Menu

Σάββατο 31 Αυγούστου 2019

Δεν υπάρχει «γκέι γονίδιο», είναι πιο πολύπλοκο

Η επιστημονική κοινότητα έχει διχαστεί εδώ και αρκετά χρόνια με το αν η ομοφυλοφιλία έχει γονιδιακή βάση. Κάποιοι θεωρούν ότι η ερωτική έλξη για άτομα του ίδιου φύλου είναι προϊόν αποκλειστικά γενετικών παραγόντων και άλλοι ότι υπάρχει συνδυασμός γενετικών αλλά και εξωτερικών παραγόντων. Το ζήτημα αυτό πήρε νέα τροπή μετά από μια μελέτη που έγινε το 1993 η οποία υποδείκνυε ένα συγκεκριμένο γονιδιακό μηχανισμό ως υπεύθυνο για τον σεξουαλικό προσανατολισμό, με ειδικούς και μη να κάνουν λόγο για την ανακάλυψη του περίφημου «γκέι γονίδιου» με τους επιστήμονες από εκεί και μετά να προσπαθούν να επιβεβαιώσουν ή να απορρίψουν αυτό το εύρημα. 
Διεθνής ομάδα ερευνητών πραγματοποίησε μια μεγάλη μελέτη, την μεγαλύτερη που έχει γίνει μέχρι σήμερα με αυτό το αντικείμενο. Οι ερευνητές, με δημοσίευση τους στην επιθεώρηση «Science», απορρίπτουν την θεωρία του ενός γονίδιου και κάνουν λόγο για μια σύνθετη διαδικασία στην οποία εμπλέκονται πολλοί γενετικοί αλλά και εξωτερικοί παράγοντες. Οι ερευνητές μελέτησαν τα δεδομένα από περίπου 500 χιλιάδες άτομα στα οποία έχει γίνει πλήρης χαρτογράφηση του DNA τους. Επιπλέον τα άτομα αυτά αποκάλυψαν τις ερωτικές τους προτιμήσεις ενώ ζητήθηκε από άτομα που δήλωσαν ότι είναι ομοφυλόφιλοι να αναφέρουν αν έστω και περιστασιακά είχαν συνάψει ερωτικές σχέσεις και με άτομα του αντίθετου φύλου. Τα ευρήματα Όπως αναφέρει σε δημοσίευμα της η εφημερίδα Guardian οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι υπάρχουν πολλοί γονιδιακοί παράγοντες που ο καθένας με τον τρόπο του παίζει ρόλο στον σεξουαλικό προσανατολισμό. Και επικέντρωσαν την προσοχή τους σε πέντε γενετικούς παράγοντες που θεωρούνται εμπλεκόμενοι στον σεξουαλικό προσανατολισμό. Πρόκειται για γονίδια που εμπλέκονται στην παραγωγή συγκεκριμένων ορμονών αλλά και γονίδια που εμπλέκονται σε αισθήσεις όπως η οσμή ή φυσικά χαρακτηριστικά ενός ατόμου όπως για παράδειγμα, το ύψος. 
Οι ερευνητές αναφέρουν ότι κάθε ένα από αυτά γονίδια ξεχωριστά μοιάζει να έχει αξιοσημείωτη συμβολή στον σεξουαλικό προσανατολισμό ενός ατόμου αλλά, δρώντας όλα μαζί, φαίνεται ότι κατά ένα τρόπο αλληλοεξουδετερώνουν την… ομόφυλη επίδρασή τους. Οι ερευνητές υποστηρίζουν ότι η συνδυαστική δράση αυτών των πέντε γενετικών παραγόντων συμβάλλει τελικά μόλις κατά 1% στον σεξουαλικό προσανατολισμό. Κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι υπάρχουν πολλοί ακόμη (άγνωστοι προς το παρόν) γενετικοί παράγοντες οι οποίοι εμπλέκονται στον σεξουαλικό προσανατολισμό οι οποίοι, μαζί με τους πέντε που μελετήθηκαν, συμβάλλουν σε ποσοστό περίπου 35% στον καθορισμό των ερωτικών προτιμήσεων ενός ατόμου. Για το υπόλοιπο ποσοστό, όπως αναφέρει ο Independent, οι ερευνητές υποδεικνύουν το οικογενειακό περιβάλλον και ειδικότερα την ανατροφή ενός ατόμου, την προσωπικότητα που τελικά ανέπτυξε κ.α.
 Τα ευρήματα της μελέτης διαβάζονται προς το παρόν από τους ειδικούς με διαφορετικό τρόπο. Οι θιασώτες της καθοριστικής συμβολής των γονιδίων στις ερωτικές προτιμήσεις αναφέρουν ότι η μελέτη επιβεβαιώνει ότι πράγματι παίζουν κεντρικό ρόλο. Όμως τόσο οι ίδιοι οι ερευνητές της νέας μελέτης όσο και άλλοι ειδικοί αναφέρουν με την μελέτη αυτή παίρνουμε δύο απαντήσεις: πρώτον καταρρίπτεται η θεωρία του ενός γονιδίου που καθορίζει τον σεξουαλικό προσανατολισμό και, δεύτερον, δεν μπορεί σε καμία περίπτωση η μελέτη του DNA ενός ατόμου να αποκαλύψει αν θα γίνει ομοφυλόφιλος. Πρέπει να σημειωθεί πάντως πώς όλα τα άτομα που πήραν μέρος στην μελέτη ήταν ευρωπαϊκής καταγωγής και δεν υπήρχε κανένας διεμφυλικός ανάμεσά τους. Πηγή: Protagon.gr

Η πολύχρωμη ιστορία των ΛΟΑΤΚΙ κόμικς

Από τα πρώτα βήματά τους τα κόμικς, όπως και το σινεμά εξάλλου, έμοιαζαν να αδιαφορούν ηθελημένα για την οποιαδήποτε αναφορά ή απεικόνιση θέματος είχε να κάνει με την ομοφυλόφιλη, λεσβιακή, τρανσέξουαλ και αμφισεξουαλική ζωή, συμβαδίζοντας απροκάλυπτα με τις αντιλήψεις της κοινωνίας πάνω στην συγκεκριμένη ομάδα ατόμων. Πόσο μάλιστα όταν από αρκετούς θεωρούνταν, ακόμα μάλιστα και μέχρι πολύ πρόσφατα, πως τα κόμικς ήταν μόνο για παιδιά.
iceman 607
Με οποιαδήποτε αναφορά στην ομοφυλοφιλία να έχει απαγορευτεί δια ροπάλου στην Αμερική από την Αρχή Βιβλίων Κόμικς (το Comic Code Authority - CCA - η σφραγίδα που πάντα έμπαινε στο εξώφυλλο των κόμικς), οι ΛΟΑΤΚΙ χαρακτήρες αναγκάστηκαν να μείνουν για χρόνια στην «ντουλάπα» των πολύχρωμων σελίδων τους. Μέσα σε όλα αυτά τα χρόνια μόνο με κάποια υπονοούμενα τα οποία κρύβονταν πολύ καλά κάτω από τις ατάκες τους και τις συμπεριφορές τους, κατάφεραν να γλιστρήσουν κάτω από την λογοκρισία του CCA.
Χρειάστηκαν να περάσουν πολλά χρόνια μέχρι επιτέλους τα κόμικς να κάνουν το δικό τους gay liberation σε μια κατά τα άλλα αρκετά straight και μάτσο βιομηχανία, με τους ΛΟΑΤΚΙ χαρακτήρες να έχουν παλέψει αρκετά μέσω των δημιουργών τους, για την ανοχή και εν τέλει για την αποδοχή, δηλώνοντας περίτρανα out and proud.
Ετσι με αφορμή τις ανακοινώσεις της Marvel στο φετινό Comic Con του Σαν Ντιέγκο για περισσότερη εκπροσώπηση των γκέι χαρακτήρων στην τέταρτη φάση του MCU, εμείς εδώ στο Flix κάνουμε την δική μας μικρή αναδρομή πάνω στην ΛΟΑΤΚΙ ιστορία των κόμικς, και πως αυτά με την σειρά τους επηρέασαν ένα ολόκληρο κινηματογραφικό είδος.
sanjak 607Η Γαλλίδα Σαντζάκ από το «Terry and the Pirates», η πρώτη λεσβία χαρακτήρας σε κόμικ.
Η αρχή
Για να καταλάβει κάποιος καλύτερα τα κόμικς και το πως λειτουργούσαν στις αρχές του προηγούμενου αιώνα, πρέπει να ανατρέξει στα πρώτα βήματα της βιομηχανίας αυτής, τη δεκαετία του '30 και πιο συγκεκριμένα το 1938 όταν και κυκλοφόρησε το πρώτο τεύχος του «Action Comics» το οποίο έκανε γνωστό στον κόσμο τον Superman. Ηταν ο πρώτος υπερήρωας που στο πρόσωπό του απεικονίζονταν όλες εκείνες οι παραδοσιακές Αμερικάνικες αξίες, ένα τέλειο πρότυπο που η Αμερική ήθελε για τα παιδιά της. Αλίμονο σε όποιον ή ό,τι προσπαθούσε να τα ρίξει στον στραβό δρόμο.
Ετσι οποιαδήποτε αναφορά στην ομοφυλοφιλία, ή οτιδήποτε δεν συμφωνούσε με τις «παραδοσιακές Αμερικάνικες αξίες», έπρεπε να γίνεται με ένα τέτοιο τρόπο που να περνάει σχεδόν απαρατήρητο στον μέσο Αμερικάνο.
Το 1934 κυκλοφόρησε στην Αμερική ένα αρκετά δημοφιλές comic strip το «Terry and the Pirates» στο οποίο η κακιά Γαλλίδα Σάντζακ (η οποία μάλιστα πήρε το όνομά της από μια περιοχή κοντά στη Λέσβο σύμφωνα με τον δημιουργό της Μίλτον Κάνιφ) ντύνονταν σαν άντρας, ενώ έδειχνε μέσω της συμπεριφοράς και από τις ατάκες της πως ήταν ερωτευμένη με την κοπέλα του ήρωα Τέρι, κάνοντάς την έτσι την πρώτη λεσβία χαρακτήρα στην ιστορία των κόμικς.
batman gay 607
batman gay 607
batman gay 607
O Batman και οι γκέι υπαινιγμοί
Η περίοδος μέχρι και αμέσως μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, η οποία από αρκετούς χαρακτηρίζεται και ως η Χρυσή Εποχή των κόμικς, οι ΛΟΑΤΚΙ χαρακτήρες απεικονίζονταν περισσότερο ως καρικατούρες ή ως άτομα για χλευασμό και πειράγματα από τους ήρωες της ιστορίας, ενώ σε αρκετές περιπτώσεις παρουσιάζονταν και ως οι κακοί. Ακόμα και όταν δυο από τους πιο αγαπημένους χαρακτήρες της DC Comics, οι Batman και Wonder Woman, έκαναν την εμφάνισή τους και κατάφεραν να κερδίσουν το mainstream κοινό, αρκετοί ήταν εκείνοι που κοιτούσαν με αρκετή δυσπιστία την σχέση του Batman με τον Robin αλλά και το γυναικοκρατούμενο νησί της Νταϊάνα. Παρόλο που οι δημιουργοί τους προσπαθούσαν να πείσουν για το αντίθετο, με τον δημιουργό μάλιστα της Wonder Woman Γουίλιαμ Μάλτον Μάρστον να αναφέρει πως αν και ήθελε να αμφισβητήσει τους ρόλους των δύο φύλων προβάλλοντας περισσότερο τις αξίες της αδερφοσύνης και της γυναικείας ενδυνάμωσης, οι ιστορίες αυτές τα επόμενα χρόνια άρχισαν να μπαίνουν σε έναν άξονα πιο παραδοσιακών και συγκαταβατικών προδιαγραφών της άκρως συντηρητικής Αμερικάνικης κοινωνίας.
frederick 607O Φρέντερικ Γουέρδαμ.
Η λογοκρισία και ο συντηρητισμός
Ολος αυτός ο συντηρητισμός αποτυπώθηκε στο βιβλίο του ψυχιάτρου Φρέντερικ Γουέρδαμ «Seduction of Innocent» το 1954 στο οποίο αποτύπωνε όλο το μίσος του για τα κόμικς αλλά και για το πώς εκείνος πίστευε ότι τα κόμικς διαφθείρουν τα παιδιά με τα μυστικά του μηνύματα τα οποία υποστηρίζουν τα πιο «χαλαρά ήθη», την εγκληματικότητα, και την αντικοινωνική συμπεριφορά. Ολα αυτά σε συνδυασμό με την κακή ανατροφή των παιδιών από τους γονείς τους οδηγούσε σταθερά την Αμερική προς τον όλεθρο. Μάλιστα είχε γράψει στο βιβλίο του πως «ο Χίτλερ ήταν μόνο η αρχή σε σχέση με τα όσα κάνουν τα κόμικς.»
CCA 607
gay panic 607
Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να δημιουργηθεί ένας κώδικας δεοντολογίας για το κόμικς το 1954, ο γνωστός CCA, ο οποίος απαγόρευε οποιαδήποτε αναφορά σε σεξ, γυμνό ή γραφική βία και σεξουαλική πράξη. Οσον αφορά όμως το σεξ και την αγάπη, το CCA είχε τρεις κανόνες για την απεικόνιση και αναφορά του.
  • Οι παράνομες σεξουαλικές σχέσεις δεν πρέπει ούτε να υπαινίσσονται ούτε να απεικονίζονται. Οι βίαιες σκηνές αγάπης, καθώς και οι σεξουαλικές ανωμαλίες είναι απαράδεκτες
  • Η μεταχείριση των ρομαντικών και ερωτικών ιστοριών θα δίνει έμφαση στην αξία του σπιτικού και την αγιότητα του γάμου.
  • Η διαστροφή στο σεξ ή οποιαδήποτε αναφορά σε αυτό απαγορεύεται αυστηρά.
Ολο αυτό έκανε τους ΛΟΑΤΚΙ χαρακτήρες να δείχνουν περισσότερο φυλακισμένοι μέσα στις ντουλάπες τους από χαρτί και μελάνι, καταλήγοντας ως περίγελως της ιστορίας πάρα ως οι ήρωές της.
doonesbury 607To coming out του πρώτου γκέι χαρακτήρα σε mainstream comic strip με τίτλο «Doonesbury».
Η underground επανάσταση
Αλλά, όπως συμβαίνει πάντα, η επανάσταση ξεκίνησε από την underground σκηνή και μικρές ανεξάρτητες εκδοτικές εταιρίες, οι οποίες και ανέδειξαν μερικά διαμάντια με καθαρά ΛΟΑΤΚΙ θεματολογία στα κόμικ. Αν και η συγκεκριμένη σκηνή υπήρχε για πολλά χρόνια πριν, δείχνοντας μάλιστα χαρακτήρες όπως ο Μίκι Μάους, να κάνουν σεξ, ήταν η δεκαετία του ’60 στην οποία γνώρισαν την «μαζική» αποδοχή. Τέτοια κόμικς συχνά υποστήριζαν πολιτικές θέσεις και περιλάμβαναν απεικονίσεις του σεξ, συνήθως όχι μόνο για να προκαλέσουν διέγερση αλλά ως μέρος της εξερεύνησης διαφόρων «επίκαιρων» θεμάτων, συμπεριλαμβανομένου του φύλου και της σεξουαλικότητας.
Η πρώτη αναφορά σε κάτι τέτοιο έγινε στο τεύχος #3 του Zap Comics με τίτλο «Captain Pussygums and his Pervert Pirates», ενώ το 1971 ο Ραντ Χολμς δημοσίευσε το «Harold Hedd» με το οποίο εναντιωνόταν στην ομοφοβία του βιβλίου του Ντέιβιντ Ρούμπεν «Everything You Always Wanted to Know About Sex (But Were Afraid to Ask)» απεικονίζοντας γκέι σεξ και προωθώντας την ομοφυλοφιλική απελευθέρωση. Τα πρώτα κόμικς τα οποία απευθύνονταν αποκλειστικά και μόνο σε γκέι κοινό ήταν τα underground κόμικς «Gay Heart Throbs», τα οποία κυκλοφόρησαν στα μέσα της δεκαετίας του ’70 αλλά δεν βρήκαν ποτέ το κοινό τους.
gay comix 607Εξώφυλλο από το Gay Comix.
Τελικά ο πρώτος mainstream γκέι χαρακτήρας που έκανε coming out ήταν ο Αντι Λίπινκοτ σε ένα comic strip εφημερίδας το 1976 με τίτλο «Doonesbury» γραμμένο από τον Γκάρι Τρουντό, το οποίο μάλιστα αργότερα κέρδισε και μια υποψηφιότητα για το βραβείο Πούλιτζερ. Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι και πιο mainstream εταιρείες κόμικς, όπως η DC και η Marvel δεν άρχισαν να παρουσιάζουν και τους δικούς τους ΛΟΑΤΚΙ χαρακτήρες.
Και στην Ευρώπη, χαρακτήρες όπως ο ΤενΤεν είχε χαρακτηριστεί από αρκετούς ως γκέι, παρά τις δηλώσεις των εκπροσώπων των στούντιο Ερζέ πως ο ΤενΤεν είναι «μάτσο άντρας και δεν είναι ομοφυλόφιλος». Επίσης κόμικς από τον Γάλλο Φαμπρίς Νουντ, όπως τα «Ego Comme X» και «Journal», τα «SchwulComix» από την Γερμανία, το «2000 AD» από την Βρετανία το οποίο παρουσίασε τον πρώτο του γκέι χαρακτήρα το 1992.
batwoman 607H Batwoman.
Η «φιλελεύθερη» DC και η «συντηρητική» Marvel
Από την πλευρά της η DC έκανε τους πάντες να μιλάνε για την σχέση του Batman με τον Robin αλλά και για την Wonder Woman, ενώ υπήρχαν πολλές αναφορές και υπονοούμενα και για διάφορους άλλους χαρακτήρες, όπως ο Nightmaster. Αλλά ο πρώτος καθαρά γκέι χαρακτήρας της ήταν ο Extraño, ένα Περουβιανός θηλυπρεπής άντρας και έκανε την εμφάνισή του στο «Millenium» και «New Guardians» το 1987. Αν και η σειρά δεν είχε επιτυχία, ήταν το πρώτο βήμα της DC για κάτι διαφορετικό. Από τότε αρκετοί άλλοι χαρακτήρες έκαναν coming out, όπως ο Constantine ως αμφισεξουαλικός, ο Midnighter, o γιος του Munhunter Ράμσεϊ Σπένσερ, η Icemaiden, η Σάρα Ρεϊνμέικερ κ.α.
Το 2006 η DC προκάλεσε αρκετές συζητήσεις όταν ανακοίνωσε πως η νέα Batwoman θα είναι ανοιχτά λεσβία, κάτι που από τι φαίνεται υιοθετήθηκε και στη νέα τηλεοπτική σειρά. Το 2016 η DC ξεκίνησε το λεγόμενο DC Rebirth με αρκετούς από τους χαρακτήρες αυτούς να «αναγεννιούνται» ως ΛΟΑΤΚΙ. Ακόμα και η Wonder Woman πλέον είναι ανοιχτά αμφισεξουαλικός χαρακτήρας.
x-men gay 607Το εξώφυλλο από το τεύχος #151 «Astonishing X-Men», το οποίο είχε τον πρώτο γκέι γάμο στην ιστορία των mainstream κόμικς.
x-men gay 607Καρέ από το συγκεκριμένο κόμικ με τον γάμο ων Northstar και Κάιλ Τζινάντου.
Από την άλλη πλευρά, η ενσωμάτωση ΛΟΑΤΚΙ θεμάτων στα κόμικς της Marvel δεν ήταν τόσο δυναμική όπως με εκείνη της DC. Μάλιστα η ίδια η Marvel είχε κρατήσει την πολιτική του «δεν υπάρχουν γκέι χαρακτήρες στο σύμπαν της Marvel» καθ’όλη την διάρκεια της θητείας του Τζίμ Σούτερ ως αρχισυντάκτης την δεκαετία του ’80, ενώ όσα κόμικς είχαν κάποιον γκέι χαρακτήρα θα πρέπει να έχουν στο εξώφυλλο το σήμα «Μόνο για Ενήλικες». Αυτό δεν φαίνεται όμως να σταμάτησε πολλούς καλλιτέχνες να «κρύβουν» κάποιους γκέι χαρακτήρες, όπως ο Αρνι Ροθ, παιδικός φίλος του Στιβ Ρότζερς (Captain America). O πρώτος όμως ανοιχτά γκέι χαρακτήρας στη Marvel ήταν ο Northstar, ο οποίος έκανε το δικό του coming out στο τεύχος #106 του «Alpha Flight» το 1992.
captain america 607O φίλος του Captain America Αρνι Ροθ.
spiderman 607O Πίτερ Πάρκερ μάλλον σε μια άβολη στιγμή.
Η δημιουργία των X-Men και οι διακρίσεις που ζουν οι μεταλλαγμένοι στα κόμικς αυτά από αρκετούς χαρακτηρίστηκε ως μια μεταφορά για τις διακρίσεις των μειονοτήτων, ανάμεσά τους και των ΛΟΑΤΚΙ ατόμων. Ετσι αρκετοί από τους X-Men έχουν αποκαλυφθεί πως είναι γκέι, όπως ο Colossus και ο Iceman, και η Mystique και Destiny, ενώ το 2015 στο τεύχος #51 του «Astonishing X-Men», που κυκλοφόρησε τον Αύγουστο του 2012, η Μάρτζορι Λιού έγραψε τον πρώτο γκέι γάμο στην ιστορία των mainstream κομικς, μεταξύ των Northstar και Κάιλ Τζινάντου.
Ακόμα και ο Μπάκι Μπαρνς, ναι ο Winter Soldier, είχε αναφερθεί από τον Μάρκ Γουέιντ, που είχε γράψει το τεύχος #9 της «Black Widow» πως ίσως είναι αμφισεξουαλικός μιας και ο ίδιος και η Νατάσα στο παρελθόν είχαν ερωτευτεί τον Captain America.
space adventure 607To εξώφυλλο του τεύχους #7 του «Space Adventures» με την ιστορία «Transformation».
Οι τρανσέξουαλ και διεμφυλικοί χαρακτήρες
Οι τρανσέξουαλ χαρακτήρες για πολλά χρόνια αντιμετωπίζονταν ως κάτι το αστείο και κυρίως κάτι το κακό. Στο σύνολό τους όμως οι τρανσέξουαλ χαρακτήρες, για πολλά χρόνια δεν είχαν την σωστή εκπροσώπηση τους στα κόμικς, αν και ιστορίες ενός χαρακτήρα που βλέπει το φύλο του να αλλάζει με μαγικά ή τεχνολογικά μέσα θεωρήθηκε ως μια πλάγια αναφορά στα τρανσεξουαλικά θέματα. Ανάμεσά τους χαρακτήρες όπως ο Ρίτσαρντ Στάντον, ο οποίος μεταμορφώνονταν στην κυρία Μαξίν, στα τεύχη του «Crack Comics», αλλά και ο τρελός επιστήμονας Ultra-Humanite, από τα τεύχη του Superman την δεκαετία του ‘40, ο οποίος μετέφερε την συνείδησή του στο σώμα της Ντολόρες Γουίντερς.
ma hunkel 607Καρέ από το «Crack Comics».
Μια ιστορία η οποία χρησιμοποίησε την τεχνολογία για να δείξει την αλλαγή φύλου σε έναν χαρακτήρα ήταν και το «Transformation» από το τεύχος #7 του «Space Adventures» που κυκλοφόρησε το 1953. Εκεί το διαστημόπλοιο στο οποίο επέβαιναν ο Δρ. Λαρς Κράνστον, μαζί με την κοπέλα του Μπέτι, πέφτει στον Αρη και χωρίζονται. Ο Κράνστον ανακαλύπτει μερικές σημειώσεις οι οποίες αναφέρουν για μια μηχανή αλλαγής φύλου και την φτιάχνει για να απασχολήσει τον χρόνο του. Οταν η Μπέτι επιτέλους επανενώνεται με τον Κράστον ανακαλύπτει πως έχει ήδη γίνει γυναίκα.
Για άλλη μια φορά όμως τα underground και πιο εναλλακτικά κόμικς αποδείχτηκαν ο κατάλληλος χώρος για την σωστή εκπροσώπηση των τρανς ατόμων. Οπως στο graphic novel «Sexile», από τον Τζέιμι Κορτέζ της Λατινικής Αμερικής, το οποίο μιλάει για την διεμφυλική ακτιβίστρια του HIV Αντέλα Βάσκεζ. Ακόμα και ο Βρετανός συγγραφέας κόμικς Νιλ Γκέιμαν δήλωσε ότι συμπεριέλαβε διεμφυλικούς χαρακτήρες στα έργα του, όπως στο «Sandman», ως απάντηση στην έλλειψη ρεαλιστικής αντιπροσώπευσης της κοινότητας στα κόμικς.
sexile 607To εξώφυλλο του graphic novel «Sexile».
Και κάπως έτσι φτάσαμε δειλά-δειλά φέτος η Marvel να παρουσιάζει στην ταινία της «Εκδικητές: Η Τελευταία Πράξη» τον πρώτο γκέι χαρακτήρα της. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι σταματάει εκεί. Μιλώντας επίσης στο Collider o Κέβιν Φάιγκι επιβεβαίωσε πως και στο «The Eternals», άλλη μια ταινία της τέταρτης φάσης του MCU, θα δούμε ΛΟΑΤΚΙ+ αντιπροσώπευση, ενώ το στούντιο της Marvel έχει ανακοινώσει πως, από εδώ και στο εξής, θα μας περιμένει ένα MCU γεμάτο από χαρακτήρες από όλες τις ηλικίες, τις εθνικότητες, ΛΟΑΤΚΙ+ και ΑμεΑ. Και κάπως έτσι το μέλλον δείχνει σίγουρα πιο πολύχρωμο.
archie 607Ο γάμος του Κέβιν Κέλερ στο «Archie».
Flix.gr

