Menu

Σάββατο 30 Ιουνίου 2018

O Cayetano ξεσπά στο 21ο Αντιρατσιστικό Φεστιβάλ Αθήνας

"Είναι η πρώτη φορά που προσκλήθηκα να συμμετέχω στο Αντιρατσιστικό Φεστιβάλ οπότε και το είδα ως μια ευκαιρία να φωνάξω δυνατά μαζί με όλους αυτούς τους ανθρώπους ενάντια στον ρατσισμό, με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Με μια γιορτή!" μου λέει ο Γιώργος Μπρατάνης, ο άνθρωπος πίσω από το project Cayetano που θα ταξιδέψει όλους όσοι συμμαχήσουν μαζί του στο πάρκο Γουδή με νότες πέρα από σύνορα, με μουσικές που αγκαλιάζουν τον άνθρωπο πέρα από χρώμα, καταγωγή, θρησκεία και κάθε άλλη "ετικέτα" που γίνεται όπλο μίσους για τους μισαλλόδοξους των καιρών μας.
Ο Cayetano, ένας από τους καλλιτέχνες που συμμετέχουν στο φετινό Αντιρατσιστικό Φεστιβάλ, αποδείχθηκε ιδανικός συνομιλητής έχοντας ενηλικιωθεί στις μουσικές σκηνές του κόσμου όλου. διεθνής, υποψήφιος για το Γαλλικό βραβείο Prix Radiophonie στο παρελθόν και τροπαιούχος έχοντας κερδίσει το πρώτο βραβείο για την μουσική της σουηδικής ταινίας "Herr Holger" ο Μπρατάνης και η μπάντα του ψυχαγωγούν -με την κυριολεκτική έννοια της λέξης.
Βελτιώνοντας τις ψυχές με λυρισμό και beats ο άντρας πίσω από το project Cayetano έχει πολλούς άσους στη μουσική του φαρέτρα, κάτι που κατάφερε με επιμέλεια από τότε που ήταν μόλις 19 χρονών, το 1996 που σηματοδότησε το δισκογραφικό του ντεμπούτο με το γκρουπ Στρόγγυλο Κίτρινο. Τρία χρόνια μετά, το 1999, ο Μπρατάνης μετακόμισε στην Ιβηρική Χερσόνησο και μετά όλα αποδείχθηκαν ένας δρόμος γεμάτος εμπειρίες, συνεργασίες με εμβληματικούς μουσικούς παραγωγούς όπως ο DJ Shadow και πολλά μαθήματα ζωής επενδυμένα με μουσικές για ανθρώπινους καιρούς.
Λίγο πριν την εμφάνιση του στο φεστιβάλ του 2018 το βράδυ του Σαββάτου ο Cayetano μας μίλησε για το ρατσισμό, το φόβο, το σεβασμό και τον Έλληνα που, όσο και αν φλερτάρει με το λάθος, τελικά επιλέγει το σωστό.
Έχεις πέσει ο ίδιος ή άνθρωπος από το κοντινό σου περιβάλλον θύμα ρατσιστικού επεισοδίου ή εκφοβισμού; Πότε; Τι έμαθες από αυτό;
Έχω φίλους που υπήρξαν θύματα ρατσιστικών επεισοδίων και αισθάνθηκα οργή μα ταυτόχρονα και θλίψη που δεν ήμουν μπροστά να τους υπερασπιστώ με οποιοδήποτε τρόπο. Προσωπικά, αρκετές φορές υπήρξα “θύμα” εκφοβισμού καθώς έχω πάρει αρκετές φορές επίσημη θέση σε γεγονότα. Αυτό που δυστυχώς έμαθα, με τον “σκληρό” τρόπο, είναι πως οι περισσότεροι άνθρωποι, άσχετα με το πόσο καλά θα διατυπώσεις τα επιχειρήματα σου με γραπτό ή προφορικό λόγο, θα διαβάσουν ή θα ακούσουν αυτό που οι ίδιοι θέλουν. Πολλές φορές θα διαβάσουν μόνο τις απαντήσεις κάποιου που δεν κατάλαβε τίποτα εξαρχής και θα ταχθεί μαζί του. Κάποιες άλλες θα ακούσει από τρίτο άνθρωπο τι είπες ή έγραψες και θα αφιερώσει χρόνο να σου απαντήσει “όπως σου πρέπει” χωρίς να έχει αφιερώσει χρόνο να διασταυρώσει τις πληροφορίες ή να διαβάσει ο ίδιος αυτά που έχεις εκφράσει.
Γενικά, έμαθα ότι η ηλιθιότητα -με την κυριολεκτική έννοια- σε συνδυασμό με τον λιγοστό χρόνο που έχουμε πια στη διάθεση μας να κάνουμε ουσιαστικές κουβέντες, είναι η μεγαλύτερη απειλή για την ανθρωπότητα. Μεγαλύτερη από οποιαδήποτε άλλη.
Ποια η ευθύνη του καλλιτέχνη απέναντι στις παθογένειες της κοινωνίας; Οφείλει να τις πολεμάει ή να δημιουργεί ένα μικρόκοσμο αλώβητο από αυτές;
Τα πάντα έχουν γίνει τόσο θολά γύρω από την ιδιότητα του καλλιτέχνη που δύσκολα θα βρούμε απάντηση… Καλλιτέχνης αυτός που στον δρόμο τραγουδάει, καλλιτέχνης αυτός που δίνει συναυλίες-υπερπαραγωγή, καλλιτέχνης αυτός που δέχεται λουλούδια στην πίστα, καλλιτέχνης και αυτός που στην πίστα χαιρετάει ναζιστικά…
Ακόμη και αυτοί που επιμέναν να “πολεμάνε” τις παθογένειες, ηττήθηκαν δίχως να το καταλάβουν όταν το μήνυμα τους έφτασε στο ευρύ κοινό. Τους κατέταξαν στους “γραφικούς” με συνοπτικές διαδικασίες. Συνεπώς δεν ξέρω πια αν μπορούμε να μιλάμε για “ευθύνη” του καλλιτέχνη ή για μια κοινωνία που έχει παραδοθεί και οποιοδήποτε μήνυμα πέρα από το “σ’ αγαπώ, μ’ αγαπάς” της φαίνεται έως και αστείο.
Γεννήθηκες στην Ελλάδα, ενηλικιώθηκες μουσικά στην Ευρώπη ξεκινώντας περιοδείες, έμεινες στη Βαρκελώνη και μετουσιώνεις στις μουσικές σου ήχους πέρα από σύνορα. Τι έμαθες σε όλο αυτό το μουσικό ταξίδι σου;
Έμαθα ότι η Γη δεν είναι επίπεδη… Στη Βαρκελώνη ήταν η πρώτη μου ουσιαστική επαφή με διαφορετικές κουλτούρες. Συγκατοικούσα με Μεξικάνους, Αργεντίνους, Αλγερινούς, Γάλλους και το έβρισκα τόσο διασκεδαστικό το να μαθαίνω για τις συνήθειες τους και φυσικά την μουσική τους. Εκεί κατάλαβα ότι δεν υπάρχει ωραιότερο πράγμα από το να “μικραίνεις” την Γη ταξιδεύοντας όσο περισσότερο μπορείς και να μαθαίνεις πράγματα από οποιονδήποτε βρεθεί στον δρόμο σου. Και εκεί μου κόλλησε το μικρόβιο του “ταξιδιού” και η αλλεργία του “τουρισμού”.
Γιατί ο ρατσισμός οργιάζει στις μέρες μας;
Υπάρχει θυμός και κάπου εκεί σηκώνει μεγάλη κουβέντα καθώς όταν αυτός εκφράζεται με “λάθος” τρόπο, γίνονται δυσδιάκριτα τα όρια μεταξύ αυτού και του ρατσισμού. Το να μην είσαι ρατσιστής σημαίνει οτι αναγνωρίζεις και αποδέχεσαι ως οδηγό στην ζωή σου τον μοναδικό, συμπαντικό κανόνα. Τον Σεβασμό.
Σεβασμό στον οποιονδήποτε πιστεύει οτιδήποτε, σεβασμό στη σεξουαλικότητα του, σεβασμό στον τρόπο που μιλάει, ντύνεται, εκφράζεται. Σεβασμό στα πάντα. Δεν έχει να κάνει μόνο με το χρώμα του δέρματος. Πως μπορεί κάποιος να θεωρεί τον εαυτό του ως όχι ρατσιστή όταν “επιτίθεται” σε ανθρώπους που επέλεξαν να πιστεύουν σε κάποιο Θεό; Είναι ή όχι ρατσιστής αυτός που θα παρκάρει σε θέση ΑΜΕΑ μη αναγνωρίζοντας ουσιαστικά το δικαίωμα, σε κάποιους συνανθρώπους μας να κινούντε ελευθέρα; Ακόμη και σε ελληνικό νησί να μετακομίσεις, πάντα “ξένος” θα θεωρείσαι από τους ντόπιους και ως “ξένος” θα αντιμετωπιστείς. Είναι ρατσισμός άραγε;
Μπορώ να πω όμως σίγουρα ότι δεν ήταν ρατσιστές όλοι όσοι τάχθηκαν ενάντια ή ήταν σκεπτικοί απέναντι στο Pride καθώς πέρα από τους -όντως- ρατσιστές υπάρχουν πολλοί που δεν κατανοούν την σημασία μιας τέτοιας εκδήλωσης αφού ως -όντως- μη ρατσιστές δεν τους ενδιαφέρει ποιος είναι ποιος και πώς την βρίσκει… Αυτοί λοιπόν τσουβαλιάστηκαν μαζί με τους ρατσιστές. Άρα εδώ ποιος είναι ο θύτης και ποιος το θύμα; Δεν υπάρχει σωστή απάντηση.
Συνοψίζοντας,ο ρατσισμός όταν δεν έχει αντιστάσεις εξαπλώνεται σαν καρκίνος. Θα θεραπευτεί μόνο όταν καταλάβουμε ότι δεν υπάρχει άσπρο-μαύρο, όταν μάθουμε να σεβόμαστε τον απέναντι μας, να “ακούμε” και αρχίσουμε να σκεφτόμαστε ψύχραιμα.
cayet
Όλο και πιο συχνά γινόμαστε μάρτυρες απαξιωτικών συμπεριφορών προς τους αλλοδαπούς και τους διαφορετικούς που ζουν ανάμεσα μας. Τελικά οι Έλληνες είναι ρατσιστές ή όχι;
Οι Έλληνες είναι όσο ρατσιστές είναι και οι κάτοικοι όλων των χωρών, σε ολόκληρο τον πλανήτη. Ο ρατσισμός δεν υπάρχει μόνο εδώ δυστυχώς. Ακόμη και σε χώρες “πρότυπα” όπως οι σκανδιναβικές τα πράγματα δεν είναι καλύτερα. Ούτε καν στην Ασία.
Στα δισεκατομμύρια ανθρώπων, ελάχιστοι σχετικά, είχαν και έχουν την ευκαιρία να ταξιδέψουν, να διαβάσουν, να έρθουν αντιμέτωποι με άλλες κουλτούρες σε πραγματικό χρόνο. Και αυτό γεννά έναν ενστικτώδη φόβο.
Αυτό είναι ακόμη πιο έντονο όταν είσαι φτωχός ή -όπως στην περίπτωση της Ελλάδας- φτωχοποιείσαι και χάνεις αρκετά από αυτά που είχες. Θα ξεσπάσεις στον ξένο αδυνατώντας να αναλάβεις τις δικές σου ευθύνες.
Σε μεγάλο βαθμό όμως, θεωρώ τους Έλληνες τρομερά φιλόξενους. Μάλιστα, προσωπικά γνωρίζω, άνθρωπο που ενώ από πάντα δεν ήθελε ξένους στο χωριό του στη Β. Ελλάδα, ήταν από τους πρώτους που έσπευσε να βοηθήσει τους πρόσφυγες και τους μετανάστες καθώς του ήταν αδιανόητο να αφήσει άνθρωπο να υποφέρει έτσι “από όπου και να έρχεται” όπως μου είχε πει Είναι ωραίο, όταν “πέρα από τα λόγια” βγαίνει ο “άνθρωπος” στις δύσκολες στιγμές. Και νομίζω οι Έλληνες το έχουμε έντονο αυτό το στοιχείο.
Ποιος θεωρείς ότι είναι ο μεγαλύτερος φόβος αυτών που φοβούνται τους ξένους;
Έχει να κάνει με την πηγή από την οποία αντλεί τις ειδήσεις της ημέρας. Κάποιοι φοβούνται για τη δουλειά τους άλλοι μη τους κλέψουν και άλλοι μη τους βιάσουν. Υπάρχουν βέβαια και αυτοί που φοβούνται ότι κάτι θα κολλήσουν. Πες μου τί διαβάζεις ή ποιον δημοσιογράφο ακούς, να σου πω τι φοβάσαι.
Πρέπει οι καλλιτέχνες να συνεργούν με media που καλλιεργούν τη μισαλλοδοξία παραχωρώντας συνεντεύξεις ή να μποϊκοτάρουν τέτοια μέσα ενημέρωσης;
Εξαρτάται από την ελευθερία που σου δίνουν. Σε πρώτο βαθμό για παράδειγμα, δεν θα σκεφτόμουν να δώσω συνέντευξη σε ένα μέσο που τάσσεται υπέρ της Χ.Α. Αν όμως μου έδιναν το ελεύθερο, να μπορέσω να τους αναπτύξω τα επιχειρήματα μου ενάντια σε αυτά που πρεσβεύουν, αν τα δημοσιοποιούσαν αυτούσια και αν η όποια τους απάντηση ήταν σε κόσμια πλαίσια, ίσως και να το έκανα.
Δεν θα ήθελα, σίγουρα, αυτά τα media να κλείσουν. Υπάρχει ο φόβος του “προσηλυτισμού” διαφόρων βέβαια αλλά τα θεωρώ χρήσιμα ώστε να “γνωρίζεις τον εχθρό σου” καλύτερα.
Από την άλλη θεωρώντας τον εαυτό μου ως όχι ρατσιστή, κατανοώ τον φόβο που κάποιος μπορεί να αισθάνεται απέναντι σε άλλους ανθρώπους. Όταν όμως αποφασίσει να το εκδηλώσει είτε με λεκτική είτε με σωματική βία θα είμαι απέναντι του ξεκάθαρα.
Οι πνευματικοί άνθρωποι της Ελλάδας μοιάζουν διστακτικοί στις εκδηλώσεις τους ενάντια στο ρατσισμό συγκριτικά με καλλιτέχνες και ανθρώπους του πολιτισμού στο εξωτερικό που καταγγέλλουν σε συνεντεύξεις τους τα κακώς κείμενα. Γιατί;
Διότι οι περισσότεροι δεν θα μπούν στον κόπο να κατανοήσουν τα λεγόμενα σου και θα τρέξουν να σε καταδικάσουν. Το είδαμε να συμβαίνει άπειρες φορές τελευταία. Το ένιωσα κι εγώ. Και κάτι μου λέει πως θα το ξανανιώσω.

Στέρεο Νόβα, Μποφίλιου & όλοι όσοι πολεμούν το λάθος

STEREO
"Αν έχουμε μια ελπίδα την οφέιλουμε σε αυτούς που δεν έχουν καμία" υπενθυμίζει το 21ο Αντιρατσιστικό Φεστιβάλ που μας καλεί από τις 29 Ιουνίου έως τις 1 Ιουλίου στο πάρκο Γουδή για να πολεμήσουμε τη μισαλλοδοξία και το παράλογο μίσος με συζητήσεις, συναυλίες, εκθέσεις, δρώμενα και γεύσεις που ενώνουν την ανθρωπότητα.
Σε μια γιορτή που μας καλεί να πούμε το δικό μας όχι στον ρατσισμό, τον εθνικισμό, τις διακρίσεις, την εκμετάλλευση και τα σύνορα το Φεστιβάλ θέλει να ειναι μια γιορτή της αλληλεγγύης, της συντροφικότητας, του μαζί. "Είναι η κοινή γλώσσα που διαλαλεί ότι μπορεί να υπάρξει ένα καλύτερο μέλλον για όλους και όλες" σημειώνουν οι άνθρωποι του φεστιβάλ που επενδύει στον πολιτισμό για να παλέψει την έχθρα.
"Η μουσική είναι μία και ταυτόχρονα πολλές. Με αυτήν την αφετηρία στήσαμε το μουσικό πρόγραμμα του Αντιρατσιστικού Φεστιβάλ. Live για όλα τα γούστα, αλλά που διαμορφώνονται με τέτοιον τρόπο ώστε η κάθε μέρα να αποτελεί μια συνεκτική μουσική πρόταση. Τα live θα τρέχουν παράλληλα σε τρία stages" αναφέρει το δελτίο τύπου του Φεστιβάλ. cnn.g
r

Το πρώτο ΛΟΑΤ ραδιόφωνο του αραβικού κόσμου

Στα μέσα του περασμένου Δεκεμβρίου, υπό συνθήκες μυστικότητας, εγκαινιάστηκε στην Τύνιδα, πρωτεύουσα της Τυνησίας, ο πρώτος ραδιοφωνικός σταθμός στον αραβικό κόσμο ο οποίος μεταδίδει εκπομπές με θέματα που απασχολούν τη ΛΟΑΤ κοινότητα (λεσβίες, ομοφυλόφιλοι, αμφιφυλόφιλοι και τρανς άτομα). Ονομάζεται Σαμς Ραντ, από την οργάνωση Σαμς που υπερασπίζεται τα δικαιώματα της ΛΟΑΤ κοινότητας στη χώρα. Εκπέμπει διαδικτυακά στην αραβική γλώσσα και σύμφωνα με τον 25άχρονο Μπουχντίντ Μπελχεντί –διευθυντή και ένα από τα ελάχιστα ιδρυτικά στελέχη που λένε το όνομά τους– «ήδη έχουμε περίπου 10.000 ακροατές σε εβδομαδιαία βάση, ανθρώπους που μας ακούν τακτικά σε δεκαπέντε χώρες». Η τοποθεσία απ’ όπου εκπέμπει παραμένει κρυφή από φόβο για επιθέσεις τζιχαντιστών. Ο σταθμός έλαβε μέσα στις δέκα πρώτες μέρες της λειτουργίας του, στη στήλη των σχολίων της ιστοσελίδας του, πάνω από 5.000 απειλητικά μηνύματα για τη ζωή των συντελεστών και των οικογενειών τους. «Θα κάψουμε το στούντιο και όποιον είναι μέσα!» είναι μια απειλή που επαναλαμβάνεται. 
Χρηματοδότηση (και) από την Ολλανδία 
Το μεγαλύτερο μέρος του προγράμματος είναι μουσικό. Καθημερινά μεταδίδονται εκπομπές λόγου με παραγωγούς και καλεσμένους που συνήθως, για λόγους ασφαλείας, δεν αποκαλύπτουν στον αέρα την ταυτότητά τους. Πολλοί συνεργάτες είναι επαγγελματίες –ηθοποιοί, δημοσιογράφοι, ηχολήπτες– αλλά στον σταθμό εργάζονται αμισθί και σε εθελοντική βάση. Ενα μέρος των λειτουργικών εξόδων καλύπτει η πρεσβεία της Ολλανδίας στην Τύνιδα. Η Ολλανδία δεν είναι η μόνη χώρα που χρηματοδοτεί κοινωνικές και πολιτικές δράσεις στην Τυνησία. Στην αρχή του χρόνου έγινε στην Τύνιδα το πρώτο φεστιβάλ LGBTQ κινηματογράφου της βόρειας Αφρικής από την ομάδα Mawjoudin που σημαίνει «υπάρχουμε». Η τελετή έναρξης του φεστιβάλ έγινε στο κτίριο του Γαλλικού Ινστιτούτου της Τύνιδας, ενώ ανάλογες εκδηλώσεις μικρότερης εμβέλειας λαμβάνουν χώρα σε γειτονιές όπου συχνάζουν Τυνήσιοι και Ευρωπαίοι καλλιτέχνες, ακτιβιστές και φοιτητές. Στην Τυνησία είναι βαθιά ριζωμένες οι ομοφοβικές προκαταλήψεις, οι οποίες μετατράπηκαν σε βίαιες επιθέσεις εναντίον γκέι το καλοκαίρι του 2016 μετά τις δηλώσεις ενός πολύ γνωστού ηθοποιού στην τηλεόραση, ο οποίος υποστήριξε ότι «η ομοφυλοφιλία είναι αρρώστια και αντιτίθεται στο σύνταγμα μιας χώρας που η επίσημη θρησκεία της είναι το ισλάμ». Σε δημοσκόπηση που έγινε τον Φεβρουάριο του 2016, στην ερώτηση «Πιστεύετε ότι πρέπει να διώκονται ποινικά οι ομοφυλόφιλοι;» οι απαντήσεις ήταν: Ναι 64,5%, Οχι 10,9%, Δεν ξέρω, δεν απαντώ 24,6%. 
 Ποινικοποίηση και εξευτελιστική εξέταση 
 Παρ’ όλα αυτά, μετά το 2011 και την Αραβική Ανοιξη διάφορες κοινωνικές ομάδες, όπως η ΛΟΑΤ κοινότητα, διεκδικούν και κατακτούν δικαιώματα. Εδώ και έναν χρόνο δεν εφαρμόζεται το άρθρο 230 του τυνησιακού Ποινικού Κώδικα που προβλέπει φυλάκιση μέχρι τριών ετών και «πρωκτικό τεστ» σε περίπτωση σύλληψης ομοφυλόφιλων. Πρόκειται για εξευτελιστικό βασανιστήριο, κατάλοιπο του 19ου αιώνα, το οποίο καταδικάζουν διεθνείς ανθρωπιστικές οργανώσεις καθώς και ο Ιατρικός Σύλλογος της Τυνησίας. «Ακούω τον σταθμό στο ίντερνετ καθημερινά» λέει ο 24χρονος Τυνήσιος κομμωτής Αμπντισλέμ μπεν Οθμέν. «Με κάνει να νιώθω δυνατός, να πιστεύω ότι μπορώ να ζήσω την προσωπική μου ζωή ως γκέι στην Τυνησία».

Παρασκευή 29 Ιουνίου 2018

«Μέτωπο ενάντια στον εθνικισμό και την ομοφοβία»

Την ανάγκη να δημιουργηθεί ένα «δημοκρατικό μέτωπο ενάντια στον εθνικισμό, τον ρατσισμό, την ομοφοβία, το μίσος για τη διαφορετικότητα» επισημαίνει η Ράνια Σβίγκου σε ανάρτησή της στο Twitter.

Δύο αποτρόπαιες επιθέσεις χτες στη Θεσ/νίκη,ίδιο το πρόσωπο του φασισμού.Δύο άντρες που συμμετείχαν στο Pride κ ένας 17χρονος από το Πακιστάν δέχτηκαν βίαιες επιθέσεις που μας αφορούν όλες κ όλους.
Απαραίτητο όσο ποτέ ένα δημοκρατικό μέτωπο ενάντια στην ξενοφοβία, τον ρατσισμό,την ομοφοβία,το μίσος για τη διαφορετικότητα

Καταδικάζει την επίθεση στη Θεσσαλονίκη η Ράνια Σβίγκου

Αφορμή για την παραπάνω ανάρτηση της εκπροσώπου Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ αποτέλεσε η επίθεση που δέχτηκαν δύο άνδρες που συμμετείχαν στο Thessaloniki Pride, το απόγευμα του Σαββάτου (23/6).

«Δύο αποτρόπαιες επιθέσεις χτες στη Θεσσαλονίκη, ίδιο το πρόσωπο του φασισμού. Δύο άντρες που συμμετείχαν στο Pride και ένας 17χρονος από το Πακιστάν δέχτηκαν βίαιες επιθέσεις που μας αφορούν όλες και όλους», σχολίασε η κ. Σβίγκου.

Η εξέγερση στο μπαρ Stonewall Inn γιγάντωσε το «Gay Pride»

Με την άνοδο του Μακαρθισμού στις Ηνωμένες Πολιτείες ξεκίνησε ένα κυνήγι μαγισσών, έχοντας στο στόχαστρο τους κομμουνιστές και τους αναρχικούς. Κυρίως. Γιατί δεν έφταιγαν μόνο αυτοί στην συντηρητική τάξη που είχε γίνει ακραία λόγω του Ψυχρού Πολέμου...
Στον «κατάλογο» των αρχών και του κράτους βρίσκονταν και οι ομοφυλόφιλοι. Ο τότε υφυπουργός Εξωτερικών James E. Webb είχε δηλώσει: «Πιστεύεται γενικά πως εκείνοι που συμμετέχουν σε εμφανείς πράξεις διαστροφής, δεν έχουν τη συναισθηματική σταθερότητα των φυσιολογικών ατόμων».
Αλλά δεν έμεναν μόνο στα λόγια. Από το 1947 και έπειτα, πολλές αιτήσεις για εργασία στο δημόσιο απορρίφθηκαν, περισσότεροι από 4.000 εκδιώχθηκαν από τον στρατό και περίπου 500 άτομα απολύθηκαν από τις δουλειές τους, όλοι επειδή η κυβέρνηση θεωρούσε πως ήταν ύποπτοι για ομοφυλοφιλικές τάσεις.
Όπως γινόταν και με τους κομμουνιστές, το FBI την δεκαετία του ’60 διατηρούσε καταλόγους με ονόματα γνωστών ομοφυλοφίλων αλλά και των συγγενικών και φιλικών τους προσώπων. Τα Gay Bar έκλειναν και η αστυνομία με οργανωμένες επιχειρήσεις, «καθάριζε» τις γειτονιές από τους ομοφυλόφιλους, που ήταν συνώνυμο της διαστροφής και της «αντικοινωνικής συμπεριφοράς».
Άλλωστε με αυτό συμφωνούσε (τυχαία;) από το 1952 και η Ψυχιατρική Αμερικάνικη Ένωση, που συμπεριέλαβε τους ομοφυλόφιλους στο «Διαγνωστικό και Στατιστικό Εγχειρίδιο», χαρακτηρίζοντας τους ως «αντικοινωνικές και διαταραγμένες προσωπικότητες».
Χιλιάδες άντρες και γυναίκες φυλακίζονταν ή κλείνονταν σε ψυχιατρικές κλινικές. Όμως την δεκαετία του ’60, τα επαναστατικά κινήματα είχαν ανθίσει. Το κίνημα των Αφροαμερικανών, της μουσικής, των χίπις και γενικότερα εκείνο κατά του πολέμου (και πολλά άλλα), έδωσαν μια ώθηση στην ανατροπή της κατάστασης.
Τα Gay Bar άρχισαν δειλά δειλά να επαναλειτουργούν, ειδικότερα στο προοδευτικότερο Greenwich Village της Νέας Υόρκης. Ωστόσο η αστυνομία συνέχιζε να βρίσκει δικαιολογίες για να εισβάλλει σε αυτά και να χτυπά ή να συλλαμβάνει τους θαμώνες τους. Το ίδιο έγινε και στις 28 Ιουνίου του 1969, στο μπαρ Stonewall Inn, το οποίο ανήκε στην μαφία. Οι αστυνομικοί εισέβαλλαν με την πρόφαση ότι σέρβιρε παράνομα αλκοόλ. Όμως εκείνη η ημέρα δεν ήταν σαν τις άλλες.
Μια σπίθα ξεσήκωσε ολόκληρο το μπαρ. Όλοι όσοι βρέθηκαν στο Stonewall Inn εκείνη την ημέρα, είχαν μπουχτίσει από την κακή και άνιση μεταχείριση της αστυνομίας. Άρχισαν να πετούν ότι έβρισκαν μπροστά τους. Η σύρραξη συνεχίστηκε και έξω από το μαγαζί. Κόσμος έφτανε από τα γύρω μαγαζιά και ολόκληρο το Greenwich Village. Το σύνθημα «Gay Power!» ακούστηκε για πρώτη φορά. Η αστυνομία έκανε χιλιάδες συλλήψεις. Το gay κίνημα είχε μόλις γεννηθεί.
https://theswamp.media/learn-your-gay-history-stonewall-riots-june-28-1969
@theswamp.media
http://time.com/4042859/stonewall-inn-history-time/
@TimeMagazine
@pinterest/vintageeveryday
https://www.google.gr/search?q=28+june+stonewall+inn&tbm=isch&source=lnt&tbs=isz:l&sa=X&ved=0ahUKEwjb2_jZw_LbAhXEJJoKHd-sDWIQpwUIHw&biw=1378&bih=758&dpr=2#imgrc=gyULHLscFH0mWM:
@unpaidfilmcritic.wordpress.com
Τις επόμενες μέρες, χιλιάδες κόσμου συγκεντρώθηκαν σε συλλαλητήρια κατά της κακομεταχείρισης των ομοφυλοφίλων. Στα συλλαλητήρια αυτά συμμετείχε πολύς κόσμος, ομοφυλόφιλοι και ετεροφυλόφιλοι, που διαμαρτυρόταν για την βαναυσότητα της αστυνομίας. Τα φυλλάδια που μοιράζονταν έγραφαν «Έξω η μαφία και η αστυνομία από τα μπαρ».
Η εξέγερση στο Stonewall Inn έδωσε την ευκαιρία για την καλύτερη οργάνωση της LGBT κοινότητας, που μέχρι τότε ζούσε στο περιθώριο. Δημιουργήθηκε η οργάνωση Gay Liberation Front, που ξεκίνησε τον συστηματικό αγώνα με πορείες και διαδηλώσεις. Οι συζητήσεις για τα ίσα δικαιώματα των ομοφυλοφίλων είχαν εξαπλωθεί παντού, με το LGBT κίνημα να οργανώνεται σταδιακά σε ολόκληρη την χώρα.
Την επόμενη χρονιά, σε ανάμνηση των γεγονότων του Stonewall Inn, πραγματοποίθηκε διαδήλωση στη Νέα Υόρκη. Μια διαδήλωση που θεωρείται το πρώτο Gay Pride που υπήρξε ποτέ...
https://www.telesurtv.net/english/multimedia/Stonewalls-Legacy-Beyond-Pride-and-Towards-LGBT-Liberation-20160628-0022.html
https://www.telesurtv.net/english/multimedia/Stonewalls-Legacy-Beyond-Pride-and-Towards-LGBT-Liberation-20160628-0022.html
@telesurtv.net
Το 2016 το Stonewall Inn ανακηρύχθηκε Μνημείο Εθνικής Κληρονομιάς από τον Μπαράκ Ομπάμα. Η εξέγερση στις 28 Ιουνίου του 1969, πυροδότησε την αντίσταση των ΛΟΑΤ ενάντια στην καταπίεση και την πρώτη δυναμική έκφραση του αιτήματος για ίσα δικαιώματα. Τιμώντας εκέινη την ημέρα, ο Ιούνιος θεωρείται ο Μήνας ΛΟΑΤ Περηφάνειας.
To μπαρ Stonewall Inn σήμερα
https://www.vox.com/2016/6/24/12025920/stonewall-inn-lgbtq-national-monument
@vox.com

Πέμπτη 28 Ιουνίου 2018

ΟΤΑΝ Η ΜΕΤΑΦΟΡΆ ΑΡΧΕΊΩΝ ΓΙΝΕΤΑΙ...ΠΟΛΎΧΡΩΜΗ

ΕΙΝΑΙ γνωστό ότι μια φωτογραφία αντιστοιχεί όσο...χίλιες λέξεις. Πόσο μάλλον όταν σε wallpapers ή σε δικτυακές υπηρεσίες οι οποίες είναι δωρεάν το φόντο μας δείχνει ένα κόσμο αποδοχής και διαφορετικότητας για όλους εμπνευσμένα από διάσημα έργα.
Ναι είναι αλήθεια ότι αφορμή για το άρθρο αποτέλεσε μια δημοφιλή δωρεάν υπηρεσία η οποία προσέξαμε ότι τιμά την διαφορετικότητα. Το γνωστό site μεταφοράς μεγάλων αρχείων wetransfer.com που είναι δωρεάν για να μοιράζεις με φίλους με όριο 1 εβδομάδα τα αρχεία σου ή για την εργασία σου έχει πολύχρωμα μηνύματα....διαφορετικότητας στο φόντο που φιλοξενεί της υπηρεσίας file sharing.

Η Ρίτα Σακελλαρίου, οι γκέι & τα «κορίτσια» της Συγγρού!

Ηταν 20 χρόνια μαζί της μέρα νύχτα, ο «εξ απορρήτων» της, ο φύλακας-άγγελός της, ο αμπιγιέρ της, ο άνθρωπος που της άλλαξε το look με αφορμή το περίφημο σουξέ της «Οι σαραντάρες ίσον με δύο εικοσάρες». Σχεδόν 20 χρόνια από τον θάνατό της, ο Λάκης Κορρές μιλάει για πρώτη φορά για τη Ρίτα Σακελλαρίου, αποκαλύπτοντας στην «Espresso» το αληθινό πρόσωπό της, αλλά και όλη την αλήθεια για τα λίφτινγκ και τις πλαστικές εγχειρήσεις που είχε κάνει, για τους έρωτές της, ακόμη και για την ιδιαίτερη σχέση που είχε με τους γκέι και τις τραβεστί.
Ο Λάκης Κορρές γνωρίστηκε με τη λαϊκή τραγουδίστρια το 1979 στο κέντρο Μον Σενιέρ, όπου σύχναζε. «“Γυρίζεις που γυρίζεις σαν το κοπρόσκυλο, δεν έρχεσαι μαζί μου;” μου είπε με το γνωστό στιλ της και αμέσως δέχτηκα την πρότασή της, έχοντας βέβαια άγνοια του τι με περίμενε. Ξεκίνησα χαλαρά και μέσα σε δύο χρόνια είχα αναλάβει τα πάντα για εκείνη. Ακόμη και μακιγιέρ και κομμωτής της έγινα, διότι κάθε χρόνο έκανε μια μεγάλη περιοδεία στην Αμερική και την Αυστραλία και δεν ήθελε να ψάχνεται διαρκώς για το ποιος θα φροντίζει την εμφάνισή της στο εξωτερικό» μας λέει και προσθέτει ότι το πρώτο που άλλαξε σε εκείνη ήταν τα μαλλιά της.
«Η Ρίτα φορούσε περούκες -είχε βρει την ευκολία της- και ο κόσμος, βλέποντάς την διαρκώς έτσι, αναρωτιόταν αν έχει μαλλιά» αναφέρει ο στενός συνεργάτης της, ο οποίος μας αποκαλύπτει ότι, εκτός από την αλλαγή στα μαλλιά, ξεκίνησε και έναν αγώνα για να την αδυνατίσει μέσω ενός Εβραίου βελονιστή. Ομως, το αδυνάτισμα έφερε χαλάρωση στο πρόσωπό της… «Το καλοκαίρι του 1981, μόλις τελειώσαμε τις εμφανίσεις στη Θεσσαλονίκη, η Ρίτα έκανε face lifting με την πλαστική χειρουργό Δόμνα Καλομοίρη κρυφά απ’ όλους. Ακόμη και από τον γιο της, τον Τάκη, που μόλις του είπα ότι “κάναμε λίγο το προσωπάκι της”, μου απάντησε “θα σας σκοτώσω και… τις δύο”. Πραγματικά, έγινε μια συλφίδα με αλλαγμένο πρόσωπο και μακρύ φυσικό μαλλί. Σε 15 μέρες κάναμε πρεμιέρα στη Νεράιδα, όπου τραγουδούσε με τον Σταμάτη Κόκοτα. Μόλις βγήκε στην πίστα, ούτε ένα χειροκρότημα… Λέω “Παναγία μου, πήγαμε στη Θεσσαλονίκη και την ξέχασε ο κόσμος”. Ομως, με το που άνοιξε το στόμα της γκρεμίστηκε το μαγαζί, γιατί τότε κατάλαβαν όλοι ότι ήταν η Ρίτα. Από κάτω ήταν και πολλοί καλλιτέχνες και, από ό,τι θυμάμαι, η Ζωή Λάσκαρη. Ολοι είχαν εντυπωσιαστεί με το νέο look της!» αναφέρει ο άνθρωπος που στη συνέχεια έδωσε και μια σέξι εικόνα στην τραγουδίστρια, με μακριά «χτιστά» νύχια, που πρωτοέβαλαν στην Αμερική, και πανάκριβες τουαλέτες, ραμμένες πάνω της σε σχέδια κατά πολύ μεγάλο ποσοστό δικά του.
Αλήθειες και ψέματα
Τον ρωτάμε αν είναι αλήθεια αυτό που ακουγόταν εντόνως τότε, ότι δηλαδή η τραγουδίστρια είχε κάνει πολλές πλαστικές. «Οχι, δεν είναι αλήθεια!» αποκρίνεται κατηγορηματικά.
«Το πρώτο της λίφτινγκ το έκανε 44 χρόνων και αργότερα έκανε άλλο ένα face lifting στον Χατζηπιέρα, ενώ παράλληλα έκανε διάφορα τραβηγματάκια, γιατί τότε δεν υπήρχαν τα botox και τα υαλουρονικά. Επίσης, έκανε το στήθος της. Μου έλεγε “για να βγάλω το ντεκολτέ θα μου φτιάξεις το στήθος, ειδάλλως θα φοράω κλειστά έως τον λαιμό σαν τη Βίκυ Μοσχολιού”. Θυμάμαι τον Γιώργο Μαρίνο που, μόλις και εκείνος έκανε λίφτινγκ, συναντήθηκε μαζί της και της είπε με το αμίμητο στιλ του “Ρίτα μου, καλωσόρισα στο κλαμπ”» αναφέρει ο Λάκης και διαψεύδει όλους εκείνους που υποστηρίζουν ότι η σπουδαία κυρία του λαϊκού πενταγράμμου έφυγε από τη ζωή γιατί έπεσε θύμα των επικίνδυνων μεθόδων που χρησιμοποιούσε για να παραμείνει νέα και όμορφη.
«Πιο καλά από μένα δεν τα ξέρει κανείς. Η Ρίτα, εκτός από επιδερμικά πράγματα, όπως είναι το λίφτινγκ, δεν είχε κάνει τίποτε άλλο. Μια μεγάλη πρωταγωνίστρια, συγχωρεμένη και αυτή, μας είχε δώσε ένα τηλέφωνο στην Ελβετία για να βάλει η Ρίτα πλακούντες που αναζωογονούσαν τον οργανισμό, όπως μας έλεγε, αλλά δεν το έκανε ποτέ αυτό. Το μόνο που έκανε -επειδή κατά καιρούς έπαιρνε κιλά- ήταν μια επέμβαση στους κοιλιακούς μυς και από τότε δεν ξαναπάχυνε. Αλλά με όλα αυτά δεν κινδύνευε η υγεία της».
Σύμφωνα με τον φύλακα-άγγελό της, η Ρίτα Σακελλαρίου «χτυπήθηκε» από δύο καρκίνους, που και οι δύο προκλήθηκαν από το τσιγάρο. Το 1990 προσβλήθηκε από καρκίνο στα γεννητικά όργανα, με αποτέλεσμα να τα αφαιρέσει, και το 1998 στον πνεύμονα -ο οποίος ήταν πρωτογενής, δεν ήταν μετάσταση του άλλου-, από τον οποίο πέθανε κιόλας σε ηλικία 64 χρόνων.
Για έναν χρόνο ο Λάκης Κορρές ήταν νυχθημερόν στο πλευρό της, στο νοσοκομείο όπου νοσηλεύτηκε η τραγουδίστρια με το όνομα Μαργαρίτα Σιδηροπούλου, και -πέραν των οικείων της- δεν το πήρε κανείς είδηση. Λίγες μέρες προτού φύγει από τη ζωή, με παρέμβαση του ίδιου, την επισκέφθηκε στο δωμάτιο η πρώην νύφη της Κατερίνα Στανίση, με την οποία δεν μιλούσε λόγω του χωρισμού της τελευταίας από τον γιο της.
«Εδιωξα τον Ευριπιώτη από το μαγαζί γιατί δεν ήθελα να την παραμυθιάζει»
Στη συνέχεια της κουβέντας μας, ο Λάκης Κορρές βάζει τα πράγματα στη θέση τους σε ό,τι αφορά τους άντρες με τους οποίους έχει ακουστεί ότι η τραγουδίστρια είχε δεσμό. «Στα ερωτικά της τα ήθελε όλα ή τίποτα! Ζήλευε λίγο παραπάνω και γινόταν κτητική, με αποτέλεσμα τα πράγματα να στραβώνουν. Από τις παλαιότερες γνωστές σχέσεις της είναι αυτή με τον Δημήτρη Ιατρόπουλο, που διήρκεσε οκτώ μήνες. Ηταν μια σχέση-φούσκα, που κατέληξε και σε αρραβώνα… Η Ρίτα ήταν γοητευμένη από τις γνώσεις του Δημήτρη, όπως κι εγώ. Δεν σου κρύβω ότι πολλές φορές απέφευγα να πίνω -γιατί τα… έτσουζα τότε- για να τον ακούω να μιλάει και να καταλαβαίνω αυτά που λέει» αναφέρει.
«Με τον Κώστα Ευριπιώτη, που ακούστηκε ότι κάτι “έτρεχε” μεταξύ τους, δεν έγινε τίποτα. Βλέποντας κάποια πράγματα και επειδή δεν ήθελα η Ρίτα -που για μένα δεν ήταν η αφεντικίνα μου, αλλά ο δικός μου άνθρωπος- να παραμυθιάζεται και να στενοχωριέται χωρίς λόγο, τον έδιωξα από το μαγαζί. Τότε τραγουδούσαν μαζί στη Θεσσαλονίκη… Τσακώθηκα μαζί του και στραβοπάτησα, με αποτέλεσμα να σπάσω το πόδι μου και να βάλω γύψο. Από το νοσοκομείο που ήμουν έδωσα εντολή και εξαφανίστηκε από το μαγαζί. Αυτό το λέω για πρώτη φορά» αποκαλύπτει. Οσο για τον τραγουδιστή Περικλή Λουμάκο, με τον οποίο η τραγουδίστρια είχε δεσμό τη δεκαετία του ’80, ο Λάκης θυμάται: «Μια φορά τον πλάκωσε στο ξύλο! Πήγε σε ένα νυχτερινό μαγαζί απέναντι από το Can-Can, όπου ο Περικλής καθόταν στο πρώτο τραπέζι με την γκόμενα, και από το ξύλο τον έκανε… σώπατο».
Σημειώνεται ότι η Ρίτα είχε μεγάλη αδυναμία στον Ανδρέα Παπανδρέου. Αν και αμέτοχη στα πολιτικά, τον θαύμαζε σαν άντρα, καθώς ήταν δυναμικός όπως και η ίδια, και δεν «μασούσε» τα λόγια του. Κάθε χρόνο στη γιορτή του, του αγίου Ανδρέα, πήγαινε στην Εκάλη και τραγουδούσε, με τα γλέντια εκείνης της εποχής να έχουν μείνει θρυλικά. Ηταν η «χρυσή» φωνή της και το τραγούδι  της «Αυτός, ο άνθρωπος αυτός» που έκανε τον αλησμόνητο Ελληνα πρωθυπουργό να χορέψει ζεϊμπέκικο μπροστά στον φακό. Τα γλέντια εκείνης της εποχής έχουν μείνει θρυλικά. Η ίδια τον είχε επισκεφτεί και στο Ωνάσειο, όπου νοσηλευόταν, ενώ, όταν πέθανε, ο πόνος της ήταν μεγάλος.
Η ΛΕΩΦΟΡΟΣ ΤΗΣ ΑΜΑΡΤΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑ ΣΤΟ ΜΑΝΧΑΤΑΝ
Στην ερώτησή μας πώς ήταν ως άνθρωπος η Ρίτα Σακελλαρίου, ο Λάκης Κορρές, για πρώτη φορά, αποκαλύπτει:
«Η Ρίτα έκανε πανάκριβα δώρα, από μπριγιάν έως αυτοκίνητο. Είχε αγοράσει διαμέρισμα για να μένω στην ίδια πολυκατοικία με εκείνη και τελικά αγόρασε και όλη την πολυκατοικία… Ομως, δεν μπορούσε την ψευτιά και μόλις σε έπαιρνε χαμπάρι άλλαζε η συμπεριφορά της. Αν ήταν κάποιος μουρτζούφλης, έπρεπε να φύγει από κοντά της και έβαζε εμένα να βγάλω το φίδι από την τρύπα. Τα έλεγε χύμα και τσουβαλάτα, χωρίς ποτέ να βρίζει τα Θεία, γιατί ήταν θεοσεβούμενη. Ηταν αγχώδης, ποτέ δεν αργήσαμε στα μαγαζιά, στα στούντιο, παντού. Κάναμε πολλούς καβγάδες, λόγω του άγχους της, αλλά αμέσως τα ξαναβρίσκαμε» αποκαλύπτει και για του λόγου το αληθές αναφέρει χαρακτηριστικά:
«Ο Στράτος Διονυσίου, που ήταν στο διπλανό καμαρίνι και μας άκουγε, έλεγε “αυτοί δεν θα ξαναμιλήσουν ποτέ” και το πρωί φεύγαμε αγκαζέ για να πάμε στα μπαρ. Εμπαινε στα γκέι μπαρ και έλεγε: “Μαγαζί, κέρασε τα κορίτσια, όλα”. Τα βράδια που επιστρέφαμε στο σπίτι, στη Νέα Σμύρνη, μου ζητούσε να την περνάω από τον παράδρομο στη Συγγρού για να βλέπει τις τραβεστί» θυμάται ο Λάκης Κορρές και συμπληρώνει:
«Κατά τα άλλα ξύπναγε στις 10 το πρωί για να μαγειρέψει -σπεσιαλιτέ της ήταν το ροστ μπιφ- και το μεσημέρι ξανακοιμόταν. Της άρεσε πολύ η Νέα Υόρκη και γι’ αυτό είχε αγοράσει διαμέρισμα στο Μανχάταν. Είχε όνειρο να ζει έξι μήνες εκεί και έξι μήνες εδώ. Δέκα μέρες προτού πεθάνει μου έλεγε: “Κρίμα, είχα πολλά όνειρα ακόμη”. Ηθελε μετά τα 65 της να κάνει στροφή σε μικρούς χώρους, με καθαρό λαϊκό τραγούδι».
Πηγή: Espresso

Τετάρτη 27 Ιουνίου 2018

Νέα Υόρκη: Η ετήσια πορεία gay pride

Εορταστικό κλίμα αλλά και προβληματισμός επικράτησαν στην φετινή ετήσια πορεία gay pride που έλαβε χώρα στη Νέα Υόρκη. Σημαίες στα χρώματα του ουράνιου τόξου κυμάτιζαν για άλλη μια φορά στον ουρανό. Όσοι παρακολούθησαν την πορεία είπαν ότι φέτος είχε τη μορφή διαδήλωσης, ενώ όσοι συμμετείχαν τόνισαν ότι βλέπουν την ετήσια παρέλαση σαν έναν τρόπο να δείξουν στο έθνος ότι η κοινότητα των ΛΟΑΤ ατόμων πρέπει να παλέψει αρκετά για να εξασφαλίσει την πλήρη αποδοχή της κοινωνίας. Η πορεία αυτή είναι μια από τις εκδηλώσεις που γίνονται σε πολλές πόλεις του κόσμου για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων της κοινότητας αυτής.

Ο Γαβρόγλου κόβει τα κινητά στα σχολεία

Σε ένα χώρο όπου κάθε είδους απαγόρευση έχει τις περισσότερες φορές διαμετρικά αντίθετο αποτέλεσμα από το επιδιωκόμενο, ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου αποφάσισε, ως άλλος Μακρόν, να απαγόρευσει εξ ολοκλήρου την κατοχή και χρήση κινητών τηλεφώνων -καθώς και οποιασδήποτε άλλης ηλεκτρονικής συσκευής ή παιχνιδιού που διαθέτει σύστημα επεξεργασίας εικόνας και ήχου- από μαθητές εντός του σχολικού χώρου. Κατά το πρότυπο της αντίστοιχης απαγόρευσης στη Γαλλία, οι μαθητές στα ελληνικά σχολεία δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιούν τα κινητά τηλέφωνα τους  όχι μόνο μέσα στην αίθουσα διδασκαλίας, αλλά καθ’ όλη τη διάρκεια της παραμονής τους στο σχολικό περιβάλλον. 
 Με άλλα λόγια ματαιοπονούν όσοι, όπως ο αντιπρύτανης του Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ) Ναπολέων Μαραβέγιας, «φωνάζουν» αντί των στείρων – ολοκληρωτικών απαγορεύσεων, να ακολουθηθούν νέες προσεγγίσεις με την αξιοποίηση και ένταξη των «έξυπνων» κινητών τηλεφώνων (smartphones) στην εκπαιδευτική διαδικασία! Πέραν της γενικής απαγόρευσης των κινητών, εφιστάται επίσης η προσοχή στους εκπαιδευτικούς ότι θα πρέπει να αποφεύγεται η ανάρτηση φωτογραφιών και βίντεο με μαθητές στους δικτυακούς τόπους των σχολικών μονάδων. Κάμερες ασφαλείας Στην ετήσια εγκυκλίο που εξέδωσε το υπουργείο Παιδείας, νέο στοιχείο είναι το πλαίσιο για τη λειτουργία καμερών ασφαλείας στα σχολικά κτίρια.  Όπως διευκρινίζεται, η χρήση – λειτουργία καμερών ασφαλείας στους σχολικούς χώρους απαγορεύεται κατά τη διάρκεια λειτουργίας τους, αλλά όχι και μετά το πέρας των μαθημάτων (όταν το σχολείο είναι κλειστό).  Κατά πληροφορίες η σχετική απόφαση ελήφθη μετά από αίτημα των κατασκευαστών σχολικών κτιρίων για την αποτροπή καταστροφών και λεηλασιών. Στην πραγματικότητα έχεις δύο επιλογές, όταν προκύπτει ζήτημα με τη σχέση τεχνολογίας και εκπαίδευσης: η πρώτη είναι να την απομακρύνεις τελείως από τα σχολεία, ακολουθώντας τον κλασικό τρόπο προσέγγισης της γνώσης δια της απόρριψης της προτεινόμενης εικόνας. Η άλλη είναι να την εντάξεις πλήρως στην εκπαιδευτική διαδικασία η οποία θα συνδυάσει την κλασική παιδεία με την ψηφιακή ευκολία, έγραφε μόλις πριν από ένα 24ωρο ο Ανδρέας Ζαμπούκας στο Protagon,με αφορμή την πρόταση από τον αντιπρύτανη του ΕΚΠΑ. 
Ειδικότερα, η σχετική εγκύκλιος του υπουργείου Παιδείας αναφέρει τα εξής: Για την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων σχετικά με τη χρήση κινητών τηλεφώνων και ηλεκτρονικών συσκευών από μαθητές και εκπαιδευτικούς στο χώρο του σχολείου και λαμβάνοντας υπόψη το ΠΔ 28/15 (34Α’) «Κωδικοποίηση διατάξεων για την πρόσβαση σε δημόσια έγγραφα και στοιχεία», το ν. 2472/1997 (50Α’) «Περί προστασίας του ατόμου από την επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα» καθώς και την με αριθμ. πρωτ. 14/21-04-2016 Πράξη του Δ.Σ του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, ορίζουμε τα εξής:
 1. Οι μαθητές δεν επιτρέπεται να έχουν στην κατοχή τους κινητά τηλέφωνα εντός του σχολικού χώρου. 2. Οι μαθητές δεν επιτρέπεται να έχουν στην κατοχή τους εκτός από κινητά τηλέφωνα και οποιαδήποτε άλλη ηλεκτρονική συσκευή ή παιχνίδι που διαθέτει σύστημα επεξεργασίας εικόνας και ήχου εντός του σχολικού χώρου. Ο ανάλογος εξοπλισμός που τους διαθέτει το σχολείο στο οποίο φοιτούν, χρησιμοποιείται κατά τη διάρκεια της διδακτικής πράξης και της εκπαιδευτικής διαδικασίας γενικότερα και μόνο υπό την εποπτεία/επίβλεψη του εκπαιδευτικού. 3. Οι εκπαιδευτικοί εκτός από τις διαθέσιμες από το σχολείο ηλεκτρονικές συσκευές (H/Y, laptops, tablets, διαδραστικούς πίνακες κτλ), δύνανται να χρησιμοποιήσουν και το δικό τους προσωπικό ηλεκτρονικό εξοπλισμό κατά τη διάρκεια της διδακτικής πράξης και για τις ανάγκες αυτής, αλλά και στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής διαδικασίας γενικότερα, τηρώντας τους κανόνες ασφάλειας και τις σχετικές διατάξεις περί προστασίας των προσωπικών δεδομένων των μαθητών και των εκπαιδευτικών (νόμοι 2472/1997 (ΦΕΚ 50/τ.Α’/1997) και 3471/2006 (ΦΕΚ 133/τ. Α’/2006). 4. Επισημαίνεται ότι θα πρέπει να αποφεύγεται η ανάρτηση φωτογραφιών και βίντεο με μαθητές στους δικτυακούς τόπους των σχολικών μονάδων. Οι φωτογραφίες αποτελούν δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, σύμφωνα με τα οριζόμενα στη διάταξη του άρθρου 2 στοιχ. α’ του ν.2472/1997, στο μέτρο που από αυτές δύνανται να προσδιοριστούν, άμεσα ή έμμεσα, τα υποκείμενα των δεδομένων. Σύμφωνα με το άρθρο 5 του ίδιου νόμου, η επεξεργασία και κατά συνέπεια η ανάρτηση, η αποθήκευση σε ψηφιακά μέσα (πχ αναμνηστικού τύπου φωτογραφίες, βίντεο και δραστηριότητες της σχολικής ζωής) δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα επιτρέπεται μόνον όταν το υποκείμενο των δεδομένων (οι κηδεμόνες των μαθητριών-μαθητών) έχει δώσει τη συγκατάθεσή του. 
Πρότυπο έντυπο γονικής συναίνεσης όσον αφορά στη γονική συγκατάθεση πριν από την αποθήκευση σε ψηφιακά μέσα και την ανάρτηση, εικόνων και βίντεο με μαθητές στις ιστοσελίδες και ιστολόγια του σχολείου, καθώς και άλλο χρήσιμο υλικό που αφορά στην ασφάλεια των μαθητών στο διαδίκτυο και στην προστασία των προσωπικών δεδομένων των μαθητών μπορείτε να βρείτε στον ενημερωτικό κόμβο του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου «Ασφάλεια στο Διαδίκτυο»: http://internet-safetv.sch.gr/). 5. Δεν επιτρέπεται η χρήση – λειτουργία καμερών ασφαλείας στους σχολικούς χώρους κατά τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου, σύμφωνα και με την υπ’ αρ. Γ/ΕΞ/2274/31.3.2011 (ΦΕΚ 548/τ. Β’/7-4-2011) οδηγία της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα και ειδικότερα το άρθρο 18, παρ. 2, που ορίζει επιπλέον ότι οι ώρες λειτουργίας του συστήματος θα πρέπει να αναγράφονται με σαφήνεια σε σχετικές ενημερωτικές πινακίδες έτσι ώστε να γνωρίζουν όλοι οι μαθητές και φορείς της εκπαιδευτικής κοινότητας ότι κατά τη διάρκεια της παρουσίας τους στο σχολείο δεν παρακολουθούνται. Πηγή: Protagon

Τρίτη 26 Ιουνίου 2018

Αποκάλυψη για γνωστό Έλληνα ηθοποιό: «Δεν έδωσε ποτέ δικαιώματα για τη gay ζωή του»

«Είναι ένας πολύ όμορφος άντρας και πάρα πολύ δημοφιλής ηθοποιός, ειδικά την εποχή που πρωταγωνιστούσε σε ταινίες της χρυσής εποχής του ελληνικού κινηματογράφου, πλάι σε πολύ μεγάλα ονόματα».
Γαργαλιστικές αποκαλύψεις, με αφορμή το έργο Μαριχουάνα Stop που θα ανέβει τον ερχόμενο χειμώνα στο θέατρο,έκανε η Εύα Κουμαριανού στην εφημερίδα Espresso και τον Αλκίνοο Μπουνιά. Στην κινηματογραφική ταινία του 1971 η Εύα ήταν ακόμη αγόρι, χορευτής στο συγκεκριμένο μιούζικαλ, καθώς συμμετείχε στο μπαλέτο του Βαγγέλη Σειληνού με το όνομα Κώστας Μάγγελ. «Έχω χορέψει σε διάφορα μιούζικαλ και μουσικές κωμωδίες του Γιάννη Δαλιανίδη, που ανέβηκαν κυρίως σε θέατρα της λεωφόρου Αλεξάνδρας» μας λέει η Εύα, τονίζοντας με έμφαση πως έχει τις καλύτερες αναμνήσεις από τη Ζωή Λάσκαρη, με την οποία συνεργάστηκαν στα γυρίσματα και όχι μόνο.
 «Η λατρεμένη Ζωίτσα ήταν μια κουκλάρα, με τεράστια καλλίγραμμα πόδια, και ένας πολύ καλός άνθρωπος. Την εποχή των γυρισμάτων της ταινίας ήταν ερωτευμένη με τον συμπρωταγωνιστή της Τόλη Βοσκόπουλο και θυμάμαι ότι το ειδύλλιό τους ήταν εκρηκτικό, καθώς είχαν συχνά καβγαδάκια πίσω από τις κάμερες». Ακόμα μία… πικάντικη αποκάλυψη από εκείνη την εποχή: Ο τότε χορευτής Κώστας είχε γοητεύσει και έναν αγαπημένο ζεν πρεμιέ της δεκαετίας του ’70, με τον οποίο ήρθαν πολύ… κοντά σε κινηματογραφικό γύρισμα
. Ωστόσο η Εύα Κουμαριανού δεν θέλει να αποκαλύψει δημόσια το όνομά του, διότι, όπως μας εξηγεί, δεν έδωσε ποτέ δικαιώματα για την gay ζωή του: «Είναι ένας πολύ όμορφος άντρας και πάρα πολύ δημοφιλής ηθοποιός, ειδικά την εποχή που πρωταγωνιστούσε σε ταινίες της χρυσής εποχής του ελληνικού κινηματογράφου, πλάι σε πολύ μεγάλα ονόματα. Ο άνθρωπος αυτός δεν ξέρω αν παντρεύτηκε ποτέ, το βέβαιο είναι ότι δεν έχει αποκτήσει παιδιά. 
Γνωριστήκαμε όταν εμφανιζόμουν στα θέατρα ως χορευτής και αμέσως δημιουργήθηκε μεταξύ μας μια πολύ ωραία σχέση που, βέβαια, δεν μπορούσε να δει το φως της δημοσιότητας λόγω της δικής μου ιδιαιτερότητας. Ωστόσο η αγάπη δεν έχει φύλο και, αν η κοινωνία μας ήταν διαφορετική και πιο προχωρημένη, θα μπορούσαμε και να είχαμε παντρευτεί» μας λέει.

Εισαγγελική έρευνα για δράστες που έριξαν στο Θερμαϊκό 2 άνδρες

Την παρέμβαση εισαγγελέα προκάλεσε το περιστατικό που συνέβη στη Θεσσαλονίκη το Σάββατο, όταν άγνωστοι πέταξαν στον Θερμαϊκό δύο άνδρες που πήγαιναν στο Gay Pride. Ο εισαγγελέας ζητά να εντοπιστούν αυτοί που έριξαν τους δύο ομοφυλόφιλους στο Θερμαϊκό, οι οποίοι διώκονται για απόπειρα ανθρωποκτονίας, πρόκληση επικίνδυνης σωματικής βλάβης, έκθεση και έργω εξύβριση. Επίσης, ζήτησε να ελεγχθούν οι κάμερες για να εντοπιστούν οι δράστες. Η έρευνα διενεργείται από το Τμήμα Αντιμετώπισης Ρατσιστικής Βίας της Διεύθυνσης Ασφάλειας Θεσσαλονίκης.

Δευτέρα 25 Ιουνίου 2018

ΡΟΔΟΣ: Η διαφορετικότητα πρέπει να χτίζει και όχι να γκρεμίζει τον κόσμο

Η τοπική κοινωνία της Ρόδου απέδειξε ακόμη μια φορά ότι μέσα από τη συνεργασία και τη συλλογικότητα τα κοινωνικά προβλήματα μπορούν να αμβλυνθούν και να βρουν διεξόδους.
Άνθρωποι όλων των ηλικιών είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν κατά τους μήνες Μάιο και Ιούνιο στην ευρωπαϊκή καμπάνια “No more bricks in the Wall Campaign” ενώνοντας τις φωνές του και διεκδικώντας ένα αλληλέγγυο κόσμο μεταξύ των γενεών, αλλά και της διαφορετικότητας.
Συγκεκριμένα, ο Δήμος Ρόδου με την κα. Άννα Ζωάννου αντιδήμαρχο Κοινωνικής Πολιτικής και με το Κέντρο Κοινότητας με Παράρτημα Ρομά της Διεύθυνσης Κοινωνικής Πολιτικής και Υγείας συνεχίζοντας την άριστη συνεργασία του με την κα. Βάσω Παπαδημητρίου - Ξεπαπαδάκη, αντιδήμαρχο προγραμματισμού και διοίκησης και πρόεδρο της ΑΝΔΩ με το Κέντρο Ευρωπαϊκής Πληροφόρησης Δωδεκανήσου σχεδίασαν και οργάνωσαν μια καινοτόμα πρωτοβουλία, που απευθυνόταν σε μαθητές, άτομα τρίτης ηλικίας, ΑΜΕΑ και ενεργά μέλη της κοινωνίας των πολιτών. 

Από το Μάιο οι δυο προαναφερόμενοι φορείς ξεκίνησαν workshops σε σχολεία, στο ΚΑΠΗ και σε ΜΚΟ του Δικτύου Κοινωνικής Αλληλεγγύης του Δήμου Ρόδου. Ως ερέθισμα προβλήθηκε η ιστοσελίδα http://premnt15006.wixsite.com/environmental-immigr του ΜΠΣ «Εκπαίδευση με χρήση Νέων Τεχνολογιών» του ΠΤΔΕ του Πανεπιστημίου Αιγαίου.
Κεντρική ιδέα ήταν να γραφτούν σκέψεις, μηνύματα και συναισθήματα για το προσφυγικό ζήτημα πάνω σε ντυμένα λευκά κουτιά παπουτσιών (που το καθένα συμβόλιζε έναν τούβλο από το τοίχο της μετανάστευσης). Συνολικά φιλοτεχνήθηκαν 37 έργα που εκτέθηκαν στο εκθεσιακό χώρο της πύλης D’ Amboise στην Μεσαιωνική Πόλη στις 20 Ιουνίου με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Προσφύγων από τους:
* Μαθητές του Δημοτικών Σχολείων πόλεως Ρόδου:
o 3ου με τη Διευθύντρια κα. Στουππή Τσαμπίκα
o 14ου με τη Διευθύντρια κα. Μακρογιάννη Τσαμπίκα
o 15ου με το Διευθυντή κ. Μαντζάνο Δημήτρη
* Μαθητές Γυμνασίων Σχολείων πόλεως Ρόδου:
o 1ου (Καπνοβιομηχανία) με τη διευθύντρια κα. Βογιατζή Μαριέττα
o 4ου με το Διευθυντή κ. Τσαταλιό Νίκο
o 6ου (Οικοκυρική) με τη Διευθύντρια κα Ξανθούλη Παρασκευή,
* Τους Προσκόπους του 4ου Συστήματος Ναυτοπροσκόπων Ρόδου
* Τα μέλη
o του ΚΑΠΗ Δήμου Ρόδου με την κα. Τσούλου Μαρία
o του ΚΔΑΠ – ΜΕΑ Εστία και του ΚΗΦΗ Αγίων Αποστόλων της ΑΜΚΕ Δήμου Ρόδου με τον πρόεδρο τον κ. Πετράκη Σωτήρη
o της ΧΕΝ Ρόδου με την πρόεδρο κα. Μουτάφη Δέσποινα


Κατά τη διάρκεια της έκθεσης μαθητές του 6ου Γυμνασίου Ρόδου (Οικοκυρική) συνοδευόμενα από την κα. Μωραΐτη Νικολία, εκπαιδευτικό, είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε εργαστήρι Storytelling του ΠΜΣ «Διεθνής Ιατρική – Διαχείριση Κρίσεως Υγείας» του Πανεπιστημίου Αθηνών. Με την καθοδήγηση της κας Λίνας Φιλιππάκη εκπαιδευτικό του 4ου ΓΕΛ δημιούργησαν με δικό τους σενάριο και σκηνοθεσία βίντεο για το προσφυγικό ζήτημα με τίτλο: «Φωνές παιδιών … Ένα ταξίδι….. Πολλά πρόσωπα … Με προορισμό;»

Με εφόδιο την ενσυναίσθηση της θέσης των προσφύγων όλοι οι συμμετέχοντες και επισκέπτες της έκθεσης συνέκλιναν στην κοινή παραδοχή ότι η διαφορετικότητα πρέπει να χτίζει και όχι να γκρεμίζει τον κόσμο μας.

Ηθοποιός του Jurassic World αποκαλύπτει πως έκοψαν γκέι σκηνή

Στο Jurassic World: Fallen Kingdom υπήρχε μια σκηνή με την ηθοποιό Daniella Pineda η οποία με μια σύντομα φράση της αποκάλυπτε πως η παλαιοντολόγος που υποδύεται είναι ομοφυλόφιλη. Αν δεν την θυμάστε όσοι έχετε δει ήδη το φιλμ, αυτό είναι γιατί η ατάκα αυτή κόπηκε. Η ηθοποιός είπε σε συνέντευξή της πως από την 130 λεπτών ταινία, κρίθηκε πως αυτό έπρεπε να κοπεί για λόγους οικονομίας χρόνου. Η σκηνή την δείχνει σε ένα όχημα με τον Chris Pratt να συζητάνε. Η ηθοποιός λέει πως ο διάλογος ήταν ως εξής: «Δεν βγαίνω με άνδρες, αλλά αν το έκανα, με εσένα θα έβγαινα. Θα με αηδίαζε, αλλά θα το έκανα».
 Η φράση θεωρήθηκε πως δεν ήταν σχετική με την ιστορία και το σενάριο και χαρακτηρίστηκε περιττή. Βέβαια όποιος έχει δει το έργο θα θυμηθεί τώρα πόσες «περιττές» φράσεις ακούγονται, και αυτός είναι και ο λόγος που η αποκάλυψη της Daniella Pineda προκάλεσε αίσθηση. Η απόφαση να αφαιρεθεί μια ομοφυλοφιλική αναφορά από μια ταινία αυτής της κλίμακας ακολουθεί μια σειρά παρόμοιων περιστατικών στο Χόλιγουντ. Τον Μάιο, η ετήσια έκθεση του Glaad σχετικά με την εκπροσώπηση στο Χόλιγουντ, έδειξε ότι το 2017, από τα επτά μεγάλα στούντιο, μόνο 14 ταινίες Πηγή: lifo.gr

Κυριακή 24 Ιουνίου 2018

ΠΟΤΑΜΙ ΥΠΕΡΗΦΑΝΕΙΑΣ στο πολύχρωμο Thessaloniki Pride 2018



Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΠΑΡΕΛΑΣΗ ΤΩΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΩΝ ΕΤΩΝ...

Οι κακές καιρικές συνθήκες δε χάλασαν την πολύχρωμη γιορτή του 7ου Thessaloniki Pride που διεξήχθη σήμερα στη Θεσσαλονίκη.
Στην παρέλαση που ξεκίνησε λίγο πριν τις 20:00 συμμετείχαν χιλιάδες κόσμου, με τα χρώματα του ουράνιου τόξου να κυριαρχούν παντού. Οι συμμετέχοντες, χορεύοντας και τραγουδώντας, πραγματοποίησαν πορεία στο κέντρο της πόλης ξεκινώντας από την οδό Εθνικής Αμύνης, κατευθύνθηκαν στην οδό Τσιμισκή και στη συνέχεια μέσω Λεωφόρου Νίκης επέστρεψαν στον Λευκό Πύργο σταματώντας αρκετές φορές για να πάρουν μέρος σε δρώμενα.
Το σύνθημα του φετινού Thessaloniki Pride ήταν «Άκρως Οικογενειακόν», με επίκεντρο την οικογένεια και την τεκνοθεσία, ενώ είχε προηγηθεί ένα τριήμερο εκδηλώσεων υπέρ των δικαιωμάτων των ομοφυλόφιλων στη Θεσσαλονίκη.
Στο 7o Thessaloniki Pride συμμετείχαν εκπρόσωποι οργανώσεων για τα δικαιώματα της ΛΟΑΤΚΙ κοινότητας από την Ελλάδα και το εξωτερικό, όπως Diversity in Visual Arts, Erasmus Student Network - AUTH, ΑΝΤΙΓΟΝΗ-Κέντρο Πληροφόρησης και Τεκμηρίωσης για το Ρατσισμό, την Οικολογία, την Ειρήνη και τη Μη Βία, Διεθνής Αμνηστία, Σωματείο Υποστήριξης Διεμφυλικών, Οικογένειες Ουράνιο Τόξο, Περήφανοι Γονείς, TRY – Thessaloniki Rainbow Youth, Θετική Φωνή & ThessCheckpoint, Κίνηση Ενωμένοι Ενάντια στο Ρατσισμό και τη Φασιστική Απειλή (ΚΕΡΦΑ).
Ένα από τα απρόοπτα στη διάρκεια της Πορείας Υπερηφάνειας ήταν η επίθεση που δέχθηκαν δύο συμμετέχοντες από αγνώστους οι οποίοι τους έριξαν στη θάλασσα, χωρίς ευτυχώς να υπάρξουν τραυματισμοί. Η υπόθεση διερευνάται από το Τμήμα της Διεύθυνσης Κρατικής Ασφάλειας Θεσσαλονίκης. Η αστυνομία προχώρησε σε τέσσερις προσαγωγές, αλλά δεν έχει διευκρινιστεί αν συνδέονται με το περιστατικό.
Δείτε φωτογραφίες από τη σημερινή παρέλαση:
7ï ÔÇÅSSALONIKI PRIDE
7ï ÔÇÅSSALONIKI PRIDE
7ï ÔÇÅSSALONIKI PRIDE  ÔÆÅÉÓÏÍ ÁÍÔÉÃÏÍÇ
7ï ÔÇÅSSALONIKI PRIDE
7ï ÔÇÅSSALONIKI PRIDE302619
7ï ÔÇÅSSALONIKI PRIDE