Menu

Σάββατο 29 Φεβρουαρίου 2020

Εκκλησία και Ομοφυλοφιλία: Ένας πρώην ιερέας εξηγεί τι συμβαίνει

«Εκκλησία και ομοφυλοφιλία», γράφει ο ίδιος στην περιγραφή του νέου του βίντεο, συμπληρώνοντας: «Ένα ζήτημα που απασχολεί πολλές και πολλούς. Ελπίζω να απάντησα στα ερωτήματά σας.»
Είναι πολύ ενδιαφέροντα όσα λέει, απ’ το ποιες επιλογές είχε μια οικογένεια για το γκέι παιδί της, μέχρι το γιατί επιλέγουν τόσοι γκέι (και ο ίδιος) να γίνουν ιερείς.

Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου 2020

Πέτρος Σαπουντζάκης: «Χτίζουμε τοξικές αρρενωπότητες, με άγνοια και προκαταλήψεις»

Ενέργειες όπως αυτή της διανομής φυλλαδίων σε σχολεία που χαρακτηρίζουν τους ομοφυλόφιλους χειρότερους από τους δολοφόνους τραυματίζουν όλα τα άτομα, γιατί όλοι έχουν ΛΟΑΤΚΙ+ συγγενείς ή φίλους», αναφέρει στο liberal.gr ο Πέτρος Σαπουντζάκης, απόφοιτος ιερατικής σχολής, ομοφυλόφιλος ακτιβιστής, ιδρυτικό μέλος του Πολύχρωμου Σχολείου, και εκπαιδευτικός. Μάλιστα επισημαίνει και τον κίνδυνο ο σκοταδισμός που κάνει την εμφάνισή του να οδηγήσει σε ακραίες καταστάσεις.
«Αυτό που αναφέρεται στο φυλλάδιο είναι ακραίο, δεν είναι δυνατόν ένας ομοφυλόφιλος να θεωρείται χειρότερος από έναν δολοφόνο. Ή αν θέλετε ότι μια δολοφονία είναι λιγότερο απεχθής από μια ομοφυλοφιλική σχέση» επισημαίνει και απευθύνει το εξής ερώτημα:
«Έχουμε σκεφτεί το ενδεχόμενο κάποιοι θρησκόληπτοι ή άλλοι, ακραίοι όμως σε κάθε περίπτωση, να σκεφτούν ότι “μήπως δεν είναι και τόσο κακό τελικά να σκοτώσω έναν ομοφυλόφιλο”; Ή έστω “να τον χτυπήσω λίγο, να ”θεραπευτεί”; Αντιλαμβανόμαστε σε τι σκοτεινά μονοπάτια οδηγούμαστε έτσι;»
Κρούει δε τον κώδων του κινδύνου λέγοντας ότι «Δεν χρειάζεται να έχουμε πάλι κάποιο περιστατικό όπως αυτό του Νικόλα Φιλίππου στην Αργυρούπολη που αυτοκτόνησε 15 ετών εξαιτίας του bullying που δεχόταν από συμμαθητές του επειδή ήταν ομοφυλόφιλος. Μην φτάσουμε πάλι να θρηνήσουμε κάποιο νέο. Δεν έχουμε άλλωστε και περίσσευμα αυτών στη χώρα μας ως γνωστόν.»
Συνεχίζει δέ λέγοντας ότι “«υτή η περιγραφή των ΛΟΑΤΚΙ ατόμων ως χειρότερα και από δολοφόνους, δεν χτυπάει μόνο κάποια ΛΟΑΤΚΙ παιδιά, αλλά ενδεχομένως και εκείνα που είναι ετεροφιλόφυλα και δεν διαθέτουν συμβατή έκφραση φύλου. Ένα αγόρι π.χ. που δεν παίζει ποδόσφαιρο και κρίνεται από τους άλλους ως μη επαρκές για να γίνει άντρας».
Εκπαιδευτικός ό ίδιος στην Πρωτοβάθμια -τα τελευταία χρόνια στο Δημόσιο- καταλήγει λέγοντας ότι «θα έπρεπε το υπουργείο Παιδείας και οι σύλλογοι διδασκόντων να έχουν περάσει το μήνυμα ότι «όταν βλέπω παραβίαση δικαιωμάτων, δεν μένω αμέτοχος. Δεν παρατηρώ. Επισημαίνω εκφοβισμό. Όταν διαβάζω κάτι το οποίο εξευτελίζει μια κατηγορία ανθρώπων, δεν αδιαφορώ»
Συνέντευξη στην Ευφροσύνη Παυλακούδη:
- Φυλλάδιο με ομοφοβικό περιεχόμενο μοιράστηκε τις προάλλες σε ένα Γυμνάσιο στον Χολαργό, το οποίο συμμετείχε σε (υποχρεωτικό) εκκλησιασμό, λόγω του εορτασμού των Τριών Ιεραρχών. Συγκεκριμένα στο φυλλάδιο χρησιμοποιώντας τα λόγια του Αγίου Ιωάννη του Χρυσοστόμου, αναφέρεται πως  «η ομοφυλοφιλία είναι το αποκορύφωμα των αμαρτημάτων, πολύ πιο πάνω από ειδεχθείς πράξεις όπως ο φόνος…». Σύμφωνα με δημοσιεύματα στον ηλεκτρονικό Τύπο, ο διευθυντής του εν λόγω Γυμνασίου υποστηρίζει πως είναι εξωφρενικά τα όσα αναγράφονται και έχει ζητήσει το επίμαχο φυλλάδιο προκειμένου να διερευνηθεί από ποιους και πώς μοιράστηκε στους μαθητές. Τι πιστεύετε πώς πρέπει να γίνει;
Στην εκπαίδευση πρέπει να υπάρχει ετοιμότητα της αντίδρασης. Το λέω αυτό γιατί γνωρίζω για το περιστατικό, καθώς φιλικό μου πρόσωπο είναι φίλη με τη μητέρα του κοριτσιού που το έβγαλε στη δημοσιότητα. Είμαι και σε επικοινωνία με την τελευταία και περιμένω μάλιστα και κάποιες πιο συγκεκριμένες απαντήσεις γιατί θα πήγαινε από το σχολείο. Μας είπαν π.χ. ότι υπάρχει ένα εκκλησιαστικό ίδρυμα, κέντρο απέναντι από το σχολείο. Έχετε υπόψη ότι το φυλλάδιο δόθηκε στα παιδιά την ώρα που μοιράζονταν το αντίδωρο και σημειωτέον δεν αναγράφεται πουθενά σε αυτό ο φορέας ή οργάνωση που το τύπωσε/διακίνησε.
Σίγουρα είναι πρόβλημα να έχει ο οποιοσδήποτε πρόσβαση στα παιδιά την ώρα του σχολικού ωραρίου. Τα παιδιά τα πηγαίνουμε στην εκκλησία, με τη σύμφωνη γνώμη βέβαια των γονέων τους, αλλά κατά τη διάρκεια της διαδρομής προς αυτή και επιστρέφοντας, δεν μπορεί να έχει ο οποιοσδήποτε πρόσβαση σε αυτά όπως αντιλαμβάνεστε. Ιδιαίτερα όμως σε ένα χώρο όπως την εκκλησία που υποτίθεται ότι υπάρχει εμπιστοσύνη, είναι θέμα. Έχοντας εμπιστοσύνη στο θεσμό της Εκκλησίας, το να βλέπεις κάποια άτομα από αυτήν να μοιράζουν ένα τέτοιο φυλλάδιο στο οποίο αναφέρονται αναγνωρίσιμα πρόσωπα αυτής -ο Χρυσόστομος δηλαδή είναι ένας από τους Τρεις Ιεράρχες και από τους μεγαλύτερους Πατέρες της Ορθόδοξης Εκκλησίας- , είναι εξόχως προβληματικό.
ΠΕΤΡΟΣ ΣΑΠΟΥΝΤΖΑΚΗΣ
Η άποψη μου βέβαια δεν είναι ότι θα έπρεπε να στήσουμε μια γραφειοκρατικού τύπου διαδικασία (ή αστυνόμευση) που θα αγχώσει περισσότερο τους εκπαιδευτικούς να επιτηρούν πιο στενά τα παιδιά μήπως κάποιος τους μοιράσει κάτι. Πού βέβαια είναι και ευθύνη των καθηγητών, θα έπρεπε δηλαδή να πουν κάτι, αλλά μπορεί να μην τους πήγε καν στο μυαλό ότι το φυλλάδιο θα έλεγε κάτι τόσο αισχρό.
Η γνώμη μου είναι ότι θα έπρεπε να έχουμε –αυτό που λέμε ευρύτερα για τα ανθρώπινα δικαιώματα- ενεργοποίηση των παρατηρητών. Να έχει περάσει το μήνυμα ότι όταν βλέπω παραβίαση δικαιωμάτων, δεν μένω αμέτοχος. Δεν παρατηρώ απλά. Επισημαίνω εκφοβισμό. Όταν διαβάζω κάτι το οποίο εξευτελίζει μια κατηγορία ανθρώπων, δεν αδιαφορώ. Πάνω σε αυτό πρέπει να κάνει δουλειά το Υπουργείο Παιδείας και οι σύλλογοι διδασκόντων βεβαίως.
Τα παιδιά από ότι έμαθα φοβόντουσαν να το πουν στους εκπαιδευτικούς. Κι αυτό είναι πάλι ευθύνη της Πολιτείας. Γιατί δεν έχει περάσει το μήνυμα στην εκπαίδευση ότι σεβόμαστε αυτά τα δικαιώματα, ειδικά τα ΛΟΑΤΚΙ+ δικαιώματα. Δεν υπάρχει ακόμα κανενός είδους επίσημη, από το Υπουργείο ενημέρωση των παιδιών ή των καθηγητών ή και των γονέων. Μπορεί να έχουν ψηφιστεί κάποια νομοσχέδια, αλλά η αντίληψη περί σεβασμού ανθρωπίνων δικαιωμάτων των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων δεν έχει γίνει κοινή συνείδηση στα σχολεία. Ούτε τα διδακτικά εγχειρίδια αναφέρονται σε αυτά τα ζητήματα, ούτε οι εγκύκλιοι του Υπουργείου. Ενώ αυτό είναι υποχρέωση της Πολιτείας.
Θα σας αναφέρω ένα προσωπικό παράδειγμα πριν δυο μάλιστα βδομάδες. Μου είπε παιδάκι, μαθητής μου στη Δ’ Δημοτικού, που έχουμε εξαιρετική σχέση όπως και με τους γονείς του που γνωρίζω ότι δεν έχουν ομοφοβική στάση, «σας κάναμε γκουγκλ κύριε Πέτρο και έλεγε κάτι πολύ κακό για εσάς». Του είπα «τι έλεγε;». «Να έλεγε ‘μιλήσαμε με έναν γκ…… (gay) εκπαιδευτικό’». Κατάλαβα σε ποιο δημοσίευμα αναφέρεται το παιδί και του είπα «μα αυτό δεν είναι κακό». «Όχι κύριε, αυτό είναι κακό, όλοι το λένε», είπε το παιδί.
Δηλαδή ένα παιδάκι Δ’ Δημοτικού έχει πάρει ήδη το μήνυμα από την άτυπη μάθηση, τη κοινωνική μάθηση ότι το να είσαι κάτι τέτοιο –ομοφυλόφιλος δηλαδή- δεν προστατεύεται, είναι κακό, πρέπει να ντρέπεσαι, είναι κάτι που θα χρησιμοποιήσουν ως βρισιά. Άρα τα παιδιά έχοντας γαλουχηθεί με τέτοιες αντιλήψεις, διστάζουν μετά να αναφέρουν ως πρόβλημα το εν λόγω φυλλάδιο στους εκπαιδευτικούς τους. Γιατί θα τα σχολιάσουν τα άλλα παιδιά, τύπου «και ’σένα τι σε νοιάζει, γιατί εσύ είσαι gay;”.
Πρέπει λοιπόν άμεσα, γιατί έχουμε διαρκή περιστατικά παραβίασης βασικών δικαιωμάτων που μας αναφέρονται και στο Πολύχρωμο Σχολείο και δυστυχώς πολλές φορές αφορούν παραβίαση από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς, η Πολιτεία να ασχοληθεί συστηματικά και σοβαρά με το θέμα. Να ενημερώσει το αρμόδιο Υπουργείο τη σχολική κοινότητα και ιδίως τα παιδιά για τα στοιχειώδη, δηλαδή για τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις που απορρέουν από την ελληνική και την ευρωπαϊκή νομοθεσία.
- Οπότε εσείς αν ήσασταν γυμνασιάρχης στο εν λόγω σχολείο τι θα κάνατε; Συζητάμε δηλαδή για το ντόρο που έχει γίνει με το συγκεκριμένο φυλλάδιο και την ευρύτερη κατάσταση που επικρατεί στα σχολεία της χώρας, όμως δεν λέμε πρακτικά τι μπορεί να κάνει ο εκπαιδευτικός αν βρεθεί αντιμέτωπος με μια τέτοια κατάσταση.
Εγώ αν ήμουν γυμνασιάρχης λ.χ. θα έλεγα στο Γραφείο Εκπαίδευσης που εκπροσωπεί το υπουργείο, ότι μας έχετε αφήσει εκτεθειμένους σε αυτό το θέμα, δεν υπάρχουν κατευθυντήριες γραμμές και οδηγίες για το τι κάνουμε και πώς λειτουργούμε. Αντιμετωπίζουμε διακρίσεις και ακραία περιστατικά, γιατί αυτό που αναφέρεται στο φυλλάδιο είναι ακραίο, δεν είναι δυνατόν ένας ομοφυλόφιλος να θεωρείται χειρότερος από έναν δολοφόνο. Ή αν θέλετε ότι μια δολοφονία είναι λιγότερο απεχθής από μια ομοφυλοφιλική σχέση. Έχουμε σκεφτεί το ενδεχόμενο κάποιοι θρησκόληπτοι, ακραίοι όμως σε κάθε περίπτωση, να σκεφτούν ότι «μήπως δεν είναι και τόσο κακό τελικά να σκοτώσω έναν ομοφυλόφιλο; Ή έστω να τον χτυπήσω λίγο, να «θεραπευτεί». Αντιλαμβανόμαστε σε τι σκοτεινά μονοπάτια οδηγούμαστε έτσι; Αυτούς τους μηχανισμούς τους έχουμε ζήσει στην ανθρώπινη ιστορία, και παρατηρούμε και σήμερα κράτη να οπισθοδρομούν δραματικά.
Για να απαντήσω όμως με σαφήνεια στο ερώτημά σας, αν ήμουν γυμνασιάρχης στο εν λόγω σχολείο, θα ζητούσα από τους ανωτέρους μου να εκδώσει το υπουργείο Παιδείας κατευθυντήριες για το τι πρέπει να κάνουμε και σαφή ενημέρωση όσον αφορά τα ΛΟΑΤΚΙ ζητήματα. Όταν δηλαδή μιλάμε για οικογένειες, να μιλάμε και για ομογονεϊκές οικογένειες, γιατί υπάρχουν σε όλα τα σχολεία πλέον. Σε διάφορα μαθήματα μέσα, όπως Αγωγή του Πολίτη, Κοινωνική Πολιτική Αγωγή, Γλώσσα, Βιολογία, πιάνουμε θέματα που μπορεί να σχετίζονται με διακρίσεις που αντιμετωπίζουν τα ΛΟΑΤΚΙ άτομα. Να υπάρχει συμπερίληψη αυτών. Είναι ανάγκη στα επόμενα σχολικά εγχειρίδια που θα εκδοθούν να προβλέπεται η συμπερίληψη των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων.
Πριν 20 χρόνια έγινε περίπου αν θυμάμαι καλά η πρώτη προσπάθεια συμπερίληψης και άλλαξαν τα βιβλία για να έχουν μέσα πέραν όλων των άλλων και ΑμεΑ άτομα, παιδιά μεταναστών κλπ. Από τότε το υπουργείο Παιδείας δεν έχει κάνει απολύτως τίποτε για να πάρουν το μήνυμα τα παιδιά αντιστοίχως σήμερα ότι και τα ΛΟΑΤΚΙ άτομα είναι μέρος της σχολικής κοινότητας, της κοινωνίας και δεν είναι βρισιά, δεν είναι κακό πράγμα να είσαι ΛΟΑΤΚΙ. Αυτό που έγινε τελευταία από τον ΣΥΡΙΖΑ για τις έμφυλες ταυτότητες στα σχολεία ήταν μια αποσπασματική προσπάθεια, λάθος κατά τη δική μου άποψη.
- Γιατί θεωρείτε ότι ήταν λάθος;
Γιατί δεν υπήρξε μια έγκαιρη προηγουμένως εκπαίδευση και ενημέρωση των εκπαιδευτικών, αλλά και των γονιών. Χωρίς επιμόρφωση ενός σημαντικού μέρους των εκπαιδευτικών πάνω σε αυτά τα ζητήματα, πώς θα απαντήσουν σε ερωτήματα άγνοιας και προκατάληψης όπως «θέλετε να κάνετε το παιδί μου gay»; Από την άλλη βέβαια βλέπουμε ότι εκκλησιαστικοί ακραίοι πυρήνες προσπαθούν (και καταφέρνουν) να μπλοκάρουν ακόμα και την επιμόρφωση των ίδιων των εκπαιδευτικών, όπως είδαμε πριν ένα μήνα με το περιστατικό της αδιανόητης παρέμβασης του δήμαρχου στο Κέντρο Προαγωγής Ψυχοκοινωνικής Υγείας στην Γλυφάδα μετά από πίεση συγκεκριμένου γραφείου της τοπικής Μητρόπολης.
- Παρά αυτή σας την άποψη, η ρητορική του φυλλαδίου έρχεται σε αντίθεση με την εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας από το 2017 που έχει εισάγει στη μέση εκπαίδευση μια σειρά σύγχρονους προβληματισμούς σχετικά με τους έμφυλους ρόλους και τις σεξουαλικότητες. Έτσι δεν είναι;
Ναι. Δεν έρχεται μόνο σε αντίθεση με αυτήν. Δηλαδή το έμφυλο ζήτημα, το γυναικείο ζήτημα, η ομοφοβία, όλα αυτά εντάσσονται μέσα στο ιεραρχικό σύστημα της πατριαρχίας που πάνω-πάνω τοποθετεί την ανδρική ταυτότητα τύπου ηγέτη, αρρενωπού αρσενικού που επιβάλλεται και από κάτω είναι το υπάκουο θηλυκό, αυτό που δεν έχει δικαίωμα λόγου και κρίσης, δεν διδάσκει, δεν ψηφίζει, και δεν θα πει τη γνώμη του.
Ο αγώνας όλου του γυναικείου κινήματος από το 1800 με τις σουφραζέτες μέχρι και σήμερα ήταν ως κριτική σε αυτό το σύστημα. Τα έμφυλα ζητήματα που λέμε δεν είναι κάτι καινούργιο. Ακριβώς το ίδιο είναι και στα ΛΟΑΤΚΙ άτομα. Ο ίδιος προβληματισμός είναι. Γιατί η φοβία είναι η «εκθήλυνση» των αγοριών. Αυτή είναι η ευρύτερη αντίληψη. Ακόμα χτίζουμε τοξικές αρρενωπότητες, τόσο καταστροφικές για τους ίδιους τους άντρες αλλά πολύ περισσότερο για τις γυναίκες και τα ΛΟΑΤΚΙ+ άτομα, στηριζόμενοι σε προκαταλήψεις και άγνοια.
Στο συγκεκριμένο τώρα που συζητάμε, εγώ θα περίμενα θετική επέμβαση της Πολιτείας στο βαθμό της πρόληψης. Πρόληψη σημαίνει εργάζομαι πριν συμβεί το περιστατικό. Να έχω ενημερώσει, να έχω ενδυναμώσει τα παιδιά, να εξασφαλίζω τα δικαιώματα μέσα στο σχολείο, ώστε μετά να μην μπορεί να βρει θέση ένα τέτοιο φυλλάδιο.
Δηλαδή φανταστείτε τώρα ένα σχολείο που έχει συμπεριληπτικά σχολικά εγχειρίδια, κάνει σεξουαλική αγωγή συμπεριληπτικά, γνωρίζει ότι υπάρχουν ΛΟΑΤΚΙ μαθητές, μαθήτριες κι εκπαιδευτικοί, έχει gay και άλλου τύπου alliances όπως στα περισσότερα εκπαιδευτικά ιδρύματα του εξωτερικού, έχει πολιτικές γι’ αυτά τα θέματα στον κανονισμό που το διέπει κ.ό.κ. Πώς θα μπορούσε να σταθεί ένα τέτοιο φυλλάδιο; Δεν θα τολμούσαν καν να το μοιράσουν σε παιδιά που είναι ενημερωμένα και πολιτειακά συνειδητοποιημένα.
- Πέρα όμως από την πρόληψη στην οποία ορθώς αναφέρεστε, τι μπορεί να γίνει; Δηλαδή μέχρι να επιτευχθεί αυτή, τι λέμε σε αυτά τα παιδιά που διάβασαν το εν λόγω φυλλάδιο; Τα στέλνουμε σπίτια τους λες και δεν συνέβη τίποτε; Αφήνουμε τους γονείς να βγάλουν το φίδι από την τρύπα; Τι ακριβώς;
Δεν αφήνουμε τα παιδιά στην τύχη τους βέβαια. Πρέπει ο γυμνασιάρχης να κάνει διαχείριση τραύματος πάνω στο συγκεκριμένο περιστατικό με αναφορά στο συγκεκριμένο περιεχόμενο, ανοίγοντας δρόμους ενσυναίσθησης και συμπερίληψης, όπως οφείλει να γνωρίζει. Αν δεν το κάνουν όλες οι εκπαιδευτικές δομές, το υπουργείο Παιδείας και ο σύλλογος διδασκόντων, τότε δεν θα πρέπει να τολμάμε ως εκπαιδευτικοί να λέμε ότι είμαστε επιστήμονες. Αλλά και τα κέντρα προαγωγής ψυχοκοινωνικής υγείας το γνωρίζουν ότι αυτό που βίωσαν τα παιδιά είναι βαθύ τραυματικό γεγονός.
Δεν χρειάζεται να έχουμε πάλι κάποιο περιστατικό όπως αυτό του Νικόλα Φιλίππου στην Αργυρούπολη που αυτοκτόνησε 15 ετών εξαιτίας του bullying που δεχόταν από συμμαθητές του επειδή ήταν ομοφυλόφιλος. Κάτι που βέβαια οι γονείς του γνώριζαν και δεν είχαν θέμα υπόψιν, στήριζαν το γιό τους. Μην φτάσουμε πάλι να θρηνήσουμε κάποιο νέο. Δεν έχουμε άλλωστε και περίσσευμα αυτών στη χώρα μας ως γνωστόν.
Αυτή η περιγραφή των ΛΟΑΤΚΙ ατόμων ως χειρότερα και από δολοφόνους, δεν χτυπάει μόνο κάποια ΛΟΑΤΚΙ παιδιά, αλλά ενδεχομένως και εκείνα που είναι ετεροφιλόφυλα και δεν διαθέτουν συμβατή έκφραση φύλου. Ένα αγόρι π.χ. που δεν παίζει ποδόσφαιρο και κρίνεται από τους άλλους ως μη επαρκές για να γίνει άντρας. Τραυματίζει επίσης όλα τα άτομα, γιατί όλοι έχουν ΛΟΑΤΚΙ+ συγγενείς ή φίλους.
- Θα ήθελα να σταθούμε λίγο σε αυτή τη κατηγορία παιδιών που αναφέρεστε. Γνωρίζουμε ότι πέρα από τα έμφυλα στερεότυπα, και τα κοινωνικά κατασκευασμένα πρότυπα περί αρρενωπότητας δεν δυσκολεύουν απλά πολλά αγόρια στα διάφορα εκπαιδευτικά κέντρα, αλλά μπορούν να αποβούν μοιραία ακόμα και για την ίδια τους τη ζωή... Πολλές φορές συνεπάγονται καζούρα, απομόνωση, εκτόνωση απωθημένων, ακόμα και βία. Θυμόμαστε όλοι την τραγική κατάληξη του Βαγγέλη Γιακουμάκη στα Γιάννενα. Προφανώς σε αυτήν αναφέρεστε παραπάνω, σωστά;
Ακριβώς. Γνωρίζουμε πολύ καλά ότι ο Γιακουμάκης πριν βρεθεί νεκρός, δεχόταν συστηματικό βίαιο bulling γιατί δεν σύναδε η συμπεριφορά του με τη κυρίαρχη αντίληψη περί αρρενωπότητας που πρέπει σώνει και καλά να διαθέτει ένα αρσενικό στην ελληνική κοινωνία.
Το ίδιο ακριβώς συνέβη και με τον Άλεξ Μεσχισβίλι στη Βέροια. Σε αυτή τη περίπτωση μάλιστα είχαμε επικοινωνία και με τους ψυχολόγους από το Χαμόγελο του Παιδιού που ανέφεραν ότι το πρόβλημα των άλλων παιδιών με τον Άλεξ ήταν ότι παρακολουθούσε μαθήματα μουσικής, έπαιζε πιάνο, ζωγράφιζε συχνά τον Χάρι Πότερ, επρόκειτο για ένα λεπτό παιδί με γυαλάκια που δεν έπαιζε ποδόσφαιρο. Καταλαβαίνετε; Και στις δύο περιπτώσεις μιλάμε για έμφυλα στερεότυπα. Πρέπει να αντιληφθούμε ότι οι έμφυλοι διαχωρισμοί μπορούν να οδηγήσουν μέχρι και στη δολοφονία.
Για να μην μιλήσουμε για τις γυναικοκτονίες που έχουν συνταράξει το πανελλήνιο τελευταία και που γνωρίζουμε ότι μέσα στη κρίση δυστυχώς η ενδοοικογενειακή βία και η βία κατά των γυναικών γενικότερα πολλαπλασιάστηκε. Τα άτομα που αισθάνονται ότι η αρρενωπότητά τους (κυριαρχία, ανεξαρτησία, δυναμικότητα κλπ) έχει βληθεί λόγω κρίσης παίζουν καταλυτικό ρόλο σε όλο αυτό, με βάση κοινωνιολογικές προσεγγίσεις.
Σύμφωνα με την κυρίαρχη –άκρως προβληματική όπως έχει αποδειχτεί πολλάκις- αντίληψη για να είσαι πετυχημένο αρσενικό πρέπει να έχεις χρήματα, γιατί με τα χρήματα κάνεις ό,τι θέλεις τη γυναίκα, να είσαι δυνατός και ανεξάρτητος. Έχασες τη δουλειά σου, είσαι αποτυχημένος. Η γυναίκα μπορεί να μην έχει δουλειά κι αν χάσει τη δουλειά της, δεν δέχεται κάποιο πλήγμα οντολογικό όπως ο άνδρας. Όλα αυτά έχουν αρνητικές επιπτώσεις στις διάφορες προσωπικές και κοινωνικές σχέσεις.
- Εξηγήσατε προηγουμένως πως το ομοφοβικό παραλήρημα του φυλλαδίου είναι ακόμα πιο επικίνδυνο, αν σκεφτεί κάποιος τον φόβο που επικρατεί λόγω του bullying που δέχονται μαθητές και μαθήτριες. Τελικά πόσο συστημικό είναι αυτό;
Δυστυχώς το bullying και ο εκφοβισμός είναι καθαρά συστημικά φαινόμενα. Δεν δημιουργούνται εν κενώ. Δηλαδή για να έχουμε εκφοβισμό πάνω σε έναν άξονα, π.χ. στο φύλο, στη σεξουαλικότητα, σημαίνει ότι το ευρύτερο σύστημα και οι κυρίαρχες ιδέες -όχι αυτές κατ’ ανάγκη που ρητά λέγονται, αλλά αυτές οι αντιλήψεις που έχουμε μέσω μουσικής και κουλτούρας ευρύτερα- στοχοποιούν αυτά τα χαρακτηριστικά.
Πόσο μάλλον όταν ξέρουμε πως αν βρεθεί ένας θεσμός, ένας φορέας, ένα πρόσωπο που έχει κύρος ευρύτερα –ο διευθυντής ενός σχολείου, ο ιερέας μια περιοχής λόγου χάρη- να υποστηρίξει τέτοιες παρωχημένες αντιλήψεις ή να αναπαράγει τέτοια έμφυλα στερεότυπα, τότε απελευθερώνει, απασφαλίζει αν θέλετε, αυτό το μίσος. Γι’ αυτό σας έλεγα παραπάνω ότι στη περίπτωση του φυλλαδίου δεν είναι μόνο η ρητορική του το πρόβλημα, αλλά και πού μοιράστηκε και από ποιόν. Ο μηχανισμός που σας περιέγραψα, είναι trigger πάρα πολύ δυναμικό και νομιμοποιεί τη βία.
- Γιατί πιστεύετε ότι μας εξέπληξε δυσάρεστα η ρητορική του εν λόγου φυλλαδίου; Αφού δεν είναι η πρώτη φορά που θρησκευτικοί κύκλοι στη χώρα μας χρησιμοποιούν τέτοιες εκφράσεις. Ορισμένοι ιεράρχες μάλιστα με κάθε ευκαιρία χαρακτηρίζουν τους ομοφυλόφιλους ανώμαλους, αν όχι εγκληματίες. Οπότε;
Μα είναι απλό. Γιατί προσπάθησαν να γαλουχήσουν τέτοιες ακραίες αντιλήψεις σε παιδιά, σε έναν θρησκευτικό χώρο που υποτίθεται πως τα πάθη και οι ακρότητες δεν έχουνε θέση. Είναι πολύ σοβαρό αυτό που συνέβη.
Αλλά θα μου επιτρέψετε να επισημάνω σε αυτό το σημείο κάποια πράγματα που θεωρώ πολύ σημαντικά για τη συζήτηση που κάνουμε. Δεν θεωρώ ότι όλος ο κόσμος της Ορθόδοξης Εκκλησίας είναι τόσο φανατισμένος. Είναι ένα μικρό ποσοστό της Εκκλησίας. Ούτε καν από τους θεολόγους, τους καθηγητές στις θεολογικές σχολές.
Δεν το λέω τυχαία. Είχα υπάρξει πολύ πιστό άτομο στο παρελθόν. Οφείλω δε να σας πληροφορήσω πως έχω τελειώσει εκκλησιαστική σχολή, μεταλυκειακή, για τρία χρόνια, που είναι γι’ αυτούς που θέλουν να γίνουν ιερείς. Εκεί λοιπόν για όλα τα σύγχρονα κοινωνικά ζητήματα, ο σοβαρός θεολογικός λόγος είναι προχωρημένος. Και πολύ αποδεκτικός. Δέχεται να μπει σε διάλογο. Αρχίζει να υπάρχει χώρος διαλόγου. Δυστυχώς όμως υπάρχουν άλλα σημεία διαπλοκής που αφορούν κατά τη δική μου ανάγνωση το ζήτημα της εκκλησιαστικής περιουσίας, την πολιτική παρέμβαση σε δήμους και στο κεντρικό κράτος.
Για ’μενα είναι ένα μικρό κομμάτι της τάξεως του 3% των ακραίων ορθοδόξων χριστιανών που δημιουργούν το πρόβλημα. Δυστυχώς όμως λόγω της διαπλοκής, καταφέρνουν να κρατούν την Πολιτεία υποχείριό τους (και σε άλλα ζητήματα, όπως στις ταυτότητες, στο κτηματολόγιο/περιουσιολόγιο που δημιουργεί μεγάλο πρόβλημα στην εκκλησία και στην ηλεκτρονική διασύνδεση των υπηρεσιών).
Αλλά ούτε και οι χριστιανοί ορθόδοξοι πολίτες, στην πλειοψηφία τους, στη χώρα μας είναι ακραίοι. Εγώ ξεκίνησα από την ιδιωτική εκπαίδευση αρχικώς και τα τελευταία χρόνια είμαι σε δημόσιο σχολείο στον Κολωνό σε μια πολύ λαϊκή γειτονιά. Οι γονείς των παιδιών που διδάσκω και οι συνάδελφοί μου γνωρίζουν ότι είμαι gay ακτιβιστής. Και δεν υπάρχει πρόβλημα, τους ενδιαφέρει βεβαίως το πεδίο του διαλόγου που ανοίγεται με σοβαρότητα.
Νομίζω ότι η ελληνική κοινωνία στην πλειοψηφία της έχει κάθε διάθεση να τα δει όλα αυτά τα ζητήματα που αναφέραμε στη συζήτησή μας πολύ σοβαρά. Είμαστε ακόμα σε μεταβατικό στάδιο, επειδή αισθανόμαστε και μια απειλή της δικής μας ταυτότητας με την κρίση αλλά και ευρύτερα με την εύθραυστη κατάσταση που βιώνουμε γεωπολιτικά.
Όταν καταλάβουμε ότι η ταυτότητά μας δεν απειλείται επί της ουσίας και οι αξίες μας είναι πραγματικά ο σεβασμός των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, δηλαδή η έννοια της ελευθερίας και της δημοκρατικότητας που είναι μια αν θέλετε δυνατές ελληνικές παραδοσιακές αξίες, όταν ενεργοποιηθούμε θετικά ως πολίτες μέσα σε οργανώσεις στη Κοινωνία των Πολιτών, που όμως να είναι ουσιαστικές κι όχι για να φάμε χρήματα, όταν ξεφύγουμε από την κυρίαρχη αντίληψη «τίποτα δεν αλλάζει», εγώ τότε πιστεύω πως θα γίνει το κλικ και θα δούμε μια μεγάλη αλλαγή στην ελληνική κοινωνία. Και βεβαίως και οι φορείς ακολουθούν.
Προς το παρόν η εμπειρία μας ως Πολύχρωμο Σχολείο, είναι ότι οι φορείς ασχολούνται συστηματικά με αυτά τα ζητήματα γιατί τους έρχονται τέτοια διαρκώς. Έχουν ανάγκη, μας καλούν για επιμορφώσεις και ενημέρωση.
- Έχετε δηλώσει στο παρελθόν ότι η εκπαίδευση οφείλει «να έχει χώρο για κάθε παιδί ανεξάρτητα από φύλο, φυλή, εθνικότητα, θρησκεία, ερωτικό προσανατολισμό ή άλλες ιδιαιτερότητες». Πώς μπορεί να επιτευχθεί αυτό; Είναι καθαρά θέμα της Πολιτείας και μόνον;
Όχι μόνον, είναι καθαρά κοινωνικό θέμα ευρύτερα. Αλλά πρέπει οι φορείς να συνεργάζονται. Μιλάμε για Κοινωνία των Πολιτών στα σύγχρονα δυτικά κράτη. Είναι πολύ σημαντική. Δεν μπορεί ποτέ ένα κράτος να αντιληφθεί και να γνωρίζει όλα τα προβλήματα που τώρα υπάρχουν ή που θα αναδειχτούν στο μέλλον. Γι’ αυτό ακριβώς έχουμε τη Κοινωνία των Πολιτών να τα επισημαίνει, να τα αναδεικνύει.
Και εμείς όμως πρέπει να είμαστε διαρκώς στην ενάργεια. Να συζητάμε το πρόβλημα και να μην το καλύπτουμε. Γιατί όταν κουκουλώνεις κάτι, το αναπαράγεις επί της ουσίας αφού το ενδυναμώνεις, όπως π.χ. με την έλλειψη της σεξουαλικής αγωγής στα σχολεία, πολλαπλασιάζουμε τα σεξουαλικώς μεταδιδόμενα νοσήματα (ΣΜΝ), τις εγκυμοσύνες των ανηλίκων κοριτσιών, την σεξουαλική κακοποίηση μέσα στις οικογένειες κ.ό.κ., καθώς βέβαια και τα περιστατικά ομοφοβίας, τρανσφοβίας και ιντερφοβίας στα σχολεία και την κοινωνία. liberal.gr

Πέμπτη 27 Φεβρουαρίου 2020

Ευρωβουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ στην Κομισιόν, για την ισότιμη αντιμετώπιση της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας εντός της ΕΛΑΣ

«Το Ευρωπαϊκό Συνέδριο ΛΟΑΔ Αστυνομικών υποστηρίζεται από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το Συμβούλιο της Ευρώπης – Το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, όμως, αρνήθηκε να το υποστηρίξει» υπογραμμίζουν οι Ευρωβουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ
Να πάρει θέση καλούν την Κομισιόν οι Ευρωβουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Δημήτρης Παπαδημούλης, Κώστας Αρβανίτης, Αλέξης Γεωργούλης, Πέτρος Κόκκαλης, Έλενα Κουντουρά και Στέλιος Κούλογλου, απέναντι στην άρνηση του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη να υποστηρίξει το Ευρωπαϊκό Συνέδριο ΛΟΑΔ Αστυνομικών στη Θεσσαλονίκη.
“Η άρνηση του ελληνικού Υπουργείου έρχεται σε αντίθεση με τον θεσμικό ρόλο της Αστυνομίας περί προστασίας των πολιτών αδιακρίτως και περί προαγωγής των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, και διασφάλισης της απρόσκοπτης άσκησης τους (ν. 2800/2000)”, επισημαίνει ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ σε σχετική ερώτησή του προς την Κομισιόν, υπογραμμίζοντας ότι “το  Ευρωπαϊκό Συνέδριο ΛΟΑΔ Αστυνομικών υποστηρίζεται από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το Συμβούλιο της Ευρώπης”.
Ακόμη, ζητά να μάθει από την Κομισιόν “αν σκοπεύει να προβεί σε συστάσεις, και ενδεχομένως στη λήψη μέτρων, με στόχο την ισότιμη αντιμετώπιση της  ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας εντός της Ελληνικής Αστυνομίας”, αλλά και “ποιες δράσεις υλοποιεί και σχεδιάζει για την σχετική ευαισθητοποίηση των δημοσίων υπηρεσιών στα κράτη-μέλη”.

Ακολουθεί πλήρες το κείμενο της ερώτησης:
Θέμα: Ισότιμη αντιμετώπιση της  ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας εντός της Ελληνικής Αστυνομίας
Πρόσφατα, το ελληνικό υπουργείο Προστασίας του Πολίτη απέρριψε το αίτημα της “Police Action - Δράση Αστυνομικών για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου” να υποστηρίξει το Ευρωπαϊκό Συνέδριο ΛΟΑΔ Αστυνομικών (Θεσσαλονίκη, Ιούνιος 2020), με κεντρικό σύνθημα «το γεφύρωμα της Αστυνομίας και της ΛΟΑΤΚΙ κοινότητας». Μάλιστα, αρνήθηκε και να αναλάβει την ορθή περιφρούρηση της διοργάνωσης, προκειμένου να υλοποιηθεί απρόσκοπτα.
Η Θεσσαλονίκη θα φιλοξενήσει το ίδιο διάστημα το Ευρωπαϊκό Φεστιβάλ Υπερηφάνειας 2020 (Europride), που για πρώτη φορά διοργανώνεται στη νοτιοανατολική Ευρώπη.
Η άρνηση του ελληνικού Υπουργείου έρχεται σε αντίθεση με τον θεσμικό ρόλο της Αστυνομίας περί προστασίας των πολιτών αδιακρίτως φύλου, ταυτότητας φύλου, χαρακτηριστικών φύλου ή σεξουαλικού προσανατολισμού και περί προαγωγής των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, και διασφάλισης της απρόσκοπτης άσκησής τους (ν. 2800/2000).
Δεδομένου ότι το Ευρωπαϊκό Συνέδριο ΛΟΑΔ Αστυνομικών υποστηρίζεται από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το Συμβούλιο της Ευρώπης, ερωτάται η Κομισιόν:
- Πώς αξιολογεί την απόφαση της ελληνικής κυβέρνησης, που έρχεται σε αντίθεση με ιδρυτικές και θεμελιώδεις αξίες της ΕΕ;
- Σκοπεύει να προβεί σε συστάσεις, και ενδεχομένως στη λήψη μέτρων, με στόχο την ισότιμη αντιμετώπιση της  ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας εντός της Ελληνικής Αστυνομίας;
- Ποιες δράσεις υλοποιεί και σχεδιάζει για την σχετική ευαισθητοποίηση των δημοσίων υπηρεσιών στα κράτη-μέλη, στο πλαίσιο και της πρότασης οριζόντιας οδηγίας για την απαγόρευση των διακρίσεων1;

Τετάρτη 26 Φεβρουαρίου 2020

ΗΠΑ : Έκαναν δώρο αλλαγή ονόματος σε τρανς συμμαθητή τους

Ένας τρανς μαθητής από το Τέξας των ΗΠΑ πήρε το πιο γλυκό δώρο για τα 18α γενέθλιά του από τους συμμαθητές του.
Ο Άντι Μπερνάμπε (Andi Bernabe) ανυποψίαστος μπήκε στην αίθουσα της χορωδίας, όπου τον περίμεναν μαζεμένα τα παιδιά της τάξης του, για τα του κάνουν έκπληξη και να του πουν τα “Χρόνια Πολλά” για τα γενέθλιά του.
Του είπαν όλο το τραγούδι, όμως, τον περίμενε ακόμη μία έκπληξη.
“Από τη στιγμή που είσαι πια ενήλικας, μαζέψαμε αρκετά χρήματα, ώστε να αλλάξεις το όνομά σου” είπε μία από τις φίλες του, δίνοντάς του έναν φάκελο και ένα πιστοποιητικό.
Ο Άντριου μένει με το στόμα ανοιχτό και πέφτει στο πάτωμα, κλαίγοντας από συγκίνηση.

Δείτε το στιγμιότυπο:

Το σκηνικό καταγράφτηκε σε βίντεο στο Tik Tok και διαδόθηκε στη συνέχεια στο Twitter, συγκεντρώνοντας περισσότερα από 540.000 likes.
Ο μαθητής του καλλιτεχνικού σχολείου Grand Prairie Fine Arts Academy στο Τέξας δήλωσε στο PinkNews ότι η έκπληξη σχεδιαζόταν εδώ και έναν μήνα, τόσο καλά και με απόλυτη εχεμύθεια, που δεν είχε καταλάβει τίποτα.
Στο “κόλπο” ήταν τόσο τα παιδιά της τάξης του, όσο και οι καθηγήτριες και οι καθηγητές του.
Ο Άντι είπε στο Yahoo Lifestyle: «Ένιωσα τόσο χαρούμενος, πραγματικά δεν μπορούσα να το πιστέψω. Οι φίλοι μου είναι πραγματικά φανταστικοί. Με στηρίζουν από την πρώτη μέρα».
Δήλωσε ακόμη ότι: “Το σύνολο των εκπαιδευτικών μου και των συμμαθητριών/τών μου ήταν τόσο υποστηρικτικές/οι από τότε που έκανα το coming out μου πριν από δύο χρόνια.”

Τα χρήματα θα καλύψουν τα δικαστικά έξοδα και τα παράβολα, καθώς και το κόστος επανέκδοσης εκ νέου εγγράφων, όπως το διαβατήριο και το δίπλωμα οδήγησης.

Τρίτη 25 Φεβρουαρίου 2020

Κροατία: Κάψανε ομοίωμα γκέι ζευγαριού σε καρναβάλι

Η πόλη Ίμοτσκι (Imotski) έβαλε κυριολεκτικά την ομοφοβία της σε δράση, κατά τη διάρκεια αποκριάτικης εκδήλωσης την Κυριακή που μας πέρασε (23/02/20) – κατασκευάζοντας ένα ομοίωμα ενός γκέι ζευγαριού, περιφέροντάς το στους δρόμους, και στη συνέχεια καίγοντάς το πανηγυρίζοντας.
Το ομοίωμα περιελάμβανε τα πρόσωπα δύο ανδρών, που ανταλλάσσουν ένα φιλί στο στόμα, ενώ είναι τυλιγμένα σ’ ένα κασκόλ στα χρώματα του ουράνιου τόξου και κρατούν μια κούκλα, συμβολίζοντας ένα παιδί.
Τα ομοιώματα στους παραδοσιακούς αποκριάτικους εορτασμούς της Κροατίας βασίζονται συνήθως σε ειδησεογραφικά γεγονότα και δημόσιες εκδηλώσεις και η κούκλα έφερε το πρόσωπο του βουλευτή του Αριστερού Σοσιαλδημοκρατικού Κόμματος Nenad Stazić, ο οποίος πρόσφατα δήλωσε ότι ο νόμος πρέπει να επιτρέπει και να ενθαρρύνει τα ομόφυλα ζευγάρια να αποκτούν οικογένεια και παιδιά.
Το πλήθος, στο οποίο σημειωτέον συμμετείχαν και πολύ μικρά παιδιά με τις στολές τους, πανηγύριζε και χόρευε στη μουσική, ενώ το ομοίωμα τυλιγόταν στις φλόγες.
Ένας εκφωνητής είπε στο πλήθος: “Το κεφάλι μου γυρίζει από αυτήν την κουλτούρα θανάτου… Φέτος, ας βάλουμε φωτιά σ’ αυτή την αλλόκοτη οικογένεια με μωρό τον Nenad Stazić!”
Η επίμαχη στιγμή στο 1:40:00 του βίντεο.

Οι διοργανωτές του καρναβαλιού δήλωσαν ακόμη στην εφημερίδα Slobodna Dalmacija:
«Είμαστε μια συντηρητική κοινωνία και ακολουθούμε την παράδοση. Δώστε ένα παιδί σε μια μητέρα, όπως λέγεται. Αυτό πιστεύουμε ότι είναι το σωστό.”
Η Κροατία απαγορεύει επισήμως τις διακρίσεις λόγω σεξουαλικού προσανατολισμού και ταυτότητας φύλου, ενώ τα ομόφυλα ζευγάρια μπορούν να συνάψουν μόνο σύμφωνο συμβίωσης, που τους παρέχει πολύ περιορισμένα δικαιώματα, όπως γράφει και το avmag.gr.
Η χώρα επέβαλε συνταγματική απαγόρευση του γάμου μεταξύ ομόφυλων ζευγαριών, μέσω του δημοψηφίσματος το 2013, με το 66% των ψηφοφόρων να υποστηρίζει αυτήν την απαγόρευση, μετά από μια δυνατή εκστρατεία κατά των γκέι δικαιωμάτων, που υποστηρίχθηκε από την καθολική εκκλησία.
Ο Daniel Martinović, συντονιστής της Οικογενειακής Ομοσπονδίας Ουράνιου Τόξου της Κροατίας, δήλωσε για το ομοίωμα που κάηκε:
“Οι τρομακτικές σκηνές από την Ίμοτσκι δεν δικαιολογούνται από τα καρναβαλικά έθιμα. Πρέπει να καταδικαστούν σθεναρά. Τι είδους μηνύματα περνούν στα παιδιά μας, που μεγαλώνουν στην Κροατία με τις λεσβίες μητέρες τους, ή τους γκέι μπαμπάδες τους; Η καύση ενός ομοφυλόφιλου ζευγαριού, και ακόμα χειρότερα, ενός παιδιού, απευθύνει έκκληση για μίσος εναντίον ομάδων, που συχνά διακρίνονται στην κοινωνία”.
Ο Martinović πρόσθεσε ακόμη: “Μια τέτοια πράξη αποτελεί απαράδεκτη υποκίνηση σε μίσος, σε διακρίσεις και σε βία και εξαπλώνει το εχθρικό περιβάλλον, τόσο προς τις οικογένειες του ουράνιου τόξου, όσο και προς τα παιδιά, στο σύστημα των βρεφονηπιακών σταθμών”.
Ακόμη, ο ίδιος επισήμανε ότι το περιστατικό αυτό έρχεται δύο χρόνια μετά από ένα άλλο καρναβάλι, κατά τη διάρκεια του οποίου κάηκε ένα βιβλίο με θέμα τα LGBT+ ζητήματα, το οποίο -όπως και τα σχόλια του Nenad Stazić- προκάλεσε έναν «ηθικό πανικό» στα κοινωνικά μέσα της χώρας.
Ο πρόεδρος της Κροατίας, Zoran Milanović, δήλωσε με σχετική ανάρτηση στο Facebook:
“Το συμβολικό κάψιμο του ζευγαριού ομοφυλοφίλων μ’ ένα παιδί στην πόλη Ίμοτσκι είναι απάνθρωπο, δυσάρεστο και εντελώς απαράδεκτο υπό την κάλυψη των καρναβαλικών εορτασμών. Το μίσος για τους άλλους, η μισαλλοδοξία και η απανθρωπιά δεν είναι, και ποτέ δε θα είναι, κροατική παράδοση. Θα παρακολουθώ την ανταπόκριση των δημόσιων θεσμών μας, ειδικά από τη στιγμή που την καύση παρακολούθησαν πολλά παιδιά, που είδαν τη διάδοση του μίσους και την υποκίνηση σε βία» .

Δευτέρα 24 Φεβρουαρίου 2020

Β.Πούτιν: «Όσο θα είμαι πρόεδρος δεν θα υπάρξει "Γονέας 1" και "Γονέας 2" στην Ρωσία - Μόνο "μητέρα" και "πατέρας"»

Ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντίμιρ Πούτιν διαβεβαίωσε σήμερα τους Ρώσους ότι «όσο θα είναι πρόεδρος της Ρωσίας δεν θα εμφανισθούν οι έννοιες "γονέας Νο 1" και "Γονέας Νο 2», καθιστώντας κατ' αυτόν τον τρόπο σαφές ότι δεν υπάρχει προοπτική κατά την διάρκεια της θητείας του για γάμους μεταξύ ανθρώπων του ιδίου φύλου.
«Όσον αφορά στο 'γονιός Νο 1 και γονιός Νο 2', έχω ήδη πει δημόσια και το επαναλαμβάνω για μια ακόμη φορά: όσο είμαι πρόεδρος, δεν θα υπάρξει. Θα υπάρχει "μπαμπάς" και "μαμά"», δήλωσε ο Ρώσος πρόεδρος κατά την διάρκεια της συνάντησης που είχε με την ομάδα εργασίας που ασχολείται με την αναθεώρηση του ρωσικού Συντάγματος με βάση τις προτάσεις που έχει καταθέσει ο ίδιος ο Ρώσος πρόεδρος .

Κυριακή 23 Φεβρουαρίου 2020

Άνδρας σε έξαλλη κατάσταση επιτέθηκε άγρια σε γκέι ζευγάρι έξω από μαγαζί

Σοκάρει το βίντεο με την επίθεση ενός τραμπούκου σε γκέι ζευγάρι.
Στο βίντεο που δημοσιεύει η Mirror, φαίνεται η στιγμή που ο Φίλιπ Σέξτον αρχίζει να χτυπάει με γροθιές δύο νεαρά αγόρια που κάπνιζαν ανέμελα έξω από ένα εστιατόριο στο Λιντς της Βρετανίας.
Η μητέρα του ενός αγοριού, Σάρα Λίβερσαϊτζ, μπήκε στη μέση για να βοηθήσει τον γιο της και το αγόρι του, και κατέληξε αιμόφυρτη στο δρόμο. Ο Σέξτον τη χτύπησε στο πρόσωπο και την τραβούσε από τα μαλλιά, όπως αναφέρει το LeedsLive.
Ο μπαμπάς του αγοριού άκουσε τη γυναίκα του να ουρλιάζει και πετάχτηκε έντρομος από το εστιατόριο. «Πραγματικά πάθαμε σοκ. Τα αγόρια απλά κάθονταν, μιλούσαν και κάπνιζαν. Τους επιτέθηκε χωρίς κανένα λόγο, έσπωξε και τη γυναίκα μου και πήγε κατά πάνω τους. Χτύπησε μέχρι και μια σερβιτόρα που προσπάθησε να βοηθήσει» περιγράφει.
Η οικογένεια είχε βγει να γιορτάσει τα γενέθλια του ενός αγοριού.

Σάββατο 22 Φεβρουαρίου 2020

Καναδάς: Ολυμπιονίκης της κολύμβησης αποκάλυψε ότι είναι γκέι

Ο χρυσός Ολυμπιονίκης από τον Καναδά, Μάρκους Θορμάιερ, αποφάσισε να μιλήσει για πρώτη φορά ανοιχτά για τη σεξουαλικότητά του, μέσω επιστολής σε αθλητικό site. Σε επιστολή του που δημοσιεύτηκε στο OutSports.com, ο 22χρονος αθλητής από τον Καναδά μίλησε για πρώτη φορά ανοιχτά για τη σεξουαλική του ταυτότητα, δηλώνοντας πως είναι γκέι. Ο Μάρκους μίλησε για τον φόβο της απόρριψης από την οικογένειά, αλλά και από το φιλικό περιβάλλον. Μάλιστα, με την επιστολή του αποκάλυψε ότι πίστευε λόγω της σεξουαλικότητάς του θα μπορούσε ακόμη και να χάσει τη συμμετοχή του Ολυμπιακούς Αγώνες. 
 “Το να δημιουργώ δυνατούς δεσμούς με την ομάδα μου είναι απίστευτο, αλλά συγχρόνως με έκανε πάντα να αισθάνομαι ένοχος. Έβγαζαν τον πιο αληθινό τους εαυτό κάθε μέρα στην πισίνα, αλλά εγώ πήγαινα στην πισίνα συναισθηματικά έτοιμος να μην κάνω το ίδιο. Ήμουν στεναχωρημένος που δε γνώριζαν τον πραγματικό μου εαυτό, αλλά μόνο κάποια επιφανειακά στοιχεία για μένα”. “Δεν ήθελα να κάνω αυτό το βήμα κι έτσι κρατούσα τα "τείχη" μου ψηλά και γενικά απέφευγα συζητήσεις για σχέσεις και σεξ”. δήλωσε ο 22χρονος αθλητής. “Κάποιες μέρες ήταν χειρότερες από τις υπόλοιπες. Κάθε μέρα όμως ένιωθα την απειλή”, έγραψε χαρακτηριστικά στην επιστολή του.

Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου 2020

Έδιωξαν καθηγητές από σχολείο γιατί ήταν γκέι – Οι μαθητές έκαναν αποχή για να τους συμπαρασταθούν


Συγκινητικός είναι ο τρόπος που οι μαθητές ενός καθολικού σχολείου στο Σιάτλ των ΗΠΑ συμπαραστάθηκαν σε δύο καθηγητές τους που απομακρύνθηκαν από το σχολείο.
Αν και η αιτία της απομάκρυνσης δεν εξηγήθηκε από τη Διοίκηση του σχολείου, θεωρείται βέβαιο πως ωθήθηκαν σε παραίτηση διότι ήταν γκέι, κάτι που προφανώς δεν άρεσε στο σχολείο το οποίο υπάγεται στην τοπική μητρόπολη της Καθολικής Εκκλησίας.
Οι μαθητές, σε ένδειξη διαμαρτυρίας έκαναν αποχή από τα μαθήματα, συγκέντρωση διαμαρτυρίας και πικετοφορία, φωνάζοντας συνθήματα υπέρ της διαφορετικότητας και της παραμονής των καθηγητών στο σχολείο.
Όπως αναφέρει η metro.co.uk, οι καθηγητές ήταν οι Πολ Ντάρντοφ και Μισέλ Μπίτι, την απομάκρυνση των οποίων η Διοίκηση του σχολείου παρουσίασε σε επιστολή που έστειλε στους γονείς, ως παραίτηση.
Ο Πολ Ντάρντοφ είχε δεχτεί πρόταση γάμου από το σύντροφό του και η Μπίτι πρόσφατα αρραβωνιάστηκε με γυναίκα.
Στη metro, μίλησε η Έρικα Ντιμπουά, το παιδί της οποίας φοιτά στο σχολείο.
Όπως είπε, απορεί πως θα αντιδρούσε το σχολείο σε χωρισμένους και ξαναπαντρεμένους ή ανύπαντρους δασκάλους και γενικά οτιδήποτε ξεφεύγει από τα στερεότυπα.

Στο Hall Of Fame ο πρώτος ανοιχτά γκέι ποδοσφαιριστής της Βρετανίας

Ο πρώην επιθετικός της Νόριτς και της Νιούκαστλ, Τζάστιν Φασάνου, πέθανε το 1998 σε ηλικία 37 ετών, οκτώ χρόνια μετά την σχετική δημοσιοποίησή που έκανε στον Τύπο. Οπρώτος ανοιχτά ομοφυλόφιλος ποδοσφαιριστής στη Βρετανία, Τζάστιν Φασάνου, πρόκειται να εισαχθεί, μετά θάνατον, στο Hall of Fame του εθνικού ποδοσφαιρικού μουσείου στο Μάντσεστερ αυτή την εβδομάδα, όπως ανέφερε το Sky Sports. «Δεν καταλαβαίνω, ακόμα και σήμερα, πώς το έκανε ο Τζάστιν. Είναι ένας από τους πιο γενναίους άνδρες που έχω συναντήσει ποτέ», είπε η ανηψιά του, Αμάλ, η οποία διευθύνει το ίδρυμα Justin Fashanu. 
«Το γεγονός ότι ο Τζάστιν σηκώθηκε και είπε "αυτός είμαι εγώ, πρόκειται να σέβομαι τον εαυτό μου και να κάνω άλλους να με σεβαστούν για αυτό που είμαι", είναι ένα από τα πιο εντυπωσιακά πράγματα, καθώς δεν θα μπορούσα να σκεφτώ τίποτα πιο έντιμο», συνέχισε η Αμάλ, που έχει αναλάβει εκστρατείες κατά των διακρίσεων στο ποδόσφαιρο. Ο πρώην επιθετικός της Νόριτς και της Νιούκαστλ, πέθανε το 1998 σε ηλικία 37 ετών, οκτώ χρόνια μετά την σχετική δημοσιοποίησή που έκανε στον Τύπο. Ο Φάσανου, ο οποίος μετακινούμενος στην Νότιγχαμ Φόρεστ το 1981, έγινε ο πρώτος μαύρος ποδοσφαιριστή που πήρε ως πριμ ένα εκατομμύριο λίρες, θα αναγνωριστεί σε τελετή που θα γίνει αύριο.

Πέμπτη 20 Φεβρουαρίου 2020

Σον Ράινερτ - “Death”: Απέρριψαν τη δωρεά οργάνων του επειδή ήταν γκέι

Η δωρεά οργάνων του δεν έγινε δεχτή, επειδή ήταν ένας ενεργός σεξουαλικά γκέι άνδρας, σύμφωνα με όσο έγραψε στο Facebook ο σύζυγός του: “Ο Σον δεν είχε HIV ή κάποιο άλλο ΣΜΝ” έγραψε ο σύζυγός του Τομ, “Αλλά επειδή ήταν ένας γκέι άνδρας, που ζούσε στην Αμερική του 2020, δεν του επιτράπηκε μία από τις τελευταίες επιθυμίες του, να δωρίσει τα όργανά του για να σωθεί η ζωή ενός άλλου ανθρώπου. Η κυβέρνηση προτιμά να αφήνει τους ανθρώπους να περιμένουν για ένα μόσχευμα, παρά να δώσουν τα όργανα του Σον.”
Σύμφωνα με νόμο, που δημιουργήθηκε κατά την περίοδο της κρίσης του AIDS τη δεκαετία του ’80, απορρίπτονται οι δωρεές από “άνδρες που έχουν κάνει σεξ με άνδρες τα τελευταία πέντε χρόνια” νόμος, που έχει τροποποιηθεί, απλά με μείωση χρόνου σε 12 μήνες, χωρίς όμως αυτή η τροποποίηση να μειώνει και το στίγμα. Σήμερα, δεν υπάρχουν νόμοι κατά των γκέι στο να μπορούν να χορηγούν όργανα, όπως η καρδιά ή το συκώτι, αλλά εξακολουθούν να υπάρχουν περιορισμοί ειδικά για την αιμοδοσία και τις δωρεές οφθαλμών και ιστών, όπως γράφει το avmag.gr.
Ο ντράμερ Ράινερτ δημιούργησε το progressive και alternative rock συγκρότημα “Cynic” το 1987 με τον κιθαρίστα Πολ Μασβιντάλ (Paul Masvidal). Το 1991 οι δυο τους έφυγαν από τους “Cynic” και έγιναν μέλη του θρυλικού αμερικανικού death metal συγκροτήματος “Death” , που ιδρύθηκε το 1983 από τον Τσακ Σούλντινερ (Chuck Schuldiner), που αργότερα χαρακτηρίστηκε ως «ο πατέρας του death metal».
Εδώ όσα έγραψε ο σύζυγός του:
“Ο σύζυγός μου Σον ήταν δωρητής οργάνων. Πίστευε ότι αν πέθαινε, αν τα όργανά του περνούσαν σε κάποιο άτομο, που τα χρειάζεται, αυτό θα ήταν υπέροχο. Ήταν εξαιρετικά καλός και το να δίνει, με όποιον τρόπο μπορείς να φανταστείς, ήταν κάτι που το γνώριζαν όλα τα κοντινά του πρόσωπα. Αφού επέστρεψα από το νοσοκομείο τη νύχτα που έφυγε ο Σον, δέχτηκα ένα τηλεφώνημα γύρω στη 1πμ. Ήταν από ένα άτομο που εργαζόταν στο πρόγραμμα δωρεών οργάνων του νοσοκομείου στο οποίο απεβίωσε ο Σον. Με ενημέρωσε ότι πληροφορήθηκαν από τη βάση δεδομένων τους, ότι ο Σον ήταν δωρητής οργάνων και ήθελαν να μου κάνουν ορισμένες ερωτήσεις για να προχωρήσουν τη διαδικασία. Δε μπορούσα εκείνη την ώρα να διαχειριστώ την πίεση, και ρώτησα αν θα μπορούσα να τους καλέσω εγώ το επόμενο πρωί, και μου είπαν ότι, αν κι ο χρόνος που περνά είναι πολύτιμος, αν επικοινωνήσω εντός 24 ωρών, αυτό θα ήταν εντάξει, για να μπορέσουν να συλλέξουν τα όργανα.
Το επόμενο πρωί, όταν η αδελφή του Σον, η Πάττι, έφτασε από το Μαϊάμι, εξήγησα την κατάσταση και συμφωνήσαμε ότι, από τη στιγμή που ο Σον ήθελε να δωρίσει τα όργανά του, αυτό θα έπρεπε να γίνει, για να τιμήσουμε την επιθυμία του. Τηλεφώνησα στο τμήμα δωρεάς οργάνων, και είπα ότι ήμουν έτοιμος να προχωρήσουμε. Η κοπέλα στο τηλέφωνο είπε ότι αυτό ήταν εντάξει, οπότε ξεκίνησε το ερωτηματολόγιο. Μετά τις πρώτες αναμενόμενες ερωτήσεις, με ρώτησε, αν ο Σον ήταν ένας σεξουαλικά ενεργός ομοφυλόφιλος άνδρας. Χωρίς να το σκεφτώ είπα “ναι” και χωρίς να χάσει λεπτό, εκείνη μου είπε: “Α, δυστυχώς αυτό σημαίνει…” και μούδιασα, γιατί ήξερα τι πήγαινε να πει. Είπε μερικά ακόμα πράγματα, και έπειτα την διέκοψα, είπα κάποια λόγια κι εγώ, και έκλεισα το τηλέφωνο.
Ο Σον δεν είχε HIV ή κάποιο άλλο ΣΜΝ. Αλλά επειδή ήταν ένας γκέι άνδρας, που ζούσε στην Αμερική του 2020, δεν του επιτράπηκε μία από τις τελευταίες επιθυμίες του, να δωρίσει τα όργανά του, για να σωθεί η ζωή ενός άλλου ανθρώπου. Η κυβέρνηση προτιμά να αφήνει τους ανθρώπους να περιμένουν για ένα μόσχευμα, παρά να δώσουν τα όργανα του Σον. Ως σύζυγός του, αυτό μου γυρίζει το στομάχι και με θυμώνει απίστευτα.”

Τετάρτη 19 Φεβρουαρίου 2020

Δυο έφηβοι «μάχονται» για την ισότητα και το σεβασμό προς τη ΛΟΑΤΚΙ κοινότητα μέσω Instagram

Καμπάνιες για τα εργασιακά δικαιώματα, την κλιματική αλλαγή, τα δικαιώματα οικογενειακής και συζυγικής μέριμνας έχουν συνεισφέρει, ανά καιρούς, σε νίκες για την ισότητα, το σεβασμό και την ελεύθερη έκφραση. Σήμερα, νέοι της ΛΟΑΤΚΙ κοινότητας βιώνουν καθημερινά bullying για το ποιοι είναι και τον τρόπο που εκφράζονται και η ανάγκη για αλλαγή νοοτροπίας είναι αισθητή περισσότερο από ποτέ.
Για το λόγο αυτό, δυο έφηβοι από την Κυψέλη σχεδιάζουν μία διαφορετική online καμπάνια για το δικαίωμα στην έκφραση φύλου και στην ελεύθερη επιλογή σεξουαλικού προσανατολισμού.  Ο Φαρχάντ (18 ετών) και η Πηγή (15 χρονών), μέλη του κέντρου υποστήριξης παιδιών και εφήβων Streetlights στην Κυψέλη, γίνονται “Πρεσβευτές της Αλλαγής” (Ambassadors of Change) και με εργαλείο το Instagram επιλέγουν να “θίξουν” το ευαίσθητο αυτό κοινωνικό ζήτημα.
Η ομάδα του Impact Hub Athens και του Λόγου Παίγνιον, ύστερα από in situ έρευνα στη γειτονιά της Κυψέλης, παρατήρησαν ρατσιστική ρητορική ανάμεσα σε νέους ηλικίας 16-20 χρονών απέναντι στην ΛΟΑΤΚΙ κοινότητα, γεγονός που καθιστά σαφή την αδυναμία κατανόησης στο δικαίωμα για ελεύθερη έκφραση αλλά και την αγάπη, ανεξάρτητα από το φύλο. Μαζί με την Πηγή και το Φαρχάντ, θα διερευνήσουν όλα τα πιθανά σενάρια που τροφοδοτούν τις ομοφοβικές θέσεις και κατ’ επέκταση τη διαστρεβλωμένη αντίληψη γύρω από πρακτικές, εκφράσεις και ανθρώπινες τάσεις.
Μέσω της διαδικτυακής τους καμπάνιας οι δυο έφηβοι θα επιχειρήσουν να περιορίσουν τη ρητορική μίσους (hate speech) και να ενισχύσουν την ανεκτικότητα ως προς την ελεύθερη έκφραση σεξουαλικού προσανατολισμού και ταυτότητας φύλου, μέσα από δυνατά visuals και λέξεις.
Η καμπάνια θα τρέξει σε δυο στάδια, ξεκινώντας από τις 17 Φεβρουαρίου.Ένα pop up event στις 15 Φεβρουαρίου θα σηματοδοτήσει την έναρξη της καμπάνιας, όπου παρέες εφήβων με διαφορετικά backgrounds θα συναντηθούν στη Δημοτική Αγορά Κυψέλης, γιορτάζοντας την ελευθερία στην έκφραση φύλου με μουσική, arty workshops γύρω από τη θεματική και πολλά άλλα.
Δίνοντας φωνή και εξειδίκευση σε εφήβους και νέους, μια δυνατή γενιά που μπορεί να φέρει την αλλαγή, το ενδεχόμενο μιας “ανοιχτόμυαλης”, πολυεπίπεδης και ειρηνικής Ευρώπης μοιάζει πιο ρεαλιστικό.
Μείνετε συντονισμένοι στο Instagram ακολουθώντας τα hashtags #ChangeInΤheStreet και #AmbassadorsΟfChange.
*Η καμπάνια θα τρέξει στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος “Game Changer”, ενώ μέσω του ίδιου προγράμματος σχεδιάζονται καμπάνιες για την αντιμετώπιση κοινωνικών ζητημάτων στην Γαλλία και στην Πολωνία με συντονιστή την Techsoup Ευρώπης.
To Game Changer αξιοποιεί δημοφιλή κοινωνικά μέσα και ερευνητικές πηγές για την προώθηση της ανεκτικότητας, την αποφυγή ρητορικής μίσους και την κατανόηση ανάμεσα στους νέους της Ευρώπης αγγίζοντας κοινωνικά ζητήματα της εποχής.