Menu

Τρίτη 27 Δεκεμβρίου 2016

Ο GAY ΤΖΟΡΤΖ ΜΑΙΚΛ ΠΑΛΕΨΕ ΓΙΑ ΝΑ ΕΚΦΡΑΣΤΟΥΝ OI ΕΠΟΜΕΝΕΣ ΓΕΝΙΕΣ ΤΩΝ LGBTQ

Πλούσιος, διάσημος και δυστυχισμένος: το κλισέ μοιάζει φτιαγμένο για τον Τζορτζ Μάικλ. Ενιωθε πάντα άσχημα με τη σεξουαλικότητά του, την οποία έκρυψε καλά τα πρώτα χρόνια της καριέρας του, ώσπου έγινε παγκόσμια διάσημος. Eκείνη την εποχή, εκτός από τον Ελτον Τζον, κανένας καλλιτέχνης δεν παραδεχόταν δημόσια τη σεξουαλικότητά του, ούτε και ο Freddie Mercury. Ακόμη και η παρουσιάστρια Ellen DeGeneres το αποκάλυψε δημόσια πολλά χρόνια αργότερα.

Οι βιογράφοι του ισχυρίζονται ότι ο Τζορτζ Μάικλ δεν το αποκάλυψε εξαιτίας της μητέρας του. Το παραδέχθηκε και ο ίδιος. Το AIDS ήταν ο εφιάλτης της εποχής και ο διάσημος τραγουδιστής δεν ήθελε να την τρομάξει. Μια ισορροπημένη σεξουαλική ζωή θα του είχε διευκολύνει τα πράγματα, όπως έχει πει. Το 1990 ο τραγουδιστής ζει μια μεγάλη ερωτική απογοήτευση. «Η αποτυχία αυτής της σχέσης ήταν καταστροφική για μένα», γράφει στην αυτοβιογραφία του, χωρίς να αναφέρει αν μιλάει για άντρα ή γυναίκα. «Είναι σαν να έχω βγει από τον άξονά μου, σαν να έχω χάσει την ισορροπία. Ο λόγος για τον οποίο απέτυχε είναι το πώς είμαι και τι κάνω», έγραφε.

Όταν έγραψε το άλμπουμ Faith που τον έκανε ακόμη πιο διάσημο, ο Μάικλ ξεπέρασε τα όριά του: έκανε 70 συναυλίες σε όλο τον κόσμο για να το διαφημίσει και παθαίνει κύστη στον λάρυγγα. Αποφασίζει τότε να μην ξαναεμφανιστεί στα κλιπ του και δίνει τη θέση του σε τοπ μόντελ όπως οι Linda Evangelista, Cindy Crawford, Naomi Campbell ή η Estelle Lefébure, η οποία τον θυμάται σαν «ένα άτομο εξαιρετικά ζεστό, με τρομερό σεβασμό, φοβερό επαγγελματία και τελειομανή».
Εκείνη την εποχή ο Τζορτζ Μάικλ δείχνει αποφασισμένος να αποσυρθεί: «Είμαι στα μετόπισθεν για τη διαφήμιση και το μάρκετινγκ του άλμπουμ, έτσι ίσως θα έχω μια ευκαιρία να επιβιώσω σαν καλλιτέχνης και να γίνω ένα ισορροπημένο άτομο. Ελπίζω το κοινό να καταλάβει…» έλεγε στο Bare. Και οι φαν του το κατανοούν, αλλά όχι η εταιρεία παραγωγής, η οποία ματαιώνει την κυκλοφορία του δεύτερου άλμπουμ Listen Without Prejudice. Προς μεγάλη έκπληξη, ο καλλιτέχνης καταφεύγει στα δικαστήρια εναντίον της
Sony Music. Ο Μάικλ χάνει τη μάχη και αναγκάζεται να πληρώσει 10 εκατομμύρια ευρώ.Ολοι οι μεγάλοι καλλιτέχνες της εποχής τον στηρίζουν. «Ο Θεός να τον ευλογεί» είχε δηλώσει ο Prince σε μια συναυλία στο Βερολίνο.
Είναι η χρονιά που ο Τζορτζ Μάικλ πιστεύει ότι είναι καταραμένος. Γιατί ένα πολύ πιο σοβαρό γεγονός έρχεται στη ζωή του: ο Anselmo Feleppa, ο πρώτος του πραγματικός έρωτας, τον οποίο είχε συναντήσει το 1991 στο Ρίο, πεθαίνει από AIDS. «Ηταν μια τρομακτική απώλεια, αλλά ο φόβος ότι θα τον έχανα ήταν ακόμη μεγαλύτερος από τον πόνο που μου προκάλεσε ο θάνατός του», έχει δηλώσει ο τραγουδιστής.

Την επομένη του θανάτου του Anselmo, αποκαλύπτει σε ένα γράμμα προς τους γονείς του ότι είναι gay και κλείνεται επί 16 μήνες στο σπίτι του, όπου μαθαίνει ένα επίσης τρομακτικό νέο: ο Duncan Gibbins, ο  κινηματογραφιστής-φετίχ της αρχής της καριέρας του, αυτός που του έκανε τα βίντεο κλιπ στα Careless Whisper, Wake Me Up Before You Go-Go και Club Tropicana, κάηκε ζωντανός θέλοντας να σώσει τις γάτες του, σε μια μεγάλη πυρκαγιά στην Καλιφόρνια. Ο Τζορτζ δεν γράφει πια τραγούδια και δεν εμφανίζεται. Ως τη στιγμή που γράφει ένα από τα καλύτερα τραγούδια του πένθους του, το Jesus To A Child, στη μνήμη του Anselmo, την οποία τραγουδάει ντυμένος στα μαύρα για πρώτη φορά live στα MTV Europpean Music Awards, το 1994: «Στην τελευταία σου πνοή έσωσες τη ζωή μου και μου χαμογέλασες, όπως ο Ιησούς χαμογελάει σε ένα παιδί».
Το κοινό του Τζορτζ Μάικλ καταλαβαίνει. Το ίδιο και τα μίντια, τα οποία δεν τον ενόχλησαν ποτέ πάνω από τα όρια. Όταν το AIDS άρχισε να θερίζει, κυρίως οι γυναίκες μπήκαν στη μάχη, όπως η Λιζ Τέιλορ. Εκείνη την εποχή, είτε ήταν γκέι είτε ετεροφυλόφιλοι, κανείς δεν τολμούσε να μιλήσει ανοιχτά για το AIDS. Ο Τζορτζ Μάικλ τόλμησε. Φορούσε το κόκκινο κορδελάκι σχεδόν σε όλες τις εμφανίσεις του. Και η μάχη του κατά του AIDS ήταν ο δικός του τρόπος για να ομολογεί δημόσια τη σεξουαλικότητά του.

