Menu

Κυριακή 31 Ιουλίου 2022

Bloomberg: Η Ελλάδα εντείνει την προσπάθειά της να ενισχύσει τα δικαιώματα των ΛΟΑΤΚΙ

 


Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης προχωρά με σχέδια για την απαγόρευση των λεγόμενων επεμβάσεων ομαλοποίησης φύλου στα παιδιά, στο πλαίσιο μιας προσπάθειας για την καταπολέμηση των διακρίσεων και την ενίσχυση των δικαιωμάτων των ΛΟΑΤΚΙ στην Ελλάδα, μια σε μεγάλο βαθμό κοινωνικά συντηρητική χώρα, σύμφωνα με το Bloomberg.

Οι δυνητικά επιβλαβείς πρακτικές εκτελούνται σε μωρά και νήπια των οποίων το σώμα δεν ταιριάζει με τους παραδοσιακούς ορισμούς του αρσενικού ή του θηλυκού, συχνά χωρίς να το γνωρίζουν ποτέ. Οι χειρουργικές επεμβάσεις τείνουν να είναι ιατρικά περιττές και καταδικάζονται από τα Ηνωμένα Έθνη, τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας και το Παρατηρητήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων.

Οι νομοθέτες θα ψηφίσουν αργότερα αυτό το μήνα για την πρόταση, αλλά αναμένεται να περάσει, καθώς η κυβέρνηση κατέχει την πλειοψηφία των εδρών στο κοινοβούλιο. Η Ελλάδα θα προστεθεί στη Μάλτα και σε λίγες μόνο άλλες χώρες που απαγορεύουν με νόμο τις επεμβάσεις αυτές.

Ο πρωθυπουργός διόρισε πέρυσι μια επιτροπή για να καταρτίσει μια εθνική στρατηγική για τη βελτίωση των δικαιωμάτων των ΛΟΑΤΚΙ και έκτοτε έχει εισαγάγει μια σειρά από μεταρρυθμίσεις, όπως η άρση της απαγόρευσης των ομοφυλόφιλων ανδρών να κάνουν αιμοδοσία. Λίγοι περίμεναν ότι ο κεντροδεξιός πολιτικός θα γινόταν μια τόσο ισχυρή δύναμη αλλαγής.

"Οι αδικίες και το μίσος που, δυστυχώς ακόμη και σήμερα, υπάρχουν για τους συμπολίτες μας πρέπει επιτέλους να εξαλειφθούν", δήλωσε ο Μητσοτάκης τον Μάιο. "Δεσμεύομαι ότι δεν θα αφήσω κανέναν μόνο του σε αυτόν τον αγώνα για ελευθερία και ισότητα". 

Η Ελλάδα είναι μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών που έχουν δει το μεγαλύτερο άλμα στα LQBTQ δικαιώματα, σύμφωνα με μια πρόσφατη κατάταξη. Αλλά πολλοί στην κοινότητα ανησυχούν ότι οι νομικές αλλαγές δεν θα εφαρμοστούν, πράγμα που σημαίνει ότι ούτε οι συμπεριφορές θα αλλάξουν.

"Η στρατηγική ως πρώτο βήμα είναι πολύ θετική", δήλωσε ο Γιάννης Παπαγιαννόπουλος, ακτιβιστής για τα δικαιώματα και εκδότης του περιοδικού Antivirus, της μοναδικής ελληνικής LGBTQ έκδοσης. "Περιμένουμε να δούμε ως κοινότητα ότι αυτό που έχει προταθεί θα γίνει πραγματικότητα". 

Το σύμφωνο συμβίωσης μεταξύ ατόμων του ιδίου φύλου αναγνωρίστηκε νομικά στην Ελλάδα το 2015 και η ταυτότητα φύλου το 2017, αλλά η πρόοδος ήταν αποσπασματική έως ότου ο Μητσοτάκης ανέβηκε στην εξουσία. 

Άλλα μέτρα που έχει ήδη εισαγάγει περιλαμβάνουν τη μετακίνηση των τρανς γυναικών κρατουμένων στις γυναικείες φυλακές από τις ανδρικές και τον εναγκαλισμό των τρανς πολιτών σε στοχευμένα προγράμματα που επιδοτούν το εργατικό κόστος για τις επιχειρήσεις. Έχει επίσης απαγορεύσει πλήρως τη λεγόμενη θεραπεία μετατροπής.

Μεταξύ των σχεδιαζόμενων πρωτοβουλιών είναι η δημιουργία ενός κυβερνητικού φορέα που θα χειρίζεται θέματα ΛΟΑΤΚΙ, μαζί με μια τηλεφωνική γραμμή βοήθειας, ένα κέντρο ψυχολογικής συμβουλευτικής και εγκαταστάσεις για νέους άστεγους της κοινότητας. Περίπου 800.000 δημόσιοι υπάλληλοι θα εκπαιδευτούν για το πώς να αντιμετωπίζουν τα σχετικά ζητήματα στους χώρους εργασίας τους.

Ο κ. Μητσοτάκης αναμένεται να ασχοληθεί με την ισότητα των γάμων μετά τις εκλογές που έχουν οριστεί για την επόμενη άνοιξη, σε μια προσπάθεια να επιλυθούν και άλλα θέματα που σχετίζονται με το οικογενειακό δίκαιο, όπως η υιοθεσία.

"Είναι σημαντικό για την Ελλάδα τόσο να αυξήσει την ορατότητα των LGBTQI+ όσο και να αλλάξει τα πράγματα νομικά, στο πλαίσιο μιας ευρύτερης προσπάθειας διασφάλισης ίσων ευκαιριών για όλους και δημιουργίας μιας κοινωνίας και οικονομίας χωρίς αποκλεισμούς", δήλωσε ο Αλέκος Πατέλης, επικεφαλής οικονομικός σύμβουλος του πρωθυπουργού. 

"Μια σημαντική παρακαταθήκη της στρατηγικής είναι ότι τα θέματα LGBTQI+ στην Ελλάδα έχουν πλέον εισέλθει μόνιμα στην κυρίαρχη πολιτική και θεωρούνται κοινός τόπος στον πολιτικό διάλογο".

Παρασκευή 29 Ιουλίου 2022

Να σταματήσει ο Γιατρομανωλάκης να χρησιμοποιεί την ΛΟΑΤΚΙ κοινότητα και να στοχοποιεί δημοσιογράφους

 


Τα ξημερώματα του Σαββάτου η οικία του Νικόλα Γιατρομανωλάκη έγινε στόχος επίθεσης από αγνώστους. Συγκεκριμένα, ομάδα ατόμων πέταξε ροζ μπογιές στην εξώπορτα του σπιτιού του με τον υφυπουργό να κάνει λόγο για «ηθικούς αυτουργούς που είναι πολλ@ και γνωστ@».

Χωρίς, ναι μεν αλλά και δεύτερες αναγνώσεις αυτή η κίνηση είναι εκτροπή και δεν θα με βρει υποστηρίκτριά της. Αντιλαμβάνομαι την οργή του κόσμου και την αιτιολογώ απόλυτα. Αλίμονο, αν αφήσουμε την αδικία να γίνει μίσος. Σε καμία περίπτωση όμως δεν δικαιολογώ τη δήλωση του κύριου Γιατρομανωλάκη και την απεγνωσμένη προσπάθεια του να δημιουργήσει τεχνητά διλλήματα και πόλωση.

Οι μπογιές στην πόρτα του Γιατρομανωλάκη ήταν ροζ και αυτό θα μπορούσε να ερμηνευτεί με δύο τρόπους. Είτε έχει να κάνει με ομοφοβικό ξέσπασμα είτε είναι μήνυμα για την απαράδεκτη στάση του στην υπόθεση Λιγνάδη και κυρίως στην αδράνεια του -για να μην πω αδιαφορία- στα όσα υπέστησαν οι μάρτυρες σε όλη την διάρκεια της δίκης με έναν Κούγια να κατασπαράζει την αξιοπρέπεια τους κρίνοντας την σεξουαλική τους ζωή.

Ο Νικόλας Γιατρομανωλάκης έχει θεσμικό ρόλο. Όταν ανέλαβε την θέση του υφυπουργού Πολιτισμού στο πλάι της Λίνας Μένδώνη δεν υπήρχε φιλοκυβερνητικό μέσο που δεν «πουλούσε» το γεγονός πως ο ίδιος είναι γκέι σε μια προσπάθεια να προωθήσουν ένα πιο σύγχρονο προφίλ της Νέας Δημοκρατίας με τα δεξιά και ακροδεξιά μέλη της να αντιδρούν. Μάλιστα, ο ίδιος ο κύριος Γιατρομανωλάκης στις συνεντεύξεις του φρόντιζε πάντα να αναφέρει τις σεξουαλικές του επιλογές. Δεν είδα κανένα άλλο πολιτικό πρόσωπο να «στήνει» πολιτική καριέρα προβάλλοντας τη σεξουαλική του ζωή. Ίσως, η Ιλόνα Στάλλερ, γνωστή με το καλλιτεχνικό ψευδώνυμο Τσιτσιολίνα που είχε εκλεγεί βουλευτής στο Ιταλικό Κοινοβούλιο το 1987. Κι όταν λέμε πως δεν μας νοιάζουν οι σεξουαλικές επιλογές των ανθρώπων και πως δεν πρέπει να αποτελούν κριτήριο το εννοούμε για όλ@, μα για ΌΛ@.

Δεν γίνεται από την μια να εργαλειοποιείς την πολύπαθη ΛΟΑΤΚΙ κοινότητα και όταν μέλη της διασύρονται και σκυλεύονται με τον αισχρότερο τρόπο σε μια δίκη που έχει τραβήξει την προσοχή της διεθνούς κοινότητας να κοιτάς το ταβάνι και να σιωπάς περιμένοντας εντολές. Ποτέ δεν άκουσε ο Γιατρομανωλάκης τις φράσεις «επαγγελματίες ομοφυλλόφιλοι»; Ή «γκέι βίζιτες»; Και πολλά άλλα που δεν θέλω να αναπαράγω γιατί είναι κακοποιητικά.

Το χειρότερο από όλα είναι πως ο Νικόλας Γιατρομανωλάκης ακόμα και τώρα συνεχίζει να χρησιμοποιεί την σεξουαλική του ταυτότητα πατρονάροντας την γκέι κοινότητα μιλώντας για «υπονόμευση των ΛΟΑΤΚΙ+ δικαιωμάτων από τους δήθεν υπερασπιστές τους». Συγνώμη, αλλά τόσο καιρό που υπερασπιζόμαστε τους μάρτυρες δεν τον είδα να αντιδρά. Πετάει λάσπη στον ανεμιστήρα συνεχίζοντας το αφήγημα του Αλέξη Κούγια πως όλη αυτή η ιστορία με τον Λιγνάδη είναι αποτέλεσμα σκευωρίας. Μόνο που η ελληνική δικαιοσύνη απέρριψε αυτή την πιθανότητα καταδικάζοντας πρωτόδικα τον Δημήτρη Λιγνάδη για δύο βιασμούς ανηλίκων και η έκθεση της εισαγγελέα Βασιλικής Χαλβά η οποία άσκησε έφεση της απόφασης γκρεμίζει αυτή την εξωφρενική θεωρία. Το να το επικαλείται ο κύριος Γιατρομανωλάκης και να συνδυάζει την επίθεση που δέχτηκε με «ηθικούς αυτουργούς σε εντεταλμένη υπηρεσία» τον εκθέτει και τον χαρακτηρίζει.

Κανείς δεν κατηγόρησε τον Νικόλα Γιατρομανωλάκη για εμπλοκή στην υπόθεση Λιγνάδη. Αυτό που φωνάζουμε τόσο καιρό είναι η ένοχη αδράνεια που έχει δείξει ένας άνθρωπος πάνω στα τραύματα της ΛΟΑΤΚΙ κοινότητας. Σύμφωνα με την ανάρτηση του όποιος τολμάει να κάνει ρεπορτάζ και να ασκεί κριτική σε ένα θεσμικό πρόσωπο είναι «ηθικός αυτουργός που δουλεύει σε φασιστικές φυλλάδες». Και όσοι δεν μιλάνε και τον λιβανίζουν όλοι ημέρα τι είναι; Δημοκράτες; Μήπως, να τους δώσουμε και το βραβείο Πούλιτζερ; Μα στα αλήθεια υπάρχει άνθρωπος που να δουλεύει για τον Μητσοτάκη και την κυβέρνηση και να μιλάει για φασισμό και παρακράτος; Είναι προφανές πως ο υφυπουργός ακολουθεί την πολιτική χυδαιότητα του κόμματος που ανήκει. Μόνο που θα έπρεπε να έχει καταλάβει πως η στοχοποίηση δημοσιογράφων ταιριάζει σε δικτατορικά καθεστώτα και αυταρχικές πρακτικές. Ας ξεκαθαρίσει, λοιπόν, ο ίδιος τι ακριβώς θέλει. Αφενός, τον βολεύει να λέει πως ανήκει στην ΛΟΑΤΚΙ κοινότητα, αφετέρου αδιαφορεί για τα δικαιώματα της.

Από την πρώτη στιγμή είχα πει πως η δίκη του βιαστή ανηλίκων Δημήτρη Λιγνάδη θα έχει πολλαπλές αναγνώσεις. Πέρα από το βασικό -και σημαντικότερο- διακύβευμα που είναι η δικαίωση των θυμάτων και η τιμωρία του Λιγνάδη, πολλοί σκελετοί θα βγουν από την ντουλάπα και θα ξεκαθαρίσει η ήρα από το στάχυ. Ας γνωρίζει, λοιπόν ο κύριος Γιατρομανωλάκης πως θα συνεχίσουμε να κάνουμε τη δουλειά μας κι ας μην έχουμε την έγκριση και την εκτίμηση του, προσωπικά διόλου δεν με ενδιαφέρει. Αυτό που με ενδιαφέρει είναι να μην ντρέπομαι να κυκλοφορήσω στο δρόμο γνωρίζοντας πως με την στάση και τις μεθοδεύσεις μου στήριξα έναν πρωτόδικα καταδικασμένο βιαστή ανηλίκων!

ΠΗΓΗ εφημερίδα documento 

Πέμπτη 28 Ιουλίου 2022

Η ΕΛΑΣ εκδίδει οδηγό-διαταγή προστασίας των ΛΟΑΤΚΙ+

 


Αναλυτικό οδηγό αντιμετώπισης και διαχείρισης περιστατικών βίας σε βάρος ΛΟΑΤΚΙ+ πολιτών» και μάλιστα υπό μορφή διαταγής εξέδωσε, για πρώτη φορά στην Ελλάδα, το Αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας.


Σύμφωνα με τον Οδηγό, το σύνολο του Αστυνομικού προσωπικού όλων των Υπηρεσιών της ΕΛΑΣ οφείλει να ενημερωθεί ενυπόγραφα για το νομικό πλαίσιο προστασίας των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, ειδικά σε ό,τι αφορά στα ΛΟΑΤΚΙ+ άτομα. Η ΕΛΑΣ επίσης δεσμεύεται για την προάσπισή τους από το ρατσισμό και τις διακρίσεις κατά την εκτέλεση των καθηκόντων τους.

Εν περιλήψει, ο Οδηγός υπενθυμίζει στους Αστυνομικούς ζητήματα όπως ότι «σύμφωνα με το άρθρο 82Α του Ποινικού Κώδικα, έχει τελεστεί έγκλημα με ρατσιστικά χαρακτηριστικά, εάν η επιλογή του παθόντος έγινε λόγω των χαρακτηριστικών φυλής, χρώματος, εθνικής ή εθνοτικής καταγωγής, γενεαλογικών καταβολών, θρησκείας, αναπηρίας, γενετήσιου προσανατολισμού, ταυτότητας ή χαρακτηριστικών φύλου του θύματος».

Και επίσης ότι τα ρατσιστικού χαρακτήρα εγκλήματα επισύρουν αυξημένες ποινές: «Δηλαδή, το έγκλημα (π.χ. ανθρωποκτονία, σωματική βλάβη, ασέλγεια, βιασμός, προσβολή γενετήσιας αξιοπρέπειας, απειλή-εκφοβισμός, εξύβριση, κ.α.) τιμωρείται αυστηρότερα όταν πραγματοποιείται με ρατσιστικό κίνητρο (στοχοποίηση/επιλογή του θύματος λόγω της φυλής του, του χρώματος του, της εθνικής ή εθνοτικής καταγωγής του, των γενεαλογικών καταβολών του, της θρησκείας του, της αναπηρίας του, του σεξουαλικού προσανατολισμού του, της ταυτότητας ή των χαρακτηριστικών φύλου του)».

Επιπλέον, η ΕΛΑΣ επισημαίνει ότι ως έγκλημα με ρατσιστικά χαρακτηριστικά ορίζεται αυτό που «τελέστηκε κατά παθόντος, η επιλογή του οποίου έγινε λόγω των χαρακτηριστικών φυλής, χρώματος, εθνικής ή εθνοτικής καταγωγής, γενεαλογικών καταβολών, θρησκείας, αναπηρίας, γενετήσιου/σεξουαλικού προσανατολισμού, ταυτότητας ή χαρακτηριστικών φύλου. Σύμφωνα με τον Οργανισμό για την Ασφάλεια και τη Συνεργασία στην Ευρώπη (ΟΑΣΕ), τα εγκλήματα μίσους είναι εγκληματικές πράξεις που προκαλούνται από μίσος ή προκατάληψη έναντι συγκεκριμένων ομάδων ανθρώπων.

Συνεπώς, για να θεωρηθεί έγκλημα μίσους, το αδίκημα πρέπει να πληροί δύο κριτήρια:

i) Η πράξη πρέπει να συνιστά αδίκημα βάσει του ποινικού δικαίου και

ii) Η πράξη πρέπει να έχει παρακινηθεί από προκατάληψη».

Στον Οδηγό της ΕΛΑΣ ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει ο ορισμός της υποκινούμενης βίας σε βάρος ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων, καθώς και η λεπτομερής ανάλυση των γνωρισμάτων που θα πρέπει να διακρίνει κάθε αστυνομικός ώστε να δρα αναλόγως.

Συγκεκριμένα, το κείμενο αναφέρει ότι σε αυτή την κατηγορία εντάσσονται κρούσματα βίας στα οποία «ο δράστης επέλεξε τον στόχο (θύμα) του εγκλήματος σύμφωνα με το πραγματικό ή αντιληπτό σεξουαλικό προσανατολισμό ή γενετήσια ταυτότητα. Ο στόχος μπορεί να είναι ένα πρόσωπο/ομάδα ανθρώπων/περιουσία που ορθά ή λανθασμένα συνδέονται με την κοινότητα των Λ.Ο.Α.Τ.Κ.Ι+.

» Δηλαδή ένα έγκλημα με ρατσιστικά χαρακτηριστικά μπορεί να είναι οποιοδήποτε έγκλημα, το οποίο διαπράττεται λόγω των ΝΟΜΙΖΟΜΕΝΩΝ χαρακτηριστικών ή κατά νομικών/φυσικών προσώπων που σχετίζονται με αυτή την πληθυσμιακή ομάδα (π.χ. υπερασπιστές ανθρωπίνων δικαιωμάτων, δημοσιογράφους κ.τ.λ.).

» Είναι πολύ σημαντικό να αναγνωρίζονται οι δείκτες προκατάληψης για τα εγκλήματα μίσους κατά των Λ.Ο.Α.Τ.Κ.Ι.+, καθώς αυτό θα μπορούσε να βοηθήσει τις αρχές να αποφασίσουν πότε η σχετική υπόθεση θα πρέπει να ερευνάται σαν πιθανό έγκλημα μίσους.

» Ακολουθεί ενδεικτική λίστα με δείκτες προκατάληψης:

i) ΜΑΡΤΥΡΙΚΗ ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΤΟΥ ΘΥΜΑΤΟΣ

- Μήπως ο μάρτυρας ή θύμα αντιλήφθηκε ότι η εγκληματική πράξη που προέκυψε είχε κίνητρο τη βία κατά Λ.Ο.Α.Τ.Κ.Ι.+ ατόμων; (ενδέχεται το θύμα ή ο μάρτυρας να μη έχει συνειδητοποιήσει ότι είναι το θύμα ενός εγκλήματος μίσους. Μπορεί να αρνείται ή να εύχεται να μην είναι έγκλημα μίσους καθώς μπορεί να αρνείται ότι είναι ένα άτομο Λ.Ο.Α.Τ.Κ.Ι.+).

- Το θύμα εμπλέκεται σε δράση προώθησης των δικαιωμάτων/ θεμάτων/ υπηρεσιών των Λ.Ο.Α..Τ.Κ.Ι.+ ατόμων τη στιγμή του περιστατικού;

- Το θύμα ήταν σύντροφος; Κρατούσαν τα χέρια ή αντάλλασαν φιλιά; Φορούσαν σήματα/κορδέλες/ ρούχα των Λ.Ο.Α.Τ.Κ.Ι.+ (ουράνιο τόξο/ροζ ή μαύρα τρίγωνα);

- Ήταν το θύμα προφανώς αναγνωρίσιμο ως Λ.Ο.Α.Τ.Κ.Ι+ σύμφωνα με το ντύσιμο, τη συμπεριφορά ή την παρουσία του;

- Είναι το θύμα γνωστό στο ευρύ κοινό ως Λ.ΟΑ.Τ.Κ.Ι.+ άτομο ή υποστηρίζει τα δικαιώματα της συγκεκριμένης ομάδας πολιτών;

ii) ΣΧΟΛΙΑ, ΓΡΑΠΤΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ, ΧΕΙΡΟΝΟΜΙΕΣ

- Ο δράστης χρησιμοποίησε ομοφοβική ή τρανσφοβική γλώσσα ή ορολογία όταν διέπραττε το αδίκημα;

- Ο δράστης αναφέρθηκε στον αντιληπτό σεξουαλικό προσανατολισμό ή τη διεμφυλική του κατάσταση ή την ταυτότητα του φύλου του θύματος;

- Ο δράστης έγραψε ομοφοβική ή τρανσφοβική δήλωση ή αναφέρθηκε γραπτώς στην αντιληπτή ταυτότητα φύλου ή στον σεξουαλικό προσανατολισμό (π.χ. με ηλεκτρονική/ φυσική αλληλογραφία, κοινωνικά μέσα δικτύωσης);

- Ο δράστης χρησιμοποίησε χειρονομίες που υποδεικνύουν σεξουαλικό προσανατολισμό;

- Στη σκηνή του εγκλήματος υπάρχουν αποτυπωμένα ομοφοβικά ή τρανσφοβικά συνθήματα (γκράφιτι);

iii) ΕΜΠΛΟΚΗ ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΩΝ ΟΜΑΔΩΝ ΜΙΣΟΥΣ Ή ΤΩΝ ΜΕΛΩΝ ΤΟΥΣ

- Ο δράστης αναγνωρίστηκε ως μέλος μιας οργανωμένης ομάδας μίσους;

- Ο δράστης επέδειξε με το ντύσιμο ή με κάποιο τατουάζ ένδειξη ότι ανήκει σε οργανωμένη ομάδα μίσους;

- Ο δράστης εντοπίζεται διαδικτυακά με κάποια ομάδα μίσους, ή μέσω κοινωνικής δικτύωσης κ.λ.π.;

- Ο κατηγορούμενος είναι γνωστός για ρατσιστικούς λόγους που έχει δημόσια δώσει ή ομοφοβικά ή τρανσφοβικά σχόλια ή δημόσιους λόγους (γραπτώς ή προφορικώς);

- Κάποια ομάδα μίσους ανέλαβε την ευθύνη για το περιστατικό;

iv) ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ ΚΑΙ ΧΡΟΝΟΣ

- Μήπως η επίθεση έλαβε χώρα κατά τη διάρκεια μιας Λ.Ο.Α.Τ.Κ.Ι. εκδήλωσης (Φεστιβάλ Υπερηφάνειας);

- Μήπως η επίθεση έλαβε τόπο σε χρονική στιγμή η οποία έχει ιδιαίτερη σημασία για τους ΛΟΑΤΚΙ;

- Η επίθεση έγινε κοντά σε Λ.Ο.Α.Τ.Κ.Ι.+ κτίριο/μπαρ/κέντρο;

- Μήπως η επίθεση έγινε σε τόπο γνωστό ως σημείο συνάντησης Λ.Ο.Α.Τ.Κ.Ι.+ ατόμων;

- Μήπως η επίθεση έγινε σε τόπο γνωστό για γνωριμίες Λ.Ο.Α.Τ.Κ.Ι.+ ατόμων;

- Μήπως το περιστατικό έγινε κοντά σε περιοχή που δρουν ομάδες αντίθετες ιδεολογικά;

v) ΠΡΟΤΥΠΟ ΚΑΙ ΣΥΧΝΟΤΗΤΑ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΩΝ ΕΓΚΛΗΜAΤΩΝ Ή ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΩΝ

- Το περιστατικό έγινε σε τοποθεσία/χρόνο όπου προηγούμενα περιστατικά διαδραματίστηκαν ή τελέστηκαν κατά παρόμοιο χρόνο;

- Υπάρχει πρότυπο στον τύπο της επίθεσης/συνθήματα/βία;

- Ο δράστης έχει ιστορικό δράσης τέτοιου τύπου αδικημάτων;

vi) ΦΥΣΗ ΤΗΣ ΒΙΑΣ

- Υπήρξε ασυνήθιστο επίπεδο βίας/βαναυσότητας ή σεξουαλικής βίας που να σχετίζεται με την υπόθεση ή να μην συνάδει με τα πραγματικά περιστατικά της υπόθεσης;

- Η βία επικεντρώθηκε σε σεξουαλικά ή γεννητικά όργανα;

vii) ΕΛΛΕΙΨΗ ΑΛΛΩΝ ΚΙΝΗΤΡΩΝ

- Ο δράστης επέδειξε απουσία οικονομικού ή άλλου κινήτρου κατά τη διάρκεια τέλεσης της επίθεσης (απουσία κλοπής κατά τη διάρκεια της επίθεσης ή της διάρρηξης);»

Η αντίδραση της Police Action

Την έκδοση του Οδηγού χαιρέτισε με ανακοίνωσή της στο Facebook η Δράση Αστυνομικών για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου - Police Action. Η οποία εκφράζει την ικανοποίησή της για τον Οδηγό, ο οποίος στηρίζεται στο πλαίσιο του αντίστοιχου οδηγού του Συμβουλίου της Ευρώπης και της Εθνικής Στρατηγικής για την Ισότητα των ΛΟΑΤΚΙ ατόμων στην Ελλάδα.

Σύμφωνα με την Police Action, «ο Οδηγός είναι εμπεριστατωμένος και παραθέτει το νομικό πλαίσιο σεβασμού και προστασίας των ΛΟΑΤΚΙ ατόμων και κατόπιν αναλύει τους όρους που απαιτείται να γνωρίζει ένας Αστυνομικός. Τέλος, παραθέτει λίστα με όλα τα στοιχεία που βοηθούν στην διερεύνηση του ρατσιστικού κινήτρου ενός εγκλήματος μίσους στο πεδίο.

» Είναι σημαντικό να τονίσουμε ότι πέρα από την ανάλυση των δεικτών προκατάληψης που βοηθούν στην διερεύνηση του ρατσιστικού κινήτρου, στον Οδηγό γίνεται αναφορά για τα εγκλήματα μίσους σε βάρος ατόμων που συνδέονται με τα ΛΟΑΤΚΙ άτομα, όπως οι υπερασπιστές Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, καθώς και σε βάρος ατόμων ή της πραγμάτων που αυθαίρετα συνδέονται με τη ΛΟΑΤΚΙ κοινότητα λόγω νομιζόμενων χαρακτηριστικών.

» Η συμβολή της Δράσης Αστυνομικών για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου στην προάσπιση των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων των ΛΟΑΤΚΙ ατόμων από την Ελληνική Αστυνομία υπήρξε καθοριστική, αφού για πρώτη φορά το 2017 ανοίξαμε τη συζήτηση για αυτά τα θέματα στην Ελληνική Αστυνομία και μέσα από το έργο μας μεταξύ πολλών άλλων φτάσαμε σήμερα και στην έκδοση του οδηγού αυτού, ο οποίος συμπεριλαμβανόταν στις προτάσεις μας και υιοθετήθηκε από την επιτροπή για την σύνταξη της Εθνικής Στρατηγικής για την Ισότητα των ΛΟΑΤΚΙ ατόμων και ως εκ τούτου από την ίδια την Ελληνική Αστυνομία».

Δείτε ΕΔΩ το πλήρες κείμενο του νέου Οδηγού αντιμετώπισης και διαχείρισης περιστατικών βίας σε βάρος ΛΟΑΤΚΙ+ πολιτών που εξέδωσε το αρχηγείο της ΕΛΑΣ

Τετάρτη 27 Ιουλίου 2022

Αυστραλία: "Ανταρσία" από παίκτες ράγκμπι λόγω φανέλας με τη σημαία του Pride


 Αναταραχή έχει προκαλέσει στους κόλπους της ομάδας "Manly Warringah Sea Eagles" του Εθνικού Πρωταθλήματος ράγκμπι της Αυστραλίας, μετά την απόφαση της ομάδας να φορέσουν οι παίκτες φανέλα με τη σημαία του Pride σε έναν κρίσιμο αγώνα αυτής της εβδομάδας.

Επτά παίκτες του National Rugby League (NRL) της Αυστραλίας πρόκειται να μποϊκοτάρουν τον αγώνα λόγω της απόφασης της ομάδας τους με τους παίκτες να υποστηρίζουν ότι δεν ζητήθηκε η γνώμη τους, εκφράζοντας την αντίθεσή τους επικαλούμενοι θρησκευτικούς και πολιτισμικούς λόγους, αναφέρουν τοπικά μέσα ενημέρωσης.

Την ερχόμενη Πέμπτη, όπως αναφέρει το BBC, οι "Manly Warringah Sea Eagles" θα γίνουν η πρώτη ομάδα στο πρωτάθλημα που θα φορέσει εμφάνιση που προωθεί τη συμμετοχή των LGBT στο άθλημα, ενώ σχετικό βίντεο με την παρουσίαση της φανέλας δημοσιεύτηκε στην επίσημη σελίδα της ομάδας στο Facebook, με το σύνθημα "Εγώ, εσύ, όλοι στο Πρωτάθλημα".

Ο σύλλογος ζήτησε συγγνώμη για τον χειρισμό της κατάστασης, ενώ ο προπονητής της ομάδας Ντε Χάσλερ ανέφερε ότι ο σύλλογος έχει κάνει ένα "σημαντικό λάθος" που προκάλεσε "σύγχυση, δυσφορία και πόνο σε πολλούς ανθρώπους, ιδιαίτερα σε εκείνες τις ομάδες των οποίων τα ανθρώπινα δικαιώματα στην πραγματικότητα προσπαθούσαμε να υποστηρίξουμε".

Κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου την Τρίτη, ζήτησε μάλιστα συγγνώμη από την LGBT κοινότητα και από τους εμπλεκόμενους παίκτες.

"Δεν συμπεριλήφθηκαν σε καμία από τις συζητήσεις και, τουλάχιστον, θα έπρεπε να είχε ζητηθεί η γνώμη τους", είπε ο Χάσλερ.

Ο πρόεδρος του συλλόγου Σκοτ Πεν, δήλωσε ότι είναι απογοητευμένος από τη στάση των παικτών, ωστόσο σέβεται την απόφασή τους. "Δεν θέλουμε αυτοί οι παίκτες να είναι παρίες, αλλά ως σύλλογος γιορτάζουμε και υποστηρίζουμε τους πάντες", είπε χαρακτηριστικά στη Sydney Morning Herald.

Πάντως, από την πλευρά του ο πρωθυπουργός της Αυστραλίας, Anthony Albanese επαίνεσε την ομάδα για τη στάση της, λέγοντας: "Είναι σημαντικό στην αυστραλιανή κοινωνία να σεβόμαστε τον καθένα για αυτό που είναι".

Τρίτη 26 Ιουλίου 2022

45ο Φεστιβάλ Δράμας: Οι ελληνικές ταινίες μικρού μήκους που θα διαγωνιστούν


 Ανακοινώθηκαν σε συνέντευξη Τύπου οι ελληνικές ταινίες που αποτελούν τα τρία διαγωνιστικά προγράμματα του 45ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Δράμας.

Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Φεστιβάλ, Γιάννης Σακαρίδης είπε κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος ότι «το Διεθνές Φεστιβάλ Μικρού Μήκους Δράμας (DISFF) για 45 χρόνια προβάλει τις πρώτες ταινίες ανερχόμενων σκηνοθετών, από τη Φρίντα Λιάππα το 1980, το Γιάννη Οικονομίδη το 1992, τον Γιώργο Λάνθιμο το 1995, μέχρι το Βασίλη Κεκάτο το 2015.

Η ομάδα του φεστιβάλ, μετά από δεκάδες χιλιάδες ώρες παρακολούθησης ταινιών, με μεγάλο ενθουσιασμό θα παρουσιάσει ένα πρόγραμμα με μικρά αριστουργήματα και φρέσκες ανακαλύψεις από όλο τον κόσμο και την Ελλάδα. Φέτος είχαμε νέο ρεκόρ συμμετοχών και παρακολουθήσαμε με μεγάλο ενδιαφέρον τις 285 ταινίες που υποβλήθηκαν. Οι αγαπημένες μου ταινίες στο Εθνικό Διαγωνιστικό του DISFF, είναι μια γενναία συλλογή από σαγηνευτικά, μοναδικά έργα που προκαλούν σκέψη».

«Το φετινό εθνικό διαγωνιστικό πρόγραμμα απαρτίζεται από τριάντα ταινίες, από τις οποίες σχεδόν οι μισές φέρουν την υπογραφή γυναικών δημιουργών. Συνεπώς, προσεγγίζουμε την ισότητα 50-50 γυναικών-ανδρών, σεβόμενοι απόλυτα την ζητούμενη αναγνώριση των ελληνίδων δημιουργών. Το σώμα του εθνικού διαγωνιστικού προγράμματος ποικίλει τόσο σε θεματική (LGBT, πανδημία, απώλεια, παραβατικότητα, κτλ.) όσο και σε αισθητικές τάσεις. Οι ταινίες κοινωνικού ρεαλισμού που επιλέξαμε συγκινούν και εκπλήσσουν με τις αφηγηματικές ανατροπές και τους πολυδιάστατους χαρακτήρες τους, ενώ δεν λείπουν και ταινίες με στοιχεία σουρεαλισμού, ταινίες με στυλιζαρισμένη φόρμα, αλλά και ταινίες που αντλούν νοηματοδότηση από συμβολισμούς και αισθητικούς πειραματισμούς».

#DISFF45 | OFFICIAL TRAILER 2022

Εθνικό Διαγωνιστικό

Κριτική Επιτροπή: Ιωακείμ Μυλωνάς, Σκηνοθέτης, Καλλιτεχνικός Διευθυντής International Short Film Festival of Cyprus - Άρης Δημοκίδης, Δημοσιογράφος - Μαρκέλλα Γιαννάτου, Ηθοποιός - Κωνσταντίνος Γιάνναρης, Σκηνοθέτης - Μαρίνα Γιώτη, Κινηματογραφίστρια και εικαστική καλλιτέχνης

«Γιάμα», Ανδρέας Βακαλιός
«ENOMENA», Φαίδρα Βόκαλη
«Παπαρούνες και Πάπιες», Χριστίνα – Καλλιρρόη Γαρμπή
«Αναμνήσεις μιας εφηβικής καταιγίδας», Σοφία Γεωργοβασίλη
«Toxic Magnus», Νάσος Γκατζούλης
«Pendulus», Δημήτρης Γκότσης
«Χυμός πορτοκάλι», Δημήτρης Ζάχος
«Kάκτος», Δημήτρης Ζούρας
«Στο Θρόνο του Ξέρξη», Εύη Καλογηροπούλου
«Σήμερα Ήθελα», Βασιλίνα Κατερίνη, Σελήνη Παπαγεωργίου
«Τσίχλα- τσιγάρο», Αντζελίκα Κατσά
«KIDDO», Μιχάλης Κίµωνας
«Καναρίνι», Χρυσούλα Κοροβέση, Μάριος Γαμπιεράκης
«The Last Journey», Στηβ Κρικρής
«Η Κούρσα», Γιώργος Λεοντακιανάκος
«Nothing Holier Than A Dolphin», Ισαβέλλα Μαργάρα
«Δάφνη», Τώνια Μισιαλή
«Όχι αύριο», Αμέρισσα Μπάστα
«11.20 π.μ.», Δημήτρης Νάκος
«Λίλα», Μάκης Παπαδημητρίου
«FAULT», Kατερίνα Παπαναστασάτου
«Homo Perfectus», Άλκη Πολίτη
«Μια Νύχτα στο Νεκροταφείο», Στέλιος Πολυχρονάκης
«Τελευταία Πνοή», Χάρης Ραφτογιάννης
«Το πέταγμα του πιγκουίνου», Στέλλα Σερέφογλου
«tokakis ή What’s My Name», Θάνος Τοκάκης
«Under the Lake», Θανάσης Τρουμπούκης
«Μάγμα», Λία Τσάλτα
«Χλώριο», Θάνος Ψυχογυιός
«5p.m. Seaside», Valentin Stejskal

Στο Εθνικό Διαγωνιστικό Πρόγραμμα συμμετέχουν 30 ταινίες, σκηνοθετημένες από 17 άνδρες και 15 γυναίκες.

Εκτός συναγωνισμού θα προβληθεί η νέα ταινία του Θανάση Νοεφώτιστου «Airhostess-737», η οποία θα παρουσιαστεί σε πανελλαδική πρεμιέρα στο Φεστιβάλ Δράμας, μετά την παγκόσμια πρεμιέρα της στο Λοκάρνο.

Εκτός συναγωνισμού, σε ειδική προβολή, θα προβληθεί επίσης η ταινία «Shooting», τρίτη μικρού μήκους ταινία του συγγραφέα, σεναριογράφου και καθηγητή σεναρίου (ΕΑΠ) Νίκου Παναγιωτόπουλου.

Εθνικό Σπουδαστικό Τμήμα

Κριτική Επιτροπή: Θέμις Μπαζάκα, Ηθοποιός - Λένα Διβάνη, Συγγραφέας - Αργύρης Παπαδημητρόπουλος, Σκηνοθέτης

«Αστόρια», Γαβριήλ Αθανασίου
«ΤΡΙΧΕΣ», Ιωάννα Διγενάκη
«Love you more than Peanut Butter», Αριάδνη Αγγελική Θυφρονίτου Λήτου
«Ποδήλατο», Στάθης Καλούδης
«Σταυροδρόμι», Τζον Κονίνι
«Σαν Βασιλιάς», Ευαγγελία Κουμαντσιώτη
«Drama during the Pandemic», Γιώργος Κωνσταντίνου
«Μία ευχή πέρα από τον θάνατο», Άννα-Μαρία Λεβέντη
«Το Συμβόλαιο», Στέλιος Λέρης
«Φωτοευαισθησία», Μελίνα Λουκανίδου
«Τσουλάκια», Δέσποινα Μαυρίδου
«Νύχτες Αυγούστου», Άλκηστη Μιχαλοπούλου
«REVOLLUSION», Χρήστος Μπόσμος
«Η Αρχή», Γιώργος Νικολόπουλος
«Looking for Joy», Άννα Οικονόμου
«Ό,τι απομένει», Σεμέλη Σαφού
«Salted Lake», Αλέξανδρος Σολτς
«Ο Καμβάς», Κώστας Σπανουδάκης
«DO NOTHING», Μαρία Φουράκη
«Σάμμερ», Στέλιος Χριστοφόρου

Στο Εθνικό Σπουδαστικό Πρόγραμμα συμμετέχουν 20 ταινίες, σκηνοθετημένες από 10 άνδρες και 10 γυναίκες. Head programmer του σπουδαστικού προγράμματος είναι ο Παναγιώτης Ιωσηφέλης (σεναριογράφος, καθηγητής σεναρίου, Τμήμα Κινηματογράφου, Σχολή Καλών Τεχνών, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης).

Short and Green

Κριτική Επιτροπή: Ντέζαν Ντάμπιτς, Animator, Κριτικός Κινηματογράφου, Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Μartovski Documentary & Short Film Festival (Σερβία) - Νάντια Κοντογεώργη, ηθοποιός - Γιάννης Οικονομίδης, σκηνοθέτης


Gardens Petrified του Αλί Καμπάρ (Τουρκία)
Aralkum των Ντανιέλ Ασάντι Φαέζι και Μιλα Ζλουκτένκο (Ουζμπεκιστάν)
In Vain της Αναστασία Μελία Ελευθερίου (Ελλάδα)
Rex του Μαρσέλ Μπαρέλι (Ελβετία)
Sirens της Ιλάρια Ντι Κάρλο (Γερμανία)
Under the Lake του Θανάση Τρουμπούκη (Ελλάδα)
Toxic Neighbour του Κόλιν Σέβεν (Καναδάς)
Magma του Μανουέλ Βέτσερ (Αυστρία)
Turbulent Waters της Ελενα Νάσανεν (Φινλανδία)
Summer of Bees της Αϊντα-Μαρία Ολβα (Φινλανδία)
Myosotis του Μάικλ Σβέντινγκερ (Ελβετία)
Berry Pickers της Σκόναρε Κάρλσον (Σουηδία)

Στη δεύτερη του χρονιά φέτος, το διαγωνιστικό πρόγραμμα Short and Green περιλαμβάνει 12 ταινίες από όλα τα κινηματογραφικά είδη: 7 ταινίες μυθοπλασίας, 4 ταινίες ντοκιμαντέρ και 1 ταινία animation, εκπροσωπούν γεωγραφικά 10 χώρες και καταπιάνονται με την κλιματική αλλαγή, την καταστροφική παρέμβαση της ανθρώπινης δραστηριότητας στο φυσικό περιβάλλον, εστιάζοντας ή και προκαλώντας την αντίληψή μας για τη σχέση του ανθρώπου με τη φύση. Δύο ταινίες είναι ελλήνων δημιουργών: «In Vain», της Αναστασίας Μελίας Ελευθερίου και «Under the Lake» του Θανάση Τρουμπούκη. Το Short and Green συνοδεύεται από δύο περιβαλλοντικές δράσεις, η μία για τους μικρούς επισκέπτες του Φεστιβάλ, σε συνεργασία με την περιβαλλοντική ΜΚΟ Οργάνωση Γη.Το πρόγραμμα επιμελείται ο Βασίλης Τερζόπουλος.

Αναζητήστε περισσότερες πληροφορίες για το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Δράμας στο επίσημο site του, στην επίσημη σελίδα του στο Facebook, στο κανάλι του στο YouTube και στον επίσημο λογαριασμό του στο Instagram

Δευτέρα 25 Ιουλίου 2022

Μόνο ο γάμος και η τεκνοθεσία δεν επιτρέπονται ακόμη στους ΛΟΑΤΚΙ+


 Στην προσπάθεια εκσυγχρονισμού, τόσο του θεσμικού πλαισίου όσο και των αρνητικών αντιλήψεων εις βάρος των ατόμων ΛΟΑΤΚΙ+ στην ελληνική κοινωνία, το κρίσιμης σημασίας ζήτημα που παραμένει εισέτι σε εκκρεμότητα είναι αυτό του γάμου μεταξύ ομοφύλων. Φυσικά, άμεσα συναρτώμενη στη νομιμοποίηση του γάμου γκέι ζευγαριών είναι η ολοκληρωμένη τεκνοθεσία.


Πολύ σχηματικά και ίσως υπεραπλουστεύοντας την αναφορά σε ένα εξαιρετικά σύνθετο και πολυπαραγοντικό πεδίο, στην Ελλάδα σήμερα δεν αναγνωρίζεται ο γάμος μεταξύ ατόμων του ιδίου φύλου. Κατά συνέπεια, σήμερα τα τέκνα που αποκτά ένα ζευγάρι αυτής της κατηγορίας δεν θεωρούνται μέλη οικογένειας με πλήρη δικαιώματα σε σχέση με τους λοιπούς Ελληνες πολίτες.
f2_IMG-0223
Η βάφτιση των παιδιών ενός gay ζευγαριού προκάλεσε αντιδράσεις και άνοιξε την συζήτηση για τους γκέι γάμους και την τεκνοθεσία από γκέι ζευγάρια.

Το συγκεκριμένο κενό στην ελληνική νομοθεσία, το οποίο γεννά μια σειρά από περαιτέρω προβλήματα, όπως την αναγνώριση δύο γονέων αντί ενός «πατέρα» και μιας «μητέρας», με ό,τι αυτό συνεπάγεται, οφείλεται κυρίως σε μια πολιτική διστακτικότητα ως προς την καίρια επίλυση ενός υπαρκτού κοινωνικού προβλήματος.

Εναρμόνιση

Η επίλυση αυτή, μοιραία, θα βασίζεται στη διεθνή εμπειρία - εξάλλου, ούτως ή άλλως, τα τελευταία χρόνια η Ελλάδα πραγματοποιεί σημαντικά βήματα στην κατεύθυνση της εναρμόνισης με πρακτικές ξένων χωρών σε ζητήματα ΛΟΑΤΚΙ+. Βεβαίως, η προαναφερθείσα διστακτικότητα, αμφιθυμία ή αναβλητικότητα της εκάστοτε κυβέρνησης -και δη ανεξαρτήτως ιδεολογικού προσανατολισμού, δεξιά ή αριστερά- οφείλεται με τη σειρά της στην άρνηση μεγάλης μερίδας της κοινής γνώμης, του κλήρου κ.ο.κ. να αποδεχτεί ως ισότιμο τον γάμο και την τεκνοθεσία ομοφυλόφιλων. Την πολιτική διάσταση του ζητήματος -και, βεβαίως, τα περιθώρια απόσπασης τυχόν εκλογικής ωφέλειας- μαρτυρά η πρόσφατη πρωτοβουλία του ΣΥΡΙΖΑ να καταθέσει πρόταση νόμου, ειδικά για τη διευθέτηση του ομόφυλου γάμου. Η αξιωματική αντιπολίτευση εγκαλεί τη νυν κυβέρνηση για «τρία χρόνια αδράνειας», αντιπαραβάλλοντάς τα με «την περίοδο 2015 -2019, όταν στην Ελλάδα έλαβαν χώρα μια σειρά από μείζονος χαρακτήρα παρεμβάσεις».

Ωστόσο, το παράδοξο είναι ότι αφενός η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας είναι η πρώτη στην οποία μετέχουν ανοιχτά γκέι στελέχη, με θέσεις ακόμη και στο Υπουργικό Συμβούλιο, και αφετέρου ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, μόλις την περασμένη Πέμπτη, παρέστη στο συνέδριο «Ισες ευκαιρίες στην εργασία», όπου και δήλωσε συγκλονισμένος από τις τραγικές εμπειρίες που μοιράστηκαν μαζί του άτομα ιντερσέξ. Εν τω μεταξύ, η κυρία Ειρήνη Συμεωνίδου, πρόεδρος του μη κυβερνητικού σωματείου Intersex Greece, δήλωσε «ενθουσιασμένη» για την πρωτοβουλία του υπουργείου Υγείας να θέσει σε δημόσια διαβούλευση στις 20 Ιουνίου 2022 τη διά νόμου απαγόρευση των επεμβάσεων αλλαγής φύλου σε ιντερσέξ άτομα νεότερα των 15 ετών.

Προηγουμένως, στις 2/6/2022, η Επιτροπή για τη Σύνταξη Εθνικής Στρατηγικής για την Ισότητα των ΛΟΑΤΚΙ+, δημοσιοποίησε έναν σύντομο απολογισμό έργου. Στο εν λόγω κείμενο παρουσιάζονται οι δράσεις που, κατόπιν εισήγησης της Επιτροπής στον πρωθυπουργό, στον οποίο επέδωσε σχετικό πόρισμα στις 29/6/2021, υλοποιούνται ήδη. Μεταξύ άλλων, αναφέρονται μέτρα όπως η απαγόρευση των λεγόμενων «θεραπειών μεταστροφής», το να επιτρέπεται η αιμοδοσία σε ομοφυλόφιλους, η προετοιμασία ενός βασικού προγράμματος για την κατάρτιση των δημοσίων υπαλλήλων, καθώς και η επανεκπαίδευση 17.000 αστυνομικών σε θέματα ισότητας των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων.

Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση

Επίσης, προωθείται η εφαρμογή της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα σε τάξεις Δημοτικού και Γυμνασίου κ.ά. Συνεπώς, με πολλαπλά παραδείγματα επιβεβαιώνεται ότι η Ελλάδα, σε ό,τι αφορά τα ζητήματα ΛΟΑΤΚΙ+, κινείται με δύο ταχύτητες ταυτόχρονα: επιταχύνει σε μεγάλο αριθμό μεταρρυθμίσεων, ενώ κινείται βραδέως ή μένει εντελώς στάσιμη στο ζήτημα αναγνώρισης του γάμου ομόφυλων ζευγαριών και της παρεπόμενης τεκνοθεσίας.

Σάββατο 23 Ιουλίου 2022

ΛΟΑΤΚΙ: Η δυσκολία του να είσαι «άλλος» στην Ελλάδα

 


Δεν είναι εύκολο να είσαι ΛΟΑΤΚΙ άτομο στην Ελλάδα. Ο θεσμός την οικογένειας με μαμά, μπαμπά, παιδιά είναι τόσο βαθιά ριζωμένος που οποιαδήποτε άλλη, μη ετεροφυλόφιλη, ταυτότητα φύλου αυτομάτως είναι λόγος εξοστρακισμού. Εξάλλου, στην Ελλάδα ζούμε, που μόλις τέσσερα χρόνια πριν δολοφονήθηκε ο ακτιβιστής Ζακ Κωστόπουλος. Η κοινωνία παραμένει συντηρητική την στιγμή που οι θεσμοί “μυρίζουν” πρόοδο.

Το 2015 η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ έκανε μία τομή για τα δικαιώματα των ΛΟΑΤΚΙ ατόμων στη χώρα. Καθιέρωσε το Σύμφωνο Συμβίωση, πράγμα που αναγνωρίζει τα ΛΟΑΤΚΙ ζευγάρια ως ισότιμα στα μάτια του νόμου. Ή σχεδόν… Το δικαίωμα στον γάμο που έχουν όλοι οι πολίτες, δεν αγγίζει τον ΛΟΑΤΚΙ κόσμο. Χρειάστηκαν ακόμη εφτά χρόνια επεξεργασίας ώστε να καταθέσει τώρα ο ΣΥΡΙΖΑ ένα πακέτο προτάσεων νόμου για τον γάμο των ΛΟΑΤΚΙ ατόμων και το δικαίωμα στη γονεϊκότητα, μέσω υποβοηθούμενης αναπαραγωγής.

Η πρόταση νόμου περιλαμβάνει και την βελτίωση της νομικής αναγνώρισης της ταυτότητας φύλου. Το 2017 έγινε νόμος του κράτους το δικαίωμα της φυλομετάβασης από τα 15 χρόνια του ανθρώπου. Το επίμαχο άρθρο 3 δημιούργησε… συρράξεις τόσο εντός της Βουλής, όσο και στη δημόσια σφαίρα, ενώ η εκκλησία χτύπησε πένθιμα τις καμπάνες της.

Bullying και κοινωνικός αποκλεισμός

Το 2010 ο Γ. κυκλοφορούσε στο δρόμο με το αγόρι του και φιλήθηκαν, όπως φιλιούνται όλα τα ζευγάρια. Άντρας των ΜΑΤ ρους προσήγαγε με το πρόσχημα της προσβολής δημοσίας αιδούς και μεταφέρθηκαν στο τμήμα. Εκεί πια ο αξιωματικός υπηρεσίας τους ζήτησε συγγνώμη, αφού δεν έκαναν απολύτως τίποτε παράνομο και τους άφησε να φύγουν.

Τότε ο Γ. αποφάσισε να φύγει από τη χώρα. Εγκαταστάθηκε στο Λονδίνο, όπου μένει μέχρι σήμερα. Αναγκάστηκε να φύγει “για να μπορώ να ζω όπως θέλω”, είπε πολύ χαρακτηριστικά.

Σεξουαλικότητα δεν είναι αυτό που συμβαίνει στις κρεβατοκάμαρες. Το επιχείρημα “ας κάνουν ό,τι θέλουν στο κρεβάτι τους, αρκεί να μην προκαλούν” ακούγεται και από καταξιωμένους καλλιτέχνες, ηλικιωμένους πια, όπως ο Μανώλης Μητσιάς, ακούγεται και από νέους ανθρώπους, ακόμη και μαθητές. Αλλά η σεξουαλικότητα δεν περιορίζεται στο σεξ, δεν είναι κάποιο βίτσιο ή μία επιθυμία που τελειώνει με τον οργασμό. Σεξουαλικότητα είναι ολόκληρη η ζωή. Ο τρόπος και οι άνθρωποι που θα ερωτευτείς, τα φιλιά στον δρόμο, το δικαίωμα στη γονεϊκότητα και τον γάμο, το σώμα που κατοικείς.

Η Βανέσα είναι τρανς γυναίκα, μεγάλωσε σε επαρχιακή πόλη και πέρασε ως τα 40 της χρόνια τη ζωή της σε άρνηση. Παντρεύτηκε, έχει μία κόρη που πρόσφατα το δικαστήριο τη δικαίωσε και μπορεί να την βλέπει ξανά μετά από σχεδόν πέντε χρόνια απαγόρευσης. Η Βανέσα ήξερε ότι είναι γυναίκα σε λάθος σώμα. Όλο αυτό το βάρος, το ταμπού και η ντροπή που φέρνει η κοινωνία, την οδήγησε σε δύο απόπειρες αυτοκτονίας. Η φυλομετάβαση ήταν κυριολεκτικά ζήτημα ζωής και θανάτου. “Είμαι επιτέλους ο εαυτός μου. Δυστυχώς στην Ελλάδα δεν έχουμε κοινωνική ασφάλιση να καλύπτει την πλήρη μετάβαση κι έτσι πρέπει να πληρώνουμε τα χειρουργεία, που είναι κανονική ιατρική επέμβαση”.

Για την τρανς κοινότητα τα πράγματα είναι ίσως πιο δύσκολα από όλα τα ΛΟΑΤΚΙ άτομα. Οι τρανς πολίτες είναι πιο φτωχοί, πιο παρατημένοι, συχνά αναγκάζονται να καταφύγουν στη σεξεργασία και πέφτουν θύματα βίας. Πρόσφατα τρανς γυναίκα στην Καλλιθέα αποκλείστηκε από συσσίτιο της εκκλησίας, αφού ο ιερέας την αποκάλεσε “άντρα με βυζιά”. Λίγες μέρες αργότερα γυναίκα στη Θεσσαλονίκη, τρανς χωρίς σχέσεις με την οικογένειά της, πέθανε. Το πτώμα δεν το ζήτησε κανείς, ώστε να έχει μία αξιοπρεπή ταφή. Η τρανς κοινότητα δεν ήταν οικογένειά της στα μάτια του νόμου και η νόμιμοι συγγενείς της, την είχαν ξεγράψει.

Χρειάζεται κοινωνική μέριμνα

Το πρόβλημα ξεκινά από το σχολείο. Ο εκφοβισμός των ΛΟΑΤΚΙ μαθητών έχει οδηγήσει σε αποτρόπαιες αυτοκτονίες. Την πόλη των Ιωαννίνων στοιχειώνει ακόμη η υπόθεση του Βαγγέλη Γιακουμάκη και τα θύματα αυξάνονται. Πρόσφατα αυτοκτόνησε μαθητής στα Πατήσια. Η λίστα του αίματος είναι ανεπίτρεπτα μεγάλη.


Η Ελλάδα δεν έχει κουλτούρα επιμόρφωσης για τα ΛΟΑΤΚΙ ζητήματα. Στα σχολεία δεν υπάρχουν κοινωνικοί λειτουργοί ώστε να βοηθήσουν στην ένταξη των παιδιών, ούτε εκπαιδεύονται οι καθηγητές πώς θα τα αντιμετωπίσουν. Όλος αυτός ο ζόφος που ξεκινά από το σχολείο, θα συνεχιστεί σε όλα τα στάδια της ζωης του ΛΟΑΤΚΙ ατόμου.

Αν δεν είσαι πλούσιος ή πλούσια, θα είσαι ο “π@στης”. Για τα παιδιά που φεύγουν ή εκδιώχνονται από τα σπίτια τους επειδή είναι ΛΟΑΤΚΙ δεν υπάρχουν δομές φιλοξενίας. Τα Λοατκι άτομα είναι περισσότερο φτωχά, περισσότερο άνεργα και περισσότερο αποκλεισμένα. Κι όταν πια είναι ηλικιωμένα, δεν υπάρχουν ούτε και τότε δομές φιλοξενίας για να περάσουν με φροντίδα και αξιοπρέπεια τα τελευταία τους χρόνια.

Υπενθυμίζεται πως στις ήδη υπάρχουσες δομές έχουν σημειωθεί περιστατικά που γκέι άντρες εκδιώχθηκαν ως… ανώμαλοι.


Πριν λίγες ημέρες συμπληρώθηκε ένας χρόνος από τον θάνατο της Δήμητρας Καλογιάννη, τρανς γυναίκας από την Λέσβο που πέρασε όλη της τη ζωή σε καθεστώς κακοποίησης: Στην Αθήνα ήταν άστεγη επί δύο χρόνια, γυρίζοντας πίσω στο νησί της έδιναν ψυχοφάρμακα με το φαγητό της, η ψυχική της υγεία επιδεινώθηκε ραγδαία και δεν την φρόντισε κανένας. Μπήκε στο Δρομοκαΐτειο, το έσκασε και το ίδιο βράδυ  τη σκότωσε οδηγός, ο οποίος και την παράτησε.

Την Δήμητρα την ψάχναμε βδομάδες μέχρι που, όταν πια η αστυνομία πιέστηκε και επενέβη εισαγγελέας, μάθαμε ότι είχε μεταφερθεί προ μηνός στο Τζάνειο, ήταν στα ψυγεία του νεκροτομείου που λόγω κακής ψύξης το πτώμα της διαβρώθηκε και την έθαψαν όπως-όπως σε κάποια τοποθεσία. Το Δρομοκαϊτειο είχε ενημερώσει για την εξαφάνισή της από την πρώτη στιγμή…