Οι ελληνικές επιχειρήσεις εμφανίζονται λιγότερο δεκτικές σε ό,τι αφορά τη διαφορετικότητα και την ποικιλομορφία στον χώρο εργασίας, σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας Workmonitor της Randstad για το τρίτο τρίμηνο του 2015.
Ενα από τα αποτελέσματα της παγκοσμιοποίησης είναι η αύξηση του επιπέδου της ποικιλομορφίας στον εργασιακό χώρο. Σύμφωνα μάλιστα με το Workmonitor, η ποικιλομορφία στο εσωτερικό των επιχειρήσεων έχει ως συνέπεια την αύξηση στην αποδοτικότητα και την εργασιακή συμμετοχή.
Ποικιλομορφία
Ανάμεσα στις χώρες που αποδέχονται την ποικιλομορφία είναι η Χιλή (96%), το Μεξικό (94%), η Αυστρία (92%), το Λουξεμβούργο (91%) και η Πορτογαλία (91%). Σε παγκόσμιο επίπεδο, το ποσοστό των ανθρώπων που διάκεινται ευμενώς απέναντι στην ποικιλομορφία αγγίζει το 87%, ενώ στην Ελλάδα το ποσοστό αυτό φτάνει το 85% γράφει η Καθημερινή.
Εταιρική κουλτούρα
Ωστόσο το 66% των Ελλήνων ερωτηθέντων δήλωσε ότι η κουλτούρα της εταιρείας του κάνει αποδεκτή τη διαφορετικότητα, ενώ σε παγκόσμια κλίμακα, το ποσοστό αυτό φτάνει το 77%. Σύμφωνα μάλιστα με την έρευνα, η ελληνική εταιρική κουλτούρα εμφανίζεται ως μια από τις λιγότερο δεκτικές παγκοσμίως μετά την ιαπωνική, στο θέμα της διαφορετικότητας. Οι χώρες των οποίων η εταιρική κουλτούρα αποδέχεται τη διαφορετικότητα είναι η Ινδία, με ποσοστό 89%, η Κίνα (86%), η Νορβηγία (82%) και η Δανία με ποσοστό 81%.
Παράλληλα, το 76% των Ελλήνων ερωτηθέντων δηλώνει ότι ο γενετήσιος προσανατολισμός δεν αποτελεί τροχοπέδη και μόλις το 12% παραδέχεται ότι έχει υποστεί διάκριση στον εργασιακό χώρο, που σχετίζεται με τον γενετήσιο προσανατολισμό. Το 11% των Ελλήνων εργαζομένων δήλωσε ότι έχει υποστεί θρησκευτική διάκριση στην εργασία, ενώ σε παγκόσμιο επίπεδο ο μέσος όρος φτάνει το 16%.
Επίσης, το 17% των Ελλήνων ερωτηθέντων δήλωσε ότι έχει υποστεί φυλετική διάκριση στον εργασιακό χώρο, ποσοστό που συμπίπτει με την παγκόσμια τιμή, ενώ το 24% των Ελλήνων εργαζομένων δηλώνει επίσης ότι έχει υποστεί διακρίσεις λόγω φύλου στον εργασιακό χώρο, ποσοστό που για μια ακόμη φορά συμπίπτει με την παγκόσμια τιμή.
Τα αποτελέσματα της έρευνας Workmonitor αποκαλύπτουν, ωστόσο, ότι η Ελλάδα κατατάσσεται δεύτερη ανάμεσα σε όλες τις χώρες σχετικά με την ηλικιακή διάκριση, με την Ινδία να καταλαμβάνει την πρώτη θέση. Ο μέσος όρος σε παγκόσμιο επίπεδο σχετικά με την ηλικιακή διάκριση είναι 26%.
Φήμη
Επιπλέον, το 91% των Ελλήνων εργαζομένων δήλωσε ότι εξετάζει τη φήμη μιας εταιρείας κατά τη διαδικασία αναζήτησης εργασίας και το 81% δήλωσε ότι θέλει να γνωρίζει αν ταιριάζει με την κουλτούρα μιας εταιρείας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου