

ΝΕΑ, ΤΑΙΝΙΕΣ, ΣΥΖΗΤΗΣΗ ,ΔΙΑΛΟΓΟΣ, ΑΠΟΨΕΙΣ ΚΑΙ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΟΛΑ ΕΠΙΚΟΝΙΩΝΙΑ
Η ευτυχία ήταν παντού, έλεγες να μπορούσες να πάρεις ένα κομμάτι να το φυτέψεις στον Εθνικό Κήπο. Την είδα στο χαμόγελο του Νίκου Παππά όταν αγκάλιασε και ασπάστηκε τον Παύλο Πολάκη. Και, πιστέψετε με, δεν είναι εύκολο να αγκαλιάσεις έναν άνθρωπο που έχει στον ώμο την τσάντα, στο ένα χέρι τον φραπέ και στο άλλο το τσιγάρο. Μετά το σακάκι μπορεί να θέλει πέταμα ή καθαριστήριο. Σε ευδαιμονία και ο Παύλος Πολάκης που, φυσιογνωμικά, θα μπορούσε να παραπέμπει σε αγωνιστή του ’21, εν προκειμένω του 2021. Αλλωστε και οι οπλαρχηγοί του 1821 φραπέ θα έπιναν, αν μπορούσαν. Ευτυχία ήταν η ανεμελιά του καθηγητή Ζουράρι με πέδιλο και φαρδιά πουκαμίσα ή ο στιλιστικός θρίαμβος του Γιώργου του Κυρίτση: ναι, κουφάλες, ο αστισμός ξεψυχά όταν στο προαύλιο της Βουλής ο εκπρόσωπος του λαού κυκλοφορεί με το πουκάμισο έξω, το τσιγάρο στο στόμα και το κράνος στο χέρι. Ευτυχής ήταν και ο Νίκος Φίλης που έριξε ένα σακάκι πάνω από το πόλο –με φερμουάρ- μπλουζάκι του. Ο Πάνος Σκουρλέτης που πέταξε τα πέτσινα και έπιασε τα λινά. Η Ολγα Γεροβασίλη που λες ότι κοιμάται βρε παιδάκι μου με αυτό το χαμόγελο. Ο Αλέξανδρος Τριανταφυλλίδης και η Νίνα Κασιμάτη που, κοιτά να δεις, ποιος να το πίστευε ότι κάποτε θα ήταν εκεί με θεσμικό κύρος στους ώμους -αιρετοί από τον λαό για τον λαό, όπως θα έλεγε και ο Πρωθυπουργός. Ο Γιώργος Κατρούγκαλος που, στοιχηματίζω, ακούει πια στο «σύντροφε». Και η Σία με πέδιλο. Ή μήπως ήταν η Τασία; Ο Πάνος ο Καμμένος δεν ήταν εκεί. Αλλά για τον Καμμένο δεν προέχει η δική του ευτυχία όσο η δυστυχία των άλλων.
Ο μπουφές ήταν λιτός. Εδιναν νερό και τσάι –τα ίδια που σερβίρουν και λίγο πιο πάνω, στον «Ευαγγελισμό». Εδώ που τα λέμε, τι άλλο θα μπορούσαν να προσφέρουν; Ισως θα έπρεπε να τολμήσουν το φραπεδάκι με το συμβολισμό που ενέχει ως ρόφημα του λαού. Διότι ο φραπές είναι όπως η Δημοκρατία μας. Γεννήθηκε στην Ελλάδα και παρασκευάζεται με κινήσεις που, αν μη τι άλλο, συχνά υιοθετούνται από τον λαό μας για να περιγράψουν την ποιότητα και τη λειτουργία του πολιτεύματος. Μία λύση θα ήταν να μεταλάβουμε, όσοι προλαβαίναμε, από τον φραπέ του Πολάκη, όμως μία φωνή μας κάλεσε στις θέσεις μας καθώς η εκδήλωση θα ξεκινούσε σε λίγα λεπτά.
Η εκδήλωση ήταν προγραμματισμένη για τις 20.00. Ο Αλέξης Τσίπρας έφτασε στις 20.30. Θέλουμε να αλλάξουμε τη χώρα, να εισάγουμε νέα ήθη, αλλά η καθυστέρηση στην έναρξη των εκδηλώσεων τείνει να αποκτήσει συνταγματική κατοχύρωση. Θα μου πείτε ότι συζητάμε για την Ελλάδα του 2021, δεν χάλασε ο κόσμος για μισή ώρα. Σωστό. Αλλωστε έχουμε ήδη καθυστερήσει περίπου δύο αιώνες.
Όταν οι πρωθυπουργοί προσέρχονται σε εκδηλώσεις είθισται να χαιρετούν αυτούς που βρίσκονται στην πρώτη σειρά. Αν το παρακολουθήσετε από απόσταση θα δείτε το κύμα που σηκώνει η εξουσία στο ακροατήριο. Ο Πρωθυπουργός πλησιάζει την πρώτη σειρά για να χαιρετήσει. Οι υπουργοί του σηκώνονται. Αυτομάτως η κίνηση μεταδίδεται και στην πιο πίσω σειρά –είναι δυνατόν να περνάει ο Πρωθυπουργός και να κάθεσαι; Αφού σηκωθεί η δεύτερη σειρά, θα σηκωθεί και η τρίτη –δηλαδή γιατί να μη φανεί ολόκληρη Κουντουρά; Και πάει λέγοντας. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα το ακροατήριο να σχηματίζει την κόμμωση του Κριστιάνο Ρονάλντο: όρθια στο μέσον της κεφαλής, χαμηλή στα πλάγια. Η Ολγα Γεροβασίλη είπε δυο λόγια και το βήμα υποδέχθηκε τον Αλέξη Τσίπρα ο οποίος επιμένει να κουμπώνει το σακάκι χωρίς γραβάτα. Αυτό δεν δείχνει ωραίο, για κάποιους δε, είναι στιλιστικά απαράδεκτο. Ισως θα έπρεπε να το θέσουμε σε δημοψήφισμα. Όμως μισό λεπτό. Πριν το δημοψήφισμα, ο λαός έχει έναν νέο εχθρό να αντιμετωπίσει: την τεχνοκρατική ελίτ. Και η αναθεώρηση του Συντάγματος οφείλει να προστατεύσει τη χώρα και το λαό «από νεοφιλελεύθερες πρακτικές». Βάλτε αυτά τα δύο κάτω από μεγεθυντικό φακό και θα έχετε μία ενδεικτική άποψη των προτάσεων και των προθέσεων Τσίπρα.
Η απαξίωση των τεχνοκρατών δεν είναι ούτε καινούργια, ούτε απλή υπόθεση. Είναι μέσα στο πρώτο χαράκωμα στη μάχη του λαϊκισμού απέναντι στον ορθό λόγο και στη λογική. Η τεχνοκρατική σκέψη απαξιώνεται υπέρ της πολιτικής προσέγγισης που, στην αληθινή ζωή, είτε λαϊκίζει ασύστολα, είτε δουλεύει υπέρ κομματικών και προσωπικών συμφερόντων. Βέβαια από την άλλη, η υποχρέωση για αιρετό Πρωθυπουργό αντανακλά, πράγματι, σεβασμό στην έννοια της πολιτικής νομιμοποίησης. Επίσης η αναφορά σε «νεοφιλελεύθερες πρακτικές» μέσα σε πρωθυπουργική ομιλία που εκφωνείται στη Βουλή με αντικείμενο την αναθεώρηση του Συντάγματος, είναι τουλάχιστον αδόκιμη. Αυτά είναι για το συνέδριο του ΣΥΡΙΖΑ.
Ο Πρωθυπουργός χειροκροτήθηκε όταν αναφέρθηκε στον περιορισμό του βουλευτικού βίου σε δύο θητείες ή οκτώ χρόνια. Χειροκροτήθηκε και για την κατάργηση του νόμου περί ευθύνης υπουργών. Αμεσα ενδιαφερόμενοι χειροκροτούσαν, αλλά έτσι είναι αυτά τα πράγματα. Αλλωστε για την πατρίδα πολιτεύτηκαν όλοι τους. Όταν ο Αλέξης Τσίπρας αναφέρθηκε στη «λελογισμένη αύξηση των αρμοδιοτήτων του Προέδρου της Δημοκρατίας» κάποιοι μουρμούρισαν ότι πρόκειται για ρουσφέτι στον Καραμανλή. Ενας άλλος σχολίασε ότι φροντίζει το επόμενο βήμα του. Σιγά μη θέλει ο Τσίπρας να γίνει Πρόεδρος της Δημοκρατίας! Και τι να τα κάνει τότε τα δημοψηφίσματα; Είναι σαν να στήνεις σκηνή, να βγάζεις φώτα, να μαζεύεις κόσμο και εσύ να πηγαίνεις στο θεωρείο. Όχι. Δημοψηφίσματα. Πουλάς λαϊκή συμμετοχή και αγοράζεις χρόνο. Με συνταγματικά road shows και λαϊκές συνελεύσεις με τη συμμετοχή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Μόνο που έτσι, πολύ συχνά, η Δημοκρατία πνίγεται στο ίδιο το ζουμί της. Πόσες υπογραφές χρειάζονται για δημοψήφισμα επί εθνικών θεμάτων; Μισό εκατομμύριο. Η Χρυσή Αυγή μπορεί να ζητάει ένα το μήνα. Και, μεταξύ μας, δεν μπορεί να μαζέψει η Εκκλησία ένα εκατομμύριο υπογραφές για να θέσει σε δημοψήφισμα το σύμφωνο συμβίωσης; Για πλάκα. Μέσα σε μία Κυριακή. (Εκτός και αν τα περί «κρατούσας θρησκείας» αρκούν…)Δημοψηφίσματα με γνωμοδοτικό χαρακτήρα. Δημοσκοπήσεις με θεσμικό κύρος. Οι γραμμές στους ακροατές. Η απόφαση στο κοινό. Η Δημοκρατία σε εκδοχή ριάλιτι. «Η Δημοκρατία στην εξουσία» είπε ο Πρωθυπουργός, παραφράζοντας το σύνθημα του Μάη για τη φαντασία. Ας το έλεγε πιο κυνικά, πιο ωμά στον πολίτη. Με τόσα που πληρώνει, του προσφέρεται πλέον η ψευδαίσθηση πως κυβερνά αυτόν τον τόπο.
Αναφορά στις αξίες της δημοκρατίας και της ελευθερίας, έκανε ο ΣΥΡΙΖΑ, μέσω ανακοίνωσής του. Στην ανακοίνωση σχολιάζεται μεταξύ άλλων ότι η δημοκρατία δεν απειλείται στις μέρες μας όπως τότε, από τον στρατό, υπάρχουν τάσεις της εποχής που μπορεί να αποβούν επικίνδυνες για την υγιή δημοκρατία.
Η ανακοίνωση του κυβερνώντος κόμματος:
«Σήμερα, 42 χρόνια μετά την πτώση της δικτατορίας, αποδίδουμε τον οφειλόμενο φόρο τιμής σε όσους αγωνίστηκαν για την ελευθερία και τη δημοκρατία. Τιμούμε τους χιλιάδες ανθρώπους που πάλεψαν με όλες τους τις δυνάμεις, που αγωνίστηκαν, φυλακιστήκαν, βασανίστηκαν, έχασαν τη ζωή τους. Η φλόγα της ιστορικής μνήμης οφείλει να παραμένει άσβεστη για όσους και όσες επέλεξαν τον δύσκολο δρόμο της υπεράσπισης αξιών όπως η δημοκρατία, η εθνική ανεξαρτησία, η κοινωνική πρόοδος. Μια τέτοια επέτειος έχει νόημα μόνο εφόσον θυμόμαστε, τιμούμε και εμπνεόμαστε από το παράδειγμα εκείνων των ανθρώπων. Και ο καλύτερος τρόπος να τους τιμήσουμε, είναι η υπόσχεση ότι οι πολύτιμες αγωνιστικές παρακαταθήκες που άφησαν, κληροδοτούνται σε γενιές που εμπνέονται από τα ίδια ιδανικά.
Σήμερα, μπορεί η δημοκρατία στον τόπο μας να μην κινδυνεύει από τις ερπύστριες. Κινδυνεύει, όμως, να χάσει το σφρίγος της από την αποπολιτικοποίηση, την ιδιώτευση, την έλλειψη ενδιαφέροντος για τα κοινά. Αντίπαλός της είναι η άνοδος της ακροδεξιάς, του ρατσισμού, του μίσους για τη διαφορετικότητα. Οι σημερινοί αγώνες του λαού οφείλουν να εμβαθύνουν τη δημοκρατία, να προασπίσουν τα πολιτικά και κοινωνικά δικαιώματα. Η πάλη για ένα καλύτερο μέλλον δεν πρέπει να σταματά ποτέ. «
Ένα συγκλονιστικό βίντεο στο οποίο 25 διασημότητες υψώνουν τη φωνή τους κατά της αστυνομικής αυθαιρεσίας ενάντια στους μαύρους έδωσε στη δημοσιότητα το MIC. Μεταξύ αυτών οι Alicia Keys, Rihanna, Common, Chris Rock και Taraji P. Henson οι οποίοι περιγράφουν τους τρόπους με τους οποίους ο ρατσισμός λειτουργεί στις ΗΠΑ. Ο τίτλος του βίντεο και της σχετικής καμπάνιας είναι αντιπροσωπευτικός: «Οι 23 τρόποι που μπορεί να πεθάνεις αν είσαι μαύρος στην Αμερική».
Οι σταρ που συμμετέχουν σ΄αυτό είναι στημένοι μπροστά σε έναν τοίχο και μιλάνε σε βιντεάκια στο κινητό τους. Η εικόνα όλων είναι ασπρόμαυρη και με κόκκο. Για κάθε ένα από τα 23 περιστατικά που αναφέρονται, πρώτα εμφανίζεται ο κάθε σταρ με το όνομά του διακριτικά γραμμένο πάνω αριστερά στην οθόνη και εκφωνεί το περιστατικό με μία σύντομη φράση. Αμέσως μετά εμφανίζεται στην οθόνη η φωτογραφία του μαύρου θύματος με το όνομά του γραμμένο με κίτρινα γράμματα στο κάτω μέρος.
Δείτε το βίντεο:https://youtu.be/U_VaNhI4CLo
Ο νεαρός Royce Mann, ερμήνευσε ένα δικό του ποίημα που λέγεται "White Boy Privilege" (το προνόμιο ενός λευκού αγοριού) και με τους στίχους του περιγράφει με τον ιδανικότερο τρόπο τις κοινωνικές ανισότητες στις ΗΠΑ και μάλιστα σε μια περίοδο που εν όψει εκλογών ο κοινωνικός διχασμός διογκώνεται. Ενδεικτικό είναι πως μολονότι το μικρό αγόρι λέει μεγάλες αλήθειες, το βίντεο με το ποίημά του, το οποίο κάνει τον γύρο του Διαδικτύου μέσω social media, συγκεντρώνει σχεδόν ίσο αριθμό likes και dislikes.
Στα πλαίσια αυτής, ο Χάρι έκανε τεστ για HIV σε live μετάδοση στο Facebookκάνοντας μια καμπάνια ευαισθητοποίησης και φροντίδας απέναντι στον ιό ακόμη πιο ισχυρή. Η εξέταση πραγματοποιήθηκε στο νοσοκομείο Guy & St Thomas του Λονδίνου και καθ' όλη τη διάρκειά της μεταδιδόταν ζωντανά εκμεταλευόμενη την ορμή των κοινωνικών δικτύων στα μηνύματα.
Το αποτέλεσμα ήταν αρνητικό.
“Δεν έχει σημασία εάν είσαι άνδρας ή γυναίκα, δεν έχει σημασία εάν είσαι gay ή straight, δεν έχει σημασία εάν είσαι λευκός ή έγχρωμος και δεν έχει καμία σημασία εάν έχεις HIV. Οι άνθρωποι που έχουν τον ιό έχουν πλέον τη δυνατότητα χάρη στη φαρμακευτική αγωγή να ζουν μία φυσιολογική ζωή. Πρέπει όλοι μαζί να εξαλείψουμε το στίγμα της συγκεκριμένης ασθένειας” είπε στην κάμερα.
Η εξέταση και η πρόληψη είναι τα πρώτα βήματα στην εξάλειψη του ιού και αυτό πρέπει να το γνωρίζουν όλοι, είναι το μήνυμα που ο Χάρι θέλει να υπογραμμίσει. Η κίνηση του είναι βαθιά ριζωμένη στο παρελθόν.
Ήταν στα μέσα των 80s όταν η Νταϊάνα είχε πει στη βασίλισσα πως θέλει να βοηθήσει με το AIDS με την ελπίδα ότι θα μπορούσε να συγκεντρώσει χρήματα για την τότε δολοφονική ασθένεια, η Ελισάβετ ήταν αντίθετη. Το στίγμα για την ασθένεια ήταν σκληρό και δεν ήθελε η μοναρχία να είναι μέρος του.
“Η πριγκίπισσα δεν πτοήθηκε από την αντίδραση της βασίλισσας. Μου είπε ότι της είχε πει ότι ήταν σημαντική δουλειά”, θυμάται πρώην σωματοφύλακας της αδικοχαμένης πριγκίπισσας. “Πιστέψτε με, η Νταϊάνα ήξερε πολύ καλά για τι μιλούσε σε ό,τι αφορά το AIDS”. Χρόνια μετά, η Ελισάβετ Β' αναγνώρισε τη συμβολή της Νταϊάνα, τις προθέσεις και παραδέχτηκε πως ο κόσμος της χρωστάει πολλά από τα τεράστια άλματα που έχουν γίνει στην έρευνα για την ασθένεια. Τότε η βασίλισσα κατάλαβε την μητέρα των Χάρι και Ουίλιαμ, Νταϊάνα Σπένσερ.
O πόλεμος στα πρωτοσέλιδα σίγησε.