Παρασκευή 30 Αυγούστου 2019

CONNOR JESSUP: ΑΠΌ ΤΟ CLOSET MONSTER ΗΞΕΡΑ ΟΤΙ ΗΤΑΝ GAY

ΤΟΝ τελευταίο καιρό επειδή μας αρέσει να βλέπουμε ξένες σειρές που έγιναν επιτυχίες, έβλεπα το γνωστό scifi δράμα που άφησε εποχή και με δόσεις...αμερικάνικης ιστορίας κι εξωγήινους, το Falling Skies. Πολύ καλή σειρά που είδα ως το τέλος.
Ένας από τον πρωταγωνιστές ήταν ο γιός του Μέισον, ο Μπέν, ο οποίος έχει κάνει αρκετά τηλεοπτικά ντεμπούτο. Ωστόσο μπορεί να μου άρεσε πολύ η μορφή του, ο ρόλος του, η ομορφιά του αλλά ήμουν σίγουρος ότι τον έχω δει και σε άλλη ταινία αλλά δεν θυμόμουν πια. Πρόκειται για τον ταλαντούχο Connor Jessup ο οποίος ως Μπέν υποδύθηκε άρτια τον ρόλο...
Όμως είχα...προβλέψει ότι τελικά θα βγει από την ντουλάπα όταν έγραψα κριτική για την αγαπημένη μου ταινία του 2015, το Closet monster, όπως εδώ https://lgbtgreece.blogspot.com/2016/10/closet-monster-2015-coming-out.html
ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΚΟΝΟΡ ΤΖΕΣΑΠ
Το 2012, ο Connor είχε τον κύριο ρόλο στην ταινία "Blackbird", όπου ενεργούσε ως Sean Randall. Το 2014 θα διαδραματίσει ρόλο στην επερχόμενη ταινία "Skating to New York" όπου ασχολείται με την Casey Demas. Τηλεόραση Επεξεργασία Το 2007, ο Connor έλαβε μέρος στην εκπομπή "The Jon Dore Television Show" , όπου είχε το ρόλο του "Bat Throwing Kid # 3" στο επεισόδιο "Jon Gets Scared". Αργότερα το 2008-2009, ο Connor ανέλαβε ηγετικό ρόλο στην παιδική τηλεοπτική σειρά "The Saddle Club", όπου πρωταγωνίστησε σε 27 επεισόδια όπως ο Simon Atherton. Στην εκπομπή "King", ο Connor Jessup ασχολείται με τον Ben Moser στο επεισόδιο "Eleni Demaris". Από το 2011, ο Jessup ασχολείται με τον Ben Mason στην σειρά επιστημονικής φαντασίας TNT Falling Skies , εκτελεστική εταιρεία του Steven Spielberg .
ΕΙΝΑΙ ΕΞΩ...ΑΠΟ ΤΗΝ ΝΤΟΥΛΑΠΑ
Ξέρετε ότι έχω 2 από τις πολλές αγαπημένες ταινίες με πολύχρωμους χαρακτήρες. Η μία είναι η Αυστραλιανή Monster Pies που προβάλλεται ακόμα και σε σχολεία, ενώ η άλλη το Closet monster του 2015. Πρωταγωνιστής σε αυτή την γκέι ταινία ο ομορφούλης Κόνρο Τζέσαπ  ο οποίος υποδύεται ένα έφηβο που εξωτερικεύει την ομοφυλοφιλία του κόντρα στην οικογένειά του. Μια όμορφη ρεαλιστική ταινία, καθώς ο Κόνρο έχει γεννηθεί στο Καναδά.
Στον 2ο κύκλο της σειράς American Crime o Konnor δίνει πραγματικό ρεσιτάλ λίγο καιρό πριν αποκαλύψει ότι είναι γκέι με μια μυθοπλασία που ίσως δεν απέχει από την πραγματικότητα, καθώς αντιμετωπίζει όχι μόνο την ομοφοβία αλλά και την επιθετικότητα σε ένα υποτιθέμενο καλό σχολείο όπου είχε σχέση με παίκτη της ομάδας μπάσκετ. Πολύ ρεαλιστικό έργο που θα σας καθηλώσει...
 Φυσικά φέτος το 2019 έκανε ένα καταπληκτικό coming out και γαμώτο το ήξερα...

Οι μυστηριώδεις φωτογραφίες ενός γκέι γάμου στην Αμερική του 1957

Δεκαετίες πριν το Ανώτατο Δικαστήριο των ΗΠΑ αναγνωρίσει (το 2015), το δικαίωμα των ομοφυλόφιλων στο γάμο, γκέι ζευγάρια έδιναν όρκους πίστης σε ιδιωτικές τελετές με την παρουσία φίλων και συγγενών.
Ελάχιστα φωτογραφικά τεκμήρια τέτοιων τελετών υπήρχαν – μέχρι σήμερα, όπως γράφει στο BBC ο ρεπόρτερ Τζόναθαν Μπερ.
Το μακρινό 1957 ένας άγνωστος ξέχασε κατά λάθος σε φαρμακείο της Φιλαδέλφειας ένα καρούλι φωτογραφικό φιλμ. Υπάλληλος του φαρμακείου το έδωσε για εμφάνιση και εκτύπωση. Η έκπληξη που δοκίμασε ήταν πρώτου μεγέθους. Οι φωτογραφίες τεκμηρίωναν ένα «κανονικότατο» γκέι γάμο.


Οι δύο γαμπροί είναι 20 με 30 ετών. Αρα σήμερα, εάν βρίσκονται ακόμη εν ζωή, θα είναι γύρω στα 80 με 90. Ο τόπος είναι ένα μικρομεσαίο διαμέρισμα, με τις γρίλιες στα παράθυρα κατεβασμένες. 
Οι γαμπροί και οι καλεσμένοι τους, όλοι άρρενες, φοράνε σκούρα κοστούμια με λουλούδια στο πέτο. Ενας από τους παριστάμενους μοιάζει με ιερέα και πρωτοστατεί σε γαμήλια τελετή. Οι δύο γαμπροί φιλιούνται, κόβουν τούρτα, ανοίγουν συσκευασίες με δώρα. 


Οι ταυτότητες όλων παραμένουν ακόμη άγνωστες.
Το φιλμ και τις φωτογραφίες αγόρασε πριν από λίγα χρόνια ένας Αμερικανός συλλέκτης σε διαδικτυακή δημοπρασία. Κατάλαβε την ιστορική σημασία τους και τις δώρισε σε δύο βιβλιοθήκες, μία στο Λος Αντζελες και μία στην Φιλαδέλφεια.
Εκεί τις βρήκαν τρεις φίλοι, καλλιτέχνες του Χόλιγουντ και γκέι, ο συγγραφέας Μάικλ Γουλφ, ο κινηματογραφιστής Π.Τζ.Πάλμερ και ο τηλεοπτικός παραγωγός Νιλ Μπάερ. 


 Οι τρεις τους έστησαν ένα διαδικτυακό ριάλιτι με τίτλο «The Mystery of the 1957 Gay Wedding Photos» («Το μυστήριο των φωτογραφιών του γκέι γάμου του 1957») και ξεκίνησαν την αναζήτηση για να ταυτοποιήσουν γαμπρούς και καλεσμένους. Συμβουλεύτηκαν ιστορικούς, συγγραφείς, ερευνητές, ακτιβιστές. 
 Σε ειδικό ιστότοπο (https://www.ouronestory.com/1957-gay-wedding) απευθύνουν έκκληση σε όποιον ή όποια ξέρει ο,τιδήποτε σχετικό, να συμβάλλει στη λύση του μυστηρίου.
«Υπάρχει πλούσια ιστορία, που έχει αποσιωπηθεί. Μακάρι σαν παιδί να είχα δει οικογενειακές φωτογραφίες από ένα τέτοιο γάμο. Θα ένιωθα πιο φυσιολογικός. Θα ήξερα ότι είμαι ΟΚ» λέει ο Π.Τζ.Πάλμερ.


Λίγα χρόνια πριν τον μυστηριώδη γάμο στη Φιλαδέλφεια, ο Αμερικανός πρόεδρος Ντουάιτ Αΐζενχάουερ υπέγραψε διάταγμα που απαγόρευσε στους γκέι να εργάζονται για το ομοσπονδιακό Δημόσιο.
Και το 1952, σε μια απ’ τις πλέον αμφιλεγόμενες αποφάσεις της, η Αμερικανική Ψυχιατρική Εταιρεία συμπεριέλαβε την ομοφυλοφιλία στον κατάλογο με τις «γνωστές ψυχικές ασθένειες». Την απέσυρε, μετά από κατακραυγή και αγώνες, το 1973. 

Πέμπτη 29 Αυγούστου 2019

Μαχαίρωσαν τον 16χρονο αδελφό τους επειδή είναι gay

Τον 16χρονο αδερφό τους προσπάθησαν να δολοφονήσουν δύο άνδρες – 23 και 27 ετών – από την Τάμρα (αραβική πόλη του Ισραήλ). Η επίθεση έγινε έξω από ένα κατάλυμα για ΛΟΑΤΚΙ+ άτομα στο Τελ Αβίβ ενώ συμμετείχε και ένας ακόμη άνδρας. Ο 16χρονος μαχαιρώθηκε στην είσοδο του καταλύματος στις 26 Ιουλίου και μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο από μια υπηρεσία διάσωσης. Πριν τη μεταφορά του, το θύμα δήλωσε στο προσωπικό ότι τα αδέρφια του ήταν αυτά που τον μαχαίρωσαν. Τέσσερις μέρες μετά την επίθεση, τα δύο αδέρφια παραδόθηκαν στην αστυνομία.
 Σύμφωνα με το κατηγορητήριο οι απειλές ξεκίνησαν όταν έμαθαν πως ο 16χρονος διατηρούσε σχέσεις με έναν άλλο άνδρα. Τα δύο αδέρφια χτύπησαν το αγόρι μπροστά στη μητέρα τους, με γροθιές και χαστούκια μέχρι που έπεσε λιπόθυμο με αιμορραγίες και τραυματισμούς στα χείλη του. Τον έστειλαν επίσης σε ψυχολόγο και τον έκλεισαν στο σπίτι. Όταν ο 16χρονος έκανε μια καταγγελία στην αστυνομία, οι κατηγορούμενοι τον έβαλαν βίαια στο αμάξι και τον κλείδωσαν στο δωμάτιο. Τον περασμένο Ιούνιο, ο νεαρός αποφάσισε να το σκάσει με φόβο για τη ζωή του. Ταξίδεψε μέχρι το Τελ Αβίβ και έμεινε στον ξενώνα νεότητας του Beit Dror. Όταν τα αδέρφια του τον εντόπισαν, του έβαλαν το μαχαίρι στο λαιμό λέγοντάς του: «Κανείς δεν ξέρει ότι ήμασταν εμείς που πυροβολήσαμε στο σπίτι του ξαδέρφου μας. Θα πυροβολήσουμε κι εσένα και κανείς δε θα μάθει τίποτα. Όπως κάναμε και με άλλους, δεν έχουμε κανένα πρόβλημα να σκοτώσουμε και εσένα». Πηγή: avmag.gr

Αμερικανοί αθλητές αντιδρούν στα γήπεδα κατά του ρατσισμού και της βίας

Μορφή «χιονοστιβάδας» παίρνουν οι αντιδράσεις των Αμερικανών αθλητών απέναντι στα κρούσματα ρατσισμού και βίας που ταλανίζουν τις ΗΠΑ, με πιο πρόσφατο το μακελειό στο Τέξας. Αντιδράσεις που κορυφώνονται κατά τη διάρκεια της σπουδαιότερης στιγμής ενός αθλητή μετά την κατάκτηση χρυσού μεταλλίου: την ανάκρουση του εθνικού ύμνου.
Ο αθλητής της ξιφασίας Ρέις Ιμπόντεν, «χρυσός» στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2016 στο ομαδικό αλλά και η σφυροβόλος Γκουέν Μπέρι, κατά τη διάρκεια των τελετών απονομών για τους Παναμερικανικούς Αγώνες, έδειξαν τον αποτροπιασμό τους για όλα όσα συμβαίνουν στην άλλη άκρη του Ατλαντικού, δείχνοντας με χαρακτηριστικές κινήσεις του σώματός τους, τη συμπαράστασή τους στους συγγενείς των θυμάτων. 
Ο Ιμπόντεν, ως άλλος Κάπερνικ (σ.σ. το 2016 είχε αντιδράσει σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τις δολοφονίες αφροαμερικανών από την αστυνομία και τις φυλετικές διακρίσεις), κατά τη διάρκεια της απονομής, γονάτισε και με σκυμμένο κεφάλι απέτισε φόρο τιμης στους νεκρούς των κρουσμάτων ρατσιστικής βίας. 
'We must call for change'

Team USA fencer Race Imboden took a knee as a form of silent protest during the team foil medal ceremony 2019 Pan American Games.

1.819 άτομα συζητούν σχετικά με αυτό
«Πρέπει να φωνάξουμε για την αλλαγη. Αυτή την εβδομάδα, είχα την τιμή να εκπροσωπώ την ομάδα των ΗΠΑ στους Παναμερικανικούς Αγώνες. Η υπερηφάνειά μου όμως έχει μειωθεί λόγω των πολλαπλών αδυναμιών της χώρας που βρίσκεται στην καρδιά μου. Ο ρατσισμός, ο έλεγχος της οπλοκατοχής, η κακομεταχείριση των μεταναστών και ένας πρόεδρος που εξαπλώνει το μίσος βρίσκονται στην κορυφή μιας μακράς λίστας. Επέλεξα να θυσιάσω αυτή τη στιγμή ευρισκόμενος στην κορυφή του βάθρου, για να προκαλέσω την προσοχή σε θέματα που πιστεύω ότι πρέπει να αντιμετωπιστούν. Ενθαρρύνω κι άλλους να χρησιμοποιησουν αυτές τις στιγμές για ενδυνάμωση και αλλαγη», είπε μεταξύ άλλων ο Ιμπόντεν.
Η Μπέρι έσκυψε το κεφάλι και ύψωσε τη δεξιά γροθιά της για να δείξει την «μαύρη δύναμη» - κάτι που είχε κάνει και ο Αφροαμερικανός Τόμι Σμιθ κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων του Μεξικού. 
Και οι δύο αθλητές θα αντιμετωπίσουν ενδεχομένως κυρώσεις για τις πράξεις τους από την Ολυμπιακή και Παραολυμπιακή Επιτροπή των ΗΠΑ.

Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ

Τετάρτη 28 Αυγούστου 2019

Ζαεφ: «Δεν θα αφήσω έναν… π@ύστη, να ρίξει την κυβέρνησή μου!»

«Λάδι στη φωτιά» έριξε στα Σκόπια ο Πρωθυπουργός Ζόραν Ζάεφ στην προσπάθειά του να απεμπλακεί από το σκάνδαλο διαφθοράς που απειλεί να ρίξει την κυβέρνησή του. Επειδή το σκάνδαλο αυτό έχει ως πρωταγωνιστή έναν σταρ της Σκοπιανής τηλεόρασης, που διαλαλεί συνεχώς ότι είναι γκέι και τις τελευταίες μέρες έχει προφυλακιστεί για τον σκοτεινό ρόλο του σε υποθέσεις επιχειρηματιών, ο Ζάεφ στις επίσημες δηλώσεις που έκανε ξέφυγε από τα όρια και εκστόμισε χαρακτηρισμούς, που ξεσήκωσαν θύελλα στη γειτονική χώρα.
«Δεν θα αφήσω μερικούς εγκληματίες, έναν εγωιστή δημοσιογράφο και έναν – ας με συγχωρέσει η ΛΟΑΤΚΙ κοινότητα- π@..στη να ρίξουν την κυβέρνησή μου», είπε κατά λέξη, αναφερόμενος στις σεξουαλικές επιλογές του Βοκi 13-Γιοβανόφσκι.
Όπως αντιλαμβάνεστε ο απαράδεκτος χαρακτηρισμός του Ζάεφ προκάλεσε θύελλα στη ΛΟΑΤΚΙ κοινότητα των Σκοπίων, η οποία με επίσημη ανακοίνωσή της του ζήτησε να ανακαλέσει και να ζητήσει δημόσια συγγνώμη. Διαφορετικά, να παραιτηθεί.
Το συγκεκριμένο σκάνδαλο διαφθοράς, όμως, φαίνεται ότι έχει ακόμη μεγαλύτερο βάθος. Γιατί όπως αναφέρουν Σερβικές εφημερίδες ο ΄προσωρινά κρατούμενος Boki-13 έχει στείλει μήνυμα στον Ζάεφ μέσα από τη φυλακή, ότι αν δεν βγεί αμέσως έξω θα δώσει στοιχεία για τις μαφιόζικες σχέσεις, που συνδέουν τον Ζάεφ με τον πρώην οπλαρχηγό του UCK και μέχρι πρότινος Πρωθυπουργό του Κοσόβου Ραμούζ Χαραντινάι.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Γιοβανόφσκι πιάστηκε από τη Σκοπιανή Αστυνομία στις 15 Ιουλίου στα σύνορα Σκοπίων Ελλάδος, την στιγμή που κατευθυνόταν για τις καλοκαιρινές του διακοπές στην Χαλκιδική.

Peter Jeffreys: «Ο Καβάφης γνώριζε ότι μια μέρα το queer αναγνωστικό κοινό θα τον αναγνωρίσει» Πηγή: www.lifo.gr

Tο Διεθνές Θερινό Σχολείο Καβάφη αποτελεί μια ετήσια επιστημονική διοργάνωση του Αρχείου Καβάφη και του Ιδρύματος Ωνάση, η πρώτη του είδους της που είναι αποκλειστικά αφιερωμένη στον Κ.Π. Καβάφη και στον αντίκτυπο του έργου του. Το κεντρικό θέμα της φετινής διοργάνωσης (8-14 Ιουλίου 2019), που ολοκληρώθηκε πριν από μερικές ημέρες, ήταν «Οι προσ/ανατολισμοί του Καβάφη» και οι πολλαπλές τοπογραφίες και πολιτισμικές δυναμικές του καβαφικού έργου. Έτσι, οι συμμετέχοντες, οι διδάσκοντες και οι σπουδαστές (διδακτορικοί φοιτητές, ερευνητές και μελετητές στην αρχή της σταδιοδρομίας τους, που η δουλειά τους σχετίζεται με τα πεδία της συγκριτικής φιλολογίας, της παγκόσμιας λογοτεχνίας, των καβαφικών σπουδών, των νεοελληνικών σπουδών, των κλασικών σπουδών και άλλων συναφών κλάδων) προσέγγισαν το φαινόμενο Καβάφη στο ευρύτερο γεωγραφικό και ιστορικό του πλαίσιο, τόσο το διάστημα της ζωής του ποιητή στην Αλεξάνδρεια όσο και τις δεκαετίες που ακολούθησαν τον θάνατό του.
Αναζήτησαν τους λόγους της τεράστιας απήχησης που απέκτησε το έργο του διεθνώς, ανάγοντάς το σε παγκόσμιο λογοτεχνικό γεγονός. Κατά τη διάρκεια της διοργάνωσης, διερευνήθηκαν η θέση του Καβάφη μεταξύ Ανατολής και Δύσης, η σημασία της Αλεξάνδρειας, αρχαίας και σύγχρονης, στην ιστορία των μεγάλων αυτοκρατοριών, η σύνδεση του καβαφικού έργου με τη συζήτηση περί οριενταλισμού, η σημασία των αποικιακών και μετα-αποικιακών τρόπων ανάγνωσης του Καβάφη, η στροφή του ερμηνευτικού ενδιαφέροντος από το τοπικό επίπεδο στο παγκόσμιο. Πάνω απ' όλα, όμως, αντικείμενο μελέτης αποτέλεσαν οι πολλαπλοί προσανατολισμοί του ίδιου του Καβάφη (ποιητικοί, ιστορικοί, ερωτικοί). Ήταν ανέκαθεν η ίδια η ποίησή του που μου μιλούσε σε προσωπικό επίπεδο, η μελαγχολία της, αλλά σε κάποιον βαθμό και το θέμα της διασποράς. Ο Καβάφης συλλαμβάνει μοναδικά τη φευγαλέα στιγμή, τη μνήμη της στιγμής. Την επιμέλεια της φετινής διοργάνωσης είχαν σημαντικοί ακαδημαϊκοί, όπως ο Στάθης Γουργουρής (Πανεπιστήμιο Κολούμπια) και ο Τάκης Καγιαλής (Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο), που πλαισιώνονταν από εισηγητές σαν τη Hala Halim (Πανεπιστήμιο Νέας Υόρκης), τον Peter Jeffreys (Πανεπιστήμιο Σάφολκ) κ.ά. Ο Peter Jeffreys Μιλήσαμε με τον ελληνικής καταγωγής Peter Jeffreys, ο οποίος ετοιμάζει μια βιογραφία του Αλεξανδρινού σε συνεργασία με τον Gregory Jusdanis, που θα έχει τον τίτλο Alexandrian Sphinx: C.P. Cavafy - A poet's life. Στην αρχή της κουβέντας μας, μία μέρα μετά την εισήγησή του στο πλαίσιο του Θερινού Σχολείου, μου εκμυστηρεύτηκε πόσο μοναδική εμπειρία είναι να διδάσκεις Καβάφη στη Βιβλιοθήκη του Ιδρύματος Ωνάση, έχοντας δίπλα σου το πιάνο της Μαρίας Κάλλας, την οποία εκτιμάει βαθύτατα, και στον τοίχο, ανάμεσα σε άλλα σημαντικά εκθέματα, να βλέπεις έργο ενός άλλου σημαντικού Έλληνα, του ζωγράφου Δομήνικου Θεοτοκόπουλου. — Θα ήθελα να μου εξηγήσετε ποια η σημασία του Καβάφη για έναν Αμερικανό ελληνικής καταγωγής όπως εσείς. Καταρχάς, ήταν ανέκαθεν η ίδια η ποίησή του που μου μιλούσε σε προσωπικό επίπεδο, η μελαγχολία της, αλλά σε κάποιον βαθμό και το θέμα της διασποράς. Ο Καβάφης συλλαμβάνει μοναδικά τη φευγαλέα στιγμή, τη μνήμη της στιγμής. Από αισθητικής πλευράς βρίσκω τα ποιήματά του πανέμορφα και μου αρέσει και η γλώσσα του. Όταν ξεκίνησα να τον διαβάζω, ήταν η εποχή που προσπαθούσα να μάθω ελληνικά εκτός Ελλάδας, έτσι είχε ενδιαφέρον η χρήση της καθαρεύουσας. Κάθε φορά που διαβάζουμε ποίηση, συντελείται ένας υποσυνείδητος διάλογος με πράγματα που μας έλκουν και δεν το γνωρίζουμε. Προφανώς, ο Καβάφης για κάποιον λόγο μου άρεσε ιδιαίτερα. 11.4.2019 Αρχείο Καβάφη:
Οι προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει ένα νέο ψηφιακό αρχείο — Γράφει στα ελληνικά, αλλά είναι σαν να γράφει με βρετανική ιδιοσυγκρασία. Πολύ σωστή παρατήρηση αυτή. Γράφω μια βιογραφία του Καβάφη σε συνεργασία με έναν συνάδελφό μου και επικεντρώνομαι ακριβώς στη ζωή του στην Αγγλία. Προσπαθώ να αποδώσω εκείνη την περίοδο και τα αγγλόφιλα συναισθήματα του Καβάφη. — Βέβαια, απέρριψε τη βρετανική του υπηκοότητα και επέλεξε την ελληνική. Ποτέ του όμως δεν απέρριψε την πολιτισμική μητροπολιτική του ταυτότητα που συνδεόταν με το κέντρο της Αυτοκρατορίας. Αυτό είναι συναρπαστικό και εγώ μελετώ αυτή την παράμετρο. Η ομιλία μου στο Ίδρυμα Ωνάση στο πλαίσιο του Summer School είχε να κάνει με τα νεανικά του χρόνια στο Λίβερπουλ και στο Λονδίνο. Συγκεκριμένα, με όλα όσα τον συνδέουν με τον χώρο της τέχνης, καθώς ο θείος του και η οικογένεια Ιωαννίδη ήταν προστάτες των τεχνών και διατηρούσαν στενή σχέση με τους σημαντικότερους καλλιτέχνες της εποχής. Όσο περισσότερο διεισδύω σε αυτόν τον κόσμο, τόσο περισσότερο γοητεύομαι. — Αυτά ήταν που προξενούσαν την αυταπάτη στον ίδιο, αλλά και σε όλη την οικογένεια, ότι, παρά την οικονομική τους καταστροφή, παρέμεναν μέλη της ανώτερης τάξης. Απολύτως! Αυτό είναι και το θέμα μου. Ενώ έχουν καταστραφεί, ποτέ δεν παραιτούνται από την πνευματική τους υπόσταση ως μέρος της εφοπλιστικής ελίτ. Ο θείος του Γεώργιος Καβάφης ήταν ένας ιδιαίτερα εύπορος Έλληνας του Λονδίνου. Οπότε, έχοντας μείνει πολλά χρόνια εκεί, όλα τα αδέλφια θεωρούσαν ότι είναι Βρετανοί.
Παράλληλα, ποτέ τους δεν απώλεσαν τα καλλιτεχνικά τους ενδιαφέροντα. Χειρόγραφο του ποιήματος «Ο ήλιος του απογεύματος». © Aρχείο Καβάφη / Ίδρυμα Ωνάση © Aρχείο Καβάφη / Ίδρυμα Ωνάση — Οπότε, σας ενδιέφερε να προσεγγίσετε αυτή την πλευρά της εξέλιξής του; Υπάρχουν τόσο πολλά που δεν γνωρίζουμε. Έχει ενδιαφέρον να περπατάς στους δρόμους του Λίβερπουλ, ανακαλύπτοντας πώς ήταν η ζωή εκεί τα χρόνια εκείνα. Στη βιογραφία που επιμελούμαι προσπαθώ να συντάξω τη ζωή του στην Αγγλία. Όταν πέθανε ο πατέρας του, ουσιαστικά δεν άφησε τίποτα. Έγιναν προσπάθειες να ξεκινήσουν ξανά την επιχείρηση, καθώς ο θείος συνδεόταν με εφοπλιστικές οικογένειες. Αυτός ήταν ο στόχος των μεγαλύτερων αδελφών του στην Αγγλία, αλλά δεν τα κατάφεραν, και ο αδελφός του Γεώργιος χρειάστηκε να κηρύξει πτώχευση. Εν τέλει, μετά από παραμονή 5-6 χρόνων στην Αγγλία, αναγκάστηκαν να επιστρέψουν στην Αλεξάνδρεια. Μετά συνέβη ο βομβαρδισμός της, οπότε έπρεπε να φύγουν στην Κωνσταντινούπολη άφραγκοι, περιμένοντας την αποζημίωση της αγγλικής κυβέρνησης. Όταν επιτέλους επέστρεψαν οριστικά, άρχισε και η σχέση του Κωνσταντίνου Καβάφη με την πόλη. Μέχρι τότε ήταν εδώ κι εκεί. Ήταν χαρακτηριστικό αυτών των κοινοτήτων να βρίσκονται σε διαρκή μετακίνηση. Πάντως, στο Λονδίνο, με το οποίο ταυτιζόταν πλήρως, αναμφισβήτητα απέκτησε τα αριστοκρατικά του γούστα, που, είτε εκφράζονταν με βρετανικό φλέγμα είτε όχι, ήταν σε απόλυτη ταύτιση, ψυχολογικά και πνευματικά, με τη μητροπολιτική κουλτούρα. Αυτό δεν άλλαξε ποτέ.
— Πόσο γνωστός είναι ο Καβάφης στις ΗΠΑ; Πάρα πολύ! Βρίσκεις ποιήματα του Καβάφη σε όλα τα βιβλιοπωλεία, ακόμα και στα πιο mainstream. Οι γκέι δείχνουν μεγάλο ενδιαφέρον. 22.3.2019 Αρχείο Καβάφη: Μαθήματα για όλους από διακεκριμένους φιλόλογους
— Αυτός είναι ο λόγος της αναγνώρισής του; Είναι ο βασικότερος. Αυτό έλκει τους περισσότερους αναγνώστες και μετά, από περιέργεια, αρχίζουν να εξερευνούν τα υπόλοιπα, για τα οποία χρειάζεται γνώση της ελληνικής ιστορίας και της ελληνιστικής περιόδου. Δεν είμαι σίγουρος αν αυτά τα ποιήματά του τους αρέσουν ή όχι. Υπάρχει γκέι αναγνωστικό κοινό, κλασικής λογοτεχνίας κοινό, ιστορικού ενδιαφέροντος κοινό. Στα εργαστήρια δημιουργικής γραφής-ποίησης προσπαθούν να τον μιμηθούν. Μεταφράζεται εύκολα, οπότε παρατηρείται το φαινόμενο των εργαστηρίων που ξαναγράφουν τον Καβάφη. Συνεπώς, αν κάτι είναι σίγουρο, είναι ότι αφορά τις μεθόδους της δημιουργικής γραφής. Πηγή: www.lifo.gr

Τρίτη 27 Αυγούστου 2019

ΗΠΑ-Ιλινόις: Η ιστορία των ΛΟΑΤ θα διδάσκεται στα δημόσια σχολεία με νέο νόμο

Ο κυβερνήτης J.B. Pritzker υπέγραψε μια…πρωτοποριακή νομοθεσία την περασμένη εβδομάδα, ζητώντας από τα δημόσια σχολεία στο Ιλινόις να διδάξουν στους μαθητές «την ιστορική συμβολή των LBGT ατόμων στην ιστορία των ΗΠΑ»!!!

Οι υποστηρικτές του νόμου επιμένουν ότι το πρόγραμμα σπουδών θα περιορίσει τον εκφοβισμό εναντίον σπουδαστών που αναγνωρίζονται ως LGBT. Ο νόμος απαιτεί επίσης ότι το κρατικό συμβούλιο εκπαίδευσης πρέπει να παρέχει έναν κατάλογο σχετικών εγχειριδίων που θα επιτρέπεται κάθε σχολείο να αγοράσει σύμφωνα με το νόμο κάθε χρόνο.
Η νομοθεσία αναφέρει: «Κάθε δημόσια σχολική περιφέρεια , κάθε δημόσιο σχολείο αναγνωρισμένο από το κράτος, κάθε μη δημόσιο σχολείο, λαμβάνει επιδότηση ανά μαθητή για την αγορά αμερόληπτων εγχειριδίων. Μόνο στα δημόσια σχολεία, η διδασκαλία της ιστορίας θα περιλαμβάνει μια μελέτη των ρόλων και της συμβολής των λεσβιών, των ομοφυλοφίλων, των αμφιφυλόφιλων και των τρανσέξουαλ στην ιστορία αυτής της χώρας και αυτού του κράτους».
Ο Brian Johnson, Διευθύνων Σύμβουλος της LGBT Rights Equality Illinois, δήλωσε σχετικά με τη νομοθεσία πέρυσι: «Νομίζουμε ότι όλοι οι μαθητές είναι καλύτεροι όταν τους διδάσκουμε το πλήρες εύρος της ιστορίας. Είναι πιο πιθανό να καταλάβουν ότι ένα διαφορετικό cast έχει συμβάλει στην κοινωνία μας».
Τον Μάιο, η κρατική Γερουσία ενέκρινε το νομοσχέδιο με ψήφους 34-18.

Ο Terry Schilling, εκτελεστικός διευθυντής του αμερικανικού σχεδίου αρχών, ένας μη κερδοσκοπικός οργανισμός της Ουάσινγκτον, της οποίας η ανακηρυγμένη αποστολή είναι να αποκαταστήσει την ανθρώπινη αξιοπρέπεια ως βάση για την αμερικανική κοινωνία, πιστεύει ότι οι ακτιβιστές των LGBT εφαρμόζουν κάτι πολύ πιο απειλητικό ενώ τα σχολεία αποτυγχάνουν σε μεγάλο βαθμό .
«Δεν μπορώ να σκεφτώ τίποτα πιο περίπλοκο από την εμπάθεια με τη διδασκαλία των μικρών παιδιών για τη σεξουαλικότητα», δήλωσε ο Schilling.
«Οι γονείς πρέπει να ανακτήσουν το ρόλο τους ως κύριοι εκπαιδευτικοί των παιδιών τους – ειδικά σε θέματα που σχετίζονται με τη σεξουαλικότητα των παιδιών τους, κανείς άλλος δεν έχει αυτό το δικαίωμα ή την ευθύνη. Η πρόσφατα υιοθετημένη νομοθεσία του Illinois σχετικά με την ιστορία του LBGT κινήματος, τόνισε, είναι «μια πολύ στοχοθετημένη επέκταση» από τα ήδη ρητά μαθήματα σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης. Τα Αμερικανόπουλα σήμερα δεν γνωρίζουν ούτε τα βασικά στοιχεία της ιστορίας, είναι ανίδεοι ως προς την ίδρυση της Αμερικής και ήδη διδάσκονται ουσιαστικά ότι η Αμερική ιδρύθηκε από λευκούς άνδρες που καταπίεζαν τις γυναίκες και τις μειονότητες αντί για το σε τι βασίστηκε πραγματικά η Αμερική, την η έννοια της ανθρώπινης αξιοπρέπειας, ότι όλοι οι άνδρες δημιουργούνται ίσοι και έχουν αναφαίρετα δικαιώματα. Δεν διδάσκονται ότι οι ηγέτες των πολιτικών δικαιωμάτων όπως ο Φρέντερικ Ντάγκλας και ο Μάρτιν Λούθερ Κινγκ θεώρησαν τον τερματισμό της δουλείας και την εγκαθίδρυση των πολιτικών δικαιωμάτων ως συνέχεια στις θεμελιώδεις αρχές «.
«Στην πραγματικότητα, η σεξουαλική απελευθέρωση είναι μια κοσμική θρησκεία με τη δική της σειρά πεποιθήσεων, οι οποίοι δεν είναι μόνο μια επίθεση στην αθωότητα των παιδιών, είναι η επιβολή ενός συστήματος πεποιθήσεων μέσω των δημόσιων σχολείων», συνεχίζει ο Schilling.
Ο νέος νόμος του Illinois θα αρχίσει να ισχύει τον Ιούλιο του επόμενου έτους.
Παρόμοια εκπαιδευτικά προγράμματα με επίκεντρο την ιστορία των ΛΟΑΤ έχουν επίσης πρόσφατα κατοχυρωθεί με νόμο στο Νιου Τζέρσεϋ και την Καλιφόρνια.