Menu

Σάββατο 30 Νοεμβρίου 2019

This Is Not Berlin (2019): από την όμορφη δεκαετία στο τώρα...

1986. Πόλη του Μεξικού. Ο δεκαεπτάχρονος Κάρλος δεν ταιριάζει οπουδήποτε: όχι στην οικογένειά του ούτε στους φίλους που έχει επιλέξει στο σχολείο. Αλλά όλα αλλάζουν όταν προσκαλείται σε ένα πρωτοποριακό για την εποχή νυχτερινό κέντρο διασκέδασης όπου ανακαλύπτει τη σκηνή της νυχτερινής ζωής: το post-punk, η σεξουαλική ελευθερία και τα φάρμακα που προκαλούν τη σχέση με τον καλύτερο φίλο του Gera και τον αφήνει να βρει το πάθος του για τέχνη. Μια αναζήτηση μέσα από διαλόγους, συναισθήματα και πλοκή όπως απλοικά εκτυλίσσεται στο φίλμ...
With English Subtitles Here OR Here

DL Links Here

Η διαφορετικότητα και τα στερεότυπα μέσα από ταινίες, κόμιξ και βιντεοπαιχνίδια

Πώς μπορούν οι αφηγήσεις στην ποπ κουλτούρα να προωθήσουν την συζήτηση κοινωνικών & πολιτικών θεμάτων;
Ο Καρπός σας καλεί την Πέμπτη 28/11 19.00-20.30 στο Σεράφειο του Δήμου Αθηναίων να παρακολουθήσετε την συζήτηση με τον καθηγητή Andrew Burn. Ο καταξιωμένος καθηγητής Αγγλικών, Θεάτρου και Μέσων στο Ινστιτούτο Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου του Λονδίνου (UCL) και πρόεδρος του ερευνητικού κέντρου D.A.R.E. θα έρθει για πρώτη φορά στην Αθήνα, να μιλήσει για κοινωνικά θέματα όπως η διαφορετικότητα και ο κοινωνικός αποκλεισμός, μέσα από αφηγήσεις φανταστικών ιστοριών σε βιντεοπαιχνίδια, κόμιξ και ταινίες.
Στα δημοφιλή οπτικοακουστικά μέσα, χρησιμοποιούνται μύθοι και ήρωες, για να θιχτούν ζητήματα όπως η μετανάστευση, οι κοινωνικές συγκρούσεις, τα αρνητικά στερεότυπα και η ρητορική μίσους.
Εξάλλου το Game of Thrones δεν είναι μια μεταφορά για την επίδραση των διεφθαρμένων πολιτικών στην κοινωνία; Το Black Panther δεν είναι μια ιστορία για μια Αφρικανική χώρα που προόδευσε και άκμασε επειδή δεν αποικήθηκε ποτέ; Tο βιντεοπαιχνίδι Final Fantasy IV δεν είναι μια αναπαράσταση των κινδύνων της πυρηνικής εποχής;
Η πρόταση του Andrew Burn είναι ότι ο ρόλος του εκπαιδευτή στα οπτικοακουστικά μέσα, τόσο στην κριτική ανάλυση όσο και στη δημιουργική διαδικασία, είναι να εξερευνήσει μαζί με τους μαθητές και τους νέους το νόημα και την δύναμη τέτοιων αφηγήσεων και την σχέση τους με σύγχρονους κοινωνικούς και πολιτικούς προβληματισμούς.
Για την παρουσία σας στείλτε στο karposontheweb@gmail.com το ονοµατεπώνυµό και την ιδιότητα σας.

Σύντομο βιογραφικό του καθηγητή Andrew Burn
Ο Andrew Burn είναι καθηγητής Αγγλικών, Θεάτρου και Μέσων στο Ινστιτούτο Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου του Λονδίνου (UCL). Πριν μπει στην Ανώτατη Εκπαίδευση, δίδασκε τα παραπάνω μαθήματα σε γυμνάσια και λύκεια για 24 χρόνια, και ηγήθηκε του προγράμματος για τα πολυμέσα στο πρώτο εξειδικευμένο σχολείο του Ηνωμένου Βασιλείου για Πολυμεσικές Τέχνες. Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα είναι ο εγγραμματισμός στα μέσα, το παιχνίδι, η δημιουργική διαδικασία παραγωγής ταινιών από νέους, το animation και τα βιντεοπαιχνίδια. Οι κύριες δημοσιεύσεις του σε αυτά τα αντικείμενα είναι Media Literacy in Schools (Sage, 2007) και Making New Media (Peter Lang, 2009). Το ερευνητικό του έργο, οι δημοσιεύσεις του και άλλες δραστηριότητες μπορούν να βρεθούν στην προσωπική του ιστοσελίδα: www.andrewburn.org.

Παρασκευή 29 Νοεμβρίου 2019

Eurovision 2020: Αποσύρθηκε η Ουγγαρία γιατί θεωρεί ότι είναι πολύ gay η διοργάνωση

Θέμα σε πολλά ευρωπαϊκά ΜΜΕ έχει γίνει η απόφαση της Ουγγρικής τηλεόρασης να αποσυρθεί από τον διαγωνισμό της Eurovision. Έτσι, η Ουγγαρία δεν θα είναι στον φετινό διαγωνισμό και σύμφωνα με φήμες που κυκλοφορούν στην χώρα η απόφαση ελήφθη γιατί η διοργάνωση θεωρήθηκε πολύ gay. Επίσημα δεν έχει ανακοινωθεί κάτι αλλά ένας διάσημος σχολιαστής της ουγρικής τηλεόρασης, ο András Bencsik μίλησε απαξιωτικά για την Eurovision αποκαλώντας την «αρμάδα ομοφυλόφιλων». Πηγές στην κρατική τηλεόραση της Ουγγαρίας MTVA ανέφεραν ότι οι στενές σχέσεις της Eurovision με την LGBTQ+ κουλτούρα οδήγησε στην απόφαση αυτή.

«Παρατηρήσεις του ΣΥΔ επί του Σχεδίου Νόμου Περί Διεθνούς προστασίας»

ΣΥΔ – ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ: «Συνταγματική Αναθεώρηση: Απαραίτητη η προσθήκη του σεξουαλικού προσανατολισμού, της ταυτότητας και χαρακτηριστικών φύλου στο Άρθρο 5».
Το Σωματείο Υποστήριξης Διεμφυλικών (ΣΥΔ), μη κυβερνητική οργάνωση εθελοντικού χαρακτήρα για τα δικαιώματα των τρανς, φυλοδιαφορετικών και ίντερσεξ προσώπων, με το παρόν δελτίο τύπου και σε συνέχεια των προτάσεων που είχε καταθέσει κατά τη προηγούμενη κοινοβουλευτική περίοδο για την Συνταγματική Αναθεώρηση, επισημαίνει εκ νέου την αναγκαιότητα της τροποποίησης του Άρθρου 5παράγραφος 2 του Συντάγματος, στη κατεύθυνση της προσθήκης του σεξουαλικού προσανατολισμού, της ταυτότητας και των χαρακτηριστικών φύλου.
Συγκεκριμένα, το ΣΥΔ, στις 22 Νοεμβρίου του 2018, κατέθεσε αναλυτικές προτάσεις για την Συνταγματική Αναθεώρηση[1], με κύρια επισήμανση την τροποποίηση του Άρθρου 5, παρ. 2., με προτεινόμενη την ακόλουθη διατύπωση:
«2. Κάθε πρόσωπο που βρίσκεται στην ΕλληνικήΕπικράτεια απολαμβάνει την απόλυτη προστασία της ζωής, της τιμής, της ελευθερίας του, την ίση μεταχείριση, και τηνπλήρωση των ατομικών και κοινωνικών δικαιωμάτων του σε όλα τα πεδία της ζωής, χωρίς διάκριση εθνικότητας, φυλής, γλώσσας, θρησκευτικών ή πολιτικών πεποιθήσεων, αναπηρίας, φύλου, σεξουαλικού προσανατολισμού, έκφρασης, ταυτότητας και χαρακτηριστικών φύλου. Εξαιρέσεις επιτρέπονται στις περιπτώσεις που προβλέπει το διεθνές δίκαιο. Απαγορεύεται η έκδοση αλλοδαπού προσώπου που διώκεται για τη δράση του υπέρ της ελευθερίας. Απαγορεύονται οι ομαδικές απελάσεις.»
Η διατύπωση αυτή, διασφαλίζει επεκτείνοντας την απόλυτη προστασία της τιμής, της ζωής και της ελευθερίας προσώπων, όχι μόνο για τους λόγους που ήδη αναφέρονταν (εθνικότητας, φυλής, γλώσσας, θρησκευτικών ή πολιτικών πεποιθήσεων), αλλά με ρητό τρόπο και για λόγους αναπηρίας, φύλου, σεξουαλικού προσανατολισμού, έκφρασης, ταυτότητας και χαρακτηριστικών φύλου. Επιπλέον, όμως, πέραν της τιμής, της ζωής και της ελευθερίας, διασφαλίζεται και η ίση μεταχείριση, έως και η πλήρωση των ατομικών και κοινωνικών δικαιωμάτων σε όλα τα πεδία της ζωής χωρίς διακρίσεις.
Με αυτόν τον τρόπο, ο Συνταγματικός νομοθέτης, μπορεί να δώσει τη μέγιστη δυνατή διασφάλιση ότι η τιμή, η ζωή η ελευθερία, αλλά και η ίση μεταχείριση και τα ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα θα ικανοποιούνται σε όλα τα πεδία της ζωής και της ατομικής και κοινωνικής δραστηριότητας, για όλους τους συνανθρώπους μας που σύμφωνα με εκθέσεις ευρωπαϊκών και διεθνών οργανισμών παραβιάζονται θεμελιώδη δικαιώματα και ελευθερίες τους.
Θα πρέπει, ακόμη, να σημειώσουμε ότι στις 7 Φεβρουαρίου 2019, η Εθνική Επιτροπή για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου (ΕΕΔΑ), σε σχετική ανακοίνωσή της που κατέθεσε τις προτάσεις της για τη Συνταγματική Αναθεώρηση[2], επί του Άρθρου 5, παρ. 2, επισημαίνει επίσης, την αναγκαιότητα προσθήκης του φύλου, του σεξουαλικού προσανατολισμού, της ταυτότητας και των χαρακτηριστικών φύλου, επεκτείνοντας μάλιστα ακόμη και για λόγους εθνικής ή κοινωνικής προέλευσης, συμμετοχής σε εθνική μειονότητα, περιουσίας, γέννησης ή άλλης κατάστασης. Συγκεκριμένα σύμφωνα με τις προτάσεις της ΕΕΔΑ:

“Άρθρο 5 (Ελεύθερη ανάπτυξη της προσωπικότητας, προσωπική ελευθερία)
Η ΕΕΔΑ προτείνει την αναθεώρηση του άρθρου 5 του Συντάγματος, προς την κατεύθυνση της εναρμόνισής του με τα διεθνή και ευρωπαϊκά πρότυπα για τα δικαιώματα του ανθρώπου και της διασφάλισης του μέγιστου δυνατού πλαισίου προστασίας των δικαιωμάτων όλων όσοι διαβιούν στην ελληνική επικράτεια.
Πιο συγκεκριμένα, η ΕΕΔΑ προτείνει την αναθεώρηση του άρθρου 5, παρ. 2, του Συντάγματος, ώστε να διευρυνθεί η ήδη προβλεπόμενη «απόλυτη προστασία της ζωής, της τιμής και της ελευθερίας τους, χωρίς διάκριση εθνικότητας, φυλής, γλώσσας και θρησκευτικών ή πολιτικών πεποιθήσεων», κατά τρόπο που να περιλαμβάνει και την προστασία – επιπλέον των ήδη προβλεπόμενων λόγων διάκρισης – και από κάθε διάκριση λόγω χρώματος, αναπηρίας, ηλικίας, φύλου, σεξουαλικού προσανατολισμού, ταυτότητας φύλου ή χαρακτηριστικών φύλου, εθνικής ή κοινωνικής προέλευσης, συμμετοχής σε εθνική μειονότητα, περιουσίας, γέννησης ή άλλης κατάστασης, σύμφωνα με τα διεθνή και τα ευρωπαϊκά πρότυπα για την προστασία των δικαιωμάτων του ανθρώπου.”

Αξίζει να σημειωθεί ότι παρ’ ότι η ΝΔ είχε καταψηφίσει την αναθεώρηση του Άρθρο 5, παρ. 2 του Συντάγματος[3], ο βουλευτής της Ν.Δ. που είχε εκπροσωπήσει τη Ν.Δ. σε ημερίδα του ΣΥΔ για τη Διεθνή Ημέρα Μνήμης το 2018, σε σχετική ερώτηση που του τέθηκε, είχε αναφέρει «δεν βλέπω τον λόγο να μην προστεθούν και ο σεξουαλικός προσανατολισμός, η ταυτότητα και τα χαρακτηριστικά φύλου, είμαστε ανοικτοί», ενώ κατά τη προηγούμενη κοινοβουλευτική περίοδο, το Κίνημα Αλλαγής, μετά από παλινωδίες, τελικώς, παρευρέθη μόνο ένας εκπρόσωπός του, και με αυτόν τον τρόπο αρνήθηκε ουσιαστικά τη ψήφιση αναθεώρησης του άρθρου αυτού[4], με αποτέλεσμα, πλέον, να χρειάζονται 180 ψήφοι για τη τροποποποίηση του Άρθρου 5.2 του Συντάγματος.
Ακόμη, την συζήτηση της 9ης Οκτωβρίου 2019 της Επιτροπής Αναθεώρησης του Συντάγματος[5], οι εισηγητές της κοινοβουλευτικής πλειοψηφίας της Ν.Δ., τοποθετήθηκαν στο θέμα της τροποποίησης του Άρθρου 5, παρ. 2 του Συντάγματος, με την καινοφανή επιχειρηματολογία ότι είναι περιττή και καταχρηστική η προσθήκη του σεξουαλικού προσανατολισμού, της ταυτότητας και των χαρακτηριστικών φύλου διότι εάν προστεθούν αυτό θα σήμαινε ότι θα εξαιρούνταν άλλες κατηγορίες που δεν αναφέρονται. Τούτο αποτελεί πρόφαση και είναι ψευδές, καθώς η πρόταση τόσο του ΣΥΔ, όσο και της Εθνικής Επιτροπής για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου – ΕΕΔΑ (που είναι ακόμη πιο διευρυμένη), είναι οι πιο ευρείες δυνατές και πλήρεις και συμπεριλαμβάνουν το σύνολο των ομάδων ανθρώπων που σύμφωνα με τα κείμενα και τις συμβάσεις όλων των διεθνών οργανισμών χρήζουν προστασία των θεμελιωδών δικαιωμάτων και ελευθεριών τους. Το γεγονός, δε, ότι οι προταθείσες προς προσθήκη κατηγορίες προστασίας δικαιωμάτων και ελευθεριών (φύλο, σεξουαλικός προσανατολισμός, ταυτότητα και χαρακτηριστικά φύλου) προστατεύονται απ’ τον κοινό νομοθέτη που επικαλέστηκαν οι εισηγητές της Ν.Δ., δεν αποτελεί επιχείρημα, καθώς οι Συνταγματικές δεσμεύσεις εγγυώνται το σύνολο και την εφαρμογή σε όλα τα πεδία των δικαιωμάτων και ελευθεριών στη δημοκρατική τάξη της χώρας. Συνεπώς η άρνηση προσθήκης τους, μεταφράζεται αν τοις πράγμασι, σε άρνηση προστασίας των θεμελιωδών δικαιωμάτων και ελευθεριών σε όλα τα πεδία εφαρμογής του κράτους δικαίου.
Το Σωματείο Υποστήριξης Διεμφυλικών (ΣΥΔ), εν όψει της ολοκλήρωσης των εργασιών της αρμόδιας Επιτροπής του Ελληνικού Κοινοβουλίου για τη Συνταγματική Αναθεώρηση, τονίζει εκ νέου της αναγκαιότητας της τροποποίησης του Άρθρου 5, παρ. 2 του Συντάγματος, σύμφωνα και με τις προτάσεις της Εθνικής Επιτροπής για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου, στην κατεύθυνση της προσθήκης της αναπηρίας, του φύλου, και ιδίως του σεξουαλικού προσανατολισμού, της ταυτότητας και των χαρακτηριστικών φύλου, ώστε η προστασία των ατομικών δικαιωμάτων χωρίς διακρίσεις να συμπεριλαμβάνει όλους τους συνανθρώπους μας και να διασφαλίζει στον μέγιστο βαθμό τα δικαιώματα και τις ελευθερίες που πρέπει να απολαμβάνουν όλοι σε μία δημοκρατική κοινωνία.

ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ
ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΔΙΕΜΦΥΛΙΚΩΝ (Σ.Υ.Δ.)
Συγγρού 79, 3ος όροφος, Αθήνα, ΤΚ 11745
Τηλ. 210.9210697

Πέμπτη 28 Νοεμβρίου 2019

Έκοψαν τον μισθό ενός γκέι για να είναι ίδιος με των γυναικών

Γκέι εργαζόμενος καταγγέλλει ότι του έκοψαν τον μισθό για να είναι ίδιος με των γυναικών-συναδέλφων του. Γκέι άνδρας, ο οποίος εργάζεται σε εταιρεία διοργάνωσης εκδηλώσεων στη Νέα Υόρκη, κατέθεσε αγωγή για διακριτική συμπεριφορά σε βάρος του καθώς του έκοψαν το μισθό ώστε να συμβαδίζει με αυτόν των γυναικών συναδέλφων του. Στην αγωγή κατά της εταιρείας Eventique, η οποία διοργανώνει events για μεγάλες εταιρείες όπως οι Nike, Twitter και Amazon, ο Wesley Wernecke υποστηρίζει ότι οι εργοδότες του προσπάθησαν να τον αποξενώσου και να τον μειώσουν στους συναδέλφους του μόνο και μόνο επειδή είναι ομοφυλόφιλος. Σύμφωνα με ρεπορτάζ του δικτύου NBC ένα μήνα μετά την πρόσληψή του πολλοί συνάδελφοί του Wernecke έκαναν περιπαικτικά σχόλια για τη «κοριτσίστικη» βέρα του. Τον ρώτησαν, μάλιστα, εάν η σύζυγός του φοράει παρόμοια βέρα. Ο Wernecke απάντησε ότι τον σύζυγό του τον λένε Έβαν. Η ένταση στις σχέσεις με τους συναδέλφους του συνεχίστηκε. Τον απέκλειαν από όλες τις συσκέψεις και ποτέ δεν τον καλούσαν για ένα ποτό μετά τη δουλειά. Το ποτήρι ξεχείλισε όταν ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας τον κάλεσε στο γραφείο του για να του ανακοινώσει ότι ο μισθός του θα μειωθεί κατά 50% από τα 145.000 στα 70.000 δολάρια. Νομικός εκπρόσωπος της εταιρείας χαρακτήρισε τις καταγγελίες του εργαζόμενου «αβάσιμες».

Ρατσισμός με τη... βούλα του υπουργείου Παιδείας στις Βρυξέλλες

Διάλεξη με ρατσιστικό και άκρως προσβλητικό περιεχόμενο, όχι μόνο για τους πρόσφυγες, αλλά και για την ελληνική κοινότητα των Βρυξελλών, πρότεινε ο Συντονιστής εκπαίδευσης του υπουργείου Παιδείας στην ελληνική πρεσβεία κ. Διαλεκτόπουλος.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση-καταγγελία της «Αλληλέγγυας Κοινότητας» Βρυξελλών, η προτεινόμενη διάλεξη που έχει θέμα «πολυπολιτισμικότητα και επιλεκτικός ανθρωπισμός» κάνει λόγο για τον «αντίστροφο ρατσισμό» σε βάρος «των χριστιανών γηγενών σε ευρωπαϊκές χώρες».
Ακολουθεί η αναλυτική καταγγελία της Ελληνικής Κοινότητας των Βρυξελλών και η πρόσκληση του εκπροσώπου της ελληνικής πρεσβείας με το ρατσιστικό περιεχόμενο.

Η πρόσκληση για τη διάλεξη

Ελληνική Κοινότητα Βρυξελλών με τη συνεργασία και συμμετοχή των εθνοτοπικών Συλλόγων (Κρητών, Ποντίων, Θρακιωτών, Πελοποννησίων, Μακεδόνων,  Ηπειρωτών, Ελληνικό Διαπολιτισμικό Κέντρο)
  • Ομιλητής: Δρ. Δρ. Θανάσης Διαλεκτόπουλος, Συντονιστής Εκπαίδευσης
  • Ημερομηνία: Κυριακή 24 Νοεμβρίου, 18:00
  • Τόπος: Ελληνική Κοινότητα Βρυξελλών
  • Τύπος διάλεξης: Ομιλία με βιντεοπροβολή, συζήτηση
  • Τίτλος: Πολυπολιτισμικότητα και επιλεκτικός ανθρωπισμός
Περιγραφή
Σε πολυπολιτισμικές κοινωνίες οι προσπάθειες καταπολέμησης φυλετικών και κοινωνικών διακρίσεων ή απλά οι προσπάθειες ικανοποίησης των αιτημάτων μελών προσφυγικών και μεταναστευτικών ομάδων με διαφορετική θρησκεία, οδηγούν σε επιλεκτικό ανθρωπισμό ή «αντίστροφο ρατσισμό» σε βάρος των γηγενών, καθώς συχνά αντιτίθενται σε κατεστημένες αξίες της χώρας υποδοχής, με αποτέλεσμα να δημιουργείται δυσφορία στους γηγενείς.
Στην παρούσα διάλεξη παρουσιάζονται οι διακρίσεις με έντονο «προνοιακό και φιλανθρωπικό» χαρακτήρα, σε βάρος των χριστιανών γηγενών σε ευρωπαϊκές χώρες και μελετάται ο αντίκτυπός τους στις παραδοσιακές κοινωνίες. Αντίστροφος ρατσισμός εντοπίζεται στις εθνικές κουλτούρες κρατών και τα νομικά τους συστήματα, στις δημόσιες αρχές, ακόμα και στην εκπαίδευση. Το ερώτημα που δημιουργείται είναι αν η πολυπολιτισμικότητα μπορεί να συμβάλει στην κοινωνική συνοχή κρατών.

Η ανακοίνωση - καταγγελία της «Αλληλέγγυας Κοινότητας»

Με έκπληξη, το ΔΣ της Ελληνικής Κοινότητας Βρυξελλών (ΕΚΒ) έλαβε στις 13 Νοεμβρίου, πρόταση διάλεξης από τον Συντονιστή Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας στην Ελληνική Πρεσβεία, κ. Διαλεκτόπουλο, με τίτλο «Πολυπολιτισμικότητα και Επιλεκτικός Ανθρωπισμός».
Ο Συντονιστής Εκπαίδευσης τονίζει μεταξύ άλλων ότι «...οι προσπάθειες ικανοποίησης των αιτημάτων μελών προσφυγικών και μεταναστευτικών ομάδων με διαφορετική θρησκεία, οδηγούν σε επιλεκτικό ανθρωπισμό ή "αντίστροφο ρατσισμό" (όρο που αντέγραψε από την αμερικανική ακροδεξιά) σε βάρος των γηγενών, καθώς συχνά αντιτίθενται σε κατεστημένες αξίες της χώρας υποδοχής, με αποτέλεσμα να δημιουργείται δυσφορία στους γηγενείς».
Ο Συντονιστής Εκπαίδευσης προτείνει να μας παρουσιάσει «...διακρίσεις με έντονο "προνοιακό και φιλανθρωπικό" χαρακτήρα, σε βάρος των χριστιανών γηγενών σε ευρωπαϊκές χώρες και να μελετήσει τον αντίκτυπό τους στις παραδοσιακές κοινωνίες». Ομιλεί για «Αντίστροφο Ρατσισμό» και θέτει το ερώτημα «...αν η πολυπολιτισμικότητα μπορεί να συμβάλει στην κοινωνική συνοχή κρατών».
Η Αλληλέγγυα Κοινότητα τονίζει τα ακόλουθα:
  • Η Ελληνική Κοινότητα Βρυξελλών (ΕΚΒ) θα ανέμενε από τον Συντονιστή Εκπαίδευσης της Ελληνικής Πρεσβείας, να ενδιαφέρονταν πρωτίστως για τα εκπαιδευτικά θέματα και τα προβλήματα που έχει η Ελληνική Κοινότητα και να πρότεινε μια σχετική συζήτηση, κάτι που με πρωτοβουλία της ΕΚΒ είχε πραγματοποιηθεί στο παρελθόν με μεγάλη επιτυχία. Η ΕΚΒ θα πρέπει να επαναλάβει μια τέτοια πρωτοβουλία στο εγγύς μέλλον.
  • Η ΕΚΒ τα τελευταία χρόνια είχε συνεργαστεί εποικοδομητικά με την Συντονίστρια Εκπαίδευσης στην Ελληνική Πρεσβεία, στα πλαίσια πρωτοβουλιών συνεργασιών και κοινών εκδηλώσεων των Ελληνικών Σχολείων και των Συλλόγων Εκπαιδευτικών. Ελπίζουμε αυτή η συνεργασία να συνεχιστεί.
Αντί αυτού, λαμβάνουμε την παρακάτω πρόταση από τον Συντονιστή Εκπαίδευσης της Ελληνικής Πρεσβείας, κ. Διαλεκτόπουλο, που φτάνει στα όρια της προσβολής. Το γεγονός ότι αποστέλλεται προς μια Κοινότητα, που έχει για χρόνια συνεργαστεί με άλλες ξένες κοινότητες στις Βρυξέλλες, ασχέτου θρησκεύματος, με βάση τις πολυπολιτισμικές αξίες, και  αποτελείται από Έλληνες μετανάστες και εργαζόμενους, αλλά και άνεργους και επιχειρηματίες, που έχουν βιώσει για πάνω από 60 χρόνια περιστατικά ρατσισμού και φυλετικών και θρησκευτικών διακρίσεων, προφανώς καταδεικνύει ότι ο Συντονιστής Εκπαίδευσης δεν καταλαβαίνει ούτε σε ποιους απευθύνεται, ούτε ποιος είναι ο ρόλος του εντός της Ελληνικής Πρεσβείας.
Του υπενθυμίζουμε ότι ακόμα και στα χρόνια της οικονομικής κρίσης, όταν η ακροδεξιά ήταν ενισχυμένη, η ΕΚΒ είχε κρατήσει την πόρτα της κλειστή σε άτομα και ιδεολογίες που αντιτασσόταν σε πολυπολιτισμικές κοινωνικές αξίες και στήριζαν ξενοφοβικές απόψεις θρησκευτικής καθαρότητας.
Οι ίδιες απόψεις του Συντονιστή Εκπαίδευσης, στο Βέλγιο εκφράζονται από ακραία πολιτικά κόμματα και είναι αυτές που καταφέρονται κατά των ξένων, ανεξαρτήτως εθνότητας και θρησκείας. Είναι αυτοί που όταν τα ορθόδοξα μέλη της Κοινότητάς μας γιορτάζουν στις γειτονιές των Βρυξελλών την Ανάσταση με τα κεριά στα χέρια, τους λοιδορούν για «τον αντίκτυπό τους στις παραδοσιακές κοινωνίες» τους, είναι οι ίδιοι που όταν οι Ελληνικοί Φορείς λαμβάνουν οικονομική ενίσχυση, μιλούν για «προνοιακά και φιλανθρωπικά» επιδόματα προς τους ξένους.
Τονίζουμε ότι αυτό που πέτυχε η ΕΚΒ, με την ομόφωνη στάση όλων των παρατάξεών της, δεν θα το αλλάξει για χάρη ιδεοληψιών και ακραίων απόψεων κάποιων, δυστυχώς κρατικών υπαλλήλων, που χρησιμοποιούν την θέση τους αυτή για να διαχέουν θρησκευτικό μίσος και ρατσισμό.
Η Αλληλέγγυα Κοινότητα καταδικάζει την ξεκάθαρα πολιτική και αντιδραστική θέση της πρότασης διάλεξης του Συντονιστή Εκπαίδευσης της Ελληνικής Πρεσβείας και τον προτρέπει να ασχοληθεί με τα πολλά και χρόνια προβλήματα της εκπαίδευσης της Ελληνικής κοινότητας στο Βέλγιο, ως οφείλει.

Τετάρτη 27 Νοεμβρίου 2019

Ποιος θα είναι ο πρώτος Ελληνας πολιτικός που θα πει: «είμαι γκέι και είναι οκ»;

Πόσο πιο συντηρητική είναι η ελληνική κοινωνία από εκείνη της Γαλλίας ή της Γερμανίας;
Είναι φορές που δεν μπορείς να πιστέψεις ότι ζούμε σε μία δυτική χώρα, στο τέλος της πρώτης 20ετίας του 21ου αιώνα. Και μία τέτοια φορά είναι η τωρινή,  με την καταψήφιση από 170 βουλευτές της προσθήκης του φύλου και του σεξουαλικού προσανατολισμού στο άρθρο του Συντάγματος περί διακρίσεων.
Πρόκειται πραγματικά για μία ημέρα ήττας για τα ανθρώπινα δικαιώματα στην Ελλάδα καθώς οι 170 αυτοί βουλευτές στάθηκαν απέναντι στις ευρωπαϊκές αξίες όπως έχουν καθιερωθεί στο άρθρο 5 της Συνθήκης για την Ευρωπαϊκή Ένωση αλλά και στο άρθρο 21 του Χάρτη των Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της Ε.Ε.
Όπως σωστά αναφέρει, σε ανάρτησή του στο Facebook o δικηγόρος, συνήγορος πολιτών και οργανώσεων σε υποθέσεις παραβίασης ανθρώπινων δικαιωμάτων, Βασίλης Σωτηρόπουλος:
«Ομολογούν ότι είναι υπεύθυνοι ατομικά και αναδρομικά, αλλά και για το μέλλον, για όλες τις αυτοκτονίες, τους αποκλεισμούς, την κακοποίηση, την απάνθρωπη και εξευτελιστική μεταχείριση, τις δολοφονίες, την άρνηση αναγνώρισης υπαρχουσών οικογενειών, τον εργασιακό αποκλεισμό, τον αποκλεισμό από την κοινωνική ασφάλιση και το δημόσιο σύστημα υγείας, τον αποκλεισμό από το εκπαιδευτικό σύστημα, την συμμετοχή στην πολιτική, κοινωνική και οικονομική ζωή της χώρας, τον σεβασμό τελικά της ανθρώπινης αξίας των ΛΟΑΤΚΙ ανθρώπων.
Αυτοί οι βουλευτές ανήκουν σε μια προγενέστερη περίοδο της ιστορικής εξέλιξης, πολύ πριν τον νεωτερισμό. Πολύ πριν την αποκατάσταση της δημοκρατίας και σαφέστατα πριν την κήρυξη της ανεξαρτησίας της χώρας, πριν από την γαλλική και αμερικανική επανάσταση, ενδεχομένως και πριν από το Βυζάντιο. Είναι τα ημιζωντανά απολιθώματα του ρωμαίου νομοδιδάσκαλου Μοδεστίνου που αναβίωσε πρόσφατα ο Άρειος Πάγος, άλλο «σύγχρονο» φόρουμ αυτό, για να επιβάλει την ερμηνεία του αστικού κώδικα όπως την αντιλαμβάνονταν σε εποχές που δεν υπήρχε ούτε αστικός ούτε κώδικας».
Αρνηση και οπισθοδρόμηση στην υπηρεσία ενός ακατανόητου για την εποχή μας υπερσυντηρητισμού σε μία χώρα της Δύσης, τη μόνη ίσως στην Ευρώπη όπου κανένας πολιτικός της κεντρικής πολιτικής σκηνής είτε της Δεξιάς είτε της Αριστεράςδεν έχει ακόμη τολμήσει να πει δημόσια ότι είναι ομοφυλόφιλος και ότι «αυτό είναι… οκ!».
-Όταν ήδη από το 1998, ο τότε δήμαρχος του Παρισιού, ο Μπερτράν Ντελανοέ το δήλωσε δίχως φόβο και πάθος σε μία συνέντευξή του.
-Όταν έκανε το ίδιο, το 2001, ο μετέπειτα δήμαρχος Βερολίνου, Κλάους Βοβεράιτ.
Όταν, τον Ιανουάριο του 2005, ο Observer κυκλοφόρησε με τίτλο : «Ο πρωτοπόρος που άλλαξε την ζωή των γκέι» αναφερόμενος στον Κρις Σμιθ,  τον πρώτο άγγλο βουλευτή τους Εργατικού κόμματος και υπουργό που δήλωσε ανοιχτά ότι είναι γκέι και οροθετικός. Κάτι που έκανε αργότερα και ο υπουργός αγροτικής ανάπτυξης Νικ Μπράουν.
Όταν το Μάιο του 2015 ο πρωθυπουργός του Λουξεμβούργου, Ξαβιέ Μπετέλ, γίνεται ο πρώτος ομοφυλόφιλος ηγέτης της Ε.Ε. που παντρεύεται τον σύντροφό του.
Πόσο πιο συντηρητική είναι η ελληνική κοινωνία από εκείνη της Γαλλίας ή της Γερμανίας (δείτε τι ψηφίζουν); Εκτός αν κάποιοι θέλουν να πιστέψουμε ότι ούτε ένας/μία πολιτικός δεν είναι ομοφυλόφιλος/η…
Η απάντηση είναι μάλλον σκληρή: η Ελλάδα δεν είναι απλώς μία συντηρητική χώρα, είναι μία υποκριτική χώρα. Είναι η χώρα του «ο κόσμος το ’χει τούμπανο κι εμείς κρυφό καμάρι». Δυστυχώς! Επίσης είναι η χώρα που οι πολιτικοί τρέμουν το πολιτικό κόστος και έχουν εύκολη την δικαιολογία του «η κοινωνία δεν είναι ακόμη έτοιμη» λες και η κοινωνία είναι φρούτο που ωριμάζει από μόνο του και όχι μέσα από νέα υποδείγματα και πρότυπα.  Αλήθεια, τι θα μπορούσε να φοβηθεί ένας Ελληνας πολιτικός αν δηλώσει δημόσια ότι είναι ομοφυλόφιλος; Την κατακραυγή; Να μην ξαναεκλεγεί; Να διασυρθεί; Κι από ποιούς;
Κι αν ακόμη υπάρχουν κάποιοι στενοκέφαλοι πολίτες που θα το κάνουν –και μαζί τους κάποιες «φυλλάδες»- το σίγουρο είναι ότι πολλοί θα είναι εκείνοι που θα εκτιμήσουν την γενναιότητά τους. Και πολλοί περισσότεροι εκείνοι που θα εκτιμήσουν την ειλικρίνειά τους κάτι που θα έπρεπε να είναι βασική αξία για έναν πολιτικό. Το έχουν άλλωστε κάνει ήδη με καλλιτέχνες, τηλεαστέρες αλλά και διανοούμενους, παλιούς και νεώτερους. Πόσοι είναι αυτοί που απεχθάνονται τον Καβάφη επειδή ήταν ομοφυλόφιλος;
Το ερώτημα όμως δεν θα έπρεπε να είναι αυτό.
Το ερώτημα είναι το τι θα μπορούσε να προσφέρει η δημόσια παραδοχή ενός πολιτικού ότι είναι ομοφυλόφιλος. Και η απάντηση είναι μία: ο,τι προσφέρει κάποιος που αγωνίζεται για ένα ανθρώπινο δικαίωμα, μία ακόμη κατάκτηση για την κοινωνία και τον πολιτισμό μας.
Η ελληνική κοινωνία και ο πολιτικός κόσμος δεν μπορεί να προχωρήσει με στερεότυπα των δεκαετιών του ’50 και του ’60 ούτε να συγκρίνεται με ανελεύθερες κοινωνίες της ανατολής.
(Φωτογραφία: Οι Ολλανδοί βουλευτές Alexander Pechtold και Wouter Koolmees προσέρχονται στο Κοινοβούλιο - APTN)

Κατηγορείται για «σεξουαλική επίθεση» επειδή απάντησε σε ερωτήσεις παιδιών για τους gay

Μια ποινική έρευνα στη Ρωσία υπό την κατηγορία της «σεξουαλικής επίθεσης» ξεκίνησε με αφορμή βίντεο στο οποίο τα παιδιά κάνουν σε έναν ομοφυλόφιλο ερωτήσεις σχετικά με τη ζωή του και η σεξουαλικότητα. Το βίντεο δημοσιεύθηκε στο διαδίκτυο και σύντομα απαγορεύθηκε και αφαιρέθηκε. Η σειρά των βίντεο ονομάζεται Real Talk και φιλοξενεί παιδιά που συναντούν άτομα με διαφορετικές εμπειρίες ζωής και θέτουν αυθόρμητα ερωτήματα. Απαντώντας στις ερωτήσεις παιδιών, ο Μαξίμ, λέει πώς ανακάλυψε τον σεξουαλικό του προσανατολισμό, τον τρόπο που τον αντιμετωπίζουν οι άλλοι, πώς του αρέσει να ντύνεται, πώς αισθάνεται για τα κορίτσια και πώς τελικά θα ήθελε να παντρευτεί και να αποκτήσει παιδιά. Η συνέντευξη με τον ομοφυλόφιλο δεν συμπεριέλαβε καμία συζήτηση για σεξ, αλλά εκπρόσωπος του κοινοβουλίου έκανε καταγγελία στην αστυνομία και πλέον ο άνδρας βρέθηκε κατηγορούμενος.
 Η «προώθηση» της ομοφυλοφιλίας στους νέους στη Ρωσία απαγορεύτηκε το 2013 και τιμωρείται με πρόστιμο και ενίοτε αυστηρές ποινές. Αλλά οι επιπτώσεις για όσους εμπλέκονται σε αυτό το βίντεο είναι πολύ πιο σοβαρές καθώς το κατηγορητήριο κάνει λόγο για σεξουαλική επίθεση και στην υπόθεση εμπλέκονται παιδιά. Ο Μαξίμ, ο 21 ετών άνδρας στο βίντεο, λέει πως είναι τρομοκρατημένος και πως δέχεται απειλές Αποκαλύπτει πως φοβάται ότι θα πρέπει να φύγει από τη χώρα του και πως έχασε την οικογένειά του εξαιτίας της απόφασής του να εμφανιστεί στο βίντεο το οποίο είχε σκοπό διδακτικό και ήθελε να στείλει το μήνυμα της αποδοχής και του σεβασμού, όπως δηλώνει. «Στο βίντεο απλά μιλάω για τη ζωή μου», λέει ο Μαξίμ ο οποίος εξηγεί πως ουσιαστικά διώκεται για παιδοφιλία και πως φοβάται πια για τη ζωή του. Ομάδες ακτιβιστών προσπαθούν να στηρίξουν τον Μαξίμ και να κάνουν την ιστορία του γνωστή καθώς τον θεωρούν θύμα της ρωσικής πολιτικής κατά της ομοφυλοφιλίας. Πηγή: LIFO

Τρίτη 26 Νοεμβρίου 2019

Γρηγόρης Βαλλιανάτος: Στο Λονδίνο πληρωνόμουν για να κάνω σεξ

Αποκαλυπτικός ο Γρηγόρης Βαλλιανάτος, μίλησε για τη ζωή του στο Λονδίνο, όπου πληρωνόταν για να κάνει σεξ.
Για τη ζωή του, το AIDS, την κοινότητα ΛΟΑΤΚΙ+ και τον Ζακ Κωστόπουλο μίλησε μεταξύ άλλων ο Γρηγόρης Βαλλιανάτος. Καλεσμένος στην εκπομπή της Ελεονώρας Μελέτη «Μεσάνυχτα» αναφέρθηκε στην περίοδο που ζούσε στο Λονδίνο, όπου και πληρωνόταν για να κάνει σεξ.
«Όταν ζούσα στο Λονδίνο, δούλευα σε κλαμπ, σε θέατρα, σε μιούζικαλ, σε οτιδήποτε, και πληρωνόμουν για κάποιο σεξ που έκανα. Μια μέρα απλά το σταμάτησα. Μου αρέσει η άγρια πλευρά της ζωής. Είχα δηλώσει κάνοντας χιούμορ ότι έχω πάει με λίγο λιγότερο από 10.000 άνδρες. Ήταν σαν σπορ το να κάνεις σεξ. Δεν ερωτευόσουν. Ήταν σαν να παίζεις μια παρτίδα τένις. Δεν ήταν κάτι που το συζητούσαμε και μας απασχολούσε. Σε όλους κοινοποιούσα ότι ήμουν οροθετικός» εξήγησε.
Αναφερόμενος στη μοναχή αδελφή του είπε πως προσεύχεται για εκείνον ώστε να μπει στον… σωστό δρόμο. «Όταν έχεις καλή σεξουαλική ζωή, δεν έχεις νεύρα και αρνητική διάθεση. Είμαι ευγενικός άνθρωπος, αλλά εύκολα γίνομαι αλήτης. Η αδερφή μου είναι ηγουμένη και την ευχαριστώ που προσεύχεται για μένα» τόνισε.
Και συνέχισε: «Είμαι τυχερός άνθρωπος, γιατί οι γονείς μου με αγαπούσαν πολύ. Ο πατέρας μου έλεγε ότι δεν συμφωνεί με αυτά που κάνω, αλλά μου είπε ότι αν ήταν ομοφυλόφιλος θα έκανε τα ίδια. Η μάνα μου, μου έλεγε πως ότι και να κάνεις, εγώ σου έχω εμπιστοσύνη. Χωρίς να μπει σε λεπτομέρειες. Δεν ξέρω πόσοι γονείς υπάρχουν ακόμα σήμερα που λένε κάτι τέτοιο».
ΣΧΕΤΙΚΑ

Η «Τρανσφοβία σκοτώνει»: Αυτές είναι αφίσες της καμπάνιας
Η «Τρανσφοβία σκοτώνει»: Αυτές είναι αφίσες της καμπάνιας
Σχετικά με την κοινότητα ΛΟΑΤΚΙ+ είπε πως «είναι άνθρωποι που έχουν δικαίωμα, που δεν μπορούν να χαρακτηρίζονται από το πώς βλέπουν τον εαυτό τους ή τον άλλον σε σχέση με τον έρωτα. Είναι πολίτες ίδιας κατηγορίας, απαιτούν τα δικαιώματά τους και θα τα βρουν».
Όσο για το αν έχει κάνει σύμφωνο συμβίωσης, απάντησε πως δεν έχει κάνει ακόμα, αλλά ότι θα το κάνει, ενώ τέλος, μιλώντας για τον Ζακ Κωστόπουλο, τον χαρακτήρισε «μια ηρωική και συγκινητική προσωπικότητα». athens voice

Ο Γιάννης Περλέγκας λίγο πριν το «Ωραία μου κυρία» μιλά για τον gay σεξισμό

 Το χρυσό κλουβί που βρίσκεται στη μια της άκρη στέκει μεγαλοπρεπές στον σουρεαλισμό του ενώ λίγο παραπέρα μια σειρά από πολύχρωμες καρέκλες αναμένει το κοινό της. Μια μπαταρισμένη κούκλα αράζει σε ένα ξεχαρβαλωμένο ντιβάνι που χωρίζει δύο πιάνα, ένα με ουρά και ένα χωρίς. Στο πρώτο, κάθεται ο Γιάννος Περλέγκας. Παίζει τον ρυθμό ενός παλιού ρεμπέτικου. Λίγες νότες μετά σηκώνεται, κατευθύνεται προς το ντιβάνι και λέει αρπάζοντας το λευκό ομοίωμα «αυτός είναι ο άλλος μου εαυτός, γι’ αυτό είναι έτσι ψηλός».   
© Θανάσης Καρατζάς
Ήμασταν στις πρόβες του «Ωραία μου κυρία», λίγες μέρες πριν αυτό ανέβει στη σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής στην Κεντρική Σκηνή του ΚΠΙΣΝ. Η συζήτηση ήταν αναπόφευκτο να ξεκινήσει από αυτό το νέο εγχείρημα και να καταλήξει στον πάντοτε αγαπημένο του Μπέρνχαρντ, να κάνει μια βόλτα από το βασίλειο των κοινωνικών ανισοτήτων για να καταλήξει στην πανταχού παρούσα τηλεόραση. Και με τα ρεμπέτικα; Τι έγινε με τα ρεμπέτικα;
«Ωραία μου κυρία»
«Το “Ωραία μου κυρία” προκειμένου να γίνει ένα love story γυρνάει πίσω την Ελάιζα. Όταν βάζεις έναν χαρακτήρα όπως αυτή να επιστρέφει, υποταγμένη στην πατριαρχία, η οποία της έχει ανηλεώς υποταχτεί σε όλο το έργο, είναι μια σοβαρή παραχάραξη». Ανάβει τσιγάρο, ρουφάει μια τζούρα, φυσάει καπνό προς τα πίσω και καταλήγει: «Βεβαίως, αλλιώς μιούζικαλ δεν γινόταν. Ένα έργο του 1912, όπως ήταν ο “Πυγμαλίωνας”, το πήρε η δεκαετία του ’50 και του ’60 και ιδεολογικά τού άλλαξε τα φώτα».  
ΣΧΕΤΙΚΑ

Μεσοπολεμικοί έρωτες σε καιρό εθνικής κρίσης
Μεσοπολεμικοί έρωτες σε καιρό εθνικής κρίσης
Οι 7 μήνες που πέρασε μαζί με τη δημιουργική ομάδα μελετώντας το κείμενο τους έδωσαν τη δυνατότητα να καταλάβουν «πώς μπορεί να γραφτεί ένα χαρούμενο τραγούδι για τον έρωτα σε μια σκηνή που βρίσκεται στην κόλαση. Το έργο αναγκαστικά ποτίζεται από μια ειρωνεία και μια βαθιά συνείδηση της ταξικότητας, της βρετανικής, αν θες, αποικιοκρατίας, η οποία ουσιαστικά πάει να δει, υποτίθεται, πιο συμπαθητικά τη γυναίκα αλλά ουσιαστικά της συμπεριφέρεται σαν να είναι μια ιθαγενής». 
Μικρό σπόιλερ
«Ο Χίγκινς πρέπει να τιμωρηθεί κατά τη γνώμη μου, και τιμωρείται. Δεν μπορεί να έχει κάνει όλα αυτά που έχει κάνει και να του έρθει και το κορίτσι πίσω». Και ένα ακόμα: «Η παράσταση είναι πολύ κοντά στον “Πυγμαλίωνα” αλλά και στο “Κουκλόσπιτο” του Ίψεν». 
Η Αδαής (γυναίκα) που νομίζει ότι κέρδισε τη θέση της
«Η θέση της γυναίκας στην κοινωνία μας δεν είναι αυτονόητη. Υπάρχει ακόμα πολύ έντονος σεξισμός. Δεν έχει τελειώσει η ιστορία της πατριαρχίας παρά τα όσα έχει κερδίσει η γυναίκα. Και σίγουρα και ο φεμινισμός έχει φταίξει σε κάποια πράγματα». Το χρυσό κλουβί ακριβώς απέναντι του τραβάει την προσοχή δημιουργώντας έναν βίαια καλό παραλληλισμό. Θα επιστρέψει στην κανονικότητα με ένα: «Γυναίκα μαέστρο, για παράδειγμα, εδώ δεν έχω δει ακόμα».

Politically correct, μια παρέμβαση 
«Από την άλλη, και οι γυναίκες και οι άντρες έχουμε χαθεί στο politically correct. Έχω πρόβλημα με αυτό παρότι είμαι ο πρώτος που λέω ότι είναι πολύ σκληρή η αντιμετώπισή μας απέναντι στις γυναίκες. Υπάρχουν κάποιες εδραιωμένες αντιλήψεις στις οποίες μάλιστα δεν φαίνεται ο σεξισμός με την πρώτη». 
ΣΧΕΤΙΚΑ

Μανίνα Ζουμπουλάκη: Είμαι πιο κοντά στη μεσαία τάξη παρά
Μανίνα Ζουμπουλάκη: Είμαι πιο κοντά στη μεσαία τάξη παρά
Ανάβει άλλο ένα τσιγάρο. «Γίνονται κάποιες συνεχείς δήθεν μικροεπαναστάσεις οι οποίες καταντούν να είναι τζούφιες και εν τέλει γραφικές. Αν δεν δούμε ότι και το πρόβλημα των φύλων είναι και αυτό συμβιβασμένο με το ταξικό πρόβλημα τότε δεν νομίζω ότι μπορεί να υπάρξει αλλαγή». 
Επερώτηση Γιάννου Περλέγκα: Για τον gay σεξισμό πότε θα μιλήσουμε;
Εξηγεί ότι αναφέρεται στον τρόπο με τον οποίο φέρονται οι ομοφυλόφιλοι άνδρες στις γυναίκες. «Ο οποίος είναι κάτι παράδοξο αλλά υπάρχει και έχει φοβερά αποτελέσματα εκμετάλλευσης πάνω στους ανθρώπους. Είναι ένας ανάποδος σεξισμός ουσιαστικά». 
Μια φιλοσοφική εκδοχή του θεάτρου και μια τυχοδιωκτική της κρίσης
«Το θέατρο κατ’ αρχάς δεν πρέπει να ξεχνάει ότι έχει απεύθυνση. Σε αυτό το σφάλμα κυρίως πέφτει το λεγόμενο ποιοτικό θέατρο, γιατί το λεγόμενο “εμπορικό” θέατρο κατά έναν τρόπο είναι έντιμο: Στοχεύει στο ταμείο. Πολλές φορές το “μη εμπορικό” θέατρο μπορεί μεν να μη στοχεύει στο ταμείο αλλά πολλές φορές χάνεται και στην απεύθυνση. Ταυτόχρονα αυτό δεν σημαίνει ότι επειδή οφείλεις να απευθύνεσαι, πρέπει να το κάνεις αυτό σε μια μάζα».
Θυμωμένα θα σηκωθεί να κλείσει την πόρτα, περπατώντας προς αυτήν θα πει: «Έχουμε πήξει από τα δήθεν “κοινωνικά” έργα και τα έργα που αφορούν και καλά στην κρίση. Δεν αντέχω άλλο να ακούω ότι ο άλλος ευαγγελίζεται ότι κάνει θέατρο για την κρίση αναπαράγοντας την ίδια στιγμή την κρίση ως σκηνοθέτης ή ως παραγωγός». 

© Θανάσης Καρατζάς
Το “Ο αδαής και ο παράφρων” αρίθμησε 11.000 εισιτήρια στα τρία χρόνια που παίχτηκε. Όταν μοιράστηκε την επιθυμία του να το ανεβάσει στο θέατρο όλοι του έλεγαν «ποιον αφορά τώρα ένα έργο για μια σοπράνο που τραγουδάει Μότσαρτ ενώ καίγεται ο κώλος μας». Κουνώντας το κεφάλι προς τα κάτω θα μου εξηγήσει ότι κοινωνικό γίνεται κάτι το οποίο κατά κάποιον τρόπο δείχνεις ότι σε απασχολεί. «Δεν θα πουλήσω την κοινωνική μου ευαισθησία μέσα σε ένα θεατρικό έργο για την Ελλάδα ή την Ισπανία. Μια ολόκληρη θεατρική τάση εκμεταλλεύεται με τέτοιον τρόπο την επικαιρότητα που στο τέλος έχουμε αρχίσει και το χάνουμε». 
Το στερεότυπο που μας ενώνει
«Η κακομοιριά. Ο θρήνος είναι συνυφασμένος με τον Έλληνα και δεν τελειώνει εύκολα. Πολλές φορές μπορεί να έχει δίκιο αλλά, άλλες, γίνεται ένα πολύ εύκολο καταφύγιο που οδηγεί στην απραξία».   
Τα χρόνια της αυστηρότητας
«Ξαφνιάστηκα όταν πήρα το βραβείο Χορν γιατί πίστευα ότι θα το πάρει ο Κωνσταντίνος ο οποίος ήταν αδιανόητος στην παράσταση. Ούτως ή άλλως θεωρώ ότι στο “Γάλα” ήμουν συμπαθητικός σε σχέση με τα τότε. Κατά τα άλλα, ήταν μια διάκριση που είδα ως μια επιβράβευση της πορείας μου, με γλύκανε για κανένα μήνα και μετά μου “τελείωσε”. Είχα μεγαλώσει τόσο αυστηρά σε σχέση με τις επιβραβεύσεις που έπρεπε να πω και τεχνητά αλλά και γιατί το έχω ως δεύτερη φύση “εντάξει, έγινε και αυτό πάμε παρακάτω”». Η παύση του εδώ θα κρατήσει περίπου ένα ολόκληρο λεπτό. Ο καπνός από το τσιγάρο του, σαν να τον ξυπνάει από λήθαργο θα του δώσει μιλιά. Απότομη. «Είμαι πολύ αυστηρός με τον εαυτό μου εκ μητρός». 
Γιος του ηθοποιού Τίμου Περλέγκα και της ηθοποιού, αγωνίστριας και δημοσιογράφου Αριστέας Ελληνούδη, ο Γιάννος θεωρεί αναπόφευκτο το να γίνει ηθοποιός αλλά όχι πολιτικός. «Με την πολιτική δεν θα ασχολούμουν επ’ ουδενί. Θα πεθάνω άμα κάνω κάτι τέτοιο. Εδώ δεν μπορώ με την εξουσία του σκηνοθέτη. Άσε που δεν είμαι οργανωτικός, ξέρω να λειτουργώ μόνο μέσα από το χάος».  Άραγε η φήμη των γονιών του τον μπλόκαρε ή τον βοήθησε στην πορεία του ως ηθοποιός; «Και τα δύο. Είναι μεγάλο ξεπέρασμα το να σκοτώσεις τους γονείς σου. Δεν γίνεται να προχωρήσεις αλλιώς γι’ αυτό και είναι μια θυσία που δεν την έχει πετύχει κανείς αυτονόητα». 
Αυτός που δεν έφυγε
«Μου πέρασε η σκέψη να φύγω αλλά ήταν πολύ νωρίς δυστυχώς. Μπορούσα να το κάνω αμέσως μετά το σχολείο, είχα και τα πτυχία στη γλώσσα και όλα για να πάω στη Γαλλία. Μέχρι τότε έλεγα ότι θα πάω κατευθείαν να σπουδάσω σκηνοθεσία εκεί επειδή δεν τολμούσα να πω στη μητέρα μου ότι θα γίνω ηθοποιός». Δέκα ημέρες πριν δώσει εξετάσεις στη Σχολή του Εθνικού Θεάτρου της το είπε. Εκείνη του απάντησε «αν περάσεις, πέρασες. Εγώ δεν πληρώνω ιδιωτική σχολή για να γίνεις ηθοποιός».
Με το βλέμμα στραμμένο ξανά στο κλουβί που τώρα για κάποιο λόγο έμοιαζε μαύρο, είπε: «Δεν ξέρω ποια θα ήταν η εξέλιξή μου αν δεν είχα περάσει. Έπειτα, δυστυχώς ή ευτυχώς, εκεί συνάντησα τον Λευτέρη Βογιατζή και η δουλειά με πήρε φαλάγγι. Μετά φοβήθηκα να φύγω. Ήθελα να κατοχυρώσω εδώ τη θέση μου ως ηθοποιός». 
Ήθελε τις σπουδές στο εξωτερικό γιατί δεν έζησε φοιτητική ζωή και «γιατί ήταν πολύ περίεργη η σχέση μου με τη μητέρα μου. Μετανιώνω που δεν έφυγα. Από την άλλη έχω τρέξει όλα αυτά τα χιλιόμετρα ως ηθοποιός, έχω κακοπάθει ως ηθοποιός, έχω κακοπαίξει ως ηθοποιός, και με δική μου ευθύνη και μέσα από τα λάθη πέρασα και στη σκηνοθεσία». 
Μια υπερδύναμη: Θα ήθελε να είναι time traveler και να ταξιδέψει στον Μεσαίωνα. «Γιατί έχω μια εντύπωση ότι σε κάποια πράγματα ο Μεσαίωνας δεν ήταν τόσο σκοτεινός όσο νομίζουμε και ότι οι άνθρωποι ήταν πιο πολύ μαζί. Ο Διαφωτισμός έχει κάνει και κακό στους ανθρώπους, το λέει και ο Καντ. Α! Θα ήθελα να έχω πρόσβαση και στο 19ο αιώνα μετά τη Γαλλική επανάσταση». 
Στο βάθος, Λευτέρης Βογιατζής
Τον γνώρισε πρώτη φορά στα δέκα του. Σε μια παράσταση του Τόμας Μπέρχαρντ τον οποίο όχι τυχαία θεωρεί μέχρι σήμερα έναν αξεπέραστο συγγραφέα. Τον συνάντησε στα 19 του. «Η αυστηρότητα του Λευτέρη έμοιαζε τόσο με εκείνη της μητέρας μου που ήταν μια φυσική συνέχεια για εμένα. Ήμουν άσπρο χαρτί στα χέρια του, μια ακτινογραφία που μπορούσε να δει τι έχω περάσει, γιατί μιλάω έτσι». 
Τη φράση «Ο Λευτέρης σού έκανε μια οδυνηρή και επίπονη ψυχανάλυση με αφορμή ένα ρόλο» δεν ξέρω πόσες φορές την έχω ακούσει από τους ανθρώπους που συνεργάστηκαν μαζί του. Ο Γιάννος το πήγε ένα βήμα πιο μπροστά λέγοντάς μου ότι «Έπρεπε να περάσουν πολλά χρόνια για να καταλάβω ότι η υπευθυνότητα που εκείνος απαιτούσε δεν ερχόταν από κομπλεξισμό, όπως πίστευα τότε, αλλά από τη χαρά που ήξερε ότι θα μας προκαλέσει μόλις την πετύχουμε». 
Πίνει λίγο από τον καφέ του και κουνά τα χέρια σε γροθιές. «Ο άνθρωπος αυτός μάτωνε. Και πρώτα από όλα για τον εαυτό του. Αυτό το πράγμα δεν μπορούσε να μη σε υποχρεώσει να ψάξεις μέσα σου και να ματώσεις και εσύ». 
Άραγε υπάρχει τώρα, αντίστοιχός του; «Δεν υπάρχει Λευτέρης Βογιατζής στην εποχή μας, όμως αυτό δεν συμβαίνει γιατί δεν έχουμε μυαλά που μπορούν να εμβαθύνουν και να βουτήξουν εκεί που βούτηξε ο Λευτέρης. Φυσικά και έχουμε, απλά ο Λευτέρης είχε τη βίδα να το κάνει και, επιπλέον, έζησε σε μια περίοδο όπου είχε την οικονομική δύναμη να κάνει 7μηνες και 8μηνες πρόβες από δεκαέξι ώρες την ημέρα, με τους ηθοποιούς να πληρώνονται. Οι επιχορηγήσεις τότε ήταν πάρα πολύ μεγάλες και ο ίδιος έπαιρνε τερατώδεις επιχορηγήσεις».
Τηλεόραση και προκατάληψη
Πιάσαμε να συζητάμε για το γνωστό μένος των παλιών, όπως ο Λευτέρης Βογιατζής, με τους τηλεοπτικούς ηθοποιούς. «Και εγώ αν είχα λυμένο το ταξικό μου θέμα, όπως ο Κουν και ο Βογιατζής, θα έλεγα ότι δεν θέλω να συνεργάζομαι με ηθοποιούς που κάνουν τηλεόραση. Γιατί είχαν ένα δίκιο από ένα σημείο και μετά. Ο ηθοποιός που κάνει μόνο τηλεόραση, ακόμα κι αν είναι ο καλύτερος, θα βρίσκεται σε ένα μέσο που χρησιμοποιεί κατά κόρον ετοιματζίδικες λύσεις. Ε, η δουλειά που έκανε ο Λευτέρης ήταν άλλη». 
Τα κατά Γιάννο τρία αξεπέραστα σίριαλ: «The Wire», «Sopranos» και «Deadwood». 
Relax… ρεμπέτης
Η αδυναμία του να παίζει ρεμπέτικα κρατάει χρόνια. Πολλές φορές, μάλιστα, τον έχουν καλύψει οικονομικά «απέναντι στο θέατρο». Πιάνει να μετρήσει τα χρόνια και μετά από ορισμένα σηκώματα δαχτύλων βρίσκει τον μαγικό αριθμό. Τα τελευταία 22 χρόνια με δυο φίλους και κουμπάρους του πια, έχουν ένα συγκρότημα και παίζουν μαζί. Κατά καιρούς έχουν φιλοξενήσει ονόματα όπως αυτό της Λένας Κιτσοπούλου, ενώ αυτή την περίοδο παίζουν με την Ηρώ Μπέζου. 
Αν μπορούσε να ζωντανέψει έναν ρεμπέτη για να τον ακούσει live αυτός θα ήταν: «Μάλλον, ο Γιάννης Παπαϊωάννου». 
Υ.Γ.  Στον Γιάννο Περλέγκα οφείλουμε παραστάσεις όπως «Ο αδαής και ο παράφρων», η «Φλόρενς», το «Relax... mynotis», το αγαπημένο μου και πρώτο του (σκηνοθετικά) «Immanuel Kant» που ο ίδιος θέλει να επαναλάβει… αλλά τα θέατρα όχι και τόσο. athens voice

Δευτέρα 25 Νοεμβρίου 2019

"Είπα στην μητέρα μου ότι είμαι...gay και δεν το δέχθηκε"

Συγκίνηση, διασκέδαση, συγκλονιστικές στιγμές οn air. Όλα τα έχει το 6ο SOUNDTRACK OF LOVE του ALPHA Κύπρου, που θα προβληθεί την Κυριακή 3 Νοεμβρίου στις 21:15… με πρωταγωνιστές ανθρώπους από τη μακρινή Ζιμπάμπουε, την Ελλάδα και την Κύπρο… Μια από αυτές του 41χρονου Ζαχαρία, ο οποίος  γεννήθηκε στη Ζιμπάμπουε από Κύπριους γονείς και είναι ομοφυλόφιλος. Δεν έχει οικογένεια, καθότι, εκτός από τους γονείς του, έχασε και τα δύο αδέλφια του από μία πάθηση. Αντιμετωπίζει ιδιαίτερο πρόβλημα αποδοχής στην Κύπρο, λόγω των ταμπού που υπάρχουν, και είναι ευγνώμων για τη δυνατή φιλία που ανέπτυξε με ένα ξεχωριστό άνθρωπο που γνώρισε στη Λευκωσία...  

Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2019

Κάνε να χιονίσει / Let It Snow (2019): όμορφη χριστουγεννιάτικη ιστορία

Όταν μια χιονοθύελλα χτυπά μια μικρή πόλη την Παραμονή των Χριστουγέννων, μια παρέα τελειόφοιτων λυκείου βλέπει τη φιλία τους και την ερωτική τους ζωή να καταρρέει εξαιτίας μιας αποκλεισμένης pop star, ενός κλεμμένου βαρελιού, μια ομάδας χορευτών, μιας μυστηριώδης γυναίκας που είναι καλυμμένη με αλουμινόχαρτο και ενα επικό πάρτι στο τοπικό Waffle Town. Αυτό το Χριστουγεννιάτικο πρωινό, τίποτε δεν θα είναι το ίδιο.
ΓΙΑΤΙ Η ΤΑΙΝΙΑ ΕΧΕΙ ΚΑΙ...LGBT ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ
Επειδή έρχονται γιορτές καθίσαμε στο καναπέ να δούμε μια κωμωδία χωρίς να γνωρίζουμε εκ των προτέρων αν έχει ΛΟΑΤΚΙ περιεχόμενο. Επειδή όμως η ταινία είναι φουλ διασκεδαστική αποκαλύπτοντας τις ζωές των νέων εφήβων δεν μπορούσε να μην περιέχει έστω και περιεχόμενο με πολύχρωμο άρωμα. Μια ηρωίδα μαθήτρια τελειόφοιτη του Λυκείου που εργάζεται σε μαγαζί και διεξάγεται εκεί το πάρτι των νέων αποκαλύπτει την σεξουαλικότητά της καθώς της αρέσουν τα κορίτσια και δυναμώνει την σχέση της με μα κοπέλα που γνώρισε.
Από την άλλη ένας έφηβος παρότι βρίσκεται με την κολλητή του φίλη δεν είχε ξεκαθαρίσει τις προτιμήσεις του μέχρι να φωτιστεί όλη η πολύχρωμη προσωπικότητα των χαρακτήρων. Οπότε φυσιολογικό να έλκεσαι από άτομα του ίδιου φύλου, σε μια ταινία με φόντο πολύ χιόνι και ένα εορταστικό σκηνικό σε μια πόλη του Ιλινόις. Φυσικά έκανε επιτυχία ήδη στο εξωτερικό που προβάλλεται κι αυτή την εποχή...
 Γλώσσα: English Certificate: PG-13 Χωρα: USA Σκηνοθέτης: Luke Snellin Ηθοποιοί: Isabela Merced, Shameik Moore, Odeya Rush, Liv Hewson Είδος ταινίας: Ταινίες του 2019 / Κωμωδία / Αισθηματικές..
ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ εδώ http://tainio-mania.co/load/tain_e_toy_2019/-let-it-snow-2019/40-1-0-22775

Η έλλειψη σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στα σχολεία θέτει σε κίνδυνο τους νέους

Της Ανθής Αγγελοπούλου από την Ναυτεμπορική
Με αφορμή νομοσχέδιο προς ψήφιση στην Πολωνία, το οποίο προβλέπει φυλάκιση για δασκάλους που παρέχουν σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, οι Ευρωβουλευτές εξέφρασαν την  ανησυχία τους και τόνισαν ότι η διδασκαλία των νέων σχετικά με την ισότητα των φύλων, τη συγκατάθεση και τον αμοιβαίο σεβασμό μπορεί να συνεισφέρει στην πρόληψη και την καταπολέμηση των έμφυλων στερεοτύπων, της ομοφοβίας, της τρανσφοβίας και της βίας λόγω φύλου.
Οι Ευρωβουλευτές καταδίκασαν την απόφαση της Πολωνίας γιατί όπως λένε, αποσκοπεί στην παραπληροφόρηση των νέων, καθώς και στο στιγματισμό και την απαγόρευση της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης. Καλεί δε το Κοινοβούλιο της Πολωνίας να μην εγκρίνει το προτεινόμενο νομοσχέδιο, το οποίο υποβλήθηκε σε συνέχεια πρόσφατων προσπαθειών να περιοριστούν τα σεξουαλικά και αναπαραγωγικά δικαιώματα στην Πολωνία, συμπεριλαμβανομένου του δικαιώματος στην άμβλωση.
Η αναθεώρηση του πολωνικού νόμου για την παιδοφιλία θέτει τους δασκάλους αντιμέτωπους με το ενδεχόμενο φυλάκισης μέχρι τρία χρόνια, ενώ έχουν υποβληθεί και προτάσεις για την αύξηση της ανώτατης ποινής στα πέντε χρόνια.
Προστασία των νέων από την κακοποίηση μέσω καλύτερης διαπαιδαγώγησης
Οι ευρωβουλευτές ενθαρρύνουν όλες τις χώρες της ΕΕ να παρέχουν πλήρεις και κατάλληλες για την εκάστοτε ηλικία πληροφορίες σχετικά με τη σεξουαλική και την αναπαραγωγική υγεία στα σχολεία.
Επίσης,  τονίζουν ότι η έλλειψη πληροφόρησης και διαπαιδαγώγησης για το σεξ και τη σεξουαλικότητα θέτει σε κίνδυνο την ασφάλεια και την ευημερία των νέων και τους καθιστά ευάλωτους στην σεξουαλική εκμετάλλευση, κακοποίηση και βία, συμπεριλαμβανομένης της παρενόχλησης στο διαδίκτυο.
Αναγνωρίζοντας μάλιστα το σημαντικό ρόλο της κοινωνίας των πολιτών στην παροχή σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης, οι ευρωβουλευτές ζητούν να είναι διαθέσιμοι κατάλληλοι χρηματοδοτικοί πόροι σε επίπεδο ΕΕ, όπως το πρόγραμμα 2021 - 2027 «Δικαιώματα και Αξίες», ή και άλλα πιλοτικά σχέδια της ΕΕ.

Σάββατο 23 Νοεμβρίου 2019

Last Ferry (2019): θρίλερ στο νησί των ανέμων...

Όταν ένας νέος ομοφυλόφιλος δικηγόρος φτάνει στο νησί Fire για να διερευνήσει τη σεξουαλικότητά του, γίνεται μάρτυρας μιας δολοφονίας μετά από ναρκωτικά. Ένας ξένος τον βοηθά στην ασφάλεια, αλλά σύντομα ανακαλύπτει ότι ο σωτήρας του είναι φίλοι με το δολοφόνο σε μια ιστορία πάθους αλλά και ερωτηματικών...
Μια ταινία με έντονο συναισθηματικό φορτίο. O δικηγόρος φτάνει στο νησί που είναι κάτι σαν την δική μας Μύκονο αλλά εκτός σεζόν για να αλλάξει περιβάλλον και μπλέκει άθελά του σε μια ιστορία που θα τον οδηγήσει στα όριά του. Δολοπλοκίες που θυμίζουν λίγο αστυνομικό σενάριο ξετυλίγονται αργά στην ιστορία που μπλέκουν πολλά πρόσωπα...
With English OR Spanish Subtitles Here OR Here

«Η κακή ανατροφή θα κάνει τα παιδιά σας γκέι»

Σε ανάρτησή της, η Accept LGBTI Cyprus, έγραψε τις προάλλες αυτό: «Χθες γίναμε μάρτυρες ακόμη μιας «επιστημονικής» θεωρίας για το πως "επιλέγει" κάποιος/α να είναι ΛΟΑΤ και πώς μπορεί να γίνει ξανά «κανονικός/η» με τη βοήθεια της ψυχοθεραπείας Στη μεσημεριανή τηλεοπτική εκπομπή «Έλα να Δεις», καλεσμένη της Μαρίας Ιωάννου στο στούντιο ήταν η εγγεγραμμένη στο μητρώο των ψυχολόγων, Αλεξία Βασιλείου και συζήτησαν το θέμα της σεξουαλικής ταυτότητας. Μεταξύ άλλων, ανέφεραν τις «επιστημονικά τεκμηριωμένες» απόψεις ότι: 
α) Οι κακές γονεϊκές σχέσεις και η κακή ανατροφή παιδιών μπορούν να δημιουργήσουν ΛΟΑΤ άτομα. β) Οι ΛΟΑΤ μπορούν να επιστρέψουν στο «κανονικό», αν ακολουθήσουν αυτή την κατεύθυνση σε μεγάλη ηλικία. γ) Μπορεί κάποιος να γίνει ΛΟΑΤ μετά από αρνητικές ετεροφυλικές σχέσεις. δ) Οι γονείς μπορούν να επηρεάσουν το σεξουαλικό προσανατολισμό των παιδιών τους με τις συμπεριφορές ή τις αντιδράσεις τους. ε) Παιδιά από προβληματικές οικογένειες είναι πιθανό να επιλέξουν ομοφυλοφιλικές σχέσεις «καταστρέφοντας» το παρόν και το μέλλον τους. στ) Ο σεξουαλικός προσανατολισμός είναι επιλογή που εύκολα αλλάζει. 
Έτσι, όλοι μπορούν να επιλέξουν να αλλάξουν τον σεξουαλικό τους προσανατολισμό, κατά το δοκούν και αναλόγως περιστάσεων και κοινωνικών συνθηκών. Παρόλο που ως Accept - ΛΟΑΤΙ Κύπρου χαιρετίζουμε την προσπάθεια ενημέρωσης του κοινού γύρω από ΛΟΑΤΙ θέματα, εντουτοις καλούμε τα μέσα μαζικής ενημέρωσης και τους εκπροσώπους τους, να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στην ενημέρωση και την διατύπωση που χρησιμοποιείται καθώς αυτό μπορεί να προκαλέσει αρνητικά αποτελέσματα για πολλούς από τους συνανθρώπους μας. Επισημαίνουμε ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει εκδώσει οδηγό με σωστές πρακτικές ενημέρωσης γύρω από τα ΛΟΑΤΙ θέματα, ο οποίος είναι διαθέσιμος και στην ελληνική γλώσσα (https://www.ethos-project.eu). Ζητούμε όπως γίνει διόρθωση στα παραπάνω σημεία, δια μέσω της εκπομπης καθώς θεωρούμε ότι οι τοποθετησεις που έγιναν είναι αβάσιμες και επιστημονικά ατεκμηρίωτες. Σήμερα, έχουμε στη διάθεση μας χιλιάδες ερευνες και βιβλιογραφία που αποδεικνύουν ότι ο σεξουαλικός προσανατολισμός (και όχι επιλογή) ΔΕΝ μπορεί να γενικευθεί και να καλουπωθεί. Καλούμε τον Σύνδεσμο να διαχωρίσει τη θέση του από τα λεγόμενα της συγκεκριμένης ψυχολόγου και να μας πληροφορήσει για τις θέσεις του στα πίο πάνω σημεία και γενικά στο θέμα της σεξουαλικότητας. Τέλος, η Accept - ΛΟΑΤΙ Κύπρου είναι στη διάθεση των μέσων ενημέρωσης αλλά και του κοινού για διευκρινίσεις και τεκμηριωμένες απαντήσεις σε τόσο σημαντικά θέματα όπως η ανθρώπινη σεξουαλικότητα».

Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2019

Χωρίζει το ωραιότερο gay ζευγάρι των γερμανικών ΜΜΕ

Η μία δημοσιογράφος του κρατικού τηλεοπτικού δικτύου «ARD» και η σύντροφός της, οικονομική συντάκτρια Ήταν το πιο επιτυχημένο (και ωραιότερο) γυναικείο ζευγάρι των γερμανικών MME. Η μία δημοσιογράφος του κρατικού τηλεοπτικού δικτύου «ARD» και η σύντροφός της, οικονομική συντάκτρια. Όπως αναφέρει η γερμανική εφημερίδα «Bild», η 53χρονη δημοσιογράφος της γερμανικής τηλεόρασης, Άνε Βιλ και η 52χρονη Μίριαλ Μέκελ ανακοίνωσαν ότι δεν είναι πλέον ζευγάρι. Σε ανακοίνωσή τους , διευκρινίζουν ότι αποφάσισαν να ακολουθήσουν χωριστούς δρόμους: «Χωρίσαμε», αναφέρει το πρώην ζευγάρι σε κοινή δήλωσή του. 
 Επί πολλά χρόνια είχαν κρατήσει μυστική την σχέση τους. Όταν τις ρωτούσαν για τις φήμες ότι έχουν δεσμό, οι δύο κυρίες έλεγαν πάντα ότι «έχουν μια καλή φιλία» Μέχρι το 2007. Λίγα χρόνια αργότερα, το 2016 ενώθηκαν με τα δεσμά του γάμου. Χθες, η ξανθιά Μίριαμ και η μελαχρινή Άνε ανακοίνωσαν ότι παίρνουν διαζύγιο. Η Μίριαμ εργάζεται κυρίως στην Ελβετία και το Ντίσελντορφ και είναι ομιλήτρια σε συνέδρια. Αντιθέτως, η Άνε εργάζεται στο Βερολίνο. Το 2016 οι δύο κυρίες οργάνωσαν το γάμο τους σε μικρό κύκλο. Τώρα ζητούν από τα ΜΜΕ να χειριστούν με διακριτικό τρόπο τον χωρισμό τους. Η τελευταία τους δημόσια εμφάνιση ήταν τον Ιούνιο με το φακό να απαθανατίζει το ζευγάρι σε συνέδριο για την τεχνητή νοημοσύνη στο πλευρό της Γερμανίδας Καγκελαρίου, Άνγκελα Μέρκελ.

Επιτυχημένο το Gay Pride στο Μπουένος Άιρες

Χιλιάδες άνθρωποι συμμετείχαν στο Gay Pride του Μπουένος Άιρες, διεκδικώντας ίσα δικαιώματα, αποδοχή και ανοχή. Το κεντρικό σύνθημα της φετινής παρέλασης καλούσε «για μια χώρα χωρίς κρατική και θρησκευτική βία, χωρίς εγκλήματα μίσους». 
Οι συμμετέχοντες ανέμιζαν τις κλασικές σημαίες με τα χρώματα του ουράνιου τόξου και χόρευαν, καθώς περνούσαν από τους κεντρικούς δρόμους του Μπουένος Άιρες. Αν και σε όλο τον κόσμο το Gay Pride γίνεται Ιούλιο για να τιμηθεί η εξέγερση του Στόουνγουλ, στην Αργεντινή διεξάγεται τον Νοέμβριο, μνημονεύοντας την ίδρυση της πρώτης οργάνωσης προάσπισης της σεξουαλικής διαφορετικότητας το 1967. Το 2010, η Αργεντινή έγινε η πρώτη χώρα της Λατινικής Αμερικής που νομιμοποίησε τους γάμους μεταξύ ομοφύλων. Το 2012, η χώρα έδωσε στους πολίτες την ελευθερία να επιλέγουν τη νομική ή και σωματική ταυτότητα του φύλου τους, χωρίς δικαστικές, ψυχιατρικές και ιατρικές διαδικασίες. Πηγή: euronews