Την απάντηση αποπειράθηκαν να δώσουν οι μαθητές και οι μαθήτριες, έπειτα από άκρως ενδιαφέρουσα έρευνα που διεξήχθη από τους ίδιους στα πλαίσια του σχολείου. Όπως αποδείχθηκε, το Διαδίκτυο καταλαμβάνει μεγάλο μέρος της ημέρας των εφήβων. Πιο συγκεκριμένα ανάμεσα στους 165 ερωτηθέντες μαθητές του Γυμνασίου από την Κρήτη, πάνω από το 60% των αγοριών χρησιμοποιεί σε καθημερινή βάση το Facebook, ενώ το Instagram αποτελεί την πρώτη προτίμηση στα κορίτσια, καθώς χρησιμοποιείται από ποσοστό 72%. Ενασχόληση με τα Computer Games παρατηρείται σε μεγάλο ποσοστό αγοριών (84%). Υψηλούς δείκτες ενασχόλησης με το YouTube παρουσιάζει το γυναικείο φύλο, με έμφαση στη μουσική.
Από την άλλη πλευρά, ένα ανησυχητικό εύρημα είναι ότι σε μεγάλο ποσοστό ανήλικοι, κυρίως αγόρια (πάνω από 50%), χρησιμοποιούν μηχανοκίνητα μέσα. Επίσης, η έξαρση φαινομένων κοινωνικής παθογένειας είναι ένα ακόμη πρόβλημα που αντιμετωπίζει η σύγχρονη κοινωνία, καθώς το 45 έως 70% των μαθητών δήλωσαν ότι έρχονται συχνά σε αντιπαράθεση με γονείς και συνομηλίκους, οι οποίες πολλές φορές λύνονται με τη βία.
Δυσάρεστο είναι το γεγονός ότι τα Social Media έχουν μεγαλύτερη διείσδυση στη ζωή των γυμνασιοπαίδων σε σχέση με τον αθλητισμό. Οι πολεμικές τέχνες, το ποδόσφαιρο και το μπάσκετ κυριαρχούν με ποσοστά 49% στα αγόρια και 30% στα κορίτσια, αντίστοιχα. Θετικό είναι ότι τα παιδιά ασχολούνται με θέματα παράδοσης και κρητικών χορών (48%).
Επιπρόσθετα, πολλά αγόρια χρησιμοποιούν τον ελεύθερο χρόνο τους βοηθώντας τους γονείς σε αγροτικές εργασίες, ενώ και τα δύο φύλα παρά το αυστηρό πρόγραμμα που οφείλουν να ακολουθήσουν, ώστε να αντεπεξέλθουν στις απαιτήσεις του σχολικού περιβάλλοντος βρίσκουν χρόνο για φιλικά πειράγματα και ανέμελες βόλτες.
Εν κατακλείδι, η έρευνα αποδεικνύει ότι η εξέλιξη της τεχνολογίας, ο γρήγορος ρυθμός ζωής, καθώς και τα σύγχρονα πρότυπα που λαμβάνουν οι έφηβοι από το άμεσο ή έμμεσο περιβάλλον τους, επηρεάζουν δραστικά τις ασχολίες και τα ενδιαφέροντά τους.
Παρατίθενται αναλυτικά τα στοιχεία που προέκυψαν από την έρευνά μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου