Menu

Τρίτη 17 Δεκεμβρίου 2024

Σκάνδαλο στη μεγαλύτερη ιστοσελίδα ειδήσεων για ΛΟΑΤΚΙ: Καταγγέλλουν για σεξουαλική παρενόχληση το ζευγάρι των διευθυντών


 Σκάνδαλο έχει ξεσπάσει μετά τις καταγγελίες σεξουαλικής παρενόχλησης σε βάρος του ζευγαριού που διευθύνει την ιστοσελίδα PinkNews, τη μεγαλύτερη που αφορά ειδήσεις για ΛΟΑΤΚΙ.


Πρώην εργαζόμενοι στην ιστοσελίδα κατήγγειλαν στο BBC ότι είδαν τον Άντονι Τζέιμς, τον διευθυντή της εταιρείας και σύζυγο του ιδρυτή της, Μπέντζαμιν Κοέν, να φιλάει και να αγγίζει μια νεότερη συνάδελφο, η οποία, όπως λένε, φαινόταν πολύ μεθυσμένη για να συναινέσει.

Παρόμοια καταγγελία έχουν κάνει περισσότερα από 30 νυν και πρώην εργαζόμενοι της ιστοσελίδας υποστηρίζοντας ότι υπήρξαν παρόμοια περιστατικά και με άνδρες υπαλλήλους με δράστες το ζευγάρι των διευθυντών.

Εκπρόσωποι του Κοέν και του Τζέιμς δήλωσαν στο BBC ότι δεν θέλουν να κάνουν κάποια δήλωση αυτή τη στιγμή, αρκούμενοι στό ότι η θέση τους είναι πως οι ισχυρισμοί είναι ψευδείς.

Σκάνδαλο στη μεγαλύτερη ιστοσελίδα ειδήσεων για ΛΟΑΤΚΙ: Καταγγέλλουν για σεξουαλική παρενόχληση το ζευγάρι των διευθυντών


Η PinkNews διοικείται από μέλη της οικογένειας του Κοέν -ο σύζυγός του και πρώην γενικός γιατρός Άντονι Τζέιμς είναι ο διευθύνων σύμβουλος και ο πατέρας του Ρίτσαρντ είναι ο επικεφαλής δικηγόρος- και αναφέρει ότι η αποστολή της είναι «να ενημερώνει, να εμπνέει την αλλαγή και να δίνει στους ανθρώπους τη δυνατότητα να είναι ο εαυτός τους». Η ιστοσελίδα αυτή διαδραμάτισε σημαντικό ρόλο στην εκστρατεία για την ισότητα των γάμων στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Σύμφωνα με τις καταγγελίες που έγιναν στο BBC, πολλοί πρώην εργαζόμενοι λένε ότι βίωσαν εκφοβισμό και σεξουαλική παρενόχληση που έκανε κάποιους από αυτούς να αισθάνονται ανασφαλείς να βρίσκονται μόνοι τους με τον Κοέν και τον Τζέιμς. Άλλες καταγγελίες αναφέρουν ότι σε ορισμένες νεαρές γυναίκες είχε ζητηθεί να λειτουργήσουν ως παρένθετες μητέρες για λογαριασμό του ζευγαριού.

Σκάνδαλο στη μεγαλύτερη ιστοσελίδα ειδήσεων για ΛΟΑΤΚΙ: Καταγγέλλουν για σεξουαλική παρενόχληση το ζευγάρι των διευθυντών
Ο Άντονι Τζέιμς


Το BBC κάνει λόγο για 33 μαρτυρίες ατόμων που εργάστηκαν στο PinkNews από 2017 έως το 2024 αλλά και για γραπτές καταγγελίες, μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και WhatsApp αλλά και ιατρικές γνωματεύσεις που αναφέρονται σε προβλήματα άγχους και ψυχικής υγείας που αποδίδονται στο εργασιακό περιβάλλον στο PinkNews.

Δεν ήταν σε θέση να συναινέσουν

Πέντε πρώην εργαζόμενοι είπαν στο BBC ότι είδαν τον Τζέιμς να βάζει χέρι και να φιλάει έναν νεάρο συνάδελφό τους, ο οποίος, όπως είπαν, ήταν «πολύ μεθυσμένος για να σταθεί ή να μιλήσει» και «ανίκανος να συναινέσει».

Το καταγγελλόμενο περιστατικό συνέβη έξω από παμπ στο κεντρικό Λονδίνο, όπου είχε συγκεντρωθεί το προσωπικό μετά από εκδήλωση του PinkNews.

Ένας από τους καταγγέλοντες περιέγραψε ότι ο Τζέιμς είχε οδηγήσει τον νεότερο συνάδελφο πίσω από ένα δέντρο: «Ο Άντονι απλά επέβαλε τον εαυτό του σε κάποιον που δεν ήταν σε θέση να πάρει αυτή την απόφαση για τον εαυτό του επειδή ήταν πολύ μεθυσμένος»

Μάρτυρες του περιστατικού είπαν στο BBC ότι φοβήθηκαν πολύ να κάνουν καταγγελία με έναν εξ αυτών να λέει «Δεν ξέρω, αλλά δεν μπορώ να το κάνω αυτό: Είναι ο σύζυγος του Διευθύνοντος Συμβούλου, τι θα κάνετε; Θα χάσεις τη δουλειά σου;»

Σκάνδαλο στη μεγαλύτερη ιστοσελίδα ειδήσεων για ΛΟΑΤΚΙ: Καταγγέλλουν για σεξουαλική παρενόχληση το ζευγάρι των διευθυντών
Ο Μπέντζαμιν Κοέν


Κατά τις καταγγελίες η κατανάλωση αλκοόλ ήταν συνήθης πρακτική σε κοινωνικές εκδηλώσεις ή εκτός έδρας εργασίες του προσωπικού κάνοντας λόγο για την «Παρασκευή του Prosecco», όταν, δηλαδή, στο προσωπικό δινόταν δωρεάν κρασί και πατατάκια σε μια προσπάθεια να τονωθεί το ηθικό των εργαζομένων.

Η μαρτυρία του Στεφάν Κυριακού

Ο Στεφάν Κυριακού, ο οποίος εργάστηκε στο PinkNews από το 2019 έως το 2021, δήλωσε ότι η εργασία του στην ιστοσελίδα είχε ξεκινήσει ως ένα «όνειρο που έγινε πραγματικότητα», όπου δεν χρειαζόταν να «κρύβω ποιος ήμουν ή να προσποιούμαι», αλλά το όνειρο σύντομα «γκρεμίστηκε».

Κατά τη διάρκεια ενός χριστουγεννιάτικου πάρτι, είπε ο Κυριάκου στο BBC, ο Κοέν τον είχε χαστουκίσει στον πισινό μπροστά σε όλους τους άλλους. «Απλά έκλεισα για ένα λεπτό. Δεν ήξερα τι να πω. Είχα πάθει σοκ. Θυμάμαι να γυρίζω στους φίλους μου και να λέω "τι στο διάολο συνέβη;"».

Σκάνδαλο στη μεγαλύτερη ιστοσελίδα ειδήσεων για ΛΟΑΤΚΙ: Καταγγέλλουν για σεξουαλική παρενόχληση το ζευγάρι των διευθυντών
O καταγγέλλων Στεφάν Κυριακού


Μετά από αυτό το επεισόδιο, ο Στεφάν Κυριακού είπε ότι δεν αισθανόταν πλέον αρκετά άνετα για να είναι μόνος του κοντά στο αφεντικό του.

Επικαλούμενος, δε, μηνύματα σε ομαδικό chat, ο Κυριακού λέει ότι τον Κοέν τον περιέγραφαν ως «ανατριχιαστικό».

«Κανείς από εμάς δεν ένιωθε πραγματικά ότι μπορούσε να παραπονεθεί γιατί δεν ξέραμε τι θα μας συνέβαινε. Ο Μπεν είναι πολύ γνωστός και δεν ξέραμε αν θα μας κακολογούσε στον κόσμο», δήλωσε ο Κυριάκου.

Δευτέρα 16 Δεκεμβρίου 2024

Μελέτη υπέρ ΛΟΑΤΚΙ: «Όχι» στη ρητορική μίσους και τον αποκλεισμό


 Με παρέμβασή της στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, η ευρωβουλευτής της ΝΔ, Ελεονώρα Μελέτη, αναφερόμενη σε πρόσφατες αποφάσεις κρατών-μελών που θίγουν τα άτομα ΛΟΑΤΚΙ, υπογράμμισε την ανάγκη για μια Ευρώπη που δεν κάνει πίσω στον αγώνα για συμπερίληψη, αποδοχή και σεβασμό στη διαφορετικότητα.


Τόνισε, δε, ότι οι πρακτικές απαγόρευσης της προώθησης συμπεριληπτικών ιδεών στα σχολεία και η ποινικοποίηση της υποστήριξης των ΛΟΑΤΚΙ κοινοτήτων αποτελούν οπισθοδρομικές και τοξικές προσεγγίσεις, αντίθετες με το όραμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης ως χώρου που προάγει τα ανθρώπινα δικαιώματα, την παιδεία και τη δημοκρατία.

«Η Ευρώπη δεν πρέπει να υποκύψει» δήλωσε η Ελληνίδα ευρωβουλευτής, καταδικάζοντας τα φαινόμενα ομοφοβίας και ρατσισμού που απειλούν τις θεμελιώδεις αρχές της Ένωσης. Παράλληλα, επισήμανε ότι η Παιδεία πρέπει να είναι εργαλείο ενίσχυσης της δημοκρατίας και όχι μέσο περιθωριοποίησης και αποκλεισμού.

Εξέφρασε ακόμη την αποφασιστικότητα να αγωνιστεί για μια Ευρώπη που θα είναι ανοιχτή στην αποδοχή, καλώντας όλους να συνεχίσουν να προωθούν τη ρητορική αγάπης, αλληλεγγύης και αποδοχής.

Στη συνέχεια, απαντώντας σε τοποθέτηση Πολωνού ανεξάρτητου ευρωβουλευτή, που χαρακτήρισε τους ομοφυλόφιλους ως άτομα με διαταραχές προσωπικότητας, η Ελεονώρα Μελέτη υπερασπίστηκε τόσο τους γκέι όσο και τους ψυχικά ασθενείς, καταδικάζοντας την αυθαίρετη χρήση του όρου, ενώ χαρακτήρισε την επίθεσή του χυδαία, ζητώντας του εξηγήσεις.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της παρέμβασης:

«Νομίζω πως όλοι έχετε ενημερωθεί για το γεγονός ότι κάποια λίγα κράτη-μέλη αποφάσισαν να απαγορεύσουν στα σχολεία να μιλούν για συμπεριληπτικές ιδέες και απόψεις που αφορούν στην κοινότητα των ΛΟΑΤΚΙ, και, μάλιστα, όρισαν και χρηματικές ποινές για όλους όσοι δεν ακολουθούν τον νόμο.

Δεν θα ήθελα να σταθώ άλλο σε αυτή την απόφαση, γιατί δεν θέλω να γίνω και εγώ κοινωνός αυτών των τοξικών και οπισθοδρομικών ομοφοβικών πεποιθήσεων. Προτιμώ να εστιάσω σε αυτό που οραματίζεται να είναι η Ευρωπαϊκή Ένωση. Μια μεγάλη αγκαλιά για όλους τους ανθρώπους, όπου οι διακρίσεις, ο ρατσισμός, η ομοφοβία, οι προκαταλήψεις, η απόρριψη και η περιθωριοποίηση δεν έχουν χώρο. Ένας κοιτώνας πολιτισμού, όπου η παιδεία και η εκπαίδευση θα αποτελούν τα μέσα για την προώθηση αρχών και αξιών, όπως η συμπερίληψη, η αποδοχή, η αγάπη, ο σεβασμός και η αλληλεγγύη. Μια Ευρώπη που δίνει μάχη για να ποινικοποιήσει τη ρητορική μίσους, και όχι για να τιμωρήσει με ποινές τη ρητορική αγάπης και συμπερίληψης.

Κατανοώ πως για κάποιους είναι δύσκολο να βγουν από το κουκούλι της ομοφοβίας και του ρατσισμού, αλλά, για εμάς που δεν είναι, πρέπει να δώσουμε τη μάχη στο να μην υποκύψουμε σε καμία πρακτική που θα οδηγήσει ξανά στην περιθωριοποίηση και τον αποκλεισμό των ανθρώπων. Είμαστε εδώ και για εκείνους, για να είμαστε η έμπρακτη ενίσχυση της φωνής τους και της εκπροσώπησής τους. Είμαστε εδώ για να αντιδράμε, όταν βλέπουμε την παιδεία και την εκπαίδευση να εργαλειοποιούνται κατά της δημοκρατίας και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, και, αντί να γίνονται οχήματα για την εκπλήρωση των στόχων μας, να γίνονται σαμποτάζ για αγώνες που δίνονται εδώ και χρόνια σε αυτή την αίθουσα για την κοινότητα των ΛΟΑΤΚΙ.

Η Ευρώπη δεν πρέπει να υποκύψει σε αυτόν τον φασισμό, γιατί, αν υποκύψει, έχει ανοίξει διάπλατα την πόρτα σε διακρίσεις και κοινωνικές αδικίες που θα δούμε να εξαπλώνονται σαν γάγγραινα και σε άλλα πεδία, που χρόνια τώρα προσπαθούμε να καθαρίσουμε από τα καρκινώματα του ρατσισμού και του μίσους.

Είμαι εδώ και λίγους μόνο μήνες ευρωβουλευτής, και από την πρώτη στιγμή που ήρθα εδώ το μόνο που θυμάμαι είναι να μιλάνε όλοι για μια Ευρώπη η οποία θα είναι ανοικτή στην ποικιλομορφία. Τώρα, όμως, βλέπω ότι υπάρχουν και λίγα κράτη-μέλη τα οποία δεν θέλουν να προχωρήσουν μπροστά. Αυτό, όμως, δεν πρέπει να κρατήσει όλους εμάς πίσω, αλλά ούτε και τα μέλη της ΛΟΑΤΚΙ κοινότητας στο περιθώριο».

Παρασκευή 13 Δεκεμβρίου 2024

Στέλιος Ρόκκος: «Έλεγαν πως είμαι γκέι, δεν τραβώ κανένα ζόρι να αποδείξω ότι δεν είμαι»

 


Ο Στέλιος Ρόκκος μίλησε για τις φήμες που είχαν κυκλοφορήσει γύρω από τη σεξουαλικότητά του.

Ο τραγουδιστής μίλησε στην εκπομπή του YouTube «Τσάι με λεμόνι» και σχολίασε όσα ακούγονται ανά διαστήματα για εκείνον, με αφορμή δήλωση που είχε κάνει στο παρελθόν.Σε παλαιότερο σκετς που είχε συμμετάσχει, είχε πει πως «άντρας είναι αυτός που το δοκίμασε και δεν του άρεσε».

«Κάποια στιγμή κάναμε ένα σκετς με τον Τάκη Ζαχαράτο και αυτός έκανε την Έλλη Στάη και μου έπαιρνε συνέντευξη. Στο κείμενο έλεγα ότι “άντρας είναι αυτός που το δοκίμασε και δεν του άρεσε” και αυτό το πήραν ως δήλωση κι έλεγαν πως είμαι γκέι», είπε αρχικά.

«Δεν τραβάω κανένα ζόρι να αποδείξω ότι δεν είμαι. Ας πιστεύουν ότι θέλουν», πρόσθεσε

Το μεγαλύτερο ψέμα που έχει πει

Για το μεγαλύτερο ψέμα που έχει πει, ο Ρόκκος είπε: «Δεν ρωτάς τη Λελέ, γιατί σε αυτήν έχω πει ψέματα; Πολλές φορές της λέω, αλλά είναι εκείνα που τα λες γρήγορα και τελειώνουν. Πήγα πχ μια φορά με το κράνος που είχα πληρώσει με τιμολόγιο και για να μη “μου βάλει χέρι” της είπα ότι πήρα ένα ακόμα κράνος και ότι μου το έκαναν δώρο. Στους φίλους δεν λέω ψέματα, στη Λελέ λέω»

Πέμπτη 12 Δεκεμβρίου 2024

Η διαφορετικότητα και η ποικιλομορφία κάνουν πιο παραγωγικές τις επιχειρήσεις

 


Είναι πλέον ευρέως γνωστό πως στην σύγχρονη αγορά εργασίας, η ποικιλομορφία και η διαφορετικότητα είναι καίριας σημασίας, αφού αποτελούν το πιο ανταγωνιστικό «asset» για μια εταιρεία. Ιδιαίτερα αν αναλογιστεί κανείς ότι οι εταιρείες του σήμερα πρέπει να είναι ευέλικτες, ανταγωνιστικές, προσαρμόσιμες και καινοτόμες. Ως εκ τούτου, μια δυναμική και ποικιλόμορφη ομάδα που αποτελείται από άτομα με διαφορετικό τρόπο σκέψης, διαφορετικά βιώματα, εμπειρίες και ικανότητες, μπορεί να αποτελέσει ένα από τα απαραίτητα συστατικά για μια επιτυχημένη επιχείρηση του σήμερα, με καινοτόμες ιδέες λύσεις και προϊόντα.

Ιδιαίτερα τώρα που η εξ αποστάσεως εργασία έχει κερδίσει έδαφος και πολλές εταιρίες θα συνεχίσουν με αυτό το μοντέλο και μετά το πέρας της πανδημίας - είτε πλήρως είτε μερικώς- οι επιλογές για ένα ποικιλόμορφο εργατικό δυναμικό από διαφορετικά μέρη του κόσμου, είναι ατελείωτες. Ως αποτέλεσμα, οι εταιρίες θα έχουν την ευκαιρία να επιλέξουν τους καλύτερους και πιο εξειδικευμένους υποψηφίους, χωρίς οποιοδήποτε φυσικό περιορισμό.

Η διαφορετικότητα ανοίγει ορίζοντες

Τα οφέλη της διαφορετικότητας στον εργασιακό χώρο επιταχύνουν την εταιρική ανάπτυξη και την οικονομική απόδοση. Απόδειξη αυτού αποτελεί και η Έρευνα της εταιρείας McKinsey’s η οποία αναφέρει ότι οι εταιρείες με εργαζομένους από διαφορετικές κοινωνικές ομάδες (φύλο, κουλτούρα, εθνικότητα) έχουν καλύτερη απόδοση συγκριτικά με τις εταιρείες που δε στηρίζουν τη διαφορετικότητα. Επιπρόσθετα, εταιρείες που αγκαλιάζουν τη διαφορετικότητα στην πράξη, τείνουν να προσελκύουν αντίστοιχα ταλαντούχους υποψηφίους που μοιράζονται παρόμοιες αξίες και όραμα. Για παράδειγμα, οι millenials οι οποίοι αποτελούν την πιο ποικιλόμορφη εργαζόμενη γενιά μέχρι σήμερα, είναι πιο πιθανόν να θέλουν να εργαστούν σε μια εταιρεία που αγκαλιάζει τη διαφορετικότητα και είναι δεκτική σε νέες ιδέες.

Η διαφορετικότητα πολλές φορές αντανακλάται και στο πελατολόγιο της κάθε εταιρείας, αφού οι εργαζόμενοι όχι μόνο μπορούν να συμβάλλουν στο χτίσιμο ενός ποικιλόμορφου πελατολογίου, αλλά και να εντοπίσουν πιο εύκολα τις ανάγκες των πελατών/καταναλωτών από διάφορες ομάδες, και να προσφέρουν τις ανάλογες λύσεις.

Τρόποι ενίσχυσης της διαφορετικότητας και της αποδοχής στο εργασιακό περιβάλλον

Καθώς ο εργασιακός χώρος είναι ένα περιβάλλον που περνάμε πολλές ώρες της ημέρας, είναι σημαντικό ο κάθε εργαζόμενος να νιώθει άνετα και να είναι ο εαυτός του. Ευθύνη για αυτό, έχει και η ίδια εταιρεία και το τμήμα ανθρώπινου δυναμικού, αφού πρέπει να καλλιεργηθεί ένα κλίμα εμπιστοσύνης, σεβασμού και ομαδικότητας όπου όλοι νιώθουν ότι έχουν κάτι σημαντικό να προσφέρουν και είναι απαραίτητοι. Εννοείται επίσης ότι όλοι οι εργαζόμενοι πρέπει να αντιμετωπίζονται ίσα και δίκαια, με μισθούς που ανταποκρίνονται στα καθήκοντα και τις δεξιότητές τους, χωρίς οποιαδήποτε διάκριση. Επιπρόσθετα, οι εταιρείες πρέπει να προσφέρουν ίσες ευκαιρίες ανάπτυξης και εξέλιξης σε όλους, έτσι ώστε να είναι σε θέση να προσελκύσουν και να διατηρήσουν ταλέντα στην εταιρεία τους.

Σωστή εκπαίδευση της εταιρείας και των εργαζομένων

Αν και η εκπαίδευση γύρω από την «διαφορετικότητα» έχει ενισχυθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια, είναι επιτακτική ανάγκη οι υπεύθυνοι ανθρώπινου δυναμικού να τρέξουν εκπαιδευτικά προγράμματα για τους εργαζομένους. Τα εν λόγω προγράμματα ανάπτυξης δεξιοτήτων συνεργασίας, είναι σημαντικό να εμβαθύνουν στη συνεργασία ανθρώπων με διαφορετική εθνικότητα, κουλτούρα, τρόπο σκέψης, εκπαιδευτικό background, κ.α. Ως εκ τούτου, κάποια πολιτισμικά «εμπόδια», άγνοια ή στερεοτυπικές αντιλήψεις θα μπορούσαν να ξεπεραστούν, δημιουργώντας ένα υγιές περιβάλλον με εργαζομένους ικανούς να προσαρμόζονται στις σύγχρονες, ευέλικτες επιχειρήσεις.

Αδιαμφισβήτητα,  ένα ποικιλόμορφο εργασιακό περιβάλλον και η επαφή ατόμων με ξεχωριστά και μοναδικά χαρακτηριστικά αποτελεί μια πραγματικά ενδιαφέρουσα και πλούσια εμπειρία. Ένα ποικιλόμορφο προσωπικό μπορεί να συμβάλει στην ανάπτυξη της κάθε επιχείρησης, προσφέροντας νέες δεξιότητες και γνώσεις καθώς και διαφορετικές απόψεις. Από τη μεριά της η εταιρεία, έχει υποχρέωση να δημιουργήσει ένα υγιές εργασιακό περιβάλλον όπου όλοι οι εργαζόμενοι θα αισθάνονται σημαντικοί ως μέρος μιας ευρύτερης ομάδας με κοινό σκοπό.

Έλενα Κοντού
CEO της Sepaga EMI*

*Η Sepaga είναι ένα Electronic Money Institution, αδειοδοτημένο και ρυθμιζόμενο από την Κεντρική Τράπεζα της Κύπρου, με άδεια λειτουργίας 115.1.3.18/2018. Έχοντας σαν κύρια δραστηριότητα την έκδοση, διανομή και εξαργύρωση ηλεκτρονικού χρήματος, προσφέρει σε τοπικές και διεθνείς επιχειρήσεις όλων των μεγεθών, μια σειρά από χρηματοοικονομικές λύσεις για τη διαχείριση κεφαλαίων και πληρωμών.

Τετάρτη 11 Δεκεμβρίου 2024

Φεστιβάλ Δράμας: Για συντηρητισμό και ομοφοβία κατηγορεί τη διοίκηση ο καλλιτεχνικός διευθυντής του μετά την παύση του


 Μετά από πέντε χρόνια ιδιαίτερα επιτυχημένης, κατά γενική ομολογία, θητείας απομακρύνθηκε από τη θέση του ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Διεθνούς Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους της Δράμας, 
Γιάννης Σακαρίδης. Σε σχετική ανοιχτή επιστολή του, μάλιστα, ο σκηνοθέτης – σεναριογράφος εξαπολύει πυρά εναντίον της Δημοτική Αρχή της πόλης, η οποία είναι υπεύθυνη για τη διοργάνωση, αλλά και σύσσωμου του διοικητικού συμβουλίου της κατηγορώντας τους για για συντηρητισμό και ομοφοβία.


«Η φετινή χρονιά έφερε προκλήσεις. Η νέα διοίκηση του Φεστιβάλ, παρά το γεγονός ότι δηλώνει δημόσια πως το φετινό ήταν το καλύτερο Φεστιβάλ των τελευταίων χρόνων μου ανακοίνωσε, μέσω της υπηρεσιακής οδού, χωρίς καμία προειδοποίηση, ότι η θητεία μου δεν θα ανανεωθεί» σημειώνει και προσθέτει: «Της ανακοίνωσης αυτής είχε προηγηθεί μια απαξίωση της θέσης του Καλλιτεχνικού Διευθυντή όλη τη χρονιά, με δριμεία κριτική από τη νέα διοίκηση του Φεστιβάλ για το ύφος και την κατεύθυνση που έλαβε το πρόγραμμα ταινιών επί της δικής μου καλλιτεχνικής διεύθυνσης, επικριτική και ενάντια στις αρχές της προόδου, της συμπερίληψης και του σεβασμού της διαφορετικότητας που υπηρετεί ο σύγχρονος κινηματογράφος και όπως οφείλει να υπηρετεί ένα εθνικό κινηματογραφικό Φεστιβάλ, κάνοντας νύξη ακόμη και για κατάργηση του Βραβείου Drama Queer στο Εθνικό Διαγωνιστικό και των ακόμη δύο αντίστοιχων βραβείων στα άλλα διαγωνιστικά προγράμματα και διατυπώνοντας αναχρονιστικές, ομοφοβικές, άκρως ανησυχητικές κατά τη γνώμη μας απόψεις.»

Επιπλέον εκφράζει την έντονη ανησυχία του σχετικά με τον τρόπο διοίκησης του φεστιβάλ καθώς, όπως αναφέρει στην επιστολή του, « φέτος χωρίς καμία οικονομική πίεση κατάργησε τα κουπόνια σίτισης των διαγωνιζομένων δημιουργών, κάτι που είναι χαρακτηριστικό της φιλοξενίας χρόνια τώρα, και όλη τη χρονιά ζητούσε από τον Καλλιτεχνικό Διευθυντή να μην επικοινωνήσει με χορηγούς και θεσμούς, ενώ δεν κοινοποιούσε τις προτάσεις στον ΚΔ με αποκορύφωμα της πρότασης του πετυχημένου Εργαστηρίου κινηματογράφου και του Cinematherapy στα σχολεία για το έτος 2024-25.»
Στην ίδια επιστολή ο Γιάννης Σακαρίδης κάνει μια σύντονη αναδρομή της διαδρομής της διοργάνωσης όσο ο ίδιος βρισκόταν στο τιμόνι της: «Κατά τη διάρκεια αυτής της πορείας, καταφέραμε να ανανεώσουμε, να εκσυγχρονίσουμε και να δυναμώσουμε το Φεστιβάλ. Αναβαθμίσαμε το Εθνικό Διαγωνιστικό Πρόγραμμα, εξασφαλίζοντας ότι οι ταινίες που διακρίνονται αποκτούν το πολυπόθητο εισιτήριο για τη διαδικασία των Οσκαρ®. Δημιουργήσαμε νέα προγράμματα όπως το Διεθνές και Εθνικό Σπουδαστικό, το Διεθνές Animation, το Short & Green, το KIDDO, και φυσικά το καινοτόμο εκπαιδευτικό πρόγραμμα Cinematherapy, που ταξίδεψε πέρα από τα σύνορα και εντάχθηκε δυναμικά στα σχολεία» επισήμανε μεταξύ άλλων.

Να σημειωθεί πως αυτή είναι η δεύτερη απομάκρυνση, μέσα σε λίγες ημέρες, καλλιτεχνικού διευθυντή διεθνούς φεστιβάλ της περιφέρειας μετά την εξαναγκαστική, όπως χαρακτηρίστηκε από την ίδια, παραίτηση της υπερδραστήρια και επίσης επιτυχημένης Λίντας Καπετανέα από το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο τιμόνι του οποίου βρισκόταν επί επτά χρόνια. Και σε αυτη την περίπτωση υπήρχαν, σύμωνα με πληροφορίες, προστριβές με τη Δημοτική Αρχή. 


Ολόκληρη η επιστολή

Αγαπητές φίλες και αγαπητοί φίλοι,
Μετά από πέντε χρόνια, και όχι από δική μου επιλογή, η συνεργασία μου με το Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους της Δράμας ολοκληρώνεται. Ήταν ένα ταξίδι γεμάτο προκλήσεις, έμπνευση και αξέχαστες στιγμές, που θα κρατήσω για πάντα στην καρδιά μου.
Θα ήθελα να εκφράσω την πιο θερμή μου ευγνωμοσύνη στην κινηματογραφική κοινότητα και στον υπέροχο κόσμο της Δράμας που αγκάλιασε το όραμά μας και στήριξε κάθε βήμα μας. Ενα μεγάλο ευχαριστώ σε όλους τους συνεργάτες του Φεστιβάλ, στους ακούραστους εθελοντές της πόλης, στους σκηνοθέτες και τους κινηματογραφιστές που μας τίμησαν με την παρουσία και το έργο τους, στους θεσμικούς υποστηρικτές και στους χορηγούς που μας εμπιστεύτηκαν, και στα μέσα ενημέρωσης που στήριξαν με συνέπεια τη δουλειά μας.
Ένα ιδιαίτερο ευχαριστώ οφείλω βεβαίως στους φορείς, τα φεστιβάλ και τα ιδρύματα, με τα οποία είχαμε την τιμή να συνεργαστούμε άψογα και τα οποία συνεισέφεραν στην οργάνωση δράσεων που άφησαν το δικό τους αποτύπωμα στον πολιτιστικό χάρτη της χώρας.
Πάνω απ’ όλα, ευχαριστώ από καρδιάς τη δημιουργική μου ομάδα: Γιώργο Ζώη, Θανάση Νεοφώτιστο, Βασίλη Τερζόπουλο, Παναγιώτη Ιωσηφέλη, Ντενίς Νικολάκου, Σπύρο Σιάκα, Γιάννη Χριστοδούλου, Ελενα Μαυρίδου, Αλεξία Θεοδωράκη, Μάγια Σφακιανάκη και Δημήτρη Παπάζογλου.
Με την αυταπάρνηση, το πάθος και την αφοσίωσή τους, ξεπεράσαμε κάθε πρόκληση και μοιραστήκαμε με το κοινό τη μαγεία του σινεμά. Ήταν ένα προνόμιο να δουλέψω δίπλα σε τόσο ταλαντούχους και εμπνευσμένους ανθρώπους.
Κατά τη διάρκεια αυτής της πορείας, καταφέραμε να ανανεώσουμε, να εκσυγχρονίσουμε και να δυναμώσουμε το Φεστιβάλ. Αναβαθμίσαμε το Εθνικό Διαγωνιστικό Πρόγραμμα, εξασφαλίζοντας ότι οι ταινίες που διακρίνονται αποκτούν το πολυπόθητο εισιτήριο για τη διαδικασία των Οσκαρ®. Δημιουργήσαμε νέα προγράμματα όπως το Διεθνές και Εθνικό Σπουδαστικό, το Διεθνές Animation, το Short & Green, το KIDDO, και φυσικά το καινοτόμο εκπαιδευτικό πρόγραμμα Cinematherapy, που ταξίδεψε πέρα από τα σύνορα και εντάχθηκε δυναμικά στα σχολεία.
«Εγκαινιάσαμε το Short Film Hub και ιδρύθηκε η νέα Κινηματογραφική Σχολή του ΕΑΠ»
Εγκαινιάσαμε επίσης το Short Film Hub, μια πλατφόρμα που συνδέει ταλαντούχους δημιουργούς με τη διεθνή και εγχώρια κινηματογραφική βιομηχανία, ενισχύοντας τη θέση της Ελλάδας στον παγκόσμιο κινηματογραφικό χάρτη, έχοντας ως επικεφαλής τους αξιόλογους και πολύ έμπειρους Γιάννα Σαρρή και Florian Fernandes.
Έχοντας συνειδητοποιήσει τις μεγάλες επιτυχίες της ελληνικής μικρού μήκους ταινίας και την τεράστια απήχηση του Φεστιβάλ στο δια ζώσης κοινό και μέσω της διαδικτυακής μας πλατφόρμας (φτάσαμε στους 150.000 μοναδικούς χρήστες με 1 εκατομμύριο επισκέψεις) αλλάξαμε την οπτική ταυτότητα, αναβαθμίσαμε τους χώρους προβολής προσθέτοντας και νέους στους ήδη υπάρχοντες (Σινέ Αλέξανδρος, Drive in Parking Γηπέδου Κραχτίδη, προαύλιο Γυμνάσιου Αρρένων, Κήπος Μαρμάρινου Σπιτιού - Μουσείου Φωτογραφίας ΚΥΚΛΩΨ).
Παράλληλα, ιδρύθηκε η νέα Κινηματογραφική Σχολή του ΕΑΠ στη Δράμα, προσφέροντας εξ αποστάσεως μαθήματα και δια ζώσης εργαστήρια, θέτοντας τις βάσεις για ένα λαμπρό μέλλον.
Θα μου μείνουν αξέχαστες οι προβολές των 12 ταινιών από τα κινηματογραφικά εργαστήρια που πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκειας του φετινού Φεστιβάλ στη Δράμα με παρουσία πάνω από επτακοσίων Δραμινών θεατών. Στο μοναδικό αυτό πρόγραμμα για την τοπική κοινωνία, που υποστηρίχθηκε από τη Raycap, συμμετείχαν την πρώτη χρονιά 25 άτομα και τη δεύτερη χρονιά 55 άτομα, με τους οποίους συνδέθηκα με ενθουσιασμό για το σινεμά και με ειλικρίνεια στην έκφρασή τους. Είναι από εκείνες τις πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ουσιαστική σύνδεση του Φεστιβάλ με την πόλη, αλλά και των ανθρώπων της με τον κινηματογράφο που είναι τόσο συνυφασμένος με τη Δράμα όλα αυτά τα χρόνια.
Η φετινή χρονιά έφερε προκλήσεις. Η νέα διοίκηση του Φεστιβάλ, παρά το γεγονός ότι δηλώνει δημόσια πως το φετινό ήταν το καλύτερο Φεστιβάλ των τελευταίων χρόνων μου ανακοίνωσε, μέσω της υπηρεσιακής οδού, χωρίς καμία προειδοποίηση, ότι η θητεία μου δεν θα ανανεωθεί. Της ανακοίνωσης αυτής είχε προηγηθεί μια απαξίωση της θέσης του Καλλιτεχνικού Διευθυντή όλη τη χρονιά, με δριμεία κριτική από τη νέα διοίκηση του Φεστιβάλ για το ύφος και την κατεύθυνση που έλαβε το πρόγραμμα ταινιών επί της δικής μου καλλιτεχνικής διεύθυνσης, επικριτική και ενάντια στις αρχές της προόδου, της συμπερίληψης και του σεβασμού της διαφορετικότητας που υπηρετεί ο σύγχρονος κινηματογράφος και όπως οφείλει να υπηρετεί ένα εθνικό κινηματογραφικό Φεστιβάλ, κάνοντας νύξη ακόμη και για κατάργηση του Βραβείου Drama Queer στο Εθνικό Διαγωνιστικό και των ακόμη δύο αντίστοιχων βραβείων στα άλλα διαγωνιστικά προγράμματα και διατυπώνοντας αναχρονιστικές, ομοφοβικές, άκρως ανησυχητικές κατά τη γνώμη μας απόψεις.
Ανησυχώ για τον τρόπο διοίκησης του φεστιβάλ που φέτος χωρίς καμία οικονομική πίεση κατάργησε τα κουπόνια σίτισης των διαγωνιζομένων δημιουργών, κάτι που είναι χαρακτηριστικό της φιλοξενίας χρόνια τώρα, και όλη τη χρονιά ζητούσε από τον Καλλιτεχνικό Διευθυντή να μην επικοινωνήσει με χορηγούς και θεσμούς, ενώ δεν κοινοποιούσε τις προτάσεις στον ΚΔ με αποκορύφωμα της πρότασης του πετυχημένου Εργαστηρίου κινηματογράφου και του Cinematherapy στα σχολεία για το έτος 2024-25.
Παρ’ όλα αυτά, είμαι αληθινά υπερήφανος για τη δουλειά που κάναμε ως ομάδα.
Με σχεδιασμό, υπομονή, επιμονή, ομαδικότητα και σκληρή δουλειά, ανεβάσαμε το Φεστιβάλ σε νέα ύψη. Από την αναγνώριση της κινηματογραφικής κοινότητας και της δραμινής κοινωνίας μέχρι τoυς χιλιάδες θεατές που μας παρακολούθησαν μέσω πλατφορμών, κάθε βήμα αποτέλεσε μια μεγάλη νίκη.
Το μέλλον του Φεστιβάλ μπορεί να είναι λαμπρό, με έργα όπως η αξιοποίηση του πρώην στρατοπέδου Ανδρικάκη για τη δημιουργία ενός σύγχρονου κέντρου οπτικοακουστικών τεχνών και ο εκσυγχρονισμός του Δημοτικού Ωδείου και του Κινηματογράφου Ολύμπια. Ελπίζω οι επόμενες διοικήσεις να διατηρήσουν την πορεία προόδου και να συνεχίσουν να ενισχύουν τον ρόλο του Φεστιβάλ ως φάρου για τη μικρού μήκους ταινία.
Για μένα, αυτός ο κύκλος κλείνει με πολλές όμορφες αναμνήσεις. Αισθάνομαι ευγνώμων που είχα την τιμή να συνεργαστώ με τόσο ξεχωριστούς ανθρώπους, να συντονίσω μια ομάδα γεμάτη ταλέντο και πάθος, και να προσφέρω στο αγαπημένο μου Φεστιβάλ.
Όλα τα παραπάνω, καθώς το έργο μου ολοκληρώνεται, αισθάνομαι την υποχρέωση και την ανάγκη να τα κάνω γνωστά στην κινηματογραφική κοινότητα που αγαπώ και υπηρετώ σε όλα τα χρόνια της πορείας μου ως κινηματογραφιστής.
Σας αφήνω με το «Εσωτερικό - Στοχασμός», το trailer που δημιουργήσαμε πέρυσι, στο πιο αγαπημένο μου DISFF46, ως ένα ερωτικό γράμμα στη μικρού μήκους ταινία.
Είμαι σίγουρος ότι θα ανταμώνουμε τακτικά στις επάλξεις του Ελληνικού Κινηματογράφου που βρίσκεται σε φάση σημαντικής ανάπτυξης και εξωστρέφειας.

Με τις πιο θερμές ευχές για το μέλλον,
Γιάννης Σακαρίδης

Τρίτη 10 Δεκεμβρίου 2024

Τα προγράμματα για την ομοφοβία εξαφανίστηκαν από τα σχολεία γιατί πήγαν για ανανέωση...

 


Η καταγγελία του «Πολύχρωμου Σχολείου» και η απάντηση ό,τι να ’ναι της υφυπουργού Παιδείας Ζέττας Μακρή.

Μπορεί η κυβέρνηση να διαφημίζει την αποφασιστικότητά της για την αντιμετώπιση των φαινομένων σχολικού εκφοβισμού, να ανακοινώνει την περιβόητη πλατφόρμα καταγγελιών, αλλά την ίδια στιγμή να αποκλείει όχι μόνο την εκ νόμου υποχρεωτική ενημέρωση εντός του σχολείου, αλλά και τη δυνατότητα πρόσβασης, μέσω της πλατφόρμας StopBullying.gr, σε υλικό κρίσιμο για μια μεγάλη κατηγορία σχετικών περιστατικών; Απ’ ό,τι φαίνεται, μπορεί. Και το κάνει. Από την έναρξη του σχολικού έτους δεν είναι διαθέσιμα αρκετά προγράμματα που λειτουργούν από το 2020 και αφορούν τη Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση, τη συμπερίληψη/ενσυναίσθηση και αρκετές ενότητες σχετικά με το «ευ ζην» ομάδων ευάλωτων μέσα στο σχολείο.

«Ζούμε Αρμονικά Μαζί - Σπάμε τη σιωπή» ήταν το σύνθημα για τις νομοθετικές παρεμβάσεις που έκανε πέρυσι η κυβέρνηση με πολλά ταρατατζούμ. Ενα από τα μέτρα της εκστρατείας ήταν ο νόμος με τον ομώνυμο τίτλο (5029/2023). Και προέβλεπε μεταξύ άλλων: «Την αποστολή σε όλα τα σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης κατευθυντηρίων οδηγιών σχετικά με τον τρόπο διαχείρισης περιστατικών διακρίσεων και εκφοβισμού που στρέφονται εναντίον μαθητών που ανήκουν σε ευάλωτες ομάδες λόγω φυλής, αναπηρίας, θρησκευτικών πεποιθήσεων, εθνοτικής καταγωγής, σεξουαλικού προσανατολισμού, ταυτότητας, έκφρασης, χαρακτηριστικών φύλου ή οικογενειακής κατάστασης, αλλά και από την ΕΘΝΙΚΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΣΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΛΟΑΤΚΙ+: «Ενα σημαντικό πρώτο βήμα για την αντιμετώπιση πολλών προβλημάτων στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση είναι η σύνταξη από το υπουργείο Παιδείας εξειδικευμένης εγκυκλίου για τη διαχείριση καθημερινών ζητημάτων σεξουαλικού προσανατολισμού, έκφρασης, ταυτότητας και χαρακτηριστικών φύλου».

Η ίδια η κοινότητα των ΛΟΑΤΚΙ+ καταγγέλλει ότι δεν έχει γίνει τίποτα. Οπως αναφέρουν οι δημιουργοί του γνωστού «Πολύχρωμου Σχολείου» [που περιλαμβάνει υλικό εγκεκριμένο από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) και διατίθεται στα σχολεία τα τελευταία χρόνια]: «Με έκπληξη διαπιστώσαμε, κατά την έναρξη του σχολικού έτους 2024-2025, πως το εκπαιδευτικό υλικό του Πολύχρωμου Σχολείου (Π.Σ.), που είναι εγκεκριμένο από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) και ήταν διαθέσιμο στη σχετική πλατφόρμα από το 2020 [...], έχει πλέον αφαιρεθεί, ενώ αυτό δεν έχει συμβεί με το εκπαιδευτικό υλικό άλλων φορέων».

Οπως τονίζουν: «Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι για δύο κρίσιμους μήνες, κατά τους οποίους οι εκπαιδευτικοί επέλεγαν Εργαστήρια Δεξιοτήτων (Ε.Δ.)., από την πλατφόρμα του ΙΕΠ απουσίαζε εντελώς υλικό για τη θεματική ενότητα Ζω Καλύτερα - Ευ Ζην, Υποθεματική: iii. Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση, της ΣΤ’ Δημοτικού, ενώ πρόκειται για μια υποχρεωτική υποθεματική για τη συγκεκριμένη τάξη, σύμφωνα με την Υπουργική Απόφαση Αριθμ. 94236/ΓΔ4/2021 - ΦΕΚ 3567/Β/4-8-2001. Μετά τη δική μας επικοινωνία με το ΙΕΠ, κατά την οποία επισημάναμε αυτή την έλλειψη, εσπευσμένα τροποποιήθηκε η ηλικιακή απεύθυνση κάποιων Ε.Δ. που ήδη υπήρχαν. Η λύση αυτή ωστόσο δεν αντιμετωπίζει την ουσία του προβλήματος που ουσιαστικά είναι ότι πλέον δεν υπάρχει για καμία τάξη εκπαιδευτικό υλικό συμπεριληπτικό σε σχέση με τα ΛΟΑΤΚΙ+ ζητήματα». Στην αλληλογραφία που συνεχίστηκε, το ΙΕΠ ισχυρίστηκε επίσης ότι «Το εκπαιδευτικό υλικό του Πολύχρωμου Σχολείου δεν είναι διαθέσιμο στο αποθετήριο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων του ΙΕΠ, λόγω της διαδικασίας αξιολόγησης, επανασχεδιασμού και ανανέωσης των διαθέσιμων Ε.Δ.».

Να υπενθυμίσουμε ότι το 2021, με απόφαση του κ. Μητσοτάκη, συστήθηκε επιτροπή με διακεκριμένους νομικούς και άλλους αρμόδιους επιστήμονες και είχε σκοπό τη σύνταξη της Εθνικής Στρατηγικής για την Ισότητα των ΛΟΑΤΚΙ+1. Και αυτή η Εθνική Στρατηγική, που συντάχθηκε και δεν έχει αλλάξει, προέβλεπε μεταξύ άλλων σοβαρών πρωτοβουλιών και την «Εκπαίδευση χωρίς αποκλεισμούς».

Φέτος, ξαφνικά τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων των σχετικών Προγραμμάτων Σπουδών (Π.Δ.) εξαφανίστηκαν από τη σχολική πλατφόρμα. Πήγαν για ανανέωση. Κανένα άλλο πρόγραμμα σχετικό με διακρίσεις και εκφοβισμό δεν άλλαξε. Οι δημιουργοί του Πολύχρωμου Σχολείου ρωτούν ποιοι κλήθηκαν να ασχοληθούν, ενώ αναρωτιούνται πότε θα φθάσουν στα σχολεία, τουλάχιστον, οι Κατευθυντήριες Γραμμές για την αντιμετώπιση «ομοφοβικού/αμφιβοβικού/τρανσφοβικού/ιντερφοβικού εκφοβισμού και άλλων ζητημάτων στο σχολικό περιβάλλον» που συνέταξαν οι ίδιοι με ειδική ομάδα εργασίας σε συνεργασία με το ΙΕΠ και το υπουργείο Παιδείας.

Απάντηση δεν έχει δοθεί. Και την ίδια στιγμή, οι σχετικές θεματικές ενότητες δεν καλύπτονται από κανένα εκ των διαθέσιμων Ε.Δ., ενώ «έγκυρες επιστημονικές φωνές επισημαίνουν πως η ΛΟΑΤΚΙφοβία είναι μια από τις πιο συχνές αιτίες περιστατικών σχολικού εκφοβισμού».

Υπάρχει, ωστόσο, μια απάντηση που δόθηκε από την υφυπουργό Παιδείας, κ. Μακρή, στο κόμμα ΝΙΚΗ: «Τα προγράμματα αυτά ενδεχομένως να έχουν υποβληθεί στο ΙΕΠ, αλλά δεν διδάσκονται στα σχολεία». Τι να πει κανείς τώρα;

Δευτέρα 9 Δεκεμβρίου 2024

Nemo: Tα queer άτομα μπορούν να πετύχουν τα πάντα, όπως όλοι οι άλλοι

 


Το Nemo κατέκτησε την πρώτη θέση στην φετινή Eurovision με το τραγούδι «The Code» και βρίσκεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα για την guest εμφάνισή του στα Madwalk
. Με αφορμή την επίσκεψή του στη χώρα μας η κάμερα του MEGA αποτύπωσε τα συναισθήματα του σε μια αποκλειστική συνέντευξη κατά τη διάρκεια της οποίας αποκάλυψε και τη θα δούμε στη φαντασμαγορική σκηνή.

Για πρώτη φορά στην Ελλάδα

Σε ερώτηση του δημοσιογράφου του Buongiorno για το πώς αισθάνεται που βρίσκεται στην Ελλάδα για πρώτη φορά, το Nemo απάντησε: «Την λατρεύω, είναι η δεύτερη μέρα μου εδώ και λατρεύω τη μίξη των ιστορικών κτιρίων με τα μοντέρνα. Αν και έβρεχε, όλοι ήταν έξω και έπιναν το ποτό τους. Όλοι ήταν τόσο προσεγγίσιμοι, μιλούσαν μεταξύ τους και λατρεύω το συναίσθημα που νιώθω ενώ είμαι εδώ».

Ενώ σε ερώτηση για το πως του φαίνεται ο κόσμος στη χώρα μας, δήλωσε: «Όλοι είναι πολύ ανοιχτοί, ο κόσμος είναι χαρούμενος και νιώθω μεγάλη χαρά όταν μιλάω στον κόσμο και αυτό είναι που κάνει την Ελλάδα ξεχωριστή».

Το Nemo στα Madwalk

Αναφορικά με την εμφάνισή του στα φετινά Madwalk, το Nemo δήλωσε: «Θα είμαι στη σκηνή με χορευτές και μοντέλα και θα είναι ένας συνδυασμός πασαρέλας και δύο δικών μου τραγουδιών».

Όπως είπε το Nemo, μία από τις καλλιτέχνιδες που εκτιμά είναι η Μαρίνα Σάττι και κατά τη διάρκεια της  Eurovision ένιωθε πως δημιουργήθηκε μία αυθεντική σύνδεση μαζί της.

«Θαυμάζω τη μουσική της Μαρίνας Σάττι», είπε αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο για μία μελλοντική συνεργασία.

Στη συνέχεια αναφέρθηκε στις αλλαγές που έφερε στη ζωή του η νίκη στην Eurovision, λέγοντας πως πλέον ταξιδεύει περισσότερο.

«Είναι μία από τις μεγαλύτερες τιμές της ζωής μου, αν όχι η μεγαλύτερη. Ξέρω τι μπορεί να σημαίνει αυτό για κάποιους ανθρώπους, για τα queer άτομα όπως εγώ, ότι ένα non binary άτομο μπορεί να πετύχει τα πάντα, όπως όλοι οι άλλοι και επίσης να μπορώ να είμαι ο εαυτός μου στην σκηνή», είπε.

Μέσα στα επόμενά του σχέδια είναι να γυρίσει στο Λονδίνο για την ολοκλήρωση του άλμπουμ του, ενώ δήλωσε πως θέλει να επισκεφτεί ξανά την Ελλάδα μελλοντικά.

Παρασκευή 6 Δεκεμβρίου 2024

Κωνσταντίνος Κακανιάς: «Έχω απορριφθεί πολύ ως παιδί, βίωσα φοβερή ομοφοβία»

 


"Ήταν δύσκολα στα 60s για ένα νεαρό ομοφυλόφιλο αγοράκι" εκμυστηρεύτηκε, μεταξύ άλλων, ο Κωνσταντίνος Κακανιάς.

Μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη παραχώρησε ο Κωνσταντίνος Κακανιάς, το μεσημέρι της Κυριακής, στην κάμερα της εκπομπής «Καλύτερα δε γίνεται» και τη δημοσιογράφο Ειρήνη Αρβανίτη στον Alpha. Ανάμεσα σε άλλα, δε, ο δημοφιλής καλλιτέχνης αναφέρθηκε στα παιδικά του χρόνια και τις δυσκολίες που βίωσε εξαιτίας του ερωτικού του προσανατολισμού.Πιο συγκεκριμένα, ο Κωνσταντίνος Κακανιάς εξομολογήθηκε αρχικά πως «έχω απορριφθεί τόσο πολύ σαν άνθρωπος μικρός, παιδί, που το έχω συνηθίσει κάπως. Πάρα πολύ στο σχολείο, βίωσα φοβερή ομοφοβία. Ήταν δύσκολα στα 60s για ένα νεαρό ομοφυλόφιλο αγοράκι».

«Ο Κριστιάν Λουμπουτέν είναι ο Γάλλος αδελφός μου, τον αγαπώ πολύ και του χρωστάω πάρα πολλά πράγματα. Κάθε χρόνο κάνει μία σειρά από ένα μέρος στον κόσμο, είπε να κάνει στην Ελλάδα και με πήρε τηλέφωνο».

«Μετά το σχολείο άρχισα να δουλεύω αμέσως σε διάφορα έντυπα και εφημερίδες στο Παρίσι. Μετά πήγα και έμεινα στην Αίγυπτο για έναν χρόνο και μετά πήγα στη Νέα Υόρκη, όπου έμεινα για πολλά χρόνια. Ενώ στο Παρίσι κατάλαβα ότι μπορώ να είμαι καλλιτέχνης, στη Νέα Υόρκη έγινα καλλιτέχνης» πρόσθεσε, εν συνεχεία, ο Κωνσταντίνος Κακανιάς στη νέα τηλεοπτική του συνέντευξη στο μαγκαζίνο της Ναταλίας Γερμανού στον Alpha.

Πέμπτη 5 Δεκεμβρίου 2024

Γυναίκα αποκαλύπτει τι πραγματικά σημαίνει να είναι κάποιος «Demisexual»

 


Ειδικοί σε θέματα σεξ και σχέσεων συζήτησαν για τον όρο demisexuality.

Γυναίκα μίλησε για το τι την έκανε να συνειδητοποιήσει ότι είναι demisexual, αφού παρατήρησε μια σημαντική διαφορά μεταξύ του τρόπου με τον οποίο η ίδια και οι φίλες της βλέπουν τους συντρόφους τους.

Ο ειδικός σε θέματα σεξ και σχέσεων Paul C. Brunson μαζί με τη συγγραφέα Toni Tone συζήτησαν για την demisexuality και ότι έχει βοηθήσει πολλούς χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης να συνειδητοποιήσουν με αυτό τον όρο τον δικό τους σεξουαλικό προσανατολισμό.

Όπως εξήγησε η ειδικός και συγγραφέας: «Πολλοί άνθρωποι βιώνουν σεξουαλική έλξη από την αρχή, σωστά; Μπορεί να έλκονται σεξουαλικά από κάποιον που περπατάει μέσα σε ένα δωμάτιο.

«Μπορώ να αναγνωρίσω ότι οι άνδρες είναι ελκυστικοί, αλλά δεν υπάρχει απολύτως τίποτα μέσα μου που να αισθάνεται οποιοδήποτε είδος σεξουαλικής επιθυμίας ή διέγερσης γι' αυτούς με οποιονδήποτε τρόπο. Αυτό έρχεται μόνο αφού έχω αναπτύξει μια συναισθηματική σύνδεση μαζί τους με βάση το ποιοι είναι και τον χαρακτήρα τους.

 

«Έτσι, για παράδειγμα, δεν είχα ποτέ ένα one night stand. Δεν έχω γνωρίσει ποτέ κάποιον σε ένα κλαμπ και δεν έχω φιλήσει ένα τυχαίο άτομο.»

Τι είναι η δημοφυλοφιλία;

Ο Paul Brunson εξηγεί στο κλιπ: «Demisexuality είναι όταν κάποιος αισθάνεται σεξουαλική έλξη μόνο αφού δημιουργήσει έναν βαθύ συναισθηματικό δεσμό.

«Σε αντίθεση με άλλους με σεξουαλικό προσανατολισμό που βασίζεται στην άμεση έλξη, ένα demisexuality άτομο χρειάζεται μια σύνδεση που βασίζεται στον χαρακτήρα και τις αξίες κάποιου».

Όπως αναφέρει η Cleveland Clinic: «Οι άνθρωποι που προσδιορίζονται ως demisexuality νιώθουν σεξουαλική έλξη για κάποιον μόνο αφού έχουν δημιουργήσει έναν ισχυρό συναισθηματικό δεσμό μαζί του. Σε σύγκριση με τον γενικό πληθυσμό, οι περισσότεροι άνθρωποι που είναι demisexual σπάνια αισθάνονται σεξουαλική έλξη. Ορισμένοι έχουν ελάχιστο έως καθόλου ενδιαφέρον για σεξουαλική δραστηριότητα.

«[...] Ο σχηματισμός ενός συναισθηματικού δεσμού δεν εγγυάται ότι θα αναπτυχθεί σεξουαλική έλξη, αλλά ο δεσμός είναι απαραίτητος για να σκεφτούν ακόμη και τη σεξουαλική δραστηριότητα. Αν αναπτύξουν σεξουαλική έλξη, η επιθυμία για σεξουαλική δραστηριότητα είναι συχνά λιγότερο έντονη».