Menu

Δευτέρα 30 Απριλίου 2018

Θεοδωράκης: Ικανοί γονείς και οι ομοφυλόφιλοι

Στο ζήτημα της αναδοχής και υιοθεσίας παιδιών από ομόφυλα ζευγάρια αναφέρεται ο Σταύρος Θεοδωράκης, επικαλούμενος ειδικούς και ψυχολόγους. «Ελπίζω μετά την ξεκάθαρη τοποθέτηση των 55 ψυχολόγων από την Ελλάδα και το εξωτερικό, για την αναδοχή και υιοθεσία από ομόφυλα ζευγάρια, να σταματήσει η παραφιλολογία επί του θέματος. Αυτές οι υποθέσεις δεν είναι της αρμοδιότητας ούτε των κομματικών, ούτε των θρησκευτικών οργανώσεων. Προφανώς όλοι μπορούμε να έχουμε γνώμη αλλά οι αποφάσεις της πολιτείας – και της Βουλής – θα πρέπει να λαμβάνονται, αφού σταθμιστούν οι γνώμες των επαϊόντων», σημειώνει σε ανάρτηση του στο Facebook ο Σταύρος Θεοδωράκης. 
Προσθέτει ότι οι 55 ακαδημαϊκοί υπογραμμίζουν ότι «ο ισχυρισμός ότι τα παιδιά ομοφυλόφιλων δεν αναπτύσσονται το ίδιο καλά σε σχέση με τα παιδιά ετεροφυλόφιλων, δεν ευσταθεί, η αυτοεκτίμηση, το άγχος, η κατάθλιψη, τα προβλήματα συμπεριφοράς, δεν εξαρτώνται από τις σεξουαλικές επιλογές των γονέων και η ανατροφή από ομοφυλόφιλους γονείς δεν επηρεάζει μονοδιάστατα την ταυτότητα φύλου του παιδιού». Τονίζει ότι οι επιστήμονες «συμφωνούν ότι ένας ομοφυλόφιλος μπορεί να είναι κατάλληλος και ικανός γονέας όσο και ένας ετεροφυλόφιλος" και προσθέτει ότι "λένε δηλαδή αυτό που εμπειρικά γνωρίζουμε όλοι. Υπάρχουν καλοί και κακοί γονείς.
 Αλλά δεν είναι οι καλοί ετερόφυλοι και οι κακοί ομοφυλόφιλοι». «Το θέμα δεν είναι αν οι ομοφυλόφιλοι έχουν δικαίωμα στην υιοθεσία. Το θέμα είναι αν τα παιδιά έχουν δικαίωμα να έχουν ένα σπίτι και να μην αραχνιάζουν στα ιδρύματα. Και αυτό το σπίτι η πολιτεία θα πρέπει να το επιλέγει με αυστηρά κριτήρια. Να εξασφαλίζει δηλαδή ότι το παιδί θα αναθραφεί σωστά, σωματικά και πνευματικά», καταλήγει ο επικεφαλής του Ποταμιού.

ΓΙΑΤΙ Η ΕΛΛΑΔΑ ΔΕΝ ΕΞΕΛΙΣΣΕΤΑΙ ΩΣ ΚΟΝΙΩΝΙΑ

Και να, που επαναλαμβάνεται αυτή η παλιά κακοστημένη ιστορία με την «ώρα», που, τι να κάνουμε…. δεν έφτασε, που δεν ήρθε, που έχασε το τρένο παρότι αυτό σφύριξε πάνω από τρεις φορές. Όπως τότε με το σύμφωνο συμβίωσης και για ομόφυλα ζευγάρια, που οι καμπάνες της ορθοδοξίας, πολιτικής και θρησκευτικής, χτύπαγαν πένθιμα. Όπως τότε με τη νομική αναγνώριση της ταυτότητας φύλου. Όπως κάθε φορά, που η περιβόητη «ώρα» φτάνει, έστω και καθυστερημένα, στο τρένο μιας τομής ή για να το πούμε διαφορετικά μιας αυτονόητης κίνησης.
Μα, υπάρχει ευαισθησία απαντά η άλλη πλευρά, οι «απέναντι», η ΝΔ και οι σύμμαχοί της. Είναι και το μπούλινγκ που θα δεχτούν τα παιδιά των ανάδοχων ομόφυλων ζευγαριών. Η κοινωνία δεν είναι έτοιμη. Σωστά, όπως τότε που τα παιδιά των μαύρων, δεν μπορούσαν να καθίσουν στο ίδιο θρανίο με τα άσπρα, όπως και τα ανάπηρα, που για να μην δεχτούν μπούλινγκ, πρέπει, πάση θυσία, να είναι σε ειδικά σχολεία, μακριά από τα… αρτιμελή. Η κοινωνία δεν είναι έτοιμη ή έτσι νομίζουν κάποιοι.
Αλλά το άλλο; Δεν έχουμε κάτι με τους γκέι και τις λεσβίες, ίσα ίσα, ξέρουμε και μερικούς, μια χαρά άνθρωποι είναι, εντούτοις, αν τα παιδιά μεγαλώσουν σε ένα τέτοιο περιβάλλον, το πιθανότερο είναι να κολλήσουν το… μικρόβιο της ομοφυλοφιλίας και να… ξοκείλουν, να πάρουν λάθος δρόμο… μακριά από τον ορθό.
Και συνεχίζουν, μα τι θέλουν και αυτοί; Τι κάνουν στο κρεβάτι τους δεν μας ενδιαφέρει, αλλά να θέλουν να μεγαλώσουν και παιδιά, να δώσουν αγάπη, να τα βγάλουν από το ίδρυμα; Ε… πάει πολύ, ας αφήσουν αυτή την υπόθεση στην κοινωνία των στρέιτ, που εκεί, όλα είναι αγγελικά πλασμένα…
Διαχωριστική γραμμή, γκέι – στρέιτ και όχι αγάπη – αδιαφορία. Διαχωριστική γραμμή από τα παλιά, από τον μεσαίωνα, από τη ρητορική των οπαδών του Αμβρόσιου. Οι καμπάνες του κοινωνικού συντηρητισμού χτυπούν, για άλλη μια φορά, πένθιμα, ρατσιστικά. Έρχεται ο εχθρός… Και όσο αυτές χτυπούν, όσο ρίχνουν το δηλητήριο του μίσους και του αποκλεισμού, τόσο στα δικά μας αυτιά, στη δική μας συνείδηση η νομοθετική πρωτοβουλία του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, φαντάζει υπέροχη, αναγκαία, αυτονόητη.
Θα θέλαμε παραπάνω, θέλουμε παραπάνω, μέχρι την πλήρη νομοθετική ισότητα. Είναι το μόνο που μπορούμε να απαιτήσουμε από την κυβέρνηση της αριστεράς, κόντρα σε θεούς και δαίμονες.
Άλλωστε, αυτό το γνωρίζουμε καλά, πλέον. Νομοθετικές πρωτοβουλίες, ενίοτε παίζουν παιδαγωγικό ρόλο, διαμορφώνουν ή απελευθερώνουν συνειδήσεις.
Η αριστερά, δεν παρακολουθεί ή δεν πρέπει να παρακολουθεί τις δημοσκοπικές έρευνες, ώστε να καθορίζει τη δική της γραμμή, τις άμυνες ή τις επιθέσεις της. Η αριστερά και μάλιστα η ριζοσπαστική δεν είναι με όλους τους έλληνες και τις ελληνίδες. Δεν είναι με τον πλούτο, δεν είναι με το ρατσισμό, τον εθνικισμό, την ομοφοβία, το θρησκευτικό φανατισμό, δεν στέκεται αμήχανη ή ουδέτερη ανάμεσα στις υπαρκτές διαχωριστικές γραμμές, παίρνει θέση, τοποθετείται, παλεύει…
Οι όποιες διαφωνίες από ομάδα βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, για το συγκεκριμένο νομοσχέδιο -ελπίζω να μην είναι δέκα, αλλά σαφώς λιγότεροι-, δεν αφορούν έναν υπαρκτό διάλογο εντός του κόμματός μας. Όχι γιατί τα ζητήματα αυτά έχουν λυθεί με τις συνεδριακές μας αποφάσεις –καλό όμως είναι να το γνωρίζουν και αυτό-, αλλά γιατί τα ζητήματα των ελευθεριών, των ατομικών και συλλογικών δικαιωμάτων, συγκροτούν εν πολλοίς τον πυρήνα της κεντρικής σκέψης του συλλογικού μας υποκειμένου.
Και αυτό δεν αλλάζει με τίποτα…
Πηγή: Commonality

Κυριακή 29 Απριλίου 2018

Ρωσικό portal καλεί χρήστες να κυνηγηγούν και να βασανίζουν γκέι!

ΑΝΤΙ ΓΙΑ...ΑΓΑΠΗ ΠΡΟΚΑΛΟΥΝ ΤΟ  ΜΙΣΟΣ ΟΙ ΔΗΘΕΝ ΡΩΣΟΙ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΤΙΘΕΤΑΙ.....ΚΑΛΥΤΕΡΟΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΛΛΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΑΝΤΙΘΕΤΟ....
Φρίκη προκαλεί η είδηση ότι μια νέα ρωσική ιστοσελίδα ενθαρρύνει τους χρήστες της να «αποκαλύπτουν» και να στοχοποιούν ανθρώπους της ΛΟΑΔ κοινότητας στη χώρα…
 Η ιστοσελίδα προκαλεί τους χρήστες να κυνηγούν και να βασανίζουν ομοφυλόφιλους στο πλαίσιο ενός λεγόμενου «παιχνιδιού»... Ο δικτυακός τόπος διακηρύσσει ότι η εκστρατεία αντιπροσωπεύει την «επιστροφή της Τσετσενίας», αναφερόμενη στη συστηματική εκστρατεία βασανισμού κατά ομοφυλόφιλων και αμφιφυλόφιλων στη συγκεκριμένη ρωσική επαρχία. Μετά την έναρξη λειτουργίας της ιστοσελίδας τρεις άνδρες έχουν δεχθεί επιθέσεις. Τα τρία άτομα ήρθαν σε επαφή με το ρωσικό δίκτυο της ΛΟΑΔ κοινότητας, για να καταγγέλλουν τα περιστατικά, αλλά λέγεται ότι υπάρχουν και άλλα θέματα που δεν θέλουν να μιλήσουν. 
Ο δικτυακός τόπος ενθαρρύνει τους χρήστες να αναρτούν φωτογραφίες από άτομα που πιστεύουν ότι είναι ομοφυλόφιλα παράλληλα με προσωπικές πληροφορίες, με σκοπό να δημιουργήσουν μια βάση δεδομένων για ομοφυλόφιλους προκειμένου να τους επιτίθενται. Όποιος θέλει να αφαιρέσει το όνομά του από τη βάση δεδομένων θα πρέπει να πληρώσει για να το πράξει. «Αυτό είναι τρομακτικό, δεν έχω δει ποτέ κάτι τέτοιο… Αποκαλούν ‘’παιχνίδι’’ τη δολοφονία και το βασανισμό των ομοφυλόφιλων» δήλωσε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του δικτύου Μίχαελ Τουμάσοφ. 
Σύμφωνα με το δίκτυο της ΛΟΑΔ κοινότητας στη Ρωσία, η εκστρατεία μίσους κατά των ομοφυλόφιλων περιλαμβάνει ξυλοδαρμούς, εξώθηση σε πείνα, βασανιστήρια και δολοφονίες. Σημειώνεται ότι η ΛΟΑΔ κοινότητα στη Ρωσία δεν διαθέτει νομική προστασία από διακρίσεις και βία. Το 2013, ο πρόεδρος Πούτιν υπέγραψε τον «νόμο ομοφυλοφιλικής προπαγάνδας», ο οποίος απαγορεύει σε ανθρώπους της ΛΟΑΔ κοινότητας να πραγματοποιούν δημόσιες διαδηλώσεις. Reuters, euronews

Στέλλα Μπελλιά: Ο καλός γονιός δεν έχει σχέση με τη σεξουαλική ταυτότητα

Το νομοσχέδιο για την αναδοχή παιδιών από ομόφυλα ζευγάρια που συζητείται στις επιτροπές της Βουλής σχολίαζε στον Αθήνα 9.84 και την εκπομπή  Ντάμες Σπαθί η πρόεδρος της οργάνωσης οικογενειών «Ουράνιο Τόξο» Στέλλα Μπελλιά. 
«Το επιχείρημα το μη χείρον βέλτιστον εμάς μας προσβάλλει. Το αν είναι κάποιος καλός γονιός, καλός φροντιστής για ένα παιδί είναι εντελώς ανεξάρτητο με τον σεξουαλικό του προσανατολισμό και την ταυτότητα του φύλου του».

Λειτουργεί εκπαιδευτικά

«Το συγκεκριμένο νομοσχέδιο το βλέπουμε θετικά γιατί λειτουργεί εκπαιδευτικά. Συζητιέται το θέμα. Δεν μένει πια ο κόσμος στο να σκεφθεί “πω αυτοί οι κακοί θα πάρουν τα παιδιά και τί θα τα κάνουν”. Θα μπορούσε να είναι κάτι παραπάνω γιατί υποτίθεται ότι είναι παιδοκεντρικό αλλά αυτό το βήμα δεν έγινε. Αν υπήρχαν αλλαγές στον αστικό κώδικα θα μπορούσαν να διασφαλιστούν και τα δικά μας παιδιά που μεγαλώνουν σε οικογένειες δικές μας με ζευγάρια ομόφυλα και να μην ζούμε συνέχεια σε αυτή την επισφάλεια. Δηλαδή τα παιδιά μας δεν έχουν έννομη σχέση με τον έναν από τους δύο γονείς τους».

Στερεότυπα

«Αυτό που δεν έχουμε τολμήσει είναι να σπάσουμε το στερεότυπο της μίας και μοναδικής αποδεκτής και καλής οικογένειας, δηλαδή αυτό το αξιολογικό ότι οικογένεια είναι οι γονείς σε σχέση γάμου με τα παιδιά κάτω από την ίδια στέγη. Αυτό δεν ισχύει ακόμα και για τους ετερόφυλους. Προς αυτή την κατεύθυνση θα έπρεπε να κινηθούμε για να μην έχουμε διάφορα προβλήματα στο σχολείο. Το πιο τρομαχτικό με το σχολείο είναι ότι τα δικά μας τα παιδιά δεν μπορούν αν δουν πουθενά την εικόνα της οικογένειας τους.Το να φέρνουν λοιπόν ως επιχείρημα ότι τα παιδιά μας θα υποστούν μπούλινγκ στο σχολείο και αυτό θα γίνει επειδή οι γονείς τους έχουν διαφορετικό προσανατολισμό δεν στέκει».

Ότι η κοινωνία δεν είναι έτοιμη δεν είναι επιχείρημα 

«Το ότι η κοινωνία δεν είναι έτοιμη επίσης δεν είναι επιχείρημα. ‘Όταν μιλάμε για ανθρώπινα δικαιώματα δεν μπορούμε να τα βάζουμε σε γκάλοπ.Ο νομοθέτης πρέπει να είναι μπροστά. Οι νόμοι πρέπει να λειτουργούν και παιδευτικά. Όταν οι άνθρωποι νιώθουν ότι δεν προστατεύονται από τον νόμο ζουν στην αφάνεια, στο σκοτάδι και η κοινωνία δεν θα ετοιμαστεί ποτέ έτσι» κατέληξε ο κ. Μπελλιά.

Σάββατο 28 Απριλίου 2018

SKINS: Η ΝΕΑΝΙΚΗ ΣΕΙΡΑ ΤΟΥ MTV ΠΕΡΝΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΦΗΒΕΙΑ ΣΤΗΝ ΕΝΗΛΙΚΙΩΣΗ

Η ριζοσπαστική σειρά που έφερε το MΤV της Αγγλίας και άφησε ιστορία για την πρωτοτυπία της. Όλοι οι ηθοποιοί ήταν κάτω των 21, όπως και οι σεναριογράφοι. Οτιδήποτε είχαν σκοπό να δημιουργήσουν, θα αφορούσε αποκλειστικά τους έφηβους. 
Στην πρώτη σεζόν γνωρίζαμε τους χαρακτήρες και στην δεύτερη εμβαθύναμε στον κόσμο τους, κάθε επεισόδιο επικεντρωνόταν σε διαφορετικό πρόσωπο και γυριζόταν από την δική του οπτική γωνία. Ακούγαμε την μουσική που άκουγε εκείνος και βλέπαμε τον κόσμο από τα δικά του μάτια. ‘Έπειτα από δύο σεζόν οι χαρακτήρες έφευγαν και έρχονταν καινούριοι, οι επόμενες γενιές. Το skins λοιπόν ήταν ένα ξέφρενο πάρτυ ύμνος για τους έφηβους και ένα συνεχές  κολαστήριο για τους ενήλικες καθώς περιείχε τα πάντα: σεξ, ναρκωτικά, ψυχικές ασθένειες, gay ζευγάρια, άρρωστες οικογένειες, δολοφονίες, εγκυμοσύνες, όλα όσα θα ήθελε ένας γονιός να μην μάθει ποτέ το παιδί του.
«We are a mess, we are failures and we love it» φώναζαν οι πρωταγωνιστές.
Προφανώς, όντας σειρά του MTV είχε την υποχρέωση να είναι υπερβολικό και προκλητικό με τρόπο που πολλές φορές δεν φάνταζε αληθινό, παρ’όλα αυτά κατάφερε να στήσει σε κάποια επεισόδια, το καλύτερο δράμα που έχουμε δει σε σειρά και να αναδείξει μία σειρά ηθοποιών που εντυπωσιάζουν τώρα πια τον κινηματογραφικό χώρο. Οι ΛΟΑΤ χαρακτήρες παρουσιάζονται με ρεαλιστικό τρόπο και μάλιστα είναι παρών δείχνοντας στην σειρά ή καλύτερα υπονοώντας ξεκάθαρα ότι ο κόσμος είναι πολύ καλύτερος με τους πολύχρωμους ανθρώπους....
Η πρώτη γενιά (1η και 2η σεζόν)
88354-skins-uk-skins-1st-generation-wallpaper
Πρωτοποριακή αλλά υπερβολική, χωρίς βάθος. Η πρώτη ειλικρινής απόπειρα, που ήρθε στο προσκήνιο αλλά κατά τη γνώμη μου δεν πέτυχε. Οι χαρακτήρες ήταν πρωτότυποι μεν, αλλά καθόλου πιστευτοί. Οι καταστάσεις επίτηδες άγγιζαν το ακραίο αλλά όταν δεν το έκαναν ήταν απλώς βαρετές. Πάντως τα επεισόδια είχαν μεγάλες δόσεις χιούμορ και δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι στην Αγγλία τα...Σαββατοκύριακα γίνονται λιώμα...
Η δεύτερη γενιά (3η και 4η σεζόν)
7bIA6
 Εκκεντρικοί ήρωες και τραβηγμένες καταστάσεις. Ήταν μια απόπειρα να εδραιωθεί το skins ως edgy εφηβική σειρά, οι βάσεις είχαν μπει από την προηγούμενη γενιά και σε αυτή προσπάθησαν να αποδώσουν την ταυτότητα της όσο πιο έντονα μπορούσαν, τονίζοντας την υπερβολή των προβληματικών εφήβων. Σε αυτό το σημείο χάθηκε η αυθεντικότητα που διαπερνούσε τις πρώτες σεζόν. Μόνο η φοβερή ερμηνεία της Kaya Scodelario φάνηκε να τραβάει όλες τις θετικές κριτικές και να μονοπωλεί το ενδιαφέρον του κοινού, μετατρέποντας τον χαρακτήρα της, Effy Stonem, σε εφηβικό πρότυπο. Όλα τα υπόλοιπα προσπεράστηκαν αδιάφορα. Ο ηθοποιός που ερμηνεύει τον Κούκ ολοκληρώνει την ιστορία του και στην τελική σεζόν της σειράς...
                                           Η τρίτη γενιά (5η και 6η σεζόν)
91A2C2D9-72A2-41B3-8D52-398E25686980_extra
Η ειλικρινέστερη προσπάθεια που πέτυχε. Ετερόκλητοι χαρακτήρες που φαίνεται να έχουν την καλύτερη χημεία σχηματίζουν μία παράξενη παρέα. Λιγότερο ακραίο, πιο αληθινό και απλοϊκό, αυτό το skins με κέρδισε. Δεν έπαψε στιγμή να είναι δράμα, αλλά δεν έχασε παρ’όλα αυτά την υπόσταση του και κράτησε μία σταθερή υπόθεση, χωρίς αυτοσχέδια twists και ακρότητες τελευταίας στιγμής. Το σενάριο ήταν προσεγμένο στην κάθε του στιγμή και οι χαρακτήρες ποτέ άλλοτε δεν φάνταζαν πιο αυθεντικοί, σαν παιδιά της ηλικίας τους, σαν έφηβοι. Η πρώτη φορά που η ψυχολογία τους αποδόθηκε τόσο  καθαρά. Φοβερά έξυπνο και αστείο. Πολύ δυνατή η ερμηνεία του κοκκινομάλη ηθοποιού που ερμηνεύει τον Αλό σκιαγραφώντας το πέρασμα από την εφηβεία στην ενηλικίωση..
                                                              Skins
                                                    Fire. Pure. Rise.
Skins-Season-7-skins-34627955-597-221
Και ενώ όλοι πίστευαν πως στην έκτη σεζόν είχε τελειώσει το skins, ξαφνικά και από το πουθενά εμφανίζονται 6 επεισόδια που έδωσαν το πραγματικό τέλος στην σειρά. Δύο επεισόδια για τρεις διαφορετικούς χαρακτήρες που είδαμε στην πρώτη και την δεύτερη γενιά: την Effy, την Cassie και τον Cook. To skins αποφασίζει να μας δείξει τι απέγιναν αυτοί οι χαρακτήρες στο μέλλον. Δεν βλέπουμε πως έφτασαν εκεί, ούτε παίρνουμε την λύτρωση που περιμέναμε, βλέποντας τους για ακόμη μια φορά όλους μαζί. Δεν είναι αμερικάνικη σειρά και δεν μιλά για τις φιλίες που χάθηκαν. Μας δίνει απλά μια γεύση από τη ζωή τους, μία μέρα στον ενήλικο κόσμο τους, που διαφέρει και δεν έχει καμία απολύτως σχέση με αυτό που ξέραμε πριν. Είναι μόνοι τους, είναι οι ιστορίες τους.
ΓΙΑΤΙ Η ΣΕΙΡΑ ΕΧΕΙ ΣΧΕΣΗ ΚΑΙ ΜΕ ΤΗΝ LGBT ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ
Κι όμως η σειρά αποτυπώνει με πολύ όμορφο τρόπο τις ζωές των γκέι ηρώων της σειράς...Στις πρώτες 2 σεζόν βλέπουμε τον πανέμορφο Μάξι και τον Ντέιλ και πως ένας ομοβοφικός καταλήγει να τον γουστάρει. Μέσα από την πλοκή όμως βλέπουμε ότι οι γκέι ήρωες της σειράς είναι αυθεντικοί, νοιάζονται για τους άλλους, τους συμπονούν και κάνουν δυνατές φιλίες. 
Ο Νίκολας Χούτλ που ερμηνεύει τον Τόνι Στόνεμ αν και στρέιτ δείχνει αυτό που αποτυπώνουν οι έρευνες στην Αγγλία. Ότι δεν έχει πρόβλημα να δεχθεί και να βοηθήσει αλλά κυρίως να δοκιμάσει την αγάπη έστω για λίγο μέσα από μια πραγματική φίλια. Το άλλο ζευγάρι είναι αυτό της Ναόμι και της Έμιλυ που έχει μάλιστα διάρκεια σε 2 σεζόν, αλλά και πως επηρεάζουν τις ζωές των άλλων..
Skins Rise.Δεν θα μπορούσε να είχε τελειώσει με καλύτερο τρόπο. Ένα διπλό επεισόδιο θρίλερ, που μόνο ο Cook θα μπορούσε να υποστηρίξει τόσο καλά, κανένας άλλος χαρακτήρας από όλες τις γενιές του skins. Το Skins Rise ήταν η μόνη από τις τρεις ιστορίες που θα μπορούσε να είναι όντως το skins στο μέλλον, είχε όλα όσα την χαρακτηρίζουν και ήταν η μοναδική εξέλιξη που έβγαζε νόημα. Αυτή τη φορά, ο Jamie Brittain απέδειξε πως δεν ξέρει να φτιάχνει μόνο εφηβικό δράμα, αλλά και μία σκληρή, ενήλικη ιστορία. Ο κόσμος μέσα από τα μάτια του είναι ακόμη άσχημος και απαισιόδοξος και τίποτε το λυτρωτικό δεν φαίνεται να υπάρχει στο μέλλον των ήδη διαλυμένων εφηβειών των χαρακτήρων του. Η τελευταία σκηνή με στοιχειώνει ακόμη, αληθινά η εικόνα της είναι ότι καλύτερο έχει δείξει η τηλεόραση τον τελευταίο καιρό, η άριστη σκηνοθεσία του skins σε αυτά τα επεισόδια αποθεώθηκε. Δεν έχει σημασία αν δεν έχετε δει ποτέ την σειρά, αυτά τα δύο επεισόδια του Skins Rise είναι αυτούσια και κάλλιστα θα μπορούσαν να αποτελούν μία ταινία κινηματογράφου. Τα προτείνω.

Η Σαντορίνη απόλυτος προορισμός για Gay Honeymoon!

Η Σαντορίνη αποτελούσε ανέκαθεν αγαπημένο προορισμό των ταξιδιωτών για γάμους και honeymoons. Τα τελευταία χρόνια, όλο και περισσότεροι Gay ταξιδιώτες από όλο τον κόσμο επιλέγουν το νησί για το Honeymoon τους, προκειμένου να ζήσουν ρομαντικές στιγμές πολυτέλειας μετά το γάμο τους.Το Travel by Interest, σε συνεργασία με το Gay Star News, το δημοφιλέστερο Gay Media του Ηνωμένου Βασιλείου, με πάνω από 1.000.000 επισκέψεις το μήνα, έτρεξε την καμπάνια Gay Honeymoon Santorini, και ανέδειξε τις κορυφαίες επιλογές για τους Gay ταξιδιώτες.Σε συνεργασία με τους editors του Gay Star News, οι Hotel Experts του Travel by Interest παρουσίασαν τις ξεχωριστές εμπειρίες που μπορεί να ζήσει ένα Gay ζευγάρι κατά τη διάρκεια του γαμήλιου ταξιδιού του στη Σαντορίνη.
Στο άρθρο που δημοσιεύθηκε στο Gay Star News, επιλέχθηκαν και παρουσιάστηκαν 3 ξενοδοχεία, ιδανικά για κάθε τύπο Gay Honeymooner. Ενδιαφέρουσα είναι και η πρόταση για Gay Families που εστιάζει στο πώς ένα γαμήλιο ταξίδι μπορεί να είναι ευχάριστο ακόμη και με όλη την οικογένεια!Για την ενίσχυση της καμπάνιας, δημοσιεύθηκε και ένα σχετικό άρθρο στο blog του Travel by Interest, όπου δόθηκαν ακόμη περισσότερες προτάσεις, περιλαμβάνοντας τόσο τα δημοφιλή καταλύματα της Καλντέρας όσο και καταλύματα με ξεχωριστό design σε διαφορετικές περιοχές του νησιού. Επιλογές του Travel by Interest αποτελούν τα: Canaves Oia Hotel, Oia Suites, Bellonias Villa, Art Hotel Santorini, Nafsika Estate, Vino Houses, Astra Suites. Στο άρθρο ξεχωρίζει και η νέα καινοτόμα λειτουργία του Travel by Interest, που δίνει τη δυνατότητα στους αναγνώστες να ελέγξουν για τιμές και διαθεσιμότητα απευθείας από το website των ξενοδοχείων, κατευθείαν μέσα από τη σελίδα του άρθρου!

«Sex επιβίωσης» από Αφγανούς εκτός από Αθήνα και στην Πάτρα

Ένα ρεπορτάζ-«γροθιά στο στομάχι» για την πραγματικότητα με τους νεαρούς μετανάστες και πρόσφυγες που πουλάνε το κορμί τους και στην Πάτρα  προκειμένου να επιβιώσουν – σε μια πρακτική που ονοματίζεται ως «survival sex» – δημοσίευσε το NBC. Η εφημερίδα «Κόσμος» είχε εδώ και χρόνια καταγράψει παρόμοια συμβάντα, από την εποχή που υπήρχε ο καταυλισμός της οδού Ευρώτα στην Έξω Αγυιά. Και τότε εμφανίζονταν αυτοκίνητα τις βραδινές ώρες, σε αυτά έμπαιναν μετανάστες και κατευθύνοντας στα σπίτια των… οδηγών! Είτε για ομοφυλοφιλικό σεξ, είτε για σεξ με γυναίκες κάποιας ηλικίας, οι οποίες είχαν την οικονομική δυνατότητα να πληρώσουν για να ικανοποιηθούν.
«Ντρεπόμαστε, δεν είμαστε γκέι, δεν μας αρέσει αυτό που κάνουμε. Αν ζεις στο δρόμο πρέπει να κάνεις ό,τι χρειάζεται για να επιβιώσεις» δηλώνουν μετανάστες από το Αφγανιστάν που και στην Πάτρα προσφέρουν το κορμί τους για να εισπράξουν μερικές δεκάδες ευρώ.
Δεν είναι λίγοι οι ομοφυλόφιλοι που πλησιάζουν τους νεαρούς Αφγανούς, τους υπόσχονται χρήμα και φαγητό, με την δέσμευση ότι θα τους ικανοποιήσουν σεξουαλικά. Με αυτόν τον τρόπο εξασφαλίζουν και την ζητούμενη για τέτοιες περιπτώσεις εχεμύθεια.
Η τιμή για σεξ έχει φτάσει ακόμα και στα 10 ευρώ λόγω της πληθώρας μεταναστών που είναι πρόθυμοι να πουλήσουν το κορμί τους για να επιβιώσουν.
Όπως επισημαίνεται στο ρεπορτάζ του αμερικανικού δικτύου πολλές φορές κάνουν  σεξ χωρίς προφυλακτικό για να πάρουν 5 ευρώ παραπάνω!
Οι δύο νεαροί λένε ότι με τα χρήματα αυτά εξασφαλίζουν φαγητό και τσιγάρα ενώ ορισμένες φορές πετυχαίνουν να βελτιώσουν σημαντικά τις συνθήκες διαβίωσής τους. Επίσης τυγχάνουν και της περιποίησης ενός διαμερίσματος, αφού μπορούν και κάνουν ζεστό μπάνιο κλπ.
Σύμφωνα με τον κοινωνικό λειτουργό Τάσο Σμετόπουλο η πρακτική του survival sex άρχισε να εμφανίζεται στην Αθήνα στις αρχές του 2016.
Όπως σημειώνει το NBC στην Ελλάδα βρίσκονται περίπου 3.000 ασυνόδευτοι ανήλικοι με το 95% αυτών να είναι αγόρια. Την ίδια στιγμή η Ελλάδα έχει χώρους μόνο για 1.000 ασυνόδευτα νεαρά παιδιά σε οργανωμένες δομές. Να υπενθυμίσουμε πως δομή για ανήλικους λειτουργεί και στην Πάτρα, στην οδό Ρήγα Φεραίου και Σατωβριάνδου.
πηγή dete

Παρασκευή 27 Απριλίου 2018

Η πρώτη απόφαση διόρθωσης καταχωρισμένου φύλου από το Ειρηνοδικείο Ρόδου

Με απόφαση, που εξέδωσε το Ειρηνοδικείο Ρόδου, με την διαδικασία της εκούσιας δικαιοδοσίας, έγινε δεκτή η αίτηση ενός 35χρονου Ροδίτη, για διόρθωση καταχωρισμένου φύλου. Σύμφωνα με το νόμο, το πρόσωπο έχει δικαίωμα στην αναγνώριση της ταυτότητας φύλου του ως στοιχείου της προσωπικότητάς του και δικαίωμα στο σεβασμό της προσωπικότητάς του με βάση τα χαρακτηριστικά φύλου του. Ως ταυτότητα φύλου νοείται ο εσωτερικός και προσωπικός τρόπος με τον οποίο το ίδιο το πρόσωπο βιώνει το φύλο του, ανεξάρτητα από το φύλο που καταχωρίστηκε κατά τη γέννησή του με βάση τα βιολογικά του χαρακτηριστικά. Η ταυτότητα φύλου περιλαμβάνει την προσωπική αίσθηση του σώματος, καθώς και την κοινωνική και εξωτερική έκφραση του φύλου, τα οποία αντιστοιχούν στη βούληση του προσώπου. Η προσωπική αίσθηση του σώματος μπορεί να συνδέεται και με αλλαγές που οφείλονται σε ιατρική αγωγή ή άλλες ιατρικές επεμβάσεις που επιλέχθηκαν ελεύθερα.
Ως χαρακτηριστικά φύλου νοούνται τα χρωμοσωμικά, γονιδιακά και ανατομικά χαρακτηριστικά του προσώπου, τα οποία συμπεριλαμβάνουν πρωτογενή χαρακτηριστικά, όπως τα αναπαραγωγικά όργανα, και δευτερογενή χαρακτηριστικά, όπως η μυϊκή μάζα, η ανάπτυξη μαστών ή τριχοφυΐας. Για τη διόρθωση του καταχωρισμένου φύλου απαιτείται πλήρης δικαιοπρακτική ικανότητα, με εξαίρεση τους ανήλικους που έχουν συμπληρώσει το δέκατο έβδομο (17ο) έτος της ηλικίας τους, εφόσον υπάρχει ρητή συναίνεση των ασκούντων τη γονική τους μέριμνα και τους ανηλίκους που έχουν συμπληρώσει το δέκατο πέμπτο (15ο) έτος της ηλικίας τους, εφόσον υπάρχει επιπλέον θετική γνωμάτευση διεπιστημονικής Επιτροπής που συστήνεται με κοινή απόφαση των Υπουργών Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων. Προϋπόθεση για τη διόρθωση του καταχωρισμένου φύλου είναι το πρόσωπο που αιτείται τη διόρθωση να μην είναι έγγαμο. Για τη διόρθωση του καταχωρισμένου φύλου δεν απαιτείται να βεβαιώνεται ότι το πρόσωπο έχει υποβληθεί σε οποιαδήποτε προηγούμενη ιατρική επέμβαση. Δεν απαιτείται επίσης η οποιαδήποτε προηγούμενη εξέταση ή ιατρική αγωγή που σχετίζεται με τη σωματική ή ψυχική του υγεία. Η διόρθωση του καταχωρισμένου φύλου γίνεται με δικαστική απόφαση σύμφωνα με το άρθρο 782 ΚΠολΔ. Στην αίτηση δηλώνονται το επιθυμητό φύλο, το κύριο όνομα που επιλέγεται και το προσαρμοσμένο σχετικά επώνυμο. Για τη διόρθωση του καταχωρισμένου φύλου απαιτείται αυτοπρόσωπη δήλωση ενώπιον του δικαστηρίου.
Η δήλωση γίνεται σε ιδιαίτερο γραφείο χωρίς δημοσιότητα. Η δικαστική απόφαση καταχωρίζεται στο Ληξιαρχείο που είχε συντάξει τη ληξιαρχική πράξη γέννησης του προσώπου. Η καταχώριση της δικαστικής απόφασης περί διόρθωσης φύλου γίνεται με τρόπο που διασφαλίζει τη μυστικότητα της μεταβολής και της αρχικής ληξιαρχικής πράξης γέννησης έναντι όλων. Με την πρώτη απόφαση, που εκδόθηκε από το Ειρηνοδικείο Ρόδου, το δικαστήριο έκανε δεκτούς τους ισχυρισμούς του αιτούντος, ότι το φύλο που του αποδόθηκε κατά την γέννησή του από τους γιατρούς και τις κρατικές υπηρεσίες είναι το αρσενικό προσθέτοντας ωστόσο ότι από τότε που απέκτησε συνείδηση του εαυτού του, δηλαδή από την πιο τρυφερή παιδική του ηλικία, είχε πάντα την αυτοαντίληψη και εσωτερική αίσθηση ότι ανήκε στο γυναικείο φύλο και όχι στο ανδρικό.
Οι παρέες του ήταν κορίτσια και τα παιγνίδια του κοριτσίστικα. Από παιδί έως και σήμερα αισθάνεται και συμπεριφέρεται συνεχώς και σταθερά ως γυναίκα η οποία λόγω κάποιας τραγικής βιολογικής αστοχίας εγκλωβίστηκε σε ανδρικό σώμα. Επεσήμανε ακόμη ότι βιώνει τον εαυτό του ως γυναίκα και η εξωτερική του εικόνα είναι τέτοια ενώ όλο του το περιβάλλον έχει αποδεχτεί το γεγονός αυτό. Τόνισε εξάλλου ότι η ασυμφωνία του ανδρικού ονόματός του και της εικόνας του τον έχει καταστήσει στόχο εχθρικής συμπεριφοράς και αποδέκτη υποτιμητικών η ακόμη και υβριστικών σχολίων που θίγουν την προσωπικότητά του. Πηγή:www.dimokratiki.gr

TO FACEBOOK ΣΚΛΗΡΑΙΝΕΙ ΤΟΥΣ ΚΑΝΟΝΕΣ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΡΑΤΣΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΦΑΣΙΣΜΟΥ

Οι κανονισμοί θίγουν μία σειρά από σοβαρά θέματα, όπως η χρήση ναρκωτικών, η εργασία στη βιομηχανία του σεξ, ο εκφοβισμός (bullying), η ρητορική μίσους και η υποκίνηση βίας

Το Facebook έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα έναν κατάλογο με τα είδη των αναρτήσεων που επιτρέπει η υπηρεσία με περισσότερες λεπτομέρειες ως προς το τι επιτρέπει αναφορικά με μια σειρά θεμάτων: από τη χρήση ναρκωτικών και την εργασία στη βιομηχανία του σεξ έως τον εκφοβισμό (bullying), τη ρητορική μίσους και την υποκίνηση βίας.

Επί σειρά ετών το Facebook έθετε συγκεκριμένες προϋποθέσεις για το τι μπορούν να αναρτούν οι χρήστες του. Αλλά μόνο μια σχετικά σύντομη και γενική εικόνα ήταν διαθέσιμη σε αυτούς, ενώ υπήρχε ένα πολύ εκτενέστερο, εσωτερικό έγγραφο που ανέφερε πότε ακριβώς οι αναρτήσεις ή οι λογαριασμοί χρηστών θα πρέπει να αφαιρούνται ή να κλείνουν αντίστοιχα.

Αυτό το μακροσκελές έγγραφο δίνεται σήμερα στη δημοσιότητα και συγκεκριμένα στην ιστοσελίδα της εταιρείας, ώστε να μην υπάρχει πια σύγχυση για τη λειτουργία του, όπως δήλωσε η Μόνικα Μπίκερτ, η αντιπρόεδρος πολιτικής προϊόντων και αντιτρομοκρατίας του Facebook.

«Θα πρέπει, όταν επισκέπτεται κάποιος το Facebook, να καταλαβαίνει ποια είναι τα όρια, τι επιτρέπεται και τι όχι», είπε η Μπίκερτ στους δημοσιογράφους κατά την ενημέρωσή τους στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας.

Το Facebook έχει δεχτεί δριμεία κριτική από κυβερνήσεις και οργανώσεις προάσπισης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων σε πολλές χώρες επειδή απέτυχε να λάβει τα απαραίτητα μέτρα ώστε να περιοριστεί η ρητορική του μίσους, η θρησκευτική βία, να μην είναι εφικτή η προώθηση της τρομοκρατίας και να μην προβάλλονται ενέργειες, όπως ανθρωποκτονίες και αυτοκτονίες.

Ταυτόχρονα, η εταιρεία έχει κατηγορηθεί ότι λειτουργεί κατ΄εντολήν απολυταρχικών καθεστώτων με το να απομακρύνει περιεχόμενο που ενοχλεί κάποιες κυβερνήσεις και με το να παρέχει ελάχιστες πληροφορίες για τους λόγους που συγκεκριμένες αναρτήσεις απομακρύνονται και λογαριασμοί κλείνουν.

Οι νέοι κανονισμοί θα επιτρέπουν για πρώτη φορά στους χρήστες να προσφεύγουν κατά μιας απόφασης για την απομάκρυση των αναρτήσεων. Μέχρι σήμερα ήταν δυνατή η προσφυγή μόνο για κλείσιμο λογαριασμών, ομάδων και σελίδων.

Το Facebook, το μεγαλύτερο δίκτυο κοινωνικής δικτύωσης στον κόσμο, έχει γίνει η κυρίαρχη πηγή πληροφόρησης σε πολλές χώρες.

Χρησιμοποιεί τόσο αυτοματοποιημένο λογισμικό όσο και έναν ολόκληρο στρατό από moderators (επόπτες) --που μέχρι σήμερα ανέρχονται σε 7.500-- για να απομακρύνουν κείμενα, φωτογραφίες και βίντεο που παραβιάζουν τους κανονισμούς του.

Υπό την πίεση πολλών κυβερνήσεων ενισχύει τις τάξεις των moderators από τον περασμένο χρόνο.

Σε συνέντευξή της, η Μπίκερτ, είπε στο Reuters ότι τα κριτήρια διαρκώς αλλάζουν με βάση, εν μέρει, τη συνεργασία με περισσότερους από 100 οργανισμούς και ειδικούς σε τομείς όπως η αντιτρομοκρατία και η εκμετάλλευση ανηλίκων.

«Όλοι θα πρέπει να περιμένουν ότι τα κριτήρια θα ενημερώνονται συχνά», πρόσθεσε η ίδια.

Η εταιρεία εξετάζει την υιοθέτηση αλλαγών στην πολιτική περιεχομένου της κάθε δύο εβδομάδες στο πλαίσιο μιας συνάντησης που θα τιτλοφορείται «Φόρουμ για τα Κριτήρια Περιεχομένου» και του οποίου επικεφαλής θα είναι η Μπίκερτ. Μια μικρή ομάδα δημοσιογράφων έλαβε την άδεια να παραστεί στη συνάντηση της περασμένης εβδομάδας υπό τον όρο ότι θα περιγράψει τη διαδικασία, αλλά όχι την ουσία της συνάντησης.

Στη συνάντηση της 17ης Απριλίου, περίπου 25 υπάλληλοι της εταιρείας συμμετείχαν στη συζήτηση ενώ άλλοι μετείχαν με τηλεδιάσκεψη από τη Νέα Υόρκη, το Δουβλίνο, την Πόλη του Μεξικού, την Ουάσινγκτον και άλλες πόλεις.

Μεταξύ των συμμετασχόντων ήταν και πρόσωπα που ειδικεύονται στη δημόσια πολιτική, τα νομικά ζητήματα, την ανάπτυξη προϊόντων, την επικοινωνία και άλλους τομείς.

Η Μπίκερτ, μια πρώην ομοσπονδιακή εισαγγελέας στις ΗΠΑ, έθεσε ερωτήσεις, παρείχε ενημέρωση και συντόνισε τη συζήτηση, η οποία διήρκεσε περίπου μια ώρα.

Το Facebook σχεδιάζει μια σειρά από δημόσια fora τον Μάιο και τον Ιούνιο, σε διαφορετικές χώρες, για να αντλήσει μεγαλύτερη ανταπόκριση σχετικά με τους κανονισμούς της, είπε η Μαίρη NτεΜπρι, η επικεφαλής της πολιτικής περιεχομένου του Facebook.

Κανιβαλισμός και ναρκωτικά

Η μεγαλύτερη εκδοχή της μυστικής λίστας με τους κανονισμούς, περίπου 8.000 λέξεων, αφορά μια μεγάλη κατηγορία, από λέξεις και φράσεις μέχρι φωτογραφίες και εικόνες, τα οποία το Facebook κάποιες φορές λογοκρίνει με λεπτομερείς πληροφορίες για την κάθε επί μέρους κατηγορία.

Βίντεο που εμφανίζουν ανθρώπους τραυματισμένους από κανιβαλιστικές πρακτικές, για παράδειγμα, απαγορεύονται αλλά τέτοιου είδους οπτικό υλικό επιτρέπεται αν συνοδεύεται από προειδοποιητική ένδειξη σε «ιατρικό περιβάλλον».

Η Facebook έχει ξεκαθαρίσει ότι δεν επιτρέπει στους χρήστες την αγοραπωλησία φαρμάκων που απαιτούν συνταγογράφηση, μαριχουάνας και όπλων στο δίκτυο κοινωνικής δικτύωσής της, αλλά η λίστα που δόθηκε στη δημοσιότητα περιγράφει λεπτομερώς ποιες συνομιλίες με αντικείμενο τα παραπάνω επιτρέπονται.

Περιεχόμενο στο οποίο κάποιος «παραδέχεται ότι κάνει προσωπική χρήση φαρμάκων όχι για ιατρική χρήση» δεν θα πρέπει να αναρτάται στο Facebook, αναφέρει ο κατάλογος.

Το έγγραφο αναφέρεται εκτενώς στην παρενόχληση και το bullying, απαγορεύοντας για παράδειγμα την «εξύβριση ανηλίκου», αλλά και κάθε περιεχόμενο προερχόμενο από υποκλαπείσα πηγή, «εκτός από περιορισμένες περιπτώσεις που έχουν δημοσιογραφική αξία».

Τα νέα κριτήρια δεν περιλαμβάνουν τις διαδικασίες κατά τις οποίες οι κυβερνήσεις μπορούν να απαιτήσουν την αφαίρεση περιεχομένου που παραβιάζει την τοπική νομοθεσία.

Στις περιπτώσεις αυτές, λέει η Μπίκερτ, απαιτούνται επίσημα γραπτά αιτήματα, τα οποία εξετάζονται από το νομικό τμήμα του Facebook αλλά και από συνεργαζόμενους νομικούς. Το περιεχόμενο που κρίνεται επιτρεπτό με κριτήρια του Facebook, αλλά παραβιάζει την τοπική νομοθεσία, όπως για παράδειγμα μια απαγόρευση στην Ταϊλάνδη για δυσφήμιση της βασιλικής οικογένειας, μπλοκάρεται στη συγκεκριμένη μόνο χώρα και όχι παγκοσμίως.

Τα κριτήρια του Facebook εξάλλου δεν αναφέρονται στις ψευδείς πληροφορίες -το Facebook δεν απαγορεύει την ανάρτησή τους, αλλά προσπαθεί να μειώσει τη διανομή τους- ή σε άλλα επίμαχα ζητήματα όπως η χρήση προσωπικών δεδομένων.

Η διαδικασία ένστασης ή προσφυγής ή αμφισβήτησης της γνώμης

Μέσα στους νέους κανονισμούς, το Facebook, σκοπεύει, επίσης να επεκτείνει τη διαδικασία προσφυγής κατά της αφαίρεσης περιεχομένου. 

Αυτό σημαίνει ότι το Facebook θα ειδοποιεί τους χρήστες όταν αφαιρεί περιεχόμενο που περιέχει γυμνό ή σεξουαλική δραστηριότητα, ρητορική του μίσους ή βία και θα τους δίνει τη δυνατότητα να «απαντούν» στην κατάργηση με ένα κουμπί «Request Review» ώστε το προσωπικό του Facebook να επανεξετάσει το συμβάν μιας αφαίρεσης. 

Οι ενστάσεις θα ελέγχονται, άμεσα, από το αρμόδιο προσωπικό του Facebook και μέσα σε 24 ώρες, αν διαπιστωθεί κάποιο λάθος, το περιεχόμενο θα αποκαθίσταται, ενώ εκείνος που ζήτησε την αναθεώρησή του θα ειδοποιείται.

Πέμπτη 26 Απριλίου 2018

Ζητήματα φύλου και σεξουαλικότητας στα σχολεία

«Μετά τις έμφυλες ταυτότητες» είναι ο τίτλος του διήμερου σεμιναρίου που πραγματοποιείται στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση στις 28 Απριλίου και 29 Απριλίου 2018. Το σεμινάριο απευθύνεται κυρίως σε εκπαιδευτικούς.
Η καταπολέμηση των διακρίσεων βάσει του σεξουαλικού προσανατολισμού ή/και της ταυτότητας φύλου και η δημιουργία ασφαλούς χώρου για όλες τις μαθήτριες και τους μαθητές, εξακολουθούν να αποτελούν ζητούμενα για την εκπαιδευτική κοινότητα. Ζητήματα σεξουαλικού προσανατολισμού και ταυτότητας φύλου παραμένουν αόρατα, με αποτέλεσμα οι ΛΟΑΤΚΙ μαθήτριες και μαθητές, καθώς και οι οικογένειες και το περιβάλλον τους, να νιώθουν αποκλεισμένες/οι από το σχολικό πλαίσιο.
LGBTQ

Οι εκπαιδευτικοί

Κομβικό ρόλο στην καλλιέργεια ενός κλίματος συμπεριληπτικότητας έχουν οι εκπαιδευτικοί. Εκτός από την εκπαίδευση και τη διδασκαλία των μαθητριών/ών, αναλαμβάνουν την επίλυση συγκρούσεων στην τάξη, την αναγνώριση ιδιαίτερων προκλήσεων για κάθε παιδί και την πρόληψη και αντιμετώπιση διακρίσεων και εκφοβισμού. Επιπλέον, συχνά αποτελούν γέφυρα μεταξύ του παιδιού και του ευρύτερου οικογενειακού και κοινωνικού περιβάλλοντος. Είναι κρίσιμο, επομένως, για τις/τους εκπαιδευτικούς να έρθουν σε επαφή με τις βαθύτερες δεξιότητες και ανάγκες τους και να ανακαλύψουν νέους τρόπους δράσης στο σχολικό περιβάλλον.

Στόχος

Σε αυτό το διήμερο θα διερευνήσουμε τα απαραίτητα εργαλεία και τους καλύτερους τρόπους προσέγγισης ζητημάτων φύλου και σεξουαλικότητας συνδυάζοντας πρόσφατα επιστημονικά δεδομένα, την εμπειρία των ΛΟΑΤΚΙ ατόμων και την πολύτιμη πληροφορία που φέρνουν οι εκπαιδευτικοί από τη σχολική τάξη. Τελικός στόχος είναι να διευρυνθεί το γνωστικό πεδίο των επαγγελματιών και να αναδειχθούν καλές πρακτικές για τη διαχείριση τέτοιων ζητημάτων.
dipla_sou

Διοργάνωση

Το σεμινάριο διοργανώνεται από την Υπεύθυνη Αγωγής Υγείας της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Α΄ Αθήνας, σε συνεργασία με τη Γραμμή Ψυχολογικής Στήριξης «11528-ΔΙΠΛΑ ΣΟΥ» για λεσβίες, gay, αμφί και τρανς άτομα, οικογένειες και εκπαιδευτικούς και με την υποστήριξη της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση.
Σημειώνεται, ότι ο χώρος της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση είναι προσβάσιμος και φιλικός σε ανθρώπους με αναπηρία και εμποδιζόμενα άτομα, ενώ οι σκύλοι – οδηγοί τυφλών είναι ευπρόσδεκτοι.
Η είσοδος στο σεμινάριο είναι δωρεάν.
Για να δηλώσετε συμμετοχή συμπληρώστε τη φόρμα που βρίσκεται στο τέλος της σελίδας:http://11528.gr/diimero-seminario/
LGBTQ

Η Γραμμή Ψυχολογικής Στήριξης

Η Γραμμή Ψυχολογικής Στήριξης 11528-ΔΙΠΛΑ ΣΟΥ για ΛΟΑΤΚΙ άτομα, τις οικογένειές τους και για εκπαιδευτικούς έχει την Αιγίδα του υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και λειτουργεί χάρη στη δωρεά από το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, με τη στήριξη του Δήμου Αθηναίων.

H ΤΡΑΝΣΕΞΟΥΑΛ ΦΕΝΙΑ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΕΠΙΣΤΡΕΦΕΙ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΑ ΜΕ ΜΙΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΦΥΛΟΥ

«Το κάλεσμα της Λορίν» της Παλόμα Πεδρέρο σε σκηνοθεσία Φένιας Αποστόλου έκανε πρεμιέρα χθες στο θέατρο Επίκεντρο . Η πολύπλευρη Φένια Αποστόλου σκηνοθέτης, χορογράφος, ηθοποιός) επιστρέφει στην πόλη και συστήνει στο κοινό ένα έργο τα πρόσωπα του οποίου ζουν σε αβεβαιότητα και αγωνία, στερούνται τον έρωτα και τη στοργή.
Το έργο μιλάει τόσο για την ελευθερία που μπορεί να έχει το άτομο όσο και για την καταπίεση και την κοινωνική απομόνωση την οποία υφίστανται όλα τα μέλη μιας κοινωνίας. Τιμήθηκε με το Βραβείο Θεάτρου του Βαγιαδολίδ το 1984, και έκτοτε έχει ανέβει σε Ευρώπη (Ισπανία, Γαλλία, Γερμανία, ΗΠΑ (Νέα Υόρκη), και σε πολλές χώρες της Λατινικής Αμερικής.
Της Κωνσταντίνας Τσίχλα
*Οι φωτογραφίες είναι του Δημήτρη Χριστοδουλόπουλου.
Η τέχνη μπήκε στην ζωή της Φένιας Αποστόλου σε ηλικία 12 ετών όταν ασχολήθηκε με την χορογραφία και τον χορό. Στο ξεκίνημα της είχε στο πλευρό της τον Βαγγέλη Σειληνό. Από εκεί πέρα πραγματοποίησε σημαντικές δουλειές αλλά και συνεργασίες.
Στα 27 της κάνει ένα διάλειμμα, αλλάζει φύλο, γίνεται Φένια και με όπλο την εμπειρία, τις γνώσεις και το ταλέντο της είναι έτοιμη να δημιουργήσει και πάλι έχοντας κερδίσει πια την ζωή που ονειρευόταν από παιδί.
Υπόθεση του έργου:
Είναι Απόκριες και ο άντρας (Πέδρο) μεταμφιέζεται σε Λορίν Μπακόλ, ενώ η γυναίκα (Ρόζα) σε Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ. Αυτό που ξεκινά σαν παιχνίδι, η αναζήτηση της ανανέωσης στη σχέση τους, μετατρέπεται σε αποκάλυψη: ο άνδρας προτείνει στη γυναίκα να παίξουν με ένα αντικείμενο που αγόρασε στο sex shop, αλλά η γυναίκα χαλάει το «παιχνίδι».
Λίγο πριν την πρεμιέρα επισκεφθήκαμε το θέατρο και συναντήσαμε τη Φένια Απστόλου αλλά και τους ηθοποιούς που υποδύονται τους ήρωες του έργου, τον Ιωάννη Αθανασόπουλο (Πέδρο) και τη Βιργινία Ταμπαροπούλου (Ρόζα).
Ιωάννης Αθανασόπουλος (Πέδρο), Βιργινία Ταμπαροπούλου (Ρόζα)

Φένια Αποστόλου
Μίλησε μας για το έργο και τα θέμα του...
«Το κάλεσμα της Λορίν» είναι αι ένα Ισπανικό έργο της Παλόμα Περδρέρο που γράφτηκε το 1984 και ήταν επανάσταση για την εποχή που γράφτηκε γιατί καταρρίπτει τα κοινωνικά στερεότυπα των φύλων. Το ότι ο άντρας πρέπει να φέρεται με έναν συγκεκριμένο τρόπο... και η γυναίκα το ίδιο.
Το έργο έχει να κάνει με την ταυτότητα φύλου και εστιάζει σ'ένα βαθυ υπαρξιακό πρόβλημα
Εδώ, στο έργο, έχουμε δύο μεταμφιέσεις. Τον άντρα που ντύνεται Λορίν Μπακόλ και τη γυναίκα που ντύνεται Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ. Δε το κάνει μόνη της, τη μεταμφιέζει ο άντρας της.
Το έργο έχει να κάνει με την ταυτότητα φύλου και είναι ένα βαθύ υπαρξιακό πρόβλημα του Πέδρο που δε το έχει ανακαλύψει αλλά το ανακαλύπτει μεθοδικά. Θα έλεγα ότι είναι πολύ ωραία δοσμένο όλο αυτό από τη συγγραφέα.
Ό ήρωας 'εχει μία κρίση με τη γυναίκα του τη Ρόζα αλλά και μια κρίση ηλικίας. Είναι ένας καθηγητής γύρω στα 30, αυστηρός και φοβικός. Όλα στη ζωή του τα έχει κάνει «σωστά». Έχει παντρευτεί έχει κάνει ένα σπιτικό αλλά βαθιά μέσα του ασφυκτιά μέσα σε αυτό χωρίς να ξέρει τι του φταίει. Με αφορμή τις απόκριες κάνει μία... επανάσταση.
Ντύνεται γυναίκα, η σύζυγος του τον βλέπει έτσι και παθαίνει ένα σοκ. Δε περίμενε τέτοια επιλογή από τον άντρα της αλλά μετά το παίρνει πιο χαλαρά λόγω αποκριών. Τελικά μεταμορφώνεται στο ιδανικό ταίρι της Λορίν, ντύνεται άντρας.
Βλέπουμε λοιπόν τα κοινωνικά στερεότυπα όπως τα τήρησαν αυτά τα μυθικά πρόσωπα του Χόλυγουντ που είχαν παντρευτεί. Στη σκηνή όμως αυτά τα πρότυπα αντιστρέφονται. Άντρας είναι η Λορίν και γυναίκα γίνεται ο Χάφριμ.
Το έργο ξεκινά ανάλαφρα αλλά μετά γίνεται κάτι ακραίο επί σκηνής
Το έργο ξεκινά και ανάλαφρα αλλά μετά γίνεται κάτι ακραίο επί σκηνής και εξελίσσεται σε μία δραματική κατάσταση. Η γυναίκα σοκάρεται με κάτι που τα της ζητά ο Πέδρο και αυτή με τη σειρά της ζητάει εξηγήσεις.
Πάνω στη διεκδίκηση της να μάθει τι συμβαίνει ο Πέδρο ανοίγεται, λέει πράγματα για την παιδική του ηλικία και ανακαλύπτει για πρώτη φορά και μπροστά στη γυναίκα του ότι πραγματικά θα ήθελε να ζήσει σε ένα άλλο φύλο από αυτό που γεννήθηκε. Έχει πρόβλημα ταυτότητας φύλου.
Η καταπίεση του ήρωα ήταν αυτή που με παρακίνησε
Το μήνυμα του έργου σχετίζεται με το πώς αντιστεκόμαστε στην καταπίεση και τον εγκλωβισμό. Η καταπίεση του ήρωα ήταν αυτή που με παρακίνησε. Με το που διάβασα το έργο με τον ήρωα που ασφυκτιά στα πρότυπα που έχει υιοθετήσει για να είναι αποδεκτός στη κοινωνία και αρεστός στους γύρω του, ενώ αυτό τον αρρωσταίνει κατάλαβα, ότι μπορώ αν εκφραστώ.


Εσύ όμως είσαι ένας άνθρωπος που καταφέρει να προσπεράσει την καταπίεση και τα στερεότυπα...
Ναι. Αλλά κάποιαν χρόνια καταπιέστηκα κι εγώ... και εκεί ταυτίστηκα με τον ήρωα. Δεν οδηγήθηκα σε γάμους κι άλλα όμως κάποια γόνιμα χρόνια καταπιέστηκα.
Χρειάζεται ένα οριακό σημείο κρίσης για να καταλάβεις ότι αυτό που έχεις χτίσει δεν είναι αυτό που πραγματικά θέλει η ψυχή σου
Βρήκα τον εαυτό μου μέσα στο έργο αλλά σε κάποια άλλη φάση της ζωής μου
Αυτό που με απασχόλησε ήταν να μη βγει κάτι γραφικό αλλά κάτι ουσιαστικό.
Ο ήρωας μας δε το ξέρει όμως. Εγώ το ήξερα αλλά δεν ήθελα να το δω, το φρέναρα για καλλιτεχνικούς λόγους και επειδή δεν ήθελα να σταματήσω την κανονικότητα της καριέρας μου.
Κι ο Πέδρο δε θέλει να αφήσει τη κανονικότητα της ζωής του. Χρειάζεται ένα οριακό σημείο κρίσης για να καταλάβεις ότι αυτό που έχεις χτίσει δεν είναι αυτό που πραγματικά θέλει η ψυχή σου. Βρήκα τον εαυτό μου μέσα στο έργο αλλά σε κάποια άλλη φάση της ζωής μου.
Και ήταν καλό που καταπιάστηκα με το έργο τώρα έχοντας την απόσταση της ολοκλήρωσης. Αν το ανέβαζα όταν ήμουν στην κατάσταση που είναι ο ήρωας μας δε θα υπήρχε η απόσταση του χρόνου που δίνει μια ψυχραιμία στα πράγματα.
Γενικά δεν έχω αγωνίες γιατί πιστεύω ότι όλα είναι θέμα δουλειάς και διαδικασίας. Αυτό όμως που με απασχόλησε ήταν να μη βγει κάτι γραφικό αλλά κάτι ουσιαστικό. Έχοντας δύο εξαιρετικούς ηθοποιούς που μπόρεσαν και φόρεσαν αυτούς τους ρόλους και τα πρόσωπα με μία ποιότητα στην υποκριτική το εγχείρημα δεν έγινε εύκολο αστειάκι υποκριτικά.
Αυτό που με απασχόλησε ήταν να μη βγει κάτι γραφικό αλλά κάτι ουσιαστικό
Στο έργο βλέπουμε έναν άνθρωπο που είναι σε μεταβατικό στάδιο για να αποδεχθεί την φύση του. Υπάρχει όμως μία γυναικεία αμφίεση. Αυτό αν παιχτεί λάθος μπορεί να βγει επί σκηνής ως μία καρικατούρα. Είχα να κάνω όμως με πανέξυπνους ηθοποιούς με επίπεδο και όλα πήγαν καλά.


Ποιά ήταν η δική σας αγωνία για την παράσταση;
Ιωάννης Αθανασόπουλος
Όταν η Φένια μου έκανε την πρόταση είπα κατευθείαν ναι γιατί την εμπιστεύομαι απόλυτα και γιατί ξέρω πώς δουλεύει και πώς λειτουργεί. Αυτό που με ιντρίγκαρε και με φόβιζε παράλληλα ήταν ότι θα έπρεπε να μεταμφιεστώ σε Λορίν Μπακόλ. Όπως είπε και η Φένια το δύσκολο ήταν να μη γίνει αυτή η μεταμφίεση καρικατούρα.
Η βασική μου αγωνία όμως ήταν πώς θα χτίσω τον ήρωα μεταμφιεσμένο σε Λορίν Μπακόλ
Από εκεί και πέρα ήταν η πρόκληση να υποδυθώ έναν ήρωα που είναι καταπεσμένος και φέρει μέσα του κάτι που τον κλονίζει και τον επηρεάζει στη μετέπειτα πορεία του και συμπεριφορά του.
Η βασική μου αγωνία όμως ήταν πώς θα χτίσω τον ήρωα μεταμφιεσμένο σε Λορίν Μπακόλ. Να είναι ένας άντρας που μεταμφιέζεται σε Λορίν Μπακόλ και να έχει την κλάση της… μην είναι μία καρικατούρα ή ένα ψεύτικο πρότυπο.


Βιργινία Ταμπαροπούλου
Δε μπορώ να πω ότι είχα αγωνία. Πιο πολύ με ιντρίγκαρε και με δυσκόλεψε το πώς η σχέση δύο ανθρώπων από μία στιγμή ρουτίνας εξελίσσεται, μέσα από τους ίδιους χαρακτήρες, στη πιο δραματική τους στιγμή.
Η μετάβαση από το «βαριέμαι» στο «καταρρέω» που φάνηκε πολύ δύσκολη 
Η μετάβαση από το «βαριέμαι» στο «καταρρέω» που φάνηκε πολύ δύσκολη. Το έργο ξεκινά με μια ηρεμία. Είναι σα να ανοίγεις το ψυγείο για να φας ένα γιαούρτι και τελικά έρχεται το τέλος του κόσμου.

Βιργινία
Δε μπορώ να πω ότι είχα αγωνία. Πιο πολύ με ιντρίγκαρε και με δυσκόλεψε το πώς η σχέση δύο ανθρώπων από μία στιγμή ρουτίνα εξελίσσεται μέσα από τους ίδιους χαρακτήρες στη πιο δραματική τους στιγμή.
Η μετάβαση από το «βαριέμαι» στο «καταρρέω» που φάνηκε πού δύσκολη.
Το έργο ξεκινά με μια ηρεμία. Είναι σα να ανοίγεις το ψυγείο για αν φας ένα γιαούρτι και τελικά έρχεται το τέλος του κόσμου.

Ποια είναι τα κοινά στοχιχεία που μπορεί να έχετε με τους ήρωωες σας;
Ι.Α:Ένα κοινό που είχα με τον ήρωα εγώ, αλλά κι αρκετοί θεατές θεωρώ, είναι η καταπίεση που βιώνει. Όλοι από μικροί, ακόμα και για απλά πράγματα, μπορεί να έχουμε καταπιεστεί . Αυτό το κομμάτι το κρατάω. Κατά τ’ άλλα είμαστε αρκετά διαφορετικοί. Εγώ είμαι πιο κοινωνικός ενώ εκείνος είναι πιο συνεσταλμένος.
Β.Τ: Έχω πολλά κοινά και την ίδια στιγμή πολλά μη κοινά με την ηρωίδα, Είναι μία μέση κοπέλα.. Ισπανίδα, Ιταλίδα, Ελληνίδα ...παντρεμένη στην ηλικία των 30. Είναι μία κοπέλα της διπλανής πόρτας που δε θέλει παραπάνω από αυτά που της αναλογούν. σε εκείνη την ηλικία. αλλά ούτε και λιγότερα.
Το μαγικό είναι πώς τα στοιχεία αυτής της κοπέλας δε βγαίνουν εκτός ορίων. Η αντίσταση της μου είναι πολύ διαφορετική.Ο τρόπος που επιλέγει να βλέπει τι γίνεται μπροστά στα μάτια της.
Φ.Α: Το κοινό συνδέεται απόλυτα συναισθηματικά με αυτό που γίνεται στη σκηνή. Η παράσταση βγάζει ένα πολύ έντονο συναίσθημα και το κοινό ταυτίζεται, βλέπει και δικά του πράγματα.
"Σοκαρίστηκα", "Ανατρίχιασα, "Ένιωσα γροθιά στο στομάχι" είναι κάποια από τα σχόλια που έχουμε ακούσει. Τελειώνει οι παράσταση και οι θεατές δε φεύγουν… κάθονται αν συζητήσουν.
Το έργο έχει μια κανονικότητα, Ο ήρωας δεν είναι ένας περιθωριακός τύπος που έχει επιλέξει να φτάσει σε ένα επίπεδο αλλαγής. Είναι ένας στρέιτ άντρας που κρύβει μέσα του μία γυναικά που φωνάζει γιατί θέλει αν βγει. Είναι το εσωτερικό κάλεσμα του Λορίν.
Ι.Α.: Μία κοπέλα ήρθε και μας είπε ότι είδε τη ζωή της μέσα σε μια ώρα και 10 λεπτά. Αυτό είναι συγκλονιστικό. Είναι συγκινητικό να βλέπεις στρέιτ ζευγάρια και παιδιά να παρακολουθούν με λαχτάρα και περιέργεια. Συμμετέχουν με ψιθύρους λες και βλέπει κινηματογράφο.
Είναι έτοιμο το θεατρικό κοινό για πααστάσεις με τέτοιου είδους θέματα;
Ι.Α.:Η ελληνική κοινωνία δεν είναι τόσο μπροστά όσο άλλες χώρες αλλά βλέπεις ότι μέσω του θεάτρου το μυαλό σου ανοίγει. Η νέα γενιά στηρίζει το θέατρο και εκπαιδεύεται. Για μένα είναι ένα στοίχημα το πώς θα αντιδράσει η επαρχία σε αυτή την παράσταση.
Β.Τ.Η Πάτρα είναι θεατρόφιλη και έχει νέο κόσμο. Είναι σημαντικό ότι δεν είχαμε σκοπό αν προκαλέσουμε. Προσεγγίσαμε το έργο με σεβασμό και αλήθεια και αυτό σημαίνει πως δε γίνεται να θιχτεί κάποιος. Από το thebest