Αλλά τα βάσανα δείχνουν να μην έχουν τέλος για τον διάσημο καλλιτέχνη: η μητέρα του Λέσλι, η οποία τον χειροκρότησε για τελευταία φορά στη συναυλία Unplugged της MTV τον Οκτώβριο του 1996, πέθανε από καρκίνο λίγες εβδομάδες αργότερα. Ο Τζορζ πέφτει σε κατάθλιψη, καπνίζει μαριχουάνα ασταμάτητα και εκτίθεται. Στις 7 Απριλίου 1998, σε ένα πάρκο στο Μπέβερλι Χιλς ένας άντρας τον ακολουθεί στις τουαλέτες, ακολουθούν διάφορες σκηνές, αλλά ο άντρας είναι αστυνομικός και τον συλλαμβάνει.
Την επόμενη ημέρα, η προσωπική του ζωή βρίσκεται σε όλα τα πρωτοσέλιδα και στην τηλεόραση. Όταν είχε συμβεί κάτι παρόμοιο με τον Χιου Γκραντ, όταν τον είχαν πιάσει σε αυτοκίνητο με μια πόρνη, ο Γκραντ είχε ζητήσει μια άθλια συγγνώμη και εξαφανίστηκε από το προσκήνιο για μήνες. Ο Τζορτζ Μάικλ ωστόσο αποφασίζει να επιτεθεί στα μίντια. Καταγγέλλει τον αστυνομικό που τον παγίδευσε και τις μεθόδους της αστυνομίας για να παγιδεύουν τους γκέι. Η εικόνα του ωστόσο στην τηλεόραση, όπου βγαίνει για να υπερασπιστεί τον εαυτό του, δεν είναι η καλύτερη. Τα χέρια του τρέμουν και το πρόσωπό του είναι σφιγμένο, τα λόγια βγαίνουν με δυσκολία. 
Στον παρουσιαστή David Letterman που τον ρωτάει «ξέρετε, δεν θέλω να σας φέρω σε δύσκολη θέση μιλώντας σας γι’αυτό…», ο Τζορτζ Μάικλ απαντάει: «Α, έχω τον τρόπο να έρχομαι σε δύσκολη θέση μόνος μου, λοιπόν ρωτήστε με!». Όταν ο Βρετανός παρουσιαστής Graham Norton προσπαθεί να του αποσπάσει καυτές λεπτομέρειες από τη σκηνή στο πάρκο, ο Μάικλ απαντάει: «Να, ήταν ένα μικρό χαριτωμένο παρκάκι…» κάνοντας το κοινό να γελάσει. Η Αμερική, μια εξαιρετικά συντηρητική χώρα, ξέρει να συγχωρεί όσους ομολογούν δημόσια και με χιούμορ τα λάθη τους. Πράγματι, γύρω στο 2000 ο Τζορτζ πούλησε λιγότερους δίσκους, αλλά οι περιοδείες του ήταν οι μεγαλύτερες επιτυχίες όλων των εποχών: ήταν σούπερ σταρ.
Εκείνη την εποχή κάνει σχέση με τον Kenny Ross, τον οποίο συνάντησε σε ένα spa και βρίσκει κάπως την ισορροπία του.
Προσπαθεί να φτιάξει τη σχέση και με τον πατέρα του, Τζακ, για τον οποίο είχε γράψει στην αυτοβιογραφία του: «Ο πατέρας μου είχε προβλέψει ότι θα του ζητούσα πάντα χαρτζιλίκι, ώσπου να μεγαλώσω. Ε, λοιπόν είχε δίκιο. Είμαι σαν τη βασίλισσα της Αγγλίας, δεν έχω ποτέ ρευστό πάνω μου!». Αλλά ο θάνατος γυρίζει πάντα γύρω του. Το 2012, ενώ βρίσκεται σε περιοδεία, μια σοβαρή πνευμονία θέτει σε κίνδυνο τη ζωή του και υφίσταται τραχειοτομή. Λίγο αργότερα, πεθαίνει η Siobhan Bailey, η προσωπική του βοηθός επί είκοσι χρόνια. Τα πιο τρελά πράγματα αρχίζουν να συμβαίνουν στη ζωή του. Τον συλλαμβάνουν πολλές φορές για χρήση κάνναβης και οδήγηση σε κατάσταση μέθης, πέφτει από ένα αυτοκίνητο εν κινήσει και λιποθυμά στο σπίτι του. Είναι μόλις 51 ετών, αλλά δείχνει σαν να έχει ζήσει ήδη πολλές ζωές και να μην ξέρει τι να κάνει με τη δική του. Εχοντας χωρίσει με τον Kenny Goss από το 2009, κλείνεται στο σπίτι του στο Highgate, στο βόρειο Λονδίνο. Ακόμη και ο φίλος του Ελτον Τζον δεν μπορεί να τον βγάλει από εκεί.
Ο Τζορτζ Μάικλ, φανατικός χρήστης του Twitter, παύει να επικοινωνεί με τους φαν του. Το μόνο που υπάρχει εκείνη την εποχή είναι μια δήλωσή του στον Guardian που ακούγεται σήμερα σαν προφητεία: «Αν δεν ξαναδούν το πρόσωπό μου ως το τέλος της ζωής μου, δεν με νοιάζει, δεν είναι τρομερό… Μένουν τα τραγούδια μου. Και μόνο αυτό έχει αξία, έτσι δεν είναι;».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου