Menu

Τετάρτη 28 Φεβρουαρίου 2018

Χαμηλή επίδοση στην αντιμετώπιση των ΛΟΑΤΚΙ μαθητών



Σύμφωνα με την έρευνα της Πανευρωπαϊκής Οργάνωσης ΛΟΑΤΚΙ Νέων και Μαθητών, η Ελλάδα βρίσκεται στις τελευταίες θέσεις μεταξύ των 47 εξεταζόμενων χωρών στην προάσπιση των δικαιωμάτων τους
Παρά τις προσπάθειες που γίνονται, τόσο θεσμικά από το υπουργείο Παιδείας προκειμένου οι μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης να έρθουν σε επαφή με μια σειρά από σύγχρονους προβληματισμούς σχετικά με τις έμφυλες ταυτότητες και τη σεξουαλικότητα, όσο και από τις διάφορες οργανώσεις της ΛΟΑΤΚΙ κοινότητας, η Ελλάδα απέχει παρασάγγας από αυτό που λέμε «συμπεριληπτική εκπαίδευση», δηλαδή ένα εκπαιδευτικό σύστημα που να επιτρέπει σε όλους τους μαθητές, ανεξάρτητα από τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους, να συμμετέχουν ισότιμα σ’ αυτό.
Η πρόσφατη πανευρωπαϊκή συγκριτική έρευνα της Πανευρωπαϊκής Οργάνωσης ΛΟΑΤΚΙ Νέων και Μαθητών (IGLYO – International Lesbian, Gay, Bisexual, Queer & Transgender Youth and Student Oganization) τοποθετεί την Ελλάδα στις «κόκκινες» χώρες, δηλαδή στις χώρες που σε ό,τι αφορά την προάσπιση των δικαιωμάτων των ΛΟΑΤΚΙ ατόμων σκοράρει πολύ χαμηλά, με μόλις 5 βαθμούς, βαθμολογία που την τοποθετεί στις τελευταίες θέσεις μεταξύ των 47 εξεταζόμενων χωρών, την ώρα που Μάλτα, Σουηδία και Νορβηγία καταλαμβάνουν τις τρεις πρώτες θέσεις της κατάταξης με 90, 88 και 84 βαθμούς αντίστοιχα.
Η έρευνα θέτει μια σειρά κριτηρίων, όπως η ύπαρξη νομικού πλαισίου κατά των διακρίσεων, η συλλογή δεδομένων περιστατικών σχολικού εκφοβισμού και παρενόχλησης, καθώς και η εφαρμογή ενός συμπεριληπτικού εθνικού προγράμματος σπουδών και η υποχρεωτική επιμόρφωση εκπαιδευτικών ως προς τα ΛΟΑΤΚΙ ζητήματα.
«Η Colour Youth ως κοινότητα νέων δεν εκπλήσσεται καθόλου από τα αποτελέσματα της έρευνας, καθώς η προάσπιση των ΛΟΑΤΚΙ δικαιωμάτων στην εκπαίδευση είναι ανεπαρκέστατη -αν όχι ανύπαρκτη-, με τη χώρα να αποτυγχάνει να πληροί όλα τα πρακτικά κριτήρια.
Για άλλη μια φορά τονίζουμε την ανάγκη λήψης των κατάλληλων μέτρων προς την εκπλήρωση του σκοπού αυτού, ενώ η αναδυόμενη προβληματική κλείνει τα στόματα όσων βαυκαλίζουν τις συνειδήσεις τους υποστηρίζοντας την επάρκεια αυτών», αναφέρει η οργάνωση σε σχετική ανακοίνωσή της, καλώντας το υπουργείο Παιδείας να προχωρήσει άμεσα στην έκδοση εγκυκλίου για τη διαχείριση ζητημάτων σεξουαλικού προσανατολισμού, ταυτότητας φύλου και χαρακτηριστικών φύλου και την εισαγωγή του μαθήματος της σεξουαλικής αγωγής στα σχολεία.
Η συλλογικότητα «Πολύχρωμο Σχολείο», σε συνεργασία με τον Συνήγορο του Παιδιού, έχει αποστείλει εδώ και δύο χρόνια στο ΥΠΠΕΘ υπόμνημα δέκα σημείων, ως κατευθυντήριες γραμμές για τη διαχείριση καθημερινών ζητημάτων που προκύπτουν στη σχολική ζωή ΛΟΑΤΚΙ μαθητών.
«Τα δικαιώματά τους δεν είναι διευκρινισμένα και δεν είναι ενταγμένα στη σχολική αντίληψη λόγω κοινωνικών προκαταλήψεων», δηλώνει στην «Εφ.Συν.» ο Πέτρος Σαπουντζάκης, εκπαιδευτικός και μέλος του «Πολύχρωμου Σχολείου», ο οποίος προσθέτει ότι είναι λάθος να επωμιστούν οι εκπαιδευτικοί των σχολείων το βάρος της διαχείρισης τέτοιων ζητημάτων και ότι θα πρέπει να δρομολογηθούν ενέργειες κεντρικά από το αρμόδιο υπουργείο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου