Menu

Σάββατο 14 Νοεμβρίου 2015

ΟΙ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΣΥΜΦΩΝΟ ΠΟΥ ΖΗΤΟΥΝ LGBT ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ

Mε κοινό Δελτίο Τύπου που συνέταξαν και συνυπογράφουν δώδεκα ΛΟΑΤ οργανώσεις και συλλογικότητες και δεκαπέντε ακόμη σύμμαχες οργανώσεις χαιρετίζουν σήμερα το σχέδιο νόμου για την επέκταση του συμφώνου συμβίωσης στα ομόφυλα ζευγάρια και με ανακοίνωσή τους κάνουν 4 σημαντικές παρεμβάσεις - αλλαγές πάνω στο ανακοινωθέν σχέδιο που τέθηκε σε διαβούλευση.   Aναλυτικά η κοινή ανακοίνωση όλων των οργανώσεων:   Ως οργανώσεις και συλλογικότητες χαιρετούμε την κίνηση αυτή. Είναι μια ιστορική στιγμή για την LGBTQI+ Κοινότητα στην Ελλάδα, καθώς η χώρα μας φαίνεται να κάνει ένα σημαντικό βήμα προόδου προς τη προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Επίσης, αναγνωρίζουμε και εκτιμούμε την πολιτική πρωτοβουλία του Υπουργού παρά τις πιέσεις συντηρητικών κύκλων προς το αντίθετο. Η πρόσκληση, που απηύθυνε το Υπουργείο προς τις LGBTQI+ οργανώσεις για συμμετοχή στο δημόσιο διάλογο και υποβολή προτάσεων για τη βελτίωση του νομοσχεδίου, μας χαροποιεί ιδιαιτέρως. Ελπίζουμε ότι θα υπάρξει η ίδια πολιτική και για το νομοσχέδιο για τη θεσμική αναγνώριση της ταυτότητας φύλου, του οποίου η ψήφιση θεωρείται από εμάς εξίσου σημαντική και επιτακτική. Παράλληλα, θεωρούμε πολύ σημαντικό το ότι υπήρξε μια συνολική αναθεώρηση του συμφώνου συμβίωσης με αναγνώριση περισσότερων δικαιωμάτων και όχι μια απλή διεύρυνση του υπάρχοντος, ανεπαρκούς συμφώνου συμβίωσης. Τέλος, ανταποκρινόμενες στην πρόσκληση για βελτίωση του ανακοινωθέντος σχεδίου μέσω υποβολής προτάσεων οι οργανώσεις και συλλογικότητες, που συνυπογράφουμε το παρόν Δελτίο Τύπου, ζητάμε τα εξής: 
1. Για το Άρθρο 12: Η παράγραφος 2 του συγκεκριμένου Άρθρου ορίζει πως οι όροι, οι προϋποθέσεις και η έκταση εφαρμογής των διατάξεων του εργατικού δικαίου και του δικαίου κοινωνικής ασφάλισης που αφορούν συζύγους θα καθορίζονται από Προεδρικό Διάταγμα του Υπουργού Εργασίας. Ζητάμε την κατάργηση της παραγράφου 2 του Άρθρου 12 ή την τροποποίηση της, ώστε η αναγνώριση των προϋποθέσεων και της έκτασης των εργασιακών και ασφαλιστικών δικαιωμάτων των μερών του συμφώνου να μην τελούν υπό την αίρεση της αναγνώρισης και τη διακριτική ευχέρεια του Υπουργού Εργασίας,
 2. Για το Δεύτερο Κεφάλαιο: Προσθήκη Άρθρου στο Δεύτερο Κεφάλαιο που καταργεί το άρθρο 347 του Ποινικού Κώδικα, το οποίο ορίζει διαφορετικά όρια συναίνεσης σε σεξουαλική επαφή μεταξύ δύο ανδρών. Πρόκειται για παράλογη διάκριση που αποτελεί πάγιο αίτημα της LGBTQI+ κοινότητας 
3. Για το Άρθρο 11: Ο νόμος έχει προβλέψει γονική μέριμνα μόνο στην περίπτωση γέννησης τέκνου κατά τη διάρκεια συμφώνου συμβίωσης και όχι στην περίπτωση παιδοθεσίας.  
4. Για το Άρθρο 9: Το Άρθρο 9 ορίζει το τεκμήριο πατρότητας. Ζητάμε αλλαγή του Άρθρου, ούτως ώστε η φράση "τεκμαίρεται ότι έχει πατέρα τον άνδρα με τον οποίο η μητέρα κατάρτισε το σύμφωνο" να επαναδιατυπωθεί ως εξής: "τεκμαίρεται ότι έχει γονείς τα μέρη του συμφώνου". Η έμφυλη διατύπωση στο Άρθρο αυτό, εκτός του ότι προκαλεί δυσκολίες στην γονεϊκότητα για τα τρανς άτομα (πόσο μάλλον με δεδομένη την έλλειψη θεσμικής αναγνώρισης της ταυτότητας φύλου), αποκλείει την αναγνώριση τεκμηρίου γονεϊκότητας σε ομόφυλους/ες συντρόφους. 
Θα θέλαμε να επισημάνουμε πως μέχρι τη θεσμοθέτηση πολιτικού γάμου, συμπεριληπτικού προς ομόφυλα ζευγάρια με πλήρη δικαιώματα στην παιδοθεσία, την ανάδοχη γονεϊκότητα και την υποβοηθούμενη αναπαραγωγή, τα ομόφυλα ζευγάρια και οι οικογένειες τους θα συνεχίζουν να υφίστανται διάκριση. Τέλος, θα θέλαμε να συγχαρούμε το Υπ. Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων για τη σύσταση του οργάνου "Εθνικό Συμβούλιο κατά του Ρατσισμού και της Μισαλλοδοξίας", το οποίο αποτελεί πάγιο αίτημα της κοινωνίας των πολιτών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου