκόλεψε περισσότερο, ενόσω γράφατε τον «Σήφη»;
Σαφέστατα το τέλος. Είχα, κυριολεκτικά, σκάσει. Δεν ήξερα τι να τον κάνω τον Σήφη. Είχα φτάσει σε ένα σημείο που όλοι θα περίμεναν ένα χάπι εντ. Το συζητούσα με τον άνδρα μου, με τον οποίο είμαστε στο ίδιο σχολείο -είναι γυμναστής (σ.σ. η ιδιότητά του έχει κάποια σχέση με την ιστορία)- και μου είπε ότι αντικειμενικά με τον Σήφη δεν μπορούν να γίνουν θαύματα. Ούτε να τον αγκαλιάσουν όλοι, αλλά ούτε και να καταλήξει μονάχος. Και το λέω αυτό, γιατί τα παιδιά αναπτύσσουν από μόνα τους διάφορους μηχανισμούς άμυνας απέναντι στους άλλους, γι' αυτό βλέπουμε ότι ο Σήφης νιώθει μια χαρά. Το πρόβλημα, τελικά, το έχουν οι άλλοι, γιατί ο ίδιος αποκτά σιγά-σιγά κάποια κλειδιά για να τους «ξεκλειδώνει».
Επιχείρησα, λοιπόν, με το τέλος που έδωσα στην ιστορία του Σήφη να καταδείξω ότι εμείς οι «κανονικοί» προσπαθούμε να αλλάξουμε αυτά τα παιδιά, είτε τυπικά -με λογοθεραπείες κ.λπ. είτε ουσιαστικά -να τα κάνουμε να μας μοιάσουν ως εκεί που δεν πάει άλλο.
Το μήνυμα πίσω από το τέλος, στο οποίο κατέληξα, είναι ότι περιμένουμε να αλλάξουν οι άλλοι χωρίς να αλλάζουμε εμείς. Αν αλλάξουμε εμείς, όμως, η αλλαγή στους άλλους θα είναι μεγαλύτερη.

«Βρήκε γκόμενο η μαμά» λέει κάπου ο Σήφης. Μια ατάκα με την οποία γέλασα, όπως και με πολλές άλλες. Το βιβλίο σας, καίτοι θίγει ένα στενάχωρο θέμα, βγάζει γέλιο.
Βγάζει γέλιο γιατί ακριβώς εμπεριέχει αυθεντικούς διαλόγους. Διαλόγους, τους οποίους έχω ακούσει και χρειάστηκε να καταγράψω εκείνη τη στιγμή για να μη χάσουν τίποτα από τον αυθορμητισμό τους. Είναι πραγματικές ατάκες των παιδιών. Είναι κοντά στη γλώσσα τους και εμένα επειδή συναναστρέφομαι τόσες ώρες με παιδιά είναι πολύ εύκολο να μιλάω σαν συνομήλική τους. Δεν θέλω με τίποτα να μαυρίσει η ψυχή του αναγνώστη με τον Σήφη. Θέλω να τον προβληματίσω, αλλά όχι να του κάνω μάθημα. Να σκεφτεί την άλλη άποψη. Αυτό θέλω.


«Η ένταξη ξεκινά από το προαύλιο»

Πώς αντιμετωπίζουν οι μαθητές σας το γεγονός ότι είστε και συγγραφέας;
Το χαίρονται. Ανεβάσαμε, μάλιστα, το προηγούμενο βιβλίο μου ως θεατρικό, ενώ στην πρώτη παρουσίαση του Σήφη, στη Σαλαμίνα, η καθηγήτρια των Γαλλικών, που ασχολείται με τη δραματοποίηση κειμένων, μου είπε ότι ο Σήφης ενδείκνυται για θεατρική διασκευή. Μάλιστα, είχε την ιδέα να το επενδύσουμε με τη μουσική του Γιώργου Δίπλα, καθώς της είχα κάνει δώρο το σιντί του «Υλικά θεάτρου», και της άρεσε πολύ.

Πώς οφείλουν να στέκονται γονείς, εκπαιδευτικοί και συμμαθητές έναντι του θέματος της διαφορετικότητας και της αποδοχής της;
Πρέπει να θεωρούν ότι η διαφορετικότητα είναι η ομορφιά της ζωής. Αυτά τα «διαφορετικά» παιδιά έχουν φοβερές καλλιτεχνικές τάσεις. Και ξέρετε, η ένταξη ξεκινάει από το προαύλιο. Από την αθλητική ομάδα, για παράδειγμα, που θα τα διαλέξει ως μέλη της. Από τον ρόλο που θα τους ανατεθεί σε μια παράσταση. Τότε νιώθουν σημαντικά. Οι γονείς πρέπει να καταλάβουν ότι όταν ένα παιδί είναι διαφορετικό δεν σημαίνει ότι είναι λιγότερο καλό. Μάλιστα, σε αυτό έχω μεγάλη εμπειρία γιατί έχω παντρέψει το βιβλίο με ένα εργαστήριο ρητορικής.

Θα μας πείτε για το εργαστήριο ρητορικής;
Με αυτό έχουμε πάει στη Διεθνή Εκθεση Θεσσαλονίκης, στην Πάτρα στη Δημοτική Βιβλιοθήκη, στο 4ο φεστιβάλ Παιδικού-Νεανικού Βιβλίου στον Βόλο και σε κάποια σχολεία στη Σαλαμίνα, ενώ έπεται συνέχεια.
Το εργαστήριο αποσκοπεί στο να παίρνουν θέση τα παιδιά για ζητήματα που έχουν να κάνουν με τη διαφορετικότητα. Τίτλος του είναι «Ο Σήφης λέει…». Για παράδειγμα: «Ο Σήφης λέει οι μαθητές που κάνουν ορθογραφικά λάθη είναι λιγότερο έξυπνοι από τους άλλους». Ζητώ, λοιπόν, από τα παιδιά να πάρουν θέση πάνω σ' αυτή τη φράση, κάνοντας βήματα δεξιά ή αριστερά, ανάλογα με το αν συμφωνούν ή όχι. Τους μοιράζω πράσινα και κόκκινα σημαιάκια και τους προτρέπω να μου εξηγήσουν. Δεν μπορείτε να φανταστείτε τι έχει αναδειχτεί μέσα από τα λεγόμενά τους. Σκοπός αυτής της διαδικασίας, εν ολίγοις, είναι να δουλεύουμε τα κοινωνικά πρότυπα, να παίρνουμε θέση στα θέματα που προκύπτουν στη σχολική ζωή, να μη θεωρούμε άκριτα ότι κάτι είναι απολύτως σωστό και να ακούμε τη διαφορετική από τη δική μας άποψη.


ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Κυριακή 22 Σεπτεμβρίου 2019

«Οργή και Θλίψη, ο Ζάκ θα μας λείψει. Οι ζωές μας έχουν αξία»

Συγκέντρωση στη μνήμη του Ζακ Κωστόπουλου, στο σημείο όπου λιντσαρίστηκε μέχρι θανάτου πριν από ακριβώς έναν χρόνο.
Με κεντρικό σύνθημα «Οργή και Θλίψη, η Zackie θα μας λείψει. Οι ζωές μας έχουν αξία», αλλά και «12 μήνες χωρίς εκείνη, η Zackie απαιτεί δικαιοσύνη», μέλη της πρωτοβουλίας Justice For Zak/Zackie και της ανοιχτής συνέλευσης για τον Ζακ/τη Zackie, της ΛΟΑΤΚΙ Κοινότητας, αλλά και άλλοι πολίτες συγκεντρώθηκαν στην οδό Γλαδστώνος μεταξύ πλατείας Κάνιγγος και πλατείας Ομονοίας και απέτισαν φόρο τιμής στη μνήμη του Ζακ Κωστόπουλου, στο σημείο όπου λιντσαρίστηκε μέχρι θανάτου πριν από ακριβώς έναν χρόνο.
Οι συγκεντρωμένοι άναψαν κεριά στη μνήμη του ακτιβιστή της ΛΟΑΤΚΙ Κοινότητας και έγραψαν με ροζ σπρέι στα πλακάκια του πεζόδρομου «Τσακίστε τους Ναζί».
Στη συνέχεια οι διαδηλωτές κατευθύνθηκαν  μέχρι το Σύνταγμα.  Κάλεσμα απηύθυνε μέσω ανάρτησης της στο Facebook και η Διεθνής Αμνηστία αναφέροντας ότι« στο πλαίσιο της παγκόσμιας εκστρατείας της, πάρα πολλά τμήματα σε όλο τον κόσμο θα διοργανώσουν παρεμβάσεις και δράσεις με αφορμή την επέτειο», ενώ κάλεσε  στην υπογραφή της έκκλησης προς τα ελληνικά υπουργεία Δικαιοσύνης και Προστασίας του Πολίτη.
«Θα αγωνιστούμε για να δικαιωθούν οι μνήμες των δολοφονημένων αδερφών μας, του Ζακ, του Παύλου, της Ελένης, του Πετρίτ και όλων αυτών που «δε χώρεσαν» στις πατριαρχικές και ρατσιστικές ιεραρχήσεις», αναφέρει μεταξύ άλλων σε ανακοίνωσή της η ανοιχτή συνέλευση για τον Ζακ / τη Zackie.
ΣΧΕΤΙΚΑ

Πορεία μνήμης και στη Θεσσαλονίκη για τον Ζακ Κωστόπουλο (εικόνες)
Πορεία μνήμης και στη Θεσσαλονίκη για τον Ζακ Κωστόπουλο (εικόνες)
Σημειώνεται ότι αυτή την ώρα έχει η αποκατασταθεί η κυκλοφορία στους δρόμους γύρω από το κέντρο της Αθήνας. 

Συγκέντρωση στη μνήμη του Ζακ Κωστόπουλου © INTIMENEWS / ΚΑΠΑΝΤΑΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ

Συγκέντρωση στη μνήμη του Ζακ Κωστόπουλου © INTIMENEWS / ΚΑΠΑΝΤΑΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ
ΣΧΕΤΙΚΑ

Πατέρας Ζακ Κωστόπουλου: Ήταν καθαρή δολοφονία (video)
Πατέρας Ζακ Κωστόπουλου: Ήταν καθαρή δολοφονία (video)

Συγκέντρωση στη μνήμη του Ζακ Κωστόπουλου © INTIMENEWS / ΚΑΠΑΝΤΑΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ

Συγκέντρωση στη μνήμη του Ζακ Κωστόπουλου © INTIMENEWS / ΚΑΠΑΝΤΑΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ

Συγκέντρωση στη μνήμη του Ζακ Κωστόπουλου © INTIMENEWS / ΚΑΠΑΝΤΑΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ

Συγκέντρωση στη μνήμη του Ζακ Κωστόπουλου © INTIMENEWS / ΚΑΠΑΝΤΑΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ

Συγκέντρωση στη μνήμη του Ζακ Κωστόπουλου © INTIMENEWS / ΚΑΠΑΝΤΑΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ

Συγκέντρωση στη μνήμη του Ζακ Κωστόπουλου © INTIMENEWS / ΚΑΠΑΝΤΑΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ

Συγκέντρωση στη μνήμη του Ζακ Κωστόπουλου © INTIMENEWS / ΚΑΠΑΝΤΑΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