Menu

Πέμπτη 9 Μαΐου 2019

Thessaloniki Pride: Απάντηση για «γονέα 1» και «γονέα 2» προς πάσα κατεύθυνση

Μια απάντηση σε παλαιότερο άρθρο µε θέµα τη «µητέρα», τον «πατέρα», τον «γονέα 1» και τον «γονέα 2» Λίγες µέρες πριν ο Εµανουέλ Μακρόν προχώρησε σε µια κίνηση αναγκαία για τα δεδοµένα της εποχής µας. Ειδικότερα, το επιτελείο του Γάλλου προέδρου προώθησε την αντικατάσταση των λέξεων «µητέρα» και «πατέρας» µε τις λέξεις «γονέας 1» και «γονέας 2» στα σχολικά έγγραφα. Εκτοτε εµφανίστηκε µια ατελείωτη παραφιλολογία σε µεγάλη µερίδα των ΜΜΕ, στα οποία φάνηκε... αστεία η συγκεκριµένη πρωτοβουλία.
Οι ανακρίβειες που γράφτηκαν και ειπώθηκαν δεν έχουν τελειωµό. Τέτοιες ανακρίβειες και διαστρεβλώσεις αναπαρήχθησαν και από το άρθρο γνώµης της κυρίας Αντζελας Ζιούτη µε τίτλο «Τα όρια του µυαλού», το οποίο δηµοσιεύτηκε στο «Εθνος». Η κυρία Ζιούτη έκανε λόγο για σάλο που ξέσπασε, χαρακτηρίζοντας «άδικο» αυτό που προτάθηκε, καθώς «τα παιδιά δεν θα ξαναπούν “µαµά”». Στη συνέχεια, προκειµένου να αναδείξει τη σηµασία των λέξεων «µητέρα» και «πατέρας», έκανε µέχρι και γλωσσολογική ανάλυση των λέξεων. Ας το πάρουµε από την αρχή. «Σάλο έχει προκαλέσει...». Το γνωρίζουµε. Και τι σηµαίνει αυτό; Και το σύµφωνο συµβίωσης προκάλεσε σάλο. Και τα φεστιβάλ υπερηφάνειας προκάλεσαν σάλο. Και η µη αναγραφή του θρησκεύµατος στην ταυτότητα προκάλεσε σάλο. Αυτό σηµαίνει πως δεν έπρεπε να γίνουν; Πάµε τώρα στη µέγιστη διαστρέβλωση που αναπαρήγαγε η κυρία Ζιούτη αλλά και πολλοί άλλοι. «Τα παιδιά δεν θα λένε πια “µαµά” και “µπαµπά”». Αλήθεια; Το νοµοσχέδιο κάνει λόγο για αλλαγή των λέξεων στα σχολικά έγγραφα, δηλαδή σε επίσηµα έγγραφα. ∆εν νοµίζουµε, εξάλλου, τα σχολικά έγγραφα να έγραφαν πριν “µαµά” και “µπαµπά”». Η παραπάνω διατύπωση δεν έχει καµία επαφή µε την πραγµατικότητα. Το πώς θα αποκαλεί το κάθε παιδί τους κηδεµόνες του δεν πρόκειται να αλλάξει. Χαρακτηριστική αυτής της πραγµατικότητας είναι η φωτογραφία που δηµοσιεύτηκε στα «Μικροπράγµατα» της «Lifo». Ακόµη, έγινε λόγος για την πλάκα που έχει ξεσπάσει στο ∆ιαδίκτυο για αυτό το θέµα, πράγµα που όντως ισχύει.
 Αυτοί, ωστόσο, που έκαναν πλάκα µε αυτό το θέµα δεν µπορούν να καταλάβουν τη σηµασία του, γιατί απλά δεν τους αφορά. ∆εν µπορούν να καταλάβουν πώς ένα παιδί µε δύο πατεράδες σε µία αίτηση θα έπρεπε να αναφέρει τον έναν εκ των δύο ως µητέρα µε το τρέχον σύστηµα. Το misgendering, ξέρετε, εντάσσεται στον κακοποιητικό λόγο. Επίσης, δεν µπορούν να καταλάβουν πώς µπορεί να αφορά και σε ετεροφυλόφιλα άτοµα. Τι θα συµπλήρωνε στην αντίστοιχη αίτηση ένα παιδί του οποίου οι κηδεµόνες είναι η γιαγιά και ο παππούς; Στην ουσία η λέξη «γονέας» διαδραµατίζει αντίστοιχο ρόλο µε τη λέξη «κηδεµόνας». Συνοψίζοντας, θα θέλαµε να πούµε, µε κάθε σεβασµό, τόσο στην κυρία Ζιούτη όσο σε όσους γράφουν για τέτοια θέµατα να είναι πιο προσεκτικοί, καθώς η κοινωνία είναι περίπλοκη και ποικιλόµορφη. Οι άνθρωποι των media αυτά τα χαρακτηριστικά της κοινωνίας οφείλουν να τα αναδεικνύουν και όχι να τα υποσκάπτουν. ΚΕΙΜΕΝΟ: THESSALONIKI PRIDE

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου