Menu

Σάββατο 31 Ιουλίου 2021

Μετά από δύο χρόνια gay pride στη Γερμανία


 Υπερηφάνεια στο Βερολίνο. Δύο χρόνια μετά το ξέσπασμα της πανδημίας, ένα από τα πιο παραδοσιακά gay pride στην Ευρώπη βγήκε ξανά στους δρόμους. Δεκάδες χιλιάδες άτομα έλαβαν μέρος.

Οι ακτιβιστές γνωρίζουν την επιδεινούμενη κατάσταση των δικαιωμάτων LGTBI στην Ουγγαρία, όπου ο Βίκτορ Ορμπάν επιβάλλει μέτρα εναντίον της κοινότητας, υπονομεύοντας τα θεμελιώδη δικαιώματα και την αξιοπρέπεια της.

«Αυτό που συμβαίνει στην Ουγγαρία, αυτό που συμβαίνει στην Πολωνία, αυτό που συμβαίνει στην Ευρώπη γενικά έχει επίσης αντίκτυπο στη Γερμανία, στη Γαλλία, σε όλες τις άλλες χώρες. Αυτό που ξεκίνησε στην Πολωνία, με ζώνες χωρίς ΛΟΑΤΚΙ, συμβαίνει τώρα στην Ουγγαρία και ενισχύει όλο το μίσος απέναντί μας. Βλέπετε ότι έχει αντίκτυπο στη Γαλλία, στο Ηνωμένο Βασίλειο, στην Ισπανία», είπε ένας από τους συμμετέχοντες.

Αν και με κανόνες απόστασης και με μάσκες, τα μέλη της LGTBI κοινότητας παρέλασαν μαζικά για να υπερασπιστούν τα δικαιώματά τους στη χώρα και στο εξωτερικό.

Τετάρτη 28 Ιουλίου 2021

Οι κρυμμένες ζωές των γκέι έρχονται στο φως


Το σπαρακτικό «It’s a Sin» για την κρίση του AIDS στο Ηνωμένο Βασίλειο τις δεκαετίες του 1980 και του 1990, που άρχισε να προβάλλεται νωρίτερα φέτος στα κανάλια Channel 4, HBO Max, και Cosmote Series Marathon, απέκτησε αμέσως τη φήμη μιας από τις καλύτερες μίνι σειρές της χρονιάς. Εντυπωσιάζει, ωστόσο, το γεγονός ότι πολλοί άνθρωποι, που γοητεύτηκαν από τη σειρά, την οποία υπογράφει ο Ράσελ Τ. Ντέιβις, παραδέχτηκαν ότι γνωρίζουν λίγα πράγματα για την επιδημία και την καταστροφή, που προκάλεσε στην ομοφυλοφιλική κοινότητα. Αυτό συμβαίνει επειδή, ακόμη και στη σημερινή κοινωνία, η οποία αποδέχεται πολύ περισσότερο τον διαφορετικό σεξουαλικό προσανατολισμό, η ιστορία της κοινότητας των γκέι και των λεσβιών είναι σε μεγάλο βαθμό άγνωστη. «Για πολύ καιρό, το κοινό δεν ήθελε να ακούσει τις ιστορίες μας», γράφει  στο BBC ο δημοσιογράφος και συγγραφέας Ματ Κέιν. 

 Σκηνή από τη συνταρακτική σειρά «It’s a Sin» (HBO Max) Ο Κέιν αναφέρεται επίσης στη συγγραφέα Κρίσταλ Τζινς που του λέει: «Θα τολμούσα να πω ότι το κοινό ήταν αηδιασμένο και εξοργισμένο», επισημαίνοντας τις αντιδράσεις του κοινού μετά την κυκλοφορία του λεσβιακού μυθιστορήματος «The Well of Loneliness» («Το πηγάδι της μοναξιάς») της ποιήτριας Ράντκλιφ Χολ, το 1928. Είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα της υστερίας που προκαλούσαν απλά και μόνο οι αναφορές σε queer υπάρξεις. Αν και το βιβλίο έχει μόνο δύο πολύ ήπια σεξουαλικά υπονοούμενα, «όλοι έγιναν έξω φρενών και απαγορεύτηκε», λέει η Τζινς. Ο Στίβεν Χόρνμπι, βραβευμένος θεατρικός συγγραφέας  και ακαδημαϊκός, που συμμετέχει στο LGBT History Month του Ηνωμένου Βασιλείου, υποστηρίζει ότι οι ιστορίες των ομοφυλοφίλων παρέμεναν στο σκοτάδι συστηματικά. 


«Το μοναδικό ενδιαφέρον ήταν η λογοκρισία ή η άρνηση οποιωνδήποτε queer στοιχείων στα αρχεία του παρελθόντος. Τέτοια στοιχεία αποκρύπτονταν, αποσπάσματα βιβλίων παραλείπονταν και οι σεξουαλικές σχέσεις παρουσιάζονταν ως παθιασμένες φιλίες. Ηταν πεισματική, εσκεμμένη και σκόπιμη διαστρέβλωση», τονίζει ο Χόρνμπι. Αλλά τώρα η κοινωνία είναι πολύ πιο ανοικτή και έχει μεγάλη διάθεση να ακούσει ομοφυλοφιλικές ιστορίες. Και υπάρχουν πολλές για να ειπωθούν και είναι εντυπωσιακές. Το φάσμα των queer ιστοριών Remaining Time-0:25 Fullscreen Unmute Από τη μία πλευρά, γράφει ο Ματ Κέιν, είναι οι ιστορίες των διασήμων, όπως οι Γκρέτα Γκάρμπο, Μικελάντζελο, Λεονάρντο Ντα Βίντσι, Μάρλεν Ντίτριχ, Τσαϊκόφσκι, Ζοζεφίν Μπέικερ, και Χανς Κρίστιαν Αντερσεν. Ολοι βίωσαν την επιθυμία του ίδιου φύλου ή είχαν ομοφυλοφιλικές σχέσεις σε κοινωνίες, που δεν τις ανέχονταν, διοχετεύοντας συχνά την απογοήτευσή τους στη δημιουργία σπουδαίου έργου, το οποίο, μάλιστα, σε ορισμένες περιπτώσεις, καθόρισε την πορεία του δυτικού πολιτισμού. Η Γκρέτα Γκάρμπο στο «Φιλί» (1929) τελευταία βωβή ταινία της Metro-Goldwyn-Mayer (MGM) Από την άλλη πλευρά είναι οι αόρατες ιστορίες εκατομμυρίων καθημερινών ανδρών και γυναικών, που υπήρξαν ασήμαντοι, βίωσαν ωστόσο δραματικές εμπειρίες απόρριψης σε οικογενειακό και επαγγελματικό επίπεδο, κοινωνικό αποκλεισμό, εκβιασμούς, ποινικές καταδίκες, φυλάκιση, βασανιστήρια, θεραπείες ηλεκτροπληξίας, χημικό ευνουχισμό, ακόμη και εκτελέσεις. Δεν υπάρχει αμφιβολία, ότι ακόμη και το πιο συνηθισμένο queer άτομο κάποιας ηλικίας έχει ζήσει μια πολύ ασυνήθιστη ζωή. Και, αν σκεφτεί κανείς τον αντίκτυπο, που πρέπει να είχαν στα συναισθήματα και τις σχέσεις τους οι προκλήσεις της ζωής τους, έχει έτοιμα μπροστά του τα συστατικά ενός συγκινητικού δράματος, το οποίο το σύγχρονο κοινό είναι πλέον έτοιμο να ακούσει. Αυτό ακριβώς ενέπνευσε τον Ματ Κέιν να γράψει το τελευταίο του μυθιστόρημα, «The Secret Life of Albert Entwistle» («Η Μυστική Ζωή του Αλμπερτ Εντγουίστλ»). Ο Εντγουίστλ είναι ταχυδρόμος, ένας άνθρωπος μοναχικός, κοινωνικά αδέξιος και κρυφά ομοφυλόφιλος, που ζει σε μια φανταστική πόλη στη βόρεια Αγγλία. Οταν έρχεται η ώρα της συνταξιοδότησής του, συνειδητοποιεί ότι θέλει να αλλάξει τη ζωή του και να βρει τελικά την ευτυχία, αλλά για να γίνει αυτό, πρέπει να βρει τον έρωτα της ζωής του, έναν άντρα, που είδε για τελευταία φορά πριν από 50 χρόνια. Η αναζήτηση της  χαμένης του αγάπης διανθίζεται με μια σειρά από αναδρομές, οι οποίες αποκαλύπτουν σταδιακά τις πιέσεις, που δεχόταν η σχέση τους, ως αποτέλεσμα του κοινωνικού κλίματος στα τέλη της δεκαετίας του 1960 και τις αρχές της δεκαετίας του 1970, και τελικά πώς αυτές οι πιέσεις τούς χώρισαν. Ο Κέιν γράφει ότι δεν είναι ο μόνος συγγραφέας που εισάγει μια queer ιστορία σε ένα κοινό πρόθυμο να την ακούσει: «Το μυθιστόρημά μου βασίζεται σε ένα κύμα ενδιαφέροντος που χρονολογείται στο Ηνωμένο Βασίλειο από το 2017 και την 50η επέτειο της αποποινικοποίησης της ομοφυλοφιλίας», λέει. Η Αγγλία και η Ουαλία υπήρξαν πρωτοπόροι στην αναγνώριση των ΛΟΑΤΚΙ στο Ηνωμένο Βασίλειο. Μάλιστα, το 1967, με τον λεγόμενο «νόμο του Αλαν Τούρινγκ» δόθηκε χάρη σε 49.000 γκέι Βρετανούς, που είχαν καταδικαστεί για ομοφυλοφιλικές πράξεις.


Η ταινία «Το Παιχνίδι της Μίμησης» (2014), εξάλλου, που βασίζεται στη ζωή του Αλαν Τούρινγκ ενίσχυσε την ευαισθητοποίηση του κοινού. Ο κορυφαίος βρετανός μαθηματικός και κρυπτογράφος, που θεωρείται ο «πατέρας» της επιστήμης των υπολογιστών, καταδικάστηκε το 1952 για ομοφυλοφιλία (και τιμωρήθηκε με χημικό ευνουχισμό), πράγμα που κατέστρεψε την καριέρα του. Αριστερά, ο Αλαν Τούρινγκ σε ηλικία 16 ετών και, δεξιά, ο Μπένεντικτ Κάμπερμπατς ως Τούρινγκ στο «Παιχνίδι της Μίμησης» (Wikipedia/The Weinstein Company) Ωστόσο, το αυξημένο ενδιαφέρον για queer ιστορίες, σε καμία περίπτωση, δεν περιορίζεται στο Ηνωμένο Βασίλειο. Τον Οκτώβριο του 2020 κυκλοφόρησε το «Loving: A Photographic History of Men in Love, 1850-1950», των Χιου Νίνι και Νιλ Τρέντγουελ, και ήδη βρίσκεται στην πέμπτη του έκδοση. Το άλμπουμ περιλαμβάνει εκατοντάδες τρυφερές φωτογραφίες ως επί το πλείστον παράνομων σχέσεων, που καθρεφτίζουν τον ρομαντικό έρωτα μεταξύ ανδρών σε πέντε ηπείρους από το 1850 μέχρι το 1950, και οι οποίες είχαν βρεθεί σε παζάρια, σε κουτιά παπουτσιών, οικογενειακά άλμπουμ, παλιές βαλίτσες και αργότερα σε δημοπρασίες, και online. Στο Instagram, ο λογαριασμός The Aids Memorial (έχει ήδη 186.000 ακόλουθους) μοιράζεται φωτογραφίες και ιστορίες ανθρώπων -κυρίως ομοφυλόφιλων-  που πέθαναν από την ασθένεια, οι οποίες γράφτηκαν από αυτούς που τους αγάπησαν. Και το ντοκιμαντέρ  του Netflix, «Ενας Κρυφός Ερωτας» (2020)  αφηγείται την ιστορία δύο Αμερικανίδων, που κράτησαν κρυφή τη σχέση τους από τις οικογένειές τους για σχεδόν επτά δεκαετίες. Ωστόσο, το φαινόμενο των «χαμένων» ιστοριών της ομοφυλοφιλικής ζωής, που έρχονται στο φως, οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στη μυθοπλασία. Τα τελευταία πέντε χρόνια, τρεις ιρλανδοί συγγραφείς έχουν εκδώσει εξαιρετικά μυθιστορήματα με ομοφυλόφιλους ήρωες, τα οποία τοποθετούνται χρονικά σε περιόδους της ιστορίας, που δεν ήταν αποδεκτοί: «The Heart’s Invisible Furies» του Τζον Μπόιν (κυκλοφορεί στα ελληνικά από τις εκδόσεις Ψυχογιός με τίτλο «Οι αόρατες ερινύες της καρδιάς»), «Days Without End» του Σεμπάστιαν Μπάρι («Mέρες δίχως τέλος», εκδόσεις Ικαρος) και «Home Stretch», του Γκρέιαμ Νόρτον. Η θεατρική παράσταση «The Inheritance» («Η κληρονομικότητα») του Μάθιου Λόπεζ, που διερευνά την ιστορία των γκέι, θριάμβευσε στο Λονδίνο πριν μεταφερθεί στη Νέα Υόρκη. Είχε προηγηθεί το θεατρικό έργο του Ματ Κρόουλι «The Boys in the Band», το οποίο είχε ανέβει για πρώτη φορά στο Μπρόντγουεϊ το 1968. Δύο χρόνια αργότερα ο Κρόουλι σε συνεργασία με τον Γουίλιαμ Φρίντκιν μετέφερε το έργο του στη μεγάλη οθόνη. 


 Και μετά από 50 χρόνια, η ιστορία επαναλήφθηκε. Το έργο έκανε ένα θεαματικό revival στο Μπρόντγουεϊ, με ένα εξ ολοκλήρου gay cast, βραβεύτηκε με Tony, ενώ επίσης γυρίστηκε και ταινία για το Netflix σε σκηνοθεσία του Ράιαν Μέρφι. Αν προσθέσουμε τις πρόσφατες queer ταινίες «Carol» (2015) του Τοντ Χέινς με την Κέιτ Μπλάνσετ, «Να με φωνάζεις με το όνομά σου» (2017) του Λούκα Γκουαντανίνο με τον Τιμοτέ Σαλαμέ, και τη γαλλική indie επιτυχία «120 χτύποι το λεπτό» (2017) του Ρομπέν Καμπιγιό, που ξαναγράφει την ιστορία του ακτιβιστικού κινήματος Αct Up για το AIDS  στο Παρίσι της δεκαετίας του 1980, είναι προφανές ότι υπάρχει πλέον ένα τεράστιο περιθώριο για queer ιστορίες σε mainstream ταινίες και τηλεοπτικές σειρές. Η Κέιτ Μπλάνσετ – Κάρολ (δεξιά) και η Ρούνι Μάρα – Τερέζ στην ταινία «Carol» (StudioCanal) Πρόσφατα, μάλιστα το διαδίκτυο γέμισε με φωτογραφίες του σταρ της ποπ και ηθοποιού Χάρι Στάιλς από τα γυρίσματα του «My Policeman», στον ρόλο ενός κρυφού γκέι αστυνομικού. Η νέα ταινία των στούντιο της Amazon, στην οποία πρωταγωνιστεί επίσης η Εμα Κόριν (η πριγκίπισσα Νταϊάνα του «Στέμματος») είναι μεταφορά του ομώνυμου μυθιστορήματος της Μπέθαν Ρόμπερτς, που κυκλοφόρησε το 2012, με θέμα μια queer ερωτική ιστορία, η οποία εκτυλίσσεται στο Μπράιτον το 1950, εποχή που η ομοφυλοφιλία ήταν απαγορευμένη. Γιατί η μυθοπλασία δείχνει τον δρόμο Η μυθοπλασία βρίσκεται στην πρώτη γραμμή διάδοσης queer ιστοριών. Αυτό μπορεί να συμβαίνει επειδή οποιοσδήποτε ιστορικός, που θέλει να γράψει για πραγματικούς χαρακτήρες, αντιμετωπίζει ένα πολύ σοβαρό πρόβλημα. Στο παρελθόν, γράφει ο Ματ Κέιν στο BBC, οι περισσότεροι ομοφυλόφιλοι προσπαθούσαν να αποκρύψουν την ταυτότητά τους, καταστρέφοντας όλα τα στοιχεία και μερικές φορές κάνοντας γάμους και οικογένειες. Μετά το θάνατό τους, εάν οι οικογένειες έβρισκαν γράμματα, ημερολόγια ή φωτογραφίες, συνήθως τα κατέστρεφαν (κάτι που εξηγεί γιατί οι φωτογραφίες που περιλαμβάνονται στο «Loving» δεν έχουν λεζάντα ή εξήγηση). «Ετσι ήταν εύκολο για τους ιστορικούς να διαγράψουν την ύπαρξή μας από τα αρχεία και να αρνηθούν τη συμβολή μας στην κοινωνία», υποστηρίζει ο Κέιν. Ακόμα και όταν υπάρχουν αποδείξεις για ομοφυλοφιλικές σχέσεις -όπως συμβαίνει στη σειρά «Gentleman Jack» (γυρίστηκε σε συνεργασία του BBC και του HBO) με θέμα τη ζωή της Αν Λίστερ, γαιοκτήμονα που έζησε στο Γιορκσάιρ τον 19ο αιώνα, ή στην βραβευμένη με Οσκαρ «Ευνοούμενη» του Γιώργου Λάνθιμου για τη βασίλισσα Αννα της Μεγάλης Βρετανίας- συχνά είναι κωδικοποιημένες, συγκεκαλυμμένες ή σποραδικές. Οπότε οι συγγραφείς πρέπει να βασιστούν στη φαντασία τους για να καλύψουν τα κενά. Cowboy Dance «Stag», Οκτώβριος 1910, ΗΠΑ (Courtesy of the Nini-Treadwell Collection © «Loving» by 5 Continents Editions) «Η κάλυψη των κενών είναι η ειδικότητά μου», λέει ο Πάτρικ Γκέιλ, ο βρετανός σεναριογράφος του «Man in An Orange Shirt» (2017), τηλεοπτικού δράματος του BBC σε δύο μέρη, που διερευνά τις επιπτώσεις της επιθυμίας για το ίδιο φύλο, η οποία διαπερνά τρεις γενιές μιας οικογένειας.


 «Στην πραγματικότητα, φαντάζομαι μόνο τι μπορεί να έχει συμβεί όταν υπάρχουν κενά σε πραγματικές ιστορίες, σε πράγματα που μπορεί να είναι γνωστά ή να έχουν αποδειχθεί», λέει. Ο Γκέιλ εμπνεύστηκε το  μυθιστόρημά του «A Place Called Winter» («Ενα μέρος που λέγεται Χειμώνας», 2015) από την ιστορία του προπάππου του Χάρι, ο οποίος, στις αρχές του 20ου αιώνα, εγκατέλειψε την οικογένειά του και μετανάστευσε στον Καναδά. Για να εξηγήσει το μυστήριο της φυγής του Χάρι, ο Γκέιλ φαντάστηκε ότι ο προπάππος του αναγκάστηκε να φύγει όταν αποκαλύφθηκε μια ομοφυλοφιλική σχέση: «Χρησιμοποίησα  τη φαντασία μου και αναρωτήθηκα πώς θα συμπεριφερόμουν στη θέση του», λέει. Οι προκλήσεις της νέας αφήγησης του παρελθόντος Στο τελευταίο της μυθιστόρημα «The Inverts» («Οι Ομοφυλόφιλοι»), η  Κρίσταλ Τζινς, αφηγείται την ιστορία δύο στενών φίλων -μιας λεσβίας και ενός γκέι- που κάνουν έναν εικονικό γάμο τη δεκαετία του 1920. Η Τζινς πιστεύει ότι η queer ιστορία προσφέρει στους συγγραφείς ένα πλούσια πεδίο για να αντλήσουν θέματα και χαρακτήρες, επισημαίνει ωστόσο τους περιορισμούς που επιβάλλουν οι πραγματικές μαρτυρίες: «Το πρωτότυπο υλικό -ημερολόγια, βιβλία κλπ- γράφτηκε κυρίως από προνομιούχους ανθρώπους. Λευκούς και πλούσιους. Δεν μπορείς  να βρεις πολλούς ανθρακωρύχους να γράφουνν τα απομνημονεύματά τους ανάμεσα σε βάρδιες. Η Βίτα Σάκβιλ Γουέστ μας άφησε τα γράμματα της. Η Γκλάντις Μπέντλεϊ δεν το έκανε», επισημαίνει. Να σημειωθεί ότι η γνωριμία της Βίτα Σάκβιλ Γουέστ με τη Βιρτζίνια Γουλφ οδήγησε σε μια παθιασμένη ερωτική σχέση και στο «Ορλάντο», την βιογραφία της Σάκβιλ, που έγραψε η Γουλφ το 1927. Η Βίτα Σάκβιλ Γουέστ (αριστερά) στο Monk’s House, την κατοικία της Βιρτζίνια Γουλφ στο Ρόντμελ του Σάσεξ και, δεξιά, η Γουλφ σε μία από τις τελευταίες φωτογραφίες της (Wikipedia) Αυτός άλλωστε ήταν άλλος ένας λόγος, που ώθησε τον Κέιν να γράψει τη «Μυστική Ζωή του Αλμπερτ Εντγουίστλ».  

«Ηθελα να πω την ιστορία ενός συνηθισμένου νεαρού γκέι, που προσπαθεί να εκφράσει την αγάπη του για έναν άλλο σε μια εποχή που αυτό δεν ήταν αποδεκτό», γράφει στο BBC. «Ηθελα, όμως, επίσης να συγκρίνω αυτήν την ανησυχητική, μερικές φορές τρομακτική εικόνα, με το πώς μπορεί να είναι η ζωή ενός γκέι στη σημερινή, πολύ πιο ανοικτή κοινωνία στο Ηνωμένο Βασίλειο, και να τιμήσω την πρόοδο που έχουμε σημειώσει», τονίζει. Ο Κέιν εμπνεύστηκε το μυθιστόρημά του μετά από μια σειρά συνεντεύξεων, που έκανε με μεγαλύτερης ηλικίας γκέι, όταν ήταν αρχισυντάκτης του περιοδικού Attitude, στο πλαίσιο του εορτασμού της 50ης επετείου από την έναρξη της αποποινικοποίησης. «Εμεινα έκπληκτος από τον συναισθηματικό αντίκτυπο και την ένταση, που είχαν εκείνες οι ιστορίες αδυσώπητων διωγμών και καταπίεσης, για ζωές γεμάτες φόβο και ντροπή», γράφει. «Και ήθελα να σιγουρευτώ ότι ιστορίες όπως αυτές δεν θα χαθούν αλλά θα φτάσουν σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο κοινό». Πηγή: Protagon.gr

Τρίτη 27 Ιουλίου 2021

Συγκλονίζει Ολυμπιονίκης: «Πίστευα ότι, επειδή είμαι γκέι, δεν θα πετύχω – Ένιωθα μόνος»

 


«Νιώθω απίστευτα περήφανος που δηλώνω ότι είμαι ομοφυλόφιλος και Χρυσός Ολυμπιονίκης. Όταν ήμουν πιο νέος δεν πίστευα ότι θα μπορούσα ποτέ να πετύχω κάτι λόγω του ότι είμαι αυτός που είμαι. Το να είσαι Ολυμπιονίκης όμως, απλά δείχνει ότι μπορείς να πετύχεις τα πάντα».

Με αυτά τα λόγια ο Τομ Ντέιλι πανηγύρισε το χρυσό μετάλλιο που κατέκτησε, μαζί με τον παρτενέρ του Ματ Λι, στον τελικό των συγχρονισμένων καταδύσεων από τα 10μ., που σταθερά αποτελούσε υπόθεση των Κινέζων στους Ολυμπιακούς Αγώνες.

Έχοντας αναδειχθεί δύο φορές χάλκινος Ολυμπιονίκης (με άλλον παρτενέρ) ο Ντέιλι το 2016 μετά την 3η θέση στο Ρίο είχε αποφασίσει να τα παρατήσει, αλλά τελικά ο σύζυγος του (ο κινηματογραφικός παραγωγός Ντάστιν Μπλακ) και η γέννηση του γιου τους Ρόμπι (από παρένθετη μητέρα) τους άλλαξαν γνώμη.

«Το 2013 αισθανόμουν πολύ μόνος»

«Σ’ αυτούς τους Ολυμπιακούς Αγώνες, συγκριτικά με τους προηγούμενους που είχα συμμετάσχει, αντιλαμβάνομαι ότι οι αθλητές είναι πιο ανοικτό για να δηλώσουν τη διαφορετικότητα τους. Όταν το 2013 το είχα κάνει εγώ αισθανόμουν πολύ μόνος. Τώρα ελπίζω ότι οποιοσδήποτε νέος από την ΛΟΑΤΚΙ κοινότητα θα καταλάβει πως ανεξάρτητα πόσο μόνος νιώθει αυτή τη στιγμή, στην πραγματικότητα δεν είναι μόνος του και σίγουρα μπορεί να πετύχει τα πάντα», είπε μετά την απονομή των μεταλλίων ο Ντέιλι ο οποίος βρέθηκε στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος όχι μόνο για τους Βρετανούς δημοσιογράφους, αλλά τόσο για τους Κινέζους όσο και τους Ρώσους. 

Όταν ένας Κινέζος δημοσιογράφος τον ρώτησε για τον γιο του Ρόμπι η απάντηση του ήταν γεμάτη συναισθήματα: «Η γέννησή του ήταν το πιο εκπληκτικό, γεμάτο εναλλαγές συναισθημάτων, ταξίδι της ζωής μου και ανυπομονώ να δω τόσο το γιο μου όσο και το σύζυγο μου, να τους αγκαλιάσω και να γιορτάσουμε όλα όσα έχουν γίνει».

Ο Ντέιλι άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο να συνεχίσει την καριέρα του, αλλά αφού πρώτα κάνει ένα μεγάλο διάλειμμα, ενώ ο Λι στην πρώτη του συμμετοχή σε Ολυμπιακούς Αγώνες πήρε το χρυσό και ήταν… ξετρελαμένος.

«Στα 9 μου κυνηγούσα τον Ντέιλι για να πάρω αυτόγραφα και έχω φωτογραφίες μαζί του καθώς ήταν το είδωλο μου και τώρα είμαστε εδώ με το χρυσό μετάλλιο. Κολλητοί και Ολυμπιονίκες!» είπε χαρακτηριστικά.

Δευτέρα 26 Ιουλίου 2021

Oι Maneskin στο πλευρό της ΛΟΑΤΚΙ κοινότητας με προκλητικές φωτογραφίες - «Μην μας κάνετε report επειδή είμαστε καυτοί»

 Οι Maneskin προκάλεσαν για ακόμα μία φορά «χαμό» στο Instagram με τις νέες τους «προκλητικές» φωτογραφίες.


Το συγκρότημα που έφερε τη νίκη για την Ιταλία στην φετινή Eurovision έχουν αποδείξει πολλές φορές ότι δεν ταιριάζουν με συντηρητικά πρότυπα και ακολουθούν μία πολύ φιλελεύθερη στάση ζωής.

Πρώτο δείγμα ήταν το διάσημο -πλέον- φιλί του frontman Νταμιάνο Νταβίντ με τον κιθαρίστα Τόμας Ράτζι στο φινάλε της εμφάνισης τους στην Πολωνία, χωρίς αυτό να σημαίνει απαραίτητα το coming out του ως γκέι. Άλλωστε, έχει δίπλα του την καλλονή Τζόρτζια Σολέρι.




Έχοντας όμως, ως μότο τους την φράση: «κάνε ό,τι θες χωρίς να νοιάζεσαι»δεν θα μπορούσαν ως συγκρότημα να μην υποστηρίξουν την ΛΟΑΤΚΙ κοινότητα, καθώς αποτελεί μία μερίδα κόσμου των οποίων τα δικαιώματα πολλές φορές καταπατούνται.

«Ίσα δικαιώματα για την ΛΟΑΤΚΙ κοινότητα. Πιστεύουμε ότι όλοι πρέπει να μπορούν να κάνουν ό,τι κάναμε εμείς, χωρίς φόβο. Όλοι πρέπει να είναι ελεύθεροι να μπορούν να είναι ό,τι στο διάολο θέλουν να είναι. Η αγάπη δεν είναι ποτέ λάθος», φώναξε ο Νταμιάνο πάνω από την σκηνή λίγα λεπτά μετά το φιλί.

Όπως εντυπωσίασαν το κοινό με την κίνησή τους τότε, καθώς η νομοθεσία της Πολωνίας σε σχέση με τους ΛΟΑΤΚΙ είναι πολύ αυστηρή, έτσι το έκαναν και τώρα μετά τις σέξι αναρτήσεις τους.

maneskin


Όλα τα μέλη του συγκροτήματος ποζάρουν σε μία πισίνα, ενώ το κορίτσι της μπάντας Βικτόρια Ντε Αντζελις, είναι τόπλες, χωρίς να φαίνεται ιδιαίτερα να «κρύψει την γύμνια» της, ούτε από τα υπόλοιπα μέλη, αλλά ούτε και από το κοινό τους.

Λίγα λεπτά μετά την ανάρτησή τους, δημοσίευσαν ακόμα μία φωτογραφία, η οποία δείχνει γυναικεία και ανδρικά κορμιά να αγγίζονται αισθησιακά μεταξύ τους. «Θέλω να αγγίξω το κορμί σου και να ηλεκτριστούμε - Παρακαλώ μην μας αναφέρετε ξανά επειδή είμαστε τόσο καυτοί», έγραψαν στην λεζάντα της φωτογραφίας, αναφορικά με τις δημοσιεύσεις τους.


Σάββατο 24 Ιουλίου 2021

Cίty Drive-In: Προβολές με δωρεάν είσοδο στο πλαίσιο του Athens Pride Week 2021


 Η απόλυτη εναλλακτική πρόταση διασκέδασης στο πλαίσιο του Athens Pride Week 2021 μας οδηγεί στο Cίty Drive-In by Cinema Alive με ελεύθερη είσοδο. Δύο από τις πλέον πολυβραβευμένες ταινίες σας περιμένουν, το Σάββατο 24 Ιουλίου, να τραβήξετε με περηφάνεια χειρόφρενο στον απόλυτο covid-free προορισμό, χωρίς εισιτήριο:

120 Χτύποι το Λεπτό | 120 Beats Per Minute | Σάββατο 24/7 (21:00)

Βαθιά ανθρώπινη, συγκινητική, ριζοσπαστικά πολιτική και σοκαριστικά επίκαιρη ταινία από τον Ρομπέν Καμπιγιό. Μεγάλο Ειδικό Βραβείο στο Φεστιβάλ Καννών, επίσημη υποβολή της Γαλλίας για το Οσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας.

Blue Is the Warmest Colour | Η Ζωή της Αντέλ | Σάββατο 24/7 (23:15)

Εντυπωσιακό, λυτρωτικό και θριαμβευτικό ταξίδι ενηλικίωσης από τον Αμπντελατίφ Κεσίς που βραβεύθηκε με τον Χρυσό Φοίνικα του Φεστιβάλ Καννών.

Θα χαιρετίσει η Σοφία Κουρτίδου.

Θα προλογίσουν:
  • Εκπρόσωποι από το Athens Pride
  • Εκπρόσωποι από την Θετική Φωνή και την Στέγη Ιδρύματος Ωνάση.

Λίγα λόγια για το Cίty Drive-In / Lunar Space

«Ο απόλυτος covid-free προορισμός, το Cίty Drive-In της Αθήνας επιστρέφει ανανεωμένο σε καινούργιο χώρο στον Ελληνικό Κόσμο, με την μεγαλύτερη οθόνη της Ευρώπης διάστασης 15 μέτρων και υπερσύγχρονα μέσα προβολής για την απόλυτη εμπειρία θέασης σε υπαίθριο σινεμά. Οπλιστείτε με τροπική διάθεση και απολαύστε δροσερά cocktails στο bar που επιμεληθήκαμε στον χώρο με εξωτική ατμόσφαιρα, θεματικές βραδιές, food court, τηρώντας, όπως πάντα όλα τα πρωτόκολλα προστασίας έναντι του Covid-19 σύμφωνα με τις διατάξεις της Πολιτείας.

Για τα live events μεταμορφώνουμε τον χώρο στην απόλυτη υπαίθρια σκηνή κάτω από το φως του φεγγαριού και του δίνουμε το όνομα LUNAR SPACE.«

Ασφαλείς βραδιές στην πόλη γεμάτες σινεμά

»Η ομάδα του Cinema Alive σας καλωσορίζει στον καινούργιο χώρο του City Drive-in / Lunar Space στο Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος» (Πολυκράτους 6 – υπαίθριος χώρος όπισθεν του Ελληνικού Κόσμου)  μια ανάσα από το κέντρο της πόλης στο πιο ασφαλές και προστατευμένο σημείο συνάντησης της Αθήνας.

Ανανεώνουμε το επιτυχημένο μας ραντεβού που σας κράτησε συντροφιά τη σεζόν Ιούνιος – Νοέμβριος 2021, από τον χώρο του Λυκαβηττού και του Ο.Α.Κ.Α. με μια ανανεωμένη πρόταση για τις πιο ασφαλείς βραδιές στην πόλη, γεμάτες σινεμά από την άνεση του αυτοκινήτου σας, αλλά και live events που θα γίνουν σημείο αναφοράς στη διασκέδαση στον χώρο του drive-in που μετατρέπεται σε σκηνή με καθήμενους και ονομάζεται για το άπλετο φως του φεγγαριού που προσφέρει Lunar Space.

Διαθέτοντας μία από τις μεγαλύτερες οθόνες σε υπαίθριο χώρο διάστασης 15 μέτρων και υπερσύγχρονα μέσα προβολής, το City Drive-in προσφέρει την απόλυτη ευκρίνεια στην προβολή, αλλά και στερεοφωνικό ήχο.

Στον χώρο του θα βρείτε hot dogs στους πιο πρωτότυπους συνδυασμούς, ακόμα και vegan, αλλά και όλες τις κλασικές γεύσεις των νυχτών με κινηματογραφικές προβολές: νάτσος, ποπ κορν και πρωτότυπα γλυκά. Το bar σερβίρει δροσερά cocktails. Το City drive-in δέχεται περίπου 200 αυτοκίνητα, ενώ είναι pet friendly, ανοιχτό σε ανθρώπους με τα αγαπημενα κατοικίδια τους.«

Ένας covidfree προορισμός

»Το αναλυτικό πρόγραμμα εκδηλώσεων του City Drive-in βρίσκεται αναρτημένο στα social media του Cinema Alive (facebook – instagram), στην ιστοσελίδα www.citydrivein.gr.

Το Drive-in έχει αναγνωριστεί διεθνώς ως ο απόλυτος #covidfree προορισμός τόσο για την φύση του, καθώς το αυτοκίνητο προσφέρεται για την τήρηση του social distancing, όσο και για τα αυστηρά υγειονομικά του πρωτόκολλα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑΝύχτες Πρεμιέρας: Δωρεάν προβολές ταινιών μικρού μήκους queer δημιουργών, στο πλαίσιο του Athens Pride

Στο City Drive-in τηρούνται όλα τα υγειονομικά πρωτόκολλα προστασίας κατά της μετάδοσης του Covid-19 όπως: καθημερινή θερμομέτρηση του προσωπικού, χρήση μάσκας και προστατευτικού εξοπλισμού από το προσωπικό, τήρηση των προβλεπόμενων αποστάσεων, χρήση αναλώσιμων και συσκευασμένων προϊόντων μιας χρήσης, αποφυγή συνωστισμού».

Τετάρτη 21 Ιουλίου 2021

Ραφαέλα Καρά, το ποπ είδωλο που λάτρευαν οι νοικοκυρές και οι γκέι


«Οταν η Σουηδία είχε τους Abba, η Ιταλία είχε την Ραφαέλα Καρά, η οποία πουλούσε εκατομμύρια δίσκους σε όλη την Ευρώπη». Το εγκώμιο της ιταλίδας βασίλισσας του θεάματος έπλεξε η Αντζέλικα Φρέι του Guardian τον περασμένο Νοέμβριο με αφορμή την πρεμιέρα του κινηματογραφικού μιούζικαλ «My Heart Goes Boom!» του ουρουγουανού σκηνοθέτη Νάτσο Αλβάρεζ.  Δεν πρόκειται για μια βιογραφική ταινία για την Ραφαέλα Καρά αλλά για μία ταινία στην οποία τα τραγούδια της Καρά αποτελούν το κύριο μέσο αφήγησης των περιπετειών και της ζωής των πρωταγωνιστών. Ωστόσο η βρετανίδα δημοσιογράφος δεν παρέμεινε μόνο στο μιούζικαλ. Εστίασε την προσοχή της κυρίως στην πολιτισμική σημασία του «φαινόμενου Καρά», ειδικά όσον αφορά τη σεξουαλική χειραφέτηση των γυναικών στην Ιταλία του Βατικανού και στη συνέχεια στην εξίσου (αν όχι περισσότερο) καθολική και συντηρητική Ισπανία. Η Ραφαέλα Καρά υπήρξε «η ιταλίδα ποπ σταρ που δίδαξε στην Ευρώπη τις χαρές του σεξ» υποστηρίζει η Αντζέλικα Φρέι, «ένα πολιτισμικό είδωλο που έφερε επανάσταση στην ιταλική ψυχαγωγία και προσέφερε στις γυναίκες τη δυνατότητα να πάρουν την πρωτοβουλία στην κρεβατοκάμαρα». Ερωτηθείσα η ίδια τον περασμένο Δεκέμβριο από την Μαρία Βόλπε της Corriere della Sera εάν αισθάνεται ότι μέσω της καλλιτεχνικής πορείας της βοήθησε τις Ιταλίδες και τους Ιταλούς να αρχίσουν να χαίρονται και να απολαμβάνουν το σεξ, η Καρά αρκέστηκε να απαντήσει πως «εάν είναι έτσι, είμαι ευτυχισμένη. Σίγουρα οι Ιταλίδες με συμπαθούν ιδιαίτερα επειδή δεν είμαι μια καρδιοκλέφτρα. Μπορεί μια γυναίκα να έχει σεξαπίλ μαζί με γλυκύτητα και ειρωνεία, δεν πρέπει αναγκαστικά να είναι η Ρίτα Χέιγουορθ».  Χάρη στο πολλά υποσχόμενο και άκρως υπαινικτικό μπαλέτο του «Tuca Tuca» αλλά και στο πασίγνωστο τραγούδι «A far l’amore comincia tu» άρχισε να φυσάει στην Ιταλία ένας πανίσχυρος ποπ άνεμος αλλαγής. Η ανάλυση της Αντζέλικα Φρέι είναι εμβριθής. Στο κείμενό της δεν παρέλειψε να επισημάνει πως την περίοδο που οι προβολείς της δημοσιότητας άρχισαν να πέφτουν πάνω στην Καρά, η Ιταλία διέθετε τραγουδίστριες πολύ πιο ολοκληρωμένες, τουλάχιστον φωνητικά.  Την Μίνα, για παράδειγμα, «μια βιρτουόζα μέτζο σοπράνο», την Μίλβα, που ήταν γνωστή ως «η Κόκκινη, λόγω των πολιτικών της θέσεων και της κόμης της», την Πάτι Μπράβο, «ένα ανδρόγυνο άλτο», και την Τζούνι Ρούσο η οποία «ανέδειξε την οπερατική τεχνική στην ποπ». Ωστόσο η Ραφαέλα Καρά τις ξεπέρασε όλες. Οταν στην Ιταλία η νεανική κουλτούρα άρχισε να πολιτικοποιείται ιδιαίτερα, η Καρά αντιλήφθηκε εγκαίρως ότι «η ψυχαγωγία είχε ανάγκη από ένα ηλεκτροσόκ» και εκείνη της το προσέφερε, καταφέρνοντας να καταστεί το κατεξοχήν ποπ είδωλο της χώρας, το οποίο λάτρευαν οι γκέι αλλά και οι νοικοκυρές. «Δεν εμπνέομαι από κανέναν: μιλάω στα παιδιά, στους πατεράδες που βλέπουν αθλητικά, στις συζύγους, οπότε στις οικογένειες των Ιταλών που βλέπουν τηλεόραση», είχε εξηγήσει η ίδια το 1974.  Το απόγευμα της Δευτέρας 5 Ιουλίου η κορυφαία ιταλίδα τραγουδίστρια, χορεύτρια και ηθοποιός εγκατέλειψε τα εγκόσμια σε ηλικία 78 ετών έπειτα από σύντομη ασθένεια, την οποία απέκρυψε για να μην στενοχωρήσει τους φανατικούς θαυμαστές της. Ελάχιστοι γνώριζαν ότι η υγεία της ήταν ιδιαίτερα κλονισμένη. «Ακόμη μία χειρονομία αγάπης προς το κοινό της, ούτως ώστε η προσωπική της δοκιμασία να μην θολώσει την λαμπρή ανάμνησή της. 
Πήγε σε έναν καλύτερο κόσμο», επισήμανε ο πρώην σύντροφός της Σέρτζο Ιαπίνο, αποχαιρετώντας την. «Εγώ είμαι ήρεμη και τεμπέλα. Αλλά μόλις ανεβαίνω στη σκηνή με διακατέχει μία ενέργεια και μεταμορφώνομαι σε πουλί έτοιμο να πετάξει», δήλωνε η ίδια για τον εαυτό της, και αποτελεί γεγονός πως ήταν προικισμένη με εξαιρετική ενέργεια, με ένα απίστευτα μεταδοτικό χαμόγελο, με ευφυΐα και ειρωνεία.  Το Βατικανό και ο ομφαλός της Ραφαέλα Σύμφωνα με τον Βάλτερ Βελτρόνι που συνέθεσε την νεκρολογία της στην Corriere della Sera η Ραφαέλα Καρά υπήρξε κυρίως «μία σειρήνα της ελευθερίας του να ζει ο καθένας τη ζωή του όπως επιθυμεί». Στο κείμενό του ο ιταλός δημοσιογράφος και πολιτικός (πρώην δήμαρχος της Ρώμης και υπουργός στην κυβέρνηση του Ρομάνο Πρόντι) εστιάζει σε εκείνον τον ομφαλό η εμφάνιση του οποίου στη δημόσια τηλεόραση της Ιταλίας αποτέλεσε ένα ισχυρό πλήγμα κατά των προκαταλήψεων, των απαγορεύσεων και των όποιων παρωχημένων ή παράλογων ηθικών φραγμών.  

Ο ομφαλός ανήκε, φυσικά, στη Ραφαέλα Καρά η οποία δεν δίστασε να τον επιδείξει με τον πλέον απλό και αυθόρμητο τρόπο σε ολόκληρη την Ιταλία. Η αρχή έγινε το 1970, όταν ήταν συμπαρουσιάστρια του τηλεοπτικού μουσικού και χορευτικού βαριετέ «Canzonissima». Στο εναρκτήριο βίντεο της εκπομπής η Καρά εμφανιζόταν να τραγουδά και να χορεύει, φορώντας ένα κορσάζ που άφηνε ακάλυπτο τον ομφαλό της. Ποτέ ξανά δεν είχε τολμήσει κάποιος να επιδείξει τον ομφαλό του στην κρατική τηλεόραση και το γεγονός σκανδάλισε το Βατικανό αλλά και τη συντηρητική διοίκηση της RAI. Στον απόηχο της εμφάνισής της ο διάσημος στην Ιταλία τηλεοπτικός παρουσιαστής και δημοσιογράφος  Μαουρίτσιο Κοστάντσο χαρακτήρισε την Ραφαέλα Καρά «Regina del così così» – «Βασίλισσα του έτσι κι έτσι».  Εκείνη, ωστόσο, κάθε άλλο παρά πτοήθηκε και την επόμενη χρονιά, έχοντας επαναπροσληφθεί από τη RΑΙ, εμφανίστηκε και πάλι με τον ομφαλό ακάλυπτο να χορεύει μαζί με τον χορευτή Εντσο Πάολο Τούρτσι το περίφημo «Tuca Tuca», ένα αθώο και συνάμα υπαινικτικό χορευτικό το οποίο λίγο έλειψε να λογοκριθεί λόγω της έντονης αντίδρασης της Καθολικής Εκκλησίας αλλά σώθηκε τελικά χάρη στην παρέμβαση του Αλμπέρτο Σόρντι, ενός από τους πιο σημαντικούς ιταλούς ηθοποιούς του περασμένου αιώνα. Το ζήτημα δεν ήταν μόνον ο ομφαλός της Ραφαέλα Καρά αλλά και το γεγονός πως κατά τη διάρκεια του τραγουδιού οι χορευτές άγγιζαν ο ένας τον άλλον σε διάφορα σημεία του σώματός τους με την Καρά να λέει στο ταίρι της κάποια στιγμή «Ti voglio», «Σε θέλω». Τελικά το χορευτικό λογοκρίθηκε, προσωρινά όμως, καθώς ο Σόρντι που ήταν ιδιαίτερα αγαπητός μεταξύ των Ιταλών, έθεσε ως προϋπόθεση για να εμφανιστεί στην εκπομπή την επαναφορά του, χορεύοντάς, μάλιστα, ο ίδιος μαζί με την Καρά.  «Εάν μπορούσε να προβληθεί αυτός ο χορός στην τηλεόραση το βράδυ του Σαββάτου, στο πρώτο κανάλι, εάν μπορούσαν να το κάνουν δύο δημοφιλή ινδάλματα όπως ο Σόρντι και η Καρά, τότε αυτό σήμαινε πως ο κόσμος άλλαζε. Αυτό ήταν το μήνυμα που αντιλήφθηκαν οι Ιταλοί. Σήμαινε ότι το Βατικανό, η έντονη διαμαρτυρία του οποίου είχε αποκλείσει τον ομφαλό, δεν συμβάδιζε πλέον με τη χώρα, αλλά και με τον ίδιο τον καθολικό κόσμο τον οποίο, η τηλεόραση, ακόμη και συντηρητική τηλεόραση εκείνης της περιόδου, βοηθούσε να εκκοσμικευτεί, να απελευθερωθεί από προκαταλήψεις και απαγορεύσεις», συνοψίζει ο Βελτρόνι. 

 Ενας ακαταμάχητος συνδυασμός σεξαπίλ και δεκτικότητας Στο εκτενές κείμενό της, η Αντζέλικα Φρέι του Guardian σημειώνει πως η Ραφαέλα Καρά ξεχώρισε όχι τόσο για τις ευφάνταστες και προκλητικές εμφανίσεις της, με τις ολόσωμες φόρμες και τους μανδύες της, με τα στρας και τα φτερά της και με εκείνο το ξανθό καρέ μαλλί της σε σύγκριση με το οποίο «το look της Ανα Γουίντουρ φαντάζει μπανάλ», γράφει η βρετανίδα δημοσιογράφος. Λαμπερή μέσα στο επίσης λαμπερό ζιβάγκο της το 1970, στην Ιταλία (Photo by Mondadori via Getty Images) Η Ραφαέλα Καρά ξεχώρισε χάρη κυρίως σε έναν απίθανο συνδυασμό «σεξαπίλ και δεκτικότητας» ενώ η μεγαλύτερη προσφορά της ήταν το ότι συνέβαλε σημαντικά στη σεξουαλική απελευθέρωση των γυναικών. «Εμαθε στις γυναίκες ότι η πρωτοβουλία στην κρεβατοκάμαρα δεν ήταν σκανδαλώδης, ότι μπορούν να ερωτευτούν ένα ομοφυλόφιλο άνδρα και ότι δεν είναι όλες οι σχέσεις ακριβώς υγιείς».  «Νομίζω ότι  για την απελευθέρωση των γυναικών η Ραφαέλα Καρά έκανε περισσότερα από πολλές φεμινίστριες», σημείωσε, μιλώντας στον Guardian, o Φραντσέσκο Βετσόλι, επιμελητής της TV70, μιας έκθεσης που διοργάνωσε το Ιδρυμα Prada το 2017 για τους πρωταγωνιστές και τις πρωταγωνίστριες της ιταλικής τηλεόρασης κατά τη δεκαετία του 1970.  Η επιτυχία και η αναγνώριση στην Ισπανία Αφότου έφερε επανάσταση στην ιταλική τηλεοπτική διασκέδαση η Ραφαέλα Καρά κατάφερε να επαναλάβει την επιτυχία της στην Ισπανία, όπου μετέβη το 1976, όταν οι Ισπανοί και Ισπανίδες, έχοντας μόλις απαλλαγεί από το καθεστώς του Φράνκο, είχαν αρχίσει να βαδίζουν σιγά σιγά προς τη δημοκρατία.  Φέρνοντας μαζί της, γράφει η Corriere, «τον ακάλυπτο ομφαλό της, το Tuca Tuca της και τον άνεμο απελευθερωτικής και σίγουρα επαναστατικής φρεσκάδας όσον αφορά τα ήθη και τις διαπροσωπικές σχέσεις» η Καρά επέδρασε σημαντικά στη διαμόρφωση της ποπ κουλτούρας και στην Ισπανία. Είχε τη δική της εκπομπή, «La Hora di Raffaella», «Η Ωρα της Ραφαέλα». «Ημουν τυχερή, η εκπομπή μου προβαλλόταν μετά από σημαντικούς αγώνες ποδοσφαίρου, τύπου Ρεάλ Μαδρίτης – Μπαρτσελόνα, εξ ου και η επιτυχία μου», είχε δηλώσει η ίδια, υπέρ το δέον συνεσταλμένα, το 2018. Ωστόσο την ίδια χρονιά ο βασιλιάς Χουάν Κάρλος την παρασημοφόρησε, επειδή υπήρξε ένα «πρότυπο ελευθερίας».  Το πώς νοούσε η Ραφαέλα Καρά τη σεξουαλική απελευθέρωση το εξέφρασε φυσικά με πολλά από τα τραγούδια της, όπως το «Tanti Auguri», στο οποίο τραγουδούσε πως «ταξιδεύοντας σε αυτήν τη Γη πείστηκα πως δεν υπάρχει μίσος δεν υπάρχει πόλεμος, όταν στο κρεβάτι υπάρχει έρωτας». Σε έναν άλλο στίχο της υποστήριζε πως ήταν υπέροχο να κάνει σεξ κανείς οπουδήποτε νότια της Τεργέστης.    «Μπορείτε να φανταστείτε μια ξανθιά γυναίκα να ερμηνεύει αυτό το τραγούδι στις οκτώμισι το βράδυ στη ιταλική τηλεόραση με τριάντα εκατομμύρια ανθρώπους να την παρακολουθούν; Ηταν μία τόσο καινοτόμα και απελευθερωτική πράξη. Φανταστείτε όλες εκείνες τις γυναίκες στην περιφέρεια της Ρώμης ή στην επαρχία της Μπρέσα που θεωρούσαν πως το σεξ ήταν κάτι που μπορούσαν να κάνουν μόνο με τους συζύγους τους και με τρόπο ιδιαίτερα δυσάρεστο», ανέφερε ο Φραντσέσκο Βετσόλι.    

Στο «Luca», ένα άλλο της τραγούδι, η Ραφαέλα Καρά αφηγείται πως ερωτεύτηκε ένα «αγόρι με χρυσαφένια μαλλιά» το οποίο, ωστόσο, την απάτησε με ένα άλλο αγόρι. Ελάχιστοι τολμούσαν τότε στην καθολική και καταπιεσμένη και σκανδαλισμένη Ιταλία να μιλούν τόσο πρακτικά και ανάλαφρα και ανθρώπινα για την ομοφυλοφιλία, οπότε δεν πρέπει να προκαλεί εντύπωση πως η Καρά κατέστη ίνδαλμα της παγκόσμιας γκέι κοινότητας. «Εβγαινα μόνο με ομοφυλόφιλους γιατί δεν προσπαθούσαν να σε θωπεύσουν στο σινεμά», είχε αποκαλύψει η ίδια το 2017, μιλώντας για τη νεότητά της.  Πηγή: Protagon.gr

Τρίτη 20 Ιουλίου 2021

Στα χρώματα του ουράνιου τόξου - Εικόνες από τα Pride Parades της Ευρώπης


 Πορείες Υπερηφάνειας της κοινότητας ΛΟΑΤΚΙ+ σε Γαλλία, Ιταλία, Πολωνία και άλλες χώρες γέμισαν την Ευρώπη χρώματα του ουράνιου τόξου.

 

Στο Παρίσι η πορεία συγκέντρωσε χιλιάδες ανθρώπους στους δρόμους της γαλλικής πρωτεύουσας και πολλοί από αυτούς άδραξαν την ευκαιρία αυτού του πρώτου "Gay Pride" μετά την έναρξη της πανδημίας για να καταγγείλουν την κατάσταση στην Ουγγαρία.

 

Οι συγκεντρωμένοι, που φώναζαν συνθήματα όπως «τα δικαιώματα των ομοφυλοφίλων είναι ανθρώπινα δικαιώματα», έκαναν πορεία από το Παντέν, στα περίχωρα του Παρισιού, μέχρι την Πλας ντε λα Ρεπουμπλίκ.

 

Όταν ρωτήθηκε για την κατάσταση στην Ουγγαρία, όπου ένας νέο νόμος απαγορεύει στα σχολεία τη χρησιμοποιούν υλικό που «προωθεί» την ομοφυλοφιλία ή την αλλαγή φύλου, ένας διαδηλωτής την χαρακτήρισε απαράδεκτη.

 

«Καμία χώρα στον κόσμο δεν θα έπρεπε να ποινικοποιεί την ομοφυλοφιλία. Η απεικόνισή της δεν θα έπρεπε να απαγορεύεται, είναι παράλογο», είπε ο 58χρονος Μαρκ Παλί.

 

Πέρσι ματαιώθηκαν περισσότερες από 200 Πορείες Υπερηφάνειας, λόγω της πανδημίας.

 

Φέτος όμως, οι ευρωπαϊκές πρωτεύουσες έκαναν ξανά τις δικές τους πορείες υπερηφάνειας.

 

Στα χρώματα του ουράνιου τόξου - Εικόνες από τα Pride Parade της Ευρώπης
Πολωνία/EPA

 

Στα χρώματα του ουράνιου τόξου - Εικόνες από τα Pride Parade της Ευρώπης
Βόρεια Μακεδονία/EPA

 

Στα χρώματα του ουράνιου τόξου - Εικόνες από τα Pride Parade της Ευρώπης
Γερμανία/EPA

 

Στα χρώματα του ουράνιου τόξου - Εικόνες από τα Pride Parade της Ευρώπης
Γαλλία/EPA

 

Στα χρώματα του ουράνιου τόξου - Εικόνες από τα Pride Parade της Ευρώπης
Ιταλία/EPA

 

Στα χρώματα του ουράνιου τόξου - Εικόνες από τα Pride Parade της Ευρώπης
Νορβηγία/EPA

 

Στα χρώματα του ουράνιου τόξου - Εικόνες από τα Pride Parade της Ευρώπης
Ιταλία/EPA

 

Στα χρώματα του ουράνιου τόξου - Εικόνες από τα Pride Parade της Ευρώπης
Γαλλία/EPA

 

Στα χρώματα του ουράνιου τόξου - Εικόνες από τα Pride Parade της Ευρώπης
Γερμανία/EPA