Menu

Κυριακή 31 Μαρτίου 2019

Θεματική εβδομάδα στα Γυμνάσια για την ΛΟΑΤΚΙ πολυχρωμία

Ξεκινάει ο νέος θεσμός στα Γυμνάσια όλης της χώρας που έχει σκοπό να σπάσει τα ταμπού και συμβάλλει στην εξοικείωση με τη ΛΟΑΤΚΙ φιλοσοφία - Οι εκπαιδευτικοί-ακτιβιστές και το γλωσσάρι για την εναλλακτική σεξουαλικότητα

Από το 'Πρώτο Θέμα'
Με νέα εκπαιδευτικά προγράμματα για τις «έμφυλες ταυτότητες» ξεκινά τις προσεχείς μέρες ο θεσμός της Θεματικής Εβδομάδας σε όλα τα Γυμνάσια της χώρας. Πρόκειται για προγράμματα εγκεκριμένα από το υπουργείο Παιδείας προς «την κατεύθυνση διαμόρφωσης της σχέσης με το σώμα, την αυτοεικόνα και αυτοαντίληψη των μαθητών», σύμφωνα με όσα ισχυρίζεται ο αρμόδιος υπουργός Κώστας Γαβρόγλου

Φέτος δίνεται έμφαση στον εμπλουτισμό της θεματικής ενότητας «Αποδομώντας τα έμφυλα στερεότυπα» μέσω της εισαγωγής από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) επικαιροποιημένου βοηθητικού υλικού για τα ΛΟΑΤΚΙ άτομα (λεσβίες, ομοφυλόφιλοι, αμφισεξουαλικοί, τρανς, κουίρ, ίντερσεξ) που έχει ήδη αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του. Το νέο επιμορφωτικό πρόγραμμα έχει σχεδιαστεί από το «Πολύχρωμο Σχολείο», μια συλλογικότητα επιστημόνων που δημιουργήθηκε με σκοπό, όπως αναφέρει η ίδια, να σπάσει τη σιωπή στον εκπαιδευτικό χώρο και να αναδείξει το θέμα των διακρίσεων γύρω από ζητήματα σεξουαλικού προσανατολισμού, ταυτότητας και χαρακτηριστικών φύλου.

Ειδικότερα, με την ένδειξη «ΝΕΟ» εισάγεται η ενότητα «Ευαισθητοποίηση μαθητριών/μαθητών σε ζητήματα Σεξουαλικού Προσανατολισμού, Ταυτότητας Φύλου, Εκφρασης Φύλου και Χαρακτηριστικών Φύλου», που απευθύνεται σε μαθητές της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην κρίσιμη αναπτυξιακή φάση της προεφηβείας και της εφηβείας. Το συγκεκριμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα του «Πολύχρωμου Σχολείου» αποτελείται από λεπτομερές υποστηρικτικό για τους εκπαιδευτικούς υλικό (φάκελο δραστηριοτήτων, φύλλα εργασιών, οδηγούς, κόμικς, βίντεο) καθώς και από οδηγίες-προτάσεις για τη χρήση του. 


Οπως σημειώνεται στην ιστοσελίδα του ΙΕΠ, «οι έρευνες δείχνουν ότι οι ΛΟΑΤΚΙ+ μαθήτριες και μαθητές υφίστανται διάκριση, τρομοκρατία και παρενόχληση παντού στην Ε.Ε. και στην Ελλάδα. Η κατάσταση αυτή μετατρέπει τη ζωή των παιδιών αυτών σε εφιάλτη και δεν περιορίζεται στο σχολικό εκφοβισμό, αλλά εμφανίζεται και με απαράδεκτες μορφές κατάχρησης, όπως η σεξουαλική παρενόχληση, ο βιασμός, ο εξαναγκασμός, οι απειλές, οι προσβολές, ο αποκλεισμός, η σωματική βία, η σωματική τιμωρία και η καταστροφή περιουσίας. Στο σχολείο, επίσης, πολλά παιδιά που δεν είναι ΛΟΑΤΚΙ+, αλλά τα χαρακτηριστικά ή/και η έκφραση φύλου τους δεν εναρμονίζονται με τα έμφυλα στερεότυπα, υφίστανται ομοφοβικό σχολικό εκφοβισμό». 


alt1
Κοινωνικός Ρατσισμός


Υπεύθυνος επικοινωνίας του «Πολύχρωμου Σχολείου» είναι ο δάσκαλος Πέτρος Σαπουντζάκης. Ιδρυτικό μέλος της συλλογικότητας και μέλος της διαχειριστικής ομάδας της, ο
κ. Σαπουντζάκης έχει αναπτύξει έντονη ακτιβιστική δράση στον χώρο της ΛΟΑΤΚΙ κοινότητας. Ενθερμος υποστηρικτής του δικαιώματος της διαφορετικότητας στους κόλπους της εκπαιδευτικής κοινότητας, πρωτοστατεί τα τελευταία 17 χρόνια, που διδάσκει στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, στις κινηματικές δράσεις. Ο ίδιος, άλλωστε, έχει καταθέσει δημόσια τα προσωπικά βιώματά του αναφορικά με τον σεξουαλικό προσανατολισμό του στην ευαίσθητη ηλικία των μαθητικών χρόνων σε συνέντευξή του στο «Vice» τον Απρίλιο του 2016: «Κατάλαβα ότι είμαι gay προτού μάθω πώς λέγεται αυτό. Στη Γ’ Δημοτικού μ’ άρεσε ο Δημητράκης. 

Κι αυτό δεν είχε σχέση ούτε με πέος ούτε με κώλο. Με τη συνειδητοποίηση ότι είμαι ερωτευμένος με τον Δημητράκη, ότι τον σκέφτομαι και μου τρέμουν τα γόνατα, συνειδητοποιώ ότι αν και αυτό που νιώθω δεν είναι κάτι άσχημο, δεν μπορώ να το πω. Δεν μπόρεσα ποτέ να το νιώσω σαν βρώμικο και κακό, ήταν αγάπη, έρωτας, ενδιαφέρον. Το είπα στη μάνα μου στα 12, όταν είχε ξυπνήσει και το σώμα μου. Κι εκείνη με πήγε στον πατέρα Σαράντη (σ.σ.: ιερέας). Ηταν η απόλυτη αυθεντία. Τον θυμάμαι να μου λέει απίστευτες χαζομάρες, το καταλάβαινα, απελπιζόμουν, αλλά άρχισα να αμφισβητώ τον εαυτό μου. Τι ήξερα εγώ μπροστά στον πατέρα Σαράντη, τον οποίο σέβονταν και ακολουθούσαν τόσοι άνθρωποι; Κι εκεί έβαλα ένα μεγάλο “Χ” στον εαυτό μου».





Εναλλακτική σεξουαλική παιδεία 

Σύμφωνα με το παρεχόμενο από το υπουργείο Παιδείας βοηθητικό υλικό, οι μαθητές θα ενημερωθούν σφαιρικά για τον ερωτικό-σεξουαλικό προσανατολισμό, δηλαδή τη «διαρκή συναισθηματική, ρομαντική ή/και σεξουαλική έλξη προς άτομα συγκεκριμένου φύλου ή φύλων. Αναφέρεται στην αίσθηση ταυτότητας του ατόμου, καθώς και στην ικανότητά του να δημιουργεί σχέσεις. Ο σεξουαλικός/ερωτικός προσανατολισμός μπορεί να είναι ετερόφυλος, αμφίφυλος ή ομόφυλος». Στο πλαίσιο αυτό ακολουθεί η επεξήγηση των παρακάτω όρων με την ακόλουθη σειρά: «α) Λεσβία (Lesbian): Ο όρος αυτός αναφέρεται σε μια γυναίκα που ελκύεται συναισθηματικά ή/και σεξουαλικά από γυναίκες. β) Ομοφυλόφιλος (Gay): Ο όρος αυτός αναφέρεται σε έναν άνδρα που ελκύεται συναισθηματικά ή/και σεξουαλικά από άνδρες. Ωστόσο, ο όρος “γκέι” (gay) μερικές φορές χρησιμοποιείται ως όρος-ομπρέλα που καλύπτει όλους τους γκέι άνδρες και τις ομοφυλόφιλες γυναίκες. γ) Αμφιφυλόφιλο (Bi/Bisexual) άτομο: Ο όρος αυτός αφορά έναν άνθρωπο που έλκεται συναισθηματικά ή/και σεξουαλικά τόσο από άνδρες όσο και από γυναίκες. δ) Ετεροφυλόφιλο άτομο: Ο όρος αυτός αφορά άνδρες που έλκονται συναισθηματικά ή/και σεξουαλικά από γυναίκες και το αντίστροφο». 


alt2
Γιατί είναι στίγμα να είσαι λεσβία


Αναφορικά με την ταυτότητα και έκφραση του φύλου περιγράφονται οι όροι: «α)Τρανς/διεμφυλικό (Trans): Είναι ο “όρος-ομπρέλα”, που συμπεριλαμβάνει ανθρώπους που βρίσκονται είτε στο στάδιο της μετάβασης (transition) είτε έχουν ολοκληρώσει τη μετάβασή τους, είτε έχουν κάνει, είτε δεν έχουν κάνει επέμβαση επαναπροσδιορισμού φύλου. β) Queer (κουίρ): Ο όρος έχει ακαδημαϊκή και πολιτισμική σημασία και εκφράζει τα άτομα τα οποία αμφισβητούν τους αυστηρούς κοινωνικά κατασκευασμένους ρόλους των φύλων και της σεξουαλικότητας. Ο όρος αυτός εκφράζει και τα μη δυαδικά (non binary) άτομα. γ) Ιντερσεξ (intersex) άτομο: Οι ίντερσεξ άνθρωποι γεννιούνται με βιολογικά χαρακτηριστικά φύλου (όπως χρωμοσώματα, γεννητικά όργανα ή και ορμονική δομή) που δεν ανήκουν αυστηρά στην αρσενική ή θηλυκή κατηγορία ή ανήκουν και στις δύο κατηγορίες ταυτόχρονα. Ως εκ τούτου το ακρωνύμιο ΛΟΑΤΚΙ (LGBTQI) χρησιμοποιείται για την κοινότητα των Λεσβιών (Lesbian), των Ομοφυλοφίλων (Gay), των Αμφιφυλόφιλων (Bisexual), των Τρανς (Trans), των Κουίρ (Queer) και των Ιντερσεξ (Intersex)». 

alt3
Οι γονείς «σέβονται» τον αυτοπροσδιορισμό



Η συνεργασία «Πολύχρωμου Σχολείου» - ΛΟΑΤΚΙ

Στο βοηθητικό υλικό περιλαμβάνεται και 12σέλιδος οδηγός με «Κατευθυντήριες γραμμές για τη διαχείριση πρακτικών ζητημάτων που προκύπτουν στη σχολική ζωή». Ο οδηγός αυτός αποτελεί προϊόν συνεργασίας του «Πολύχρωμου Σχολείου» με τις παρακάτω ΛΟΑΤΚΙ οργανώσεις: ColorYouth, Οικογένειες Ουράνιο Τόξο, Σωματείο Υποστήριξης Διεμφυλικών, ΛΟΑΤ ΑμεΑ, ΟΛΚΕ Ομοφυλοφιλική & Λεσβιακή Κοινότητα Ελλάδας, Σύλλογος Οροθετικών Ελλάδος «Θετική Φωνή», Proud Seniors Greece - Ομάδα Υποστήριξης ΛΟΑΤΚΙ Ατόμων Ηλικίας 50 και Ανω, Athens Pride - Φεστιβάλ Υπερηφάνειας Αθήνας, Thessaloniki Pride - Φεστιβάλ Υπερηφάνειας Θεσσαλονίκης, Γραμμή Ψυχολογικής Στήριξης 11528 - ΔΙΠΛΑ ΣΟΥ. 

Οπως σημειώνεται, μεταξύ άλλων, στο εγχειρίδιο των κατευθυντήριων γραμμών, «η πεποίθηση ότι όλα τα παιδιά ζουν σε μια συμβατική δομή με έναν μπαμπά και μια μαμά, η οποία είναι η συνηθέστερη οικογενειακή δομή και ως εκ τούτου αξιολογείται κοινωνικά ως η καλύτερη για την ανατροφή ενός παιδιού δεν αναγνωρίζει αλλαγές που έχουν συμβεί στην οργάνωση της οικογενειακής ζωής και είναι πλέον κοινωνική πραγματικότητα. Κάποια παιδιά είναι πιθανόν να έχουν ΛΟΑΤΚΙ+ γονείς (του ίδιου φύλου, τρανς ή ίντερσεξ κ.τ.λ.). Αυτό είναι ένα γεγονός που το σχολείο οφείλει να εντάξει στη ζωή του και να αποφεύγει τη χρήση γλώσσας και εκπαιδευτικών πολιτικών που θεωρούν δεδομένη για όλα τα παιδιά τη ζωή στο πλαίσιο μιας ετεροκανονικής πυρηνικής οικογένειας», με την ετεροκανονικότητα να ορίζεται ως εξής: «H κοινωνικά επιβαλλόμενη δυαδικότητα του φύλου, καθώς και η ιδέα πως η ετεροφυλοφιλία είναι ο μοναδικός φυσιολογικός και αποδεκτός σεξουαλικός προσανατολισμός». 

alt4


Αναφορικά με το λεξιλόγιο και τους προσδιορισμούς εντός του σχολικού περιβάλλοντος, «όταν προκύπτει μια γενική ενημέρωση ή μια θεωρητική συζήτηση στην οποία πρέπει να αναφερθούν ΛΟΑΤΚΙ+ προσδιορισμοί, καλό είναι να αναφέρονται αυτοί που έχουν κυριαρχήσει ως αποδεκτοί στη δημόσια χρήση τους από φορείς που ασχολούνται με ΛΟΑΤΚΙ+ ζητήματα. Σε περίπτωση που έχετε πρόβλημα με τη χρήση αυτών των λέξεων (θεωρητικό ή πρακτικό), μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ευγενικούς περιφραστικούς προσδιορισμούς, όπως “μία γυναίκα που αγαπάει μία άλλη γυναίκα” όταν αναφέρεται σε μια λεσβία, ή “ένα παιδί που δεν βιώνει το φύλο του σύμφωνα με αυτό που γράφουν τα χαρτιά του” αν αναφέρεται σε ένα τρανς παιδί (ή σε ένα ίντερσεξ-τρανς παιδί)». 

Σενάρια για συζήτηση 

Οι μαθητές αφού λάβουν γνώση όλης της ιστορικής διαδρομής των διεκδικήσεων της ΛΟΑΤΚΙ κοινότητας συμμετέχουν σε σειρά δραστηριοτήτων για τον διαφορετικό σεξουαλικό προσανατολισμό, σχεδιασμένων για να δώσουν «σε όλους/ες την ευκαιρία να αντιληφθούμε ότι κάποια άτομα είναι ομοφυλόφιλα (ελκύονται από ανθρώπους του ιδίου φύλου), άλλα ετεροφυλόφιλα (ελκύονται από άτομα διαφορετικού φύλου),άλλα αμφισεξουαλικά ελκύονται από ανθρώπους και των δύο φύλων)». Στη συνέχεια απαντούν σε ερωτήσεις του τύπου: «1. Τι είναι οι πρώτες τρεις λέξεις που σου έρχονται στο μυαλό όταν ακούς τη λέξη “ομοφυλοφιλία”; 2. Ποιες βασικές πληροφορίες έχεις λάβει σχετικά με την ομοφυλοφιλία ή τα ομοφυλόφιλα άτομα; Κατέγραψε μια πληροφορία». 

Ακολουθεί η ενότητα «Σενάρια για συζήτηση», κατά την οποία οι μαθητές Γυμνασίου τοποθετούνται επί συγκεκριμένης υπόθεσης που τους γνωστοποιείται από τον καθηγητή τους: «Είναι η πρώτη μέρα της σχολικής χρονιάς και μπαίνετε στην καινούρια σας τάξη. Η πόρτα ανοίγει και βλέπετε να μπαίνει μια τρανς γυναίκα η οποία, αφού σας συστήνεται, σας λέει ότι είναι φιλόλογος και ότι φέτος θα κάνετε μαζί το μάθημα της Ιστορίας. 1. Γράψτε όσες σκέψεις πιστεύετε πως θα σας περνούσαν από το μυαλό, καθώς και τα συναισθήματά σας. Προσπαθήστε να απαντήσετε με ειλικρίνεια και αυθορμητισμό. 2. Μοιραστείτε τις σημειώσεις σας με τα άλλα μέλη της ομάδας σας, συγκεντρώστε και συνθέστε τις απόψεις σας. Κάθε ομάδα ανακοινώνει τις αντιδράσεις των μελών της. Ακολουθεί συζήτηση». 
alt5
Γιατί οι γονείς αρνούνται τη διαφορετικότητα


Το δράμα της Μιχαέλας 

Την άποψή τους θα πρέπει να καταθέσουν οι μαθητές και για την ιστορίας μιας υποτιθέμενης φίλη τους με το όνομα Λίλη. «Η Λίλη είναι φίλη σου και έχει μια αδελφή, τη Μιχαέλα, που την αγαπά πολύ. Πριν από λίγο καιρό η Μιχαέλα είπε στην οικογένειά της ότι μέσα της δεν νιώθει κορίτσι, αλλά αγόρι, ότι θέλει να τη φωνάζουν Μιχάλη και να ντύνεται σαν αγόρι. Η Λίλη είναι πολύ προβληματισμένη και φοβάται ότι η αδελφή της θα γίνει θύμα σχολικού εκφοβισμού. Αναρωτιέται αν πρέπει να τη συμβουλεύσει να μην το κάνει και να περιμένει να μεγαλώσει. α) Γνωρίζετε ότι υπάρχουν άνθρωποι που δεν αισθάνονται ότι ταυτίζονται με το βιολογικό τους φύλο; β) Τι πιστεύετε ότι πρέπει να κάνει η Λίλη; γ) Τι πιστεύετε ότι πρέπει να κάνει η Μιχαέλα;». 

Συμβουλή θα πρέπει να δώσουν οι μαθητές και για τον Ιάσονα, ο οποίος δεν είναι σίγουρος αν θα πρέπει να πει στην οικογένειά του ότι είναι ομοφυλόφιλος. «Ο Ιάσονας έχει τρεις ανιψιούς και δύο ανιψιές και πάντα είναι πολύ καλός μαζί τους. Πηγαίνουν μαζί σινεμά, παίζουν επιτραπέζια, μπάσκετ και πινγκ πονγκ. Οταν τον ρωτούν γιατί δεν έχει φέρει ποτέ το κορίτσι του να το γνωρίσουν, χαμογελάει και αποφεύγει να απαντήσει. Η αλήθεια είναι ότι νιώθει άσχημα που δεν απαντάει, αλλά δεν είναι σίγουρος αν πρέπει να πει στην οικογένεια ότι είναι ομοφυλόφιλος και ότι έχει σχέση με έναν άνδρα εδώ και αρκετό καιρό. Γιατί πιστεύετε ότι δυσκολεύεται ο Ιάσονας να ομολογήσει το σεξουαλικό του προσανατολισμό; Πώς πιστεύετε ότι νιώθει; Τι θα τον συμβουλεύατε να κάνει;». 
alt6
Το φύλο δεν έχει... φύλο


Θέση θα πρέπει να πάρουν τα παιδιά της προεφηβικής ηλικίας και για την καταπάτηση των δικαιωμάτων φορέα του AIDS, την οποία συμβούλευσαν να μην έρθει σε σεξουαλική επαφή: «Μια νεαρή κοπέλα ζει με τον ιό του AIDS. Τη συμβούλευσαν να μην έρθει σε σεξουαλική επαφή. Ποια δικαιώματα καταπατώνται σε αυτή την περίπτωση; Τι θα έκανες αν ήταν φίλη σου αυτή η κοπέλα; Τι θα έκανες αν ήσουν πρόεδρος ενός οργανισμού που προωθεί τα δικαιώματα των νέων της χώρας όπου ζει αυτή η κοπέλα;». 

Σε συνδυασμό με όλα τα παραπάνω ιδιαίτερη σημασία αποκτούν κάποια ποιοτικά χαρακτηριστικά των ευρημάτων της έρευνας που πραγματοποίησε το «Πολύχρωμο Σχολείο» στο τέλος του σχολικού έτους 2016-2017 για τις αντιδράσεις που προκάλεσαν τα επιμορφωτικά αυτά προγράμματα στα Γυμνάσια. Το 53% των εκπαιδευτικών που υλοποίησαν το πρόγραμμα και απάντησαν στα σχετικά ερωτηματολόγια δήλωσαν ότι αντιμετώπισαν προβλήματα. Το 24% ανέφερε αντιδράσεις από εκπαιδευτικούς και άρνηση υλοποίησης του υλικού, το 20% αντιδράσεις από γονείς και απαγόρευση συμμετοχής των παιδιών τους και το 9% αντιδράσεις από παιδιά και άρνηση συνεργασίας. 

alt7
Η αστυνόμευση του σώματος


Στο ερώτημα «Πώς θα χαρακτηρίζατε τη γενική εικόνα της εκπαιδευτικής κοινότητας σε ό,τι αφορά τις έμφυλες ταυτότητες;», το 91% των συμμετεχόντων αναφέρθηκε στη στάση των εκπαιδευτικών. Σύμφωνα με την έρευνα, «οι δείκτες αρνητικής στάσης είχαν πιο έντονη παρουσία». Το 29% αρνήθηκε ή αντιστάθηκε να συνεργαστεί στον σχεδιασμό και στην υλοποίηση του υλικού. Το 24% εξέφρασε αδιαφορία, έλλειψη ευαισθητοποίησης και αποσιώπηση, ενώ το 22% όσων εξέφρασαν την αρνητική στάση των εκπαιδευτικών δήλωσε πως πιστεύουν ότι τα ζητήματα αυτά είναι εκτός του παιδαγωγικού τους ρόλου. «Συντηρητισμός και υπεράσπιση της κανονικότητας εκφράστηκε από το 11%, ενώ προσπάθεια απαξίωσης, ψυχιατρικοποίησης και συκοφάντησης του εγχειρήματος επίσης από το 11%».

Μάλιστα, «σε κάποιες περιπτώσεις υπήρξε τοποθέτηση των συμμετεχόντων ως προς την αρνητική στάση των εκπαιδευτικών. Ο φόβος σύγκρουσης με τους γονείς, η σύγκρουση των εκπαιδευτικών με τα δικά τους πιστεύω, η έλλειψη οργάνωσης από το υπουργείο, η έλλειψη γνώσης και η ανάγκη ύπαρξης δίπολων για να μην προκληθεί σύγχυση στον ψυχισμό των παιδιών ήταν αυτά που αναφέρθηκαν στις απαντήσεις». Συμπερασματικά, το «Πολύχρωμο Σχολείο» ασκεί κριτική στους εκπαιδευτικούς, αφού οι φόβοι τους «αποδεικνύονται τελικά μεγαλύτεροι από τις αντιδράσεις των υπόλοιπων μελών της σχολικής κοινότητας (γονέων και παιδιών). Αυτό το εύρημα εγείρει ερωτήματα ως προς τη σχέση εκπαιδευτικών και γονέων. Προκύπτει το ερώτημα αν οι εκπαιδευτικοί παίρνουν αποφάσεις βάσει των δικών τους αγκυλώσεων ή πεποιθήσεων, συμπαρασύροντας την υπόλοιπη σχολική κοινότητα στην άγνοια και στη διαιώνιση στερεοτυπικών αντιλήψεων».

Σε κάθε περίπτωση, πάντως, οι δράσεις για τις έμφυλες ταυτότητες θα υλοποιηθούν στο σύνολό τους από τους εκπαιδευτικούς στη διάρκεια του σχολικού ωρολόγιου προγράμματος καλύπτοντας όλες τις διδακτικές ώρες του πρωινού ή του εσπερινού σχολικού ωραρίου κατά τη Θεματική Εβδομάδα, με την παρακολούθησή τους από τους μαθητές να είναι υποχρεωτική. Ως καταληκτική ημερομηνία υποβολής του σχεδίου υλοποίησής τους από τις σχολικές μονάδες στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του ΙΕΠ έχει οριστεί από το υπουργείο Παιδείας η 30ή Μαρτίου. 
polixromo_sxoleio
Τα μέλη του πολύχρωμου σχολείου



alt8
Πλακάτ στο Gay Pride της Αθήνας διαφημίζει το «Πολύχρωμο Σχολείο»

Αντιδράσεις για το...Makedonia Pride

Αντιδράσεις έχει προκαλέσει η ανακοίνωση από τον εθνικιστικό Ιερό Λόχο για την «διοργάνωση» του πρώτου Makedonian Pride στη Θεσσαλονίκη, το οποίο σύμφωνα με τους ίδιους θα γίνει σε πρώην Στρατόπεδο στην Καλαμαριά, την Κυριακή 7 Απριλίου.
Παράλληλα διοργανώνεται αντιφασιστική συγκέντρωση την ίδια ημέρα στο ίδιο σημείο.
Μιλώντας στον news247  ο δήμαρχος Καλαμαριάς Θεοδόσης Μπακογλίδης είπε ότι ο Δήμος ενημερώθηκε μέσω διαδικτύου και δεν υπάρχει αίτημα από τους διοργανωτές.
Πρόσθεσε ότι τα μέλη του Ιερού Λόχου πήραν μόνοι τους την πρωτοβουλία και είπε ακόμη ότι η δημοτική αρχή δεν έχει δικαίωμα ούτε να καταλάβει, ούτε να κλείσει τον χώρο.
Συμπλήρωσε πως ο συγκεκριμένος χώρος είναι αφύλακτος και προσβάσιμος από οποιοδήποτε. "Θα προσπαθήσουμε με όποιον τρόπο μπορούμε να αποτρέψουμε αυτή τη συγκέντρωση, είναι πρωτόγνωρο αυτό που μας συμβαίνει", τόνισε χαρακτηριστικά.

Σάββατο 30 Μαρτίου 2019

Giant Little Ones (2018): όταν ερωτευθείς τον κολλητό σου τότε ξέρεις...

Δύο δημοφιλή αγόρια εφήβων, οι καλύτεροι φίλοι από την παιδική ηλικία, ανακαλύπτουν τη ζωή τους, τις οικογένειες και τις φίλες τους, αυξήθηκαν δραματικά μετά από ένα απροσδόκητο περιστατικό που συνέβη τη νύχτα ενός 17ου γενεθλίων.
Δυο κολλητοί έχουν την τέλεια εφηβική ζωή: είναι όμορφοι, με κατακτήσεις και οι πιο δημοφιλείς του σχολείου. Όλα όμως θα αλλάξουν το βράδυ που ο ένας από αυτούς γιορτάζει τα 17α γενέθλιά του: ένα ατύχημα ανατρέπει τα πάντα. Μια ιστορία ενηλικίωσης για την αγάπη χωρίς ταμπέλες και περιορισμούς, με τους Κάιλ Μακ Λάχλαν, Μαρία Μπέλο και νέους ταλαντούχους ηθοποιούς. 
Ο Κάιλ Μακ Λάχλαν, η Μαρία Μπέλο και νέοι ταλαντούχοι ηθοποιοί σε μια ταινία ενηλικίωσης που περνά με ιλιγγιώδεις ρυθμούς από την εφηβεία στον (τρομακτικό) κόσμο των μεγάλων. 
Η ταινία με ζωντανούς διαλόγους από τους ερμηνευτές αποτελεί μια νεανική περιπέτεια που δείχνει ότι η φιλία και η αγάπη μπορεί να εκτιμηθεί ως έρωτας καθώς το τέλος της ταινίας δικαιώνει την αξία της ομορφιάς μιας σχέσης. Το σίγουρο είναι ότι δεν αξίζει να χαλάσει μια φιλία αν υπάρχει αγάπη έστω και διαφορετική από ότι συνήθως βλέπουμε στα πρότυπα που απομονώνουν αισθήματα και αξίες...
Here OR Here

TO φετινό Athens DJs and Performers for Athens Pride

Το Σάββατο 16 Μαρτίου, 24 DJs και 21 performers από την Ελλάδα και το εξωτερικό θα εμφανιστούν στο φετινό Athens DJs and Performers for Athens Pride, που πραγματοποιείται για έκτη χρονιά στο Ρομάντσο, με σκοπό την ενίσχυση του Athens Pride. Το κεντρικό fund raising queer πάρτι του Athens Pride επιστρέφει, μεγαλύτερο από ποτέ, με όλους τους καλλιτέχνες να συμμετέχουν για ακόμα μια φορά αφιλοκερδώς. Για πρώτη φορά τα stages του πάρτι θα είναι τρία, ανοίγοντας στον πρώτο όροφο του Ρομάντσο νέο χώρο με smooth διάθεση και μουσική. Επίσης για πρώτη φορά στο main stage θα πραγματοποιηθεί live από το synth-pop συγκρότημα S.W.I.M.
 Το Φεστιβάλ Υπερηφάνειας Αθήνας - Athens Pride είναι μία μη κερδοσκοπική οργάνωση η οποία στηρίζεται αποκλειστικά σε εθελοντική εργασία. Μέσω της διοργάνωσης του δημόσιου ετήσιου φεστιβάλ και άλλων δράσεων προβάλλει την ύπαρξη και προωθεί την αποδοχή των LGBTQI+ ατόμων, καταπολεμά τη διάκριση και τη σιωπή και διεκδικεί τα δικαιώματά τους. Συμμετέχουν: A Man To Pet and the Basic Boys, Cartoon Dandy, Chraja, D'Arcy Foxx, Darla, Dear Quentin, Express Skopelitis, Δουkissα, Fantasy, Figkott, Φιλοθέη, Freida Slaves, House of Kareola, Jacob of Cappadocia, John2, K.Atou, Kangela Tromokratisch, Kristof, Lockbird, Lessie Zmorr, Maria Politi, Molly//Bolt, S.W.I.M. (live), Sound Injections, Strap-on Unicorns, The Dreamer, Thirdkiddo, Zaq Τα visuals του πάρτι θα επιμεληθεί ο Haris Lalousis ενώ τη διοργάνωση έχει αναλάβει ο Στάθης Μητρόπουλος. Πηγή: wlifo.

Παρασκευή 29 Μαρτίου 2019

Για την Παγκόσμια Ημέρα Κατά του Ρατσισμού

«Στην εποχή μας, ο ρατσισμός παίρνει νέες διαστάσεις. Έχει ως "εχθρό" 7χρονα και 8χρονα προσφυγόπουλα, που τους έδιωξαν από τις χώρες τους η EE, το NATO, οι ΗΠΑ και άλλες δυνάμεις, με τους πολέμους στο Αφγανιστάν, στο Ιράκ, στη Λιβύη, στη Συρία και αλλού», σημειώνει η Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδας (ΑΣΓΜΕ), με αφορμή την 21η Μάρτη, Παγκόσμια Ημέρα κατά του Ρατσισμού.
Τονίζει ότι «η Παγκόσμια Ημέρα Κατά του Ρατσισμού πρέπει να γίνει η αφορμή για να δυναμώσει μέσα στα σχολεία η πάλη ενάντια στις αιτίες που δημιουργούν και ενισχύουν το φασισμό, τον εθνικισμό, την ξενοφοβία και το ρατσισμό».
Ολόκληρη η ανακοίνωση:
«Η 21η Μάρτη ανακηρύχθηκε από τον ΟΗΕ ως Διεθνής Ημέρα για την εξάλειψη των Φυλετικών Διακρίσεων και του Ρατσισμού στην κοινωνία και την εκπαίδευση.
Στην εποχή μας, ο ρατσισμός παίρνει νέες διαστάσεις. Έχει ως "εχθρό" 7χρονα και 8χρονα προσφυγόπουλα, που τους έδιωξαν από τις χώρες τους η EE, το NATO, οι ΗΠΑ και άλλες δυνάμεις, με τους πολέμους στο Αφγανιστάν, στο Ιράκ, στη Λιβύη, στη Συρία και αλλού.
Στον κόσμο που ζούμε, εκατομμύρια άνθρωποι ζουν σαν πρόσφυγες, διωγμένοι από την πατρίδα τους. Στη πατρίδα μας φιλοξενούμε εκατοντάδες χιλιάδες από αυτούς, όπου και πάλι μπροστά στο κέρδος, αντιμετωπίζονται σαν άνθρωποι 2ης κατηγορίας, χωρίς εργασιακά δικαιώματα, στριμωγμένοι σε γκέτο ή αφημένοι στα χέρια διάφορων ΜΚΟ και χωρίς δικαίωμα να κατευθυνθούν στον τόπο που θέλουν και που πιθανόν να έχουν συγγενείς. Σε αυτό το τοπίο, βρίσκουν έδαφος και αναπτύσσονται ρατσιστικές και ξενοφοβικές αντιλήψεις, υποκινούμενες από το μακρύ χέρι του συστήματος, τη ναζιστική - εγκληματική οργάνωση της ΧΑ.
Κανένας γονιός, κανένας άνθρωπος δεν μπορεί να διαχωρίζει παιδιά ανάλογα με την εθνικότητα, τη θρησκεία, τη γλώσσα. Δε μπορεί να καταδικάζει παιδιά στην απομόνωση και την γκετοποίηση. Δεν είναι δική τους ευθύνη, δεν είναι θέληση δική τους και των οικογενειών τους να ζουν χωρίς σπίτι, περίθαλψη, μέσα στις λάσπες και τις ακαθαρσίες.
Καταδικάζουμε το αποτρόπαιο ρατσιστικό έγκλημα στη Ν. Ζηλανδία, τα τελευταία κρούσματα επιθέσεων εναντίον προσφύγων σε Κόνιτσα και Βίλια και τη λογική των αποφάσεων της αποχής μαθητών από γονείς σε σχολεία της Σάμου. Το καλύτερο μάθημα το παίρνουν τα παιδιά μας στη μάχη για τα δικαιώματα και στην υποδοχή των προσφύγων, στην πάλη ενάντια σε πολέμους που γεννούν την προσφυγιά.
Ως Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδας καλούμε όλους τους γονείς, όλους τους Συλλόγους Γονέων να "υποδεχτούν" αυτά τα παιδιά και να υπερασπιστούν το δικαίωμά τους στη μόρφωση. Να υπερασπιστούν το δικαίωμα στη χαρά, το παιχνίδι, τα γράμματα και την ξενοιασιά που προσφέρει το σχολείο, πολύ περισσότερο σ’ αυτά τα παιδιά που είναι θύματα του πολέμου, της φτώχειας και της εξαθλίωσης που επικρατεί στις χώρες τους.
Ο πόλεμος σημαδεύει τα παιδιά. Από την τρυφερή αυτή ηλικία έχει καταγραφεί στη μνήμη τους ο ξεριζωμός, η καταστροφή, οι διώξεις, ο θάνατος των δικών τους ανθρώπων, οι κακουχίες να φτάσουν εδώ, αλλά και οι άθλιες και απάνθρωπες συνθήκες που βιώνουν καθημερινά στα διάφορα hot spot με ευθύνη της κυβέρνησης και της ΕΕ. Συνθήκες και γεγονότα που δεν θα θέλαμε σε καμία περίπτωση να ζήσει κανένα παιδί, κανένας δικός μας άνθρωπος.
Η Παγκόσμια Ημέρα Κατά του Ρατσισμού πρέπει να γίνει η αφορμή για να δυναμώσει μέσα στα σχολεία η πάλη ενάντια στις αιτίες που δημιουργούν και ενισχύουν το φασισμό, τον εθνικισμό, την ξενοφοβία και το ρατσισμό».

Πέμπτη 28 Μαρτίου 2019

So Am I ένας ύμνος στη διαφορετικότητα

“Do you ever feel like a misfit? Everything inside you is dark and twisted Oh, but it’s okay to be different” H αποκάλυψη των τελευταίων μηνών Ava Max, ακολουθεί την παγκόσμια επιτυχία του Sweet But Psycho (8 εβδομάδες νο1 στο Ευρωπαικό ραδιοφωνικό chart + 4 εβδομάδες νο1 στη Βρετανία + νο1 σε 20 ακόμη χώρες + 750 εκατομμύρια streams), με το νέο της single, So Am I. To So Am I είναι ένας ύμνος στην διαφορετικότητα που έχει ήδη φτάσει πάνω από 4.5 εκατομμύρια YouTube views και 3.2 εκατομμύρια streams στο Spotify, όπου προστέθηκε και στις 38 New Music Friday playlists μεταξύ πολλών άλλων.

Μπρουνέι: Λιθοβολισμός για τους γκέι – Ακρωτηριασμός και σε παιδιά

Με λιθοβολισμό και μαστίγωμα μέχρι θανάτου θα τιμωρούνται οι ομοφυλόφιλοι στο Μπρουνέι σύμφωνα νέους νόμους που θα τεθούν σε ισχύ από την επόμενη Τετάρτη και έχουν προκαλέσει σάλο. Το Μπρουνέι είναι το πρώτο έθνος στη νοτιανατολική Ασία που επιβάλει τη θανατική ποινή για τους γκέι βάσει του μουσουλμανικού νόμου της Σαρία, που άρχισε να εφαρμόζεται το 2014 και γίνεται σταδιακά αυστηρότερος. Oι οργανώσεις για τα ανθρώπινα δικαιώματα χαρακτήρισαν φρικιαστικούς και αποτρόπαιους τους νέους νόμους, ζητώντας την άμεση απόσυρσή τους. «Η διεθνής κοινότητα πρέπει να καταδικάσει την απόφαση του Μπρουνέι να θέσει σε ισχύ αυτές τις βάρβαρες ποινές» δήλωσε εκπρόσωπος της Διεθνούς Αμνηστίας. Η Οργάνωση προειδοποίησε μάλιστα ότι άλλοι νέοι νόμοι επιτρέπουν τον ακρωτηριασμό ως τιμωρία για κλοπή – μια ποινή που θα επιβάλλεται ακόμα και σε παιδιά. ΑΙΣΧΟΣ! ΑΙΣΧΟΣ...
Σκάι

Τετάρτη 27 Μαρτίου 2019

Αντέλ και Τζένιφερ Λόρενς παρτάρουν σε γκέι μπαρ

Όταν τα κορίτσια αποφασίσουν να διασκεδάσουν, το κάνουν με την ψυχή τους και αυτό είναι κάτι που Αντέλ και Τζένιφερ Λόρενς, φαίνεται να το γνωρίζουν πολύ καλά καθώς μια πρόσφαστη εμφάνιση-έκπληξη των δύο σταρ σε διάσημο μπαρ της Νέας Υόρκης, έχει γίνει το απόλυτο viral των ημερών!
Ήταν ένα τυπικό βράδυ Παρασκευής όταν Αντελ και Τζένιφερ Λόρενς, κανόνισαν να βγουν παρέα και να διασκεδάσουν στη νυχτερινή ζωή της Νέας Υόρκης. Η τραγουδίστρια και η ηθοποιός που είναι πολύ καλές φίλες επέλεξαν έτσι για την έξοδό τους, ένα διάσημο γκέι μπαρ, το «Pieces».
Οι δύο φίλες ήπιαν, τραγούδησαν, χόρεψαν και έγιναν η ψυχή του πάρτι με τους παρευρισκόμενους του νυχτερινού μαγαζιού να τις αποθεώνουν.«Αυτή τη στιγμή διασκεδάζω με την Αντέλ και τη Τζένιφερ Λόρενς. Δεν ξέρω τι να πω», έγραψε ένας από τους θαμώνες  του μπαρ στα social media.
Αντέλ και Τζένιφερ Λόρενς συμμετείχαν σε διάφορα παιχνίδια καταναλώνοντας αλκοόλ, ενώ σύμφωνα με την Daily Mail νικήτρια στον «διαγωνισμό» κατανάλωσης αλκοόλ αναδείχθηκε η Τζένιφερ Λόρενς φωνάζοντας στην Αντέλ «’Εχασες!».
Στη διάρκεια της νύχτας, η οικοδέσποινα του μπαρ η drag queen Μπρίτα Φίλτερ, κάλεσε την Αντέλ να ανέβει στη σκηνή, η οποία ανταποκρίθηκε και μόλις είπε «Γεια, ονομάζομαι Αντέλ», το κοινό ξέσπασε σε κραυγές και χειροκροτήματα.
Από τη διασκεδαστική βραδιά δεν μπορούσαν να λείψουν και τα αντίστοιχα «ντοκουμέντα».
Έτσι φωτογραφίες και βίντεο της Αντέλ και της Τζένιφερ Λόρενς να βρίσκονται στο μπαρ σε κατάσταση… ευφορίας, κάνουν το γύρο του διαδικτύου, χαρίζοντας χαμόγελα στους φαν των δύο σταρ…

Δείτε παρακάτω Αντέλ και Τζένιφερ Λόρενς να διασκεδάζουν δίχως αύριο…









Έρευνα: Η Πορτογαλία συνιστά την πιο φιλική χώρα στο LGBT κοινό

Χάρη στις νομικές βελτιώσεις για τα πρόσωπα με  διαφορετικές σεξουαλικές προτιμήσεις, αλλά και για τις εγκληματικές ενέργειες, η Πορτογαλία κατάφερε για πρώτη φορά να περάσει από την 27η θέση στην κορυφή του SPARTACUS Gay Travel Index. Μάλιστα, μοιράζεται την 1η θέση με τη Σουηδία και τον Καναδά. Ο δείκτης SPARTACUS Gay Travel Ο δείκτης SPARTACUS Gay Travel ενημερώνεται κάθε χρόνο για τους ταξιδιώτες της (LGBT) κοινότητας σε 197 χώρες. Ένα από τα ανερχόμενα αστέρια αυτού του έτους είναι η Ινδία, η οποία, χάρη στην αποποινικοποίηση της ομοφυλοφιλίας και σε ένα βελτιωμένο κοινωνικό κλίμα, έχει πάει από το νούμερο 104 στο 57 στον ταξιδιωτικό δείκτη. Το 2018 καταργήθηκε η ποινικοποίηση των ομοφυλοφιλικών πράξεων και στο Τρινιντάντ και στο Τομπάγκο και στην Αγκόλα. 
Με τη νομική αναγνώριση του γάμου του ιδίου φύλου, η Αυστρία και η Μάλτα ήταν επίσης σε θέση να εξασφαλίσουν μια θέση στην κορυφή του SPARTACUS Gay Travel Index 2019. Η κατάσταση στις άλλες χώρες Ωστόσο, η κατάσταση των ταξιδιωτών ΛΟΑΤ στη Βραζιλία, τη Γερμανία και τις ΗΠΑ έχει επιδεινωθεί. Στη Βραζιλία και στις ΗΠΑ, οι κυβερνήσεις των δεξιών συντηρητικών έχουν εισαγάγει πρωτοβουλίες για την ανάκληση των δικαιωμάτων των ΛΟΑΤ που έχουν επιτευχθεί στο παρελθόν. Αυτές οι ενέργειες έχουν οδηγήσει σε αύξηση της ομοφοβικής και τρανσφοβικής βίας. Υπήρξε επίσης αύξηση της βίας κατά των ΛΟΑΤ ατόμων στη Γερμανία. Η ανεπαρκής σύγχρονη νομοθεσία για την προστασία των τρανσέξουαλ και των διαφυλικών ατόμων καθώς και η έλλειψη σχεδίου δράσης κατά της ομοφοβικής βίας οδήγησαν τη Γερμανία να πέσει από την 3η στην 23η θέση. 
Χώρες όπως η Ταϊλάνδη, η Ταϊβάν, η Ιαπωνία και η Ελβετία βρίσκονται υπό ειδική επιτήρηση Η κατάσταση αναμένεται να βελτιωθεί το 2019 ως αποτέλεσμα των συζητήσεων για την εισαγωγή νομοθεσίας για τη νομιμοποίηση του γάμου του ιδίου φύλου. Η Ταϊλάνδη έχει ήδη προχωρήσει σε 20 θέσεις στην 47 χάρη σε μια εκστρατεία εναντίον της ομοφοβίας και την εισαγωγή νόμων για την αναγνώριση πολιτικών σχέσεων μεταξύ ατόμων του ιδίου φύλου. Η ήδη ανακοινωθείσα εισαγωγή νόμων για το γάμο του ίδιου φύλου θα μπορούσε να καταστήσει την Ταϊλάνδη τον πιο φιλικό προς τις LGBT ταξιδιωτικούς προορισμούς στην Ασία. Στη Λατινική Αμερική, η απόφαση της Διαμερικανικής Επιτροπής Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων (IACHR / CIDH) να απαιτήσει από όλες σχεδόν τις λατινοαμερικανικές χώρες να αναγνωρίσουν το γάμο των ομοφυλοφίλων έχει προκαλέσει αίσθηση. Μέχρι στιγμής, ο γάμος ιδίου φύλου είναι νόμιμος μόνο στις χώρες της Αργεντινής, της Κολομβίας, της Βραζιλίας, της Ουρουγουάης και σε μεμονωμένες πολιτείες του Μεξικού. Ορισμένες από τις πιο επικίνδυνες χώρες για τους ταξιδιώτες ΛΟΑΤ το 2019 περιλαμβάνουν πάλι τη Σαουδική Αραβία, το Ιράν, τη Σομαλία και την Τσετσενική Δημοκρατία στη Ρωσία, όπου οι ομοφυλόφιλοι διώκονται και απειλούνται με θάνατο. Ο δείκτης SPARTACUS Gay Travel Ο δείκτης SPARTACUS Gay Travel αποτελείται από 14 κριτήρια σε τρεις κατηγορίες. Η πρώτη κατηγορία είναι τα πολιτικά δικαιώματα.  Οποιαδήποτε διάκριση καταγράφεται στη δεύτερη κατηγορία. Αυτό περιλαμβάνει, για παράδειγμα, ταξιδιωτικούς περιορισμούς για τους θετικούς για τον ιό HIV, για παράδειγμα. Στην τρίτη κατηγορία, αξιολογούνται οι απειλές για τα άτομα με δίωξη, ποινές φυλάκισης ή θανατική ποινή. Οι αξιολογημένες πηγές περιλαμβάνουν την οργάνωση ανθρωπίνων δικαιωμάτων «Human Rights Watch», την εκστρατεία «Free & Equal» του ΟΗΕ και όλο το χρόνο πληροφορίες σχετικά με παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων κατά μελών της LGBT κοινότητας.

Τρίτη 26 Μαρτίου 2019

ΤΟΝ ΖΗΛΕΥΕ ΚΑΙ Ο ΠΙΟ ΩΡΑΙΟΣ ΘΕΟΣ

Ήρθε αρκετές φορές στην Ελλάδα. Κάθε φορά το πρώτο βράδυ της άφιξής του στην Αθήνα έτρεχε στην Πλάκα να κάνει καμάκι. Δεν κρατιότανε με τίποτα. Το τελευταίο που τον απασχολούσε ήταν τι θα πουν οι άλλοι. 
Δήλωνε ξεκάθαρα ότι ήταν γκέι. Θεός, όμως. Ομορφιά και κόψη αρχαίου θεού. Κορμί ονειρικό, το απόλυτα ιδεώδες από καταβολής, από την εποχή του Αδάμ. Το απόλυτο μοντέλο για τον περισσότερο εμπνευσμένο γλύπτη Ρούντολφ Χαμέτοβιτς Νουρέγιεφ, με αίμα τατάρικο, γεννήθηκε σαν σήμερα 17 Μαρτίου το 1938, στο Ιρκούσκ της Ρωσίας. Ο μεγαλύτερος χορευτής τα τελευταία 100 χρόνια στο κλασικό μπαλέτο. Αυτός και ο Πολωνός Νιζίσκι. Πριν συνειδητοποιήσει την gay ταυτότητά του γούσταρε τις γυναίκες, όπως και γυναίκες του την έπεφταν. Ο καλλονός. Πρόσωπο από κεφάλι αγάλματος του Μιχαήλ Άγγελου και σώμα αθλητικό, συνάμα και καλλιτεχνικό, δίχως ίχνος λίπους. Ουράνια φιγούρα. Ερωτική. Αγγελική. 
 Έκανε πρόταση γάμου σε μια κοπέλλα της σχολής χορού, συμμαθήτριά του, μετά το τρίτο τους ραντεβού. Τον γλυκοκοιταζε η γυναίκα του καθηγητή, που είχε τα διπλάσια χρόνια, η 42χρονη Ξένια Αλεξάντροβα Πούσκιν. Τον πήρε στο κρεβάτι και, μια φορά που έκαναν έρωτα, του λέει: “Θέλω να μάθεις και τι σημαίνει άνδρας”. Είναι γνωστό ότι είχε μια σεξουαλική περιπέτεια και με την αδελφή της Τζάκυ Κένεντυ. Ποια γυναίκα δεν θα ήθελε να την πάρει στην αγκαλιά του, ένας τόσο όμορφος άνδρας, ακόμα κι αν είναι ομοφυλόφιλος. Είχε πει στην Έθελ Κένεντυ: “Είμαι κατά 99% ομοφυλόφιλος, όμως αν με θέλει μια γυναίκα πρέπει εκείνη να πάρει την πρωτοβουλία”. 
 Με τα μπαλέτα Κύρωφ έκανε περιοδεία και στο Παρίσι αυτομόλησε, το 1961. Ζήτησε πολιτικό άσυλο στην Γαλλία. Μετά από ένα χρόνο και για μια εικοσαετία χόρευε στα Βασιλικά Μπαλέτα, στο Λονδίνο, ο πρώτος χορευτής του κόσμου, στο πλευρό της κατά 19 χρόνια μεγαλύτερής του Μαργκότ Φονταίην. Ο μέγας έρωτας της ζωής του ήταν ο Δανός χορευτής Έρικ Μπρουν. Ο “Ρούντυ” πέθανε από aids το 1993, στα 55 του.

Γιατί η διάδοχος της Μέρκελ ψηφίστηκε "Μις Ομοφοβία 2018"

Αντιδράσεις από όλα τα κόμματα και από οργανώσεις πολιτών προκαλούν τα σατιρικά σχόλια της προέδρου του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος (CDU) Άνεγκρετ Κραμπ-Καρενμπάουερ σχετικά με τα σχέδια της πόλης του Βερολίνου για τουαλέτες που είναι ουδέτερες ως προς το φύλο.
Η κυρία Κραμπ-Καρενμπάουερ, όταν ακόμη ήταν πρωθυπουργός του Ζάαρλαντ, παρουσίαζε έναν σατιρικό μονόλογο, στον οποίο υποδυόταν την καθαρίστρια του τοπικού Κοινοβουλίου, η οποία σχολίαζε την τοπική, αλλά και την διεθνή επικαιρότητα.
Φέτος, η αρχηγός των Χριστιανοδημοκρατών συμμετείχε στον άτυπο αποκριάτικο διαγωνισμό σάτιρας του Στόκαχ, στη Βάδη-Βυρτεμβέργη, όπου μεταξύ άλλων είπε: «Στο Βερολίνο υπάρχει η παράταξη του λάτε μακιάτο, η οποία προορίζει τις τουαλέτες για το τρίτο φύλο. Αυτές οι τουαλέτες είναι για τους άνδρες οι οποίοι δεν ξέρουν αν επιτρέπεται ακόμη να στέκονται ή πρέπει ήδη να κάθονται, ενώ ουρούν. Για αυτό, για το ενδιάμεσο, είναι αυτές οι τουαλέτες». Στο πλαίσιο της ίδιας εμφάνισης, αστειεύτηκε ακόμη λέγοντας ότι οι γυναίκες αναγκάστηκαν να χειραφετηθούν κυρίως επειδή οι σύγχρονοι άνδρες είναι αδύναμοι, «ειδικά η αντιπροσωπεία του λάτε μακιάτο» στο Βερολίνο.
Η συνήθεια της κυρίας Κραμπ-Καρενμπάουερ να συμμετέχει κάθε χρόνο ενεργά στο Καρναβάλι απέχει πολύ από την αμηχανία που διακρίνει την κυρία Μέρκελ σε ανάλογες περιπτώσεις. Αντίστοιχα, φαίνεται ότι απέχουν και οι θέσεις των δύο ισχυρών γυναικών του CDU στα κοινωνικά θέματα.
Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέφεν Ζάιμπερτ απέφυγε να σχολιάσει την «παράσταση» της αρχηγού του CDU, υπενθύμισε ωστόσο ότι η κυβέρνηση πρόσφατα ενίσχυσε τα δικαιώματα των ίντερσεξ (διαφυλικών) προσώπων, επιτρέποντας την καταγραφή τρίτου φύλου στα μητρώα γεννήσεων. Επιπλέον, η κυρία Μέρκελ, αν και έχει δηλώσει ότι η ίδια «δυσκολεύεται» σε ό,τι αφορά τον γάμο μεταξύ ατόμων του ίδιου φύλου, έφερε τον Οκτώβριο του 2017 νομοσχέδιο στην Βουλή. Αντιθέτως, η διάδοχός της επανέλαβε πρόσφατα ότι η έννοια του γάμου συνδέεται για την ίδια με την δυνατότητα σύλληψης παιδιού, ενώ αρνήθηκε να ανασκευάσει παλαιότερο σχόλιό της, με το οποίο συνέδεε τον γάμο μεταξύ προσώπων του ίδιου φύλου με την αιμομιξία και την πολυγαμία. Για αυτά της τα σχόλια τον περασμένο Δεκέμβριο ψηφίστηκε «Μις Ομοφοβία 2018» από οργάνωση ΛΟΑΤΚΙ.
Τα σχόλια της ΑΚΚ, όπως αναφέρεται ο γερμανικός Τύπος στην αρχηγό του CDU, έχουν προκαλέσει αντιδράσεις τόσο στο εσωτερικό του κόμματός της, κυρίως από την πιο προοδευτική πτέρυγα και από την οργάνωση ομοφυλοφίλων του CDU, όσο και από τους Σοσιαλδημοκράτες (SPD), με τον Γενικό Γραμματέα Λαρς Κλινγκμπάιλ να κάνει λόγο για «ασεβή σχόλια», τα οποία δείχνουν ποιες συντηρητικές απόψεις έχουν επικρατήσει και πάλι στο CDU.
«Έπειτα από μια περίοδο εκσυγχρονισμού χάρη στην Άγγελα Μέρκελ, λυπάμαι που βλέπω ότι η αρχηγός του CDU δεν μπορεί χωρίς φτηνά αστειάκια σε βάρος μειονοτήτων στην κοινωνία μας», έγραψε εξάλλου στον λογαριασμό του στο Twitter ο Σβεν Λέμαν των Πράσινων.
Την αρχηγό της υπερασπίστηκε η υπουργός αγροτικής Ανάπτυξης Γιούλια Κλέκνερ, η οποία έγραψε στο Twitter ότι «λέμε αστεία για άνδρες και για γυναίκες και όσοι δεν αστειεύονται με το τρίτο φύλο μόνο και μόνο επειδή είναι το τρίτο φύλο, κάνουν διάκριση σε βάρος του».
Το τελευταίο διάστημα πάντως η Άνεγκρετ Κραμπ - Καρενμπάουερ υποστηρίζει τις πλέον συντηρητικές θέσεις στα θέματα που προκύπτουν, με αποτέλεσμα, όπως σημείωσε η Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung, να κερδίζει όλο και περισσότερους από τους ψηφοφόρους εκείνους που είχαν απομακρυνθεί λόγω της προσφυγικής πολιτικής της 'Αγγελα Μέρκελ, ενόψει δύο εξαιρετικά κρίσιμων κρατιδιακών εκλογικών αναμετρήσεων το φθινόπωρο, στην Σαξονία και στην Θουριγγία.

Δευτέρα 25 Μαρτίου 2019

Ρατσισμός και έγκλημα: Ο Μαύρος Χάρτης της Αθήνας

Η καμπάνια «Βάλ’ τους Χ – Ο Μαύρος Χάρτης της Αθήνας» σχεδιάστηκε με σκοπό να εντοπίσει μέσα στην πόλη της Αθήνας και να αναδείξει την αφανή εγκληματικότητα που συνδέεται με τις ρατσιστικές επιθέσεις στο δημόσιο χώρο.
Η εν λόγω καμπάνια, που αποτελεί κοινή πρωτοβουλία του ινστιτούτου πολιτικής επιμόρφωσης Ίδρυμα Ρόζα Λούξεμπουργκ (Παράρτημα Ελλάδας) και της οργάνωσης HumanRights360, θα παρουσιαστεί ως έκθεση στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων, υπό την αιγίδα του Συμβουλίου Ένταξης Μεταναστών.
Πιο συγκεκριμένα, έργα είκοσι πέντε δημιουργών της οπτικής εικόνας, που συμμετείχαν στο προαναφερθέν πρότζεκτ, θα εκτεθούν στην Τεχνόπολη από τις 13 έως τις 17 Μαρτίου 2019, πλαισιωμένα από συζητήσεις και παράλληλα δρώμενα. 
Μέσα από την καμπάνια στοιχειοθετείται η τοπογραφία της ρατσιστικής βίας, γίνονται περισσότερο γνωστά στο ευρύ κοινό δεκάδες ρατσιστικά εγκλήματα, κυρίως εναντίον μεταναστών και προσφύγων, και διαμορφώνεται ο αντιρατσιστικός χάρτης της πόλης.

Ψωμιάδης: Ναι στο Gay Pride, όχι στο κέντρο της Θεσσαλονίκης

Τι δηλώνει ο Ψωμιάδης με αφορμή την χρηματοδότηση από το ΥΜΑΘ

Ναι στο Gay Pride αλλά όχι στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, λέει ο Παναγιώτης Ψωμιάδης, με αφορμή την δημοσιοποίηση της επιχορήγησης των 10.000 ευρώ από το ΥΜΑΘ προς το Thessaloniki Pride.
Όπως αναφέρει ο Π. Ψωμιάδης: «Πολύ κακό για το τίποτα. Από την ένοικο του υφυπουργείου Μακεδονίας Θράκης δεν περιμέναμε τίποτα διαφορετικό, είναι στην ίδια ¨προοδευτική¨ γραμμή με το δήμαρχο της πόλης. Αυτόν που, θυμίζω, κάποτε δήλωνε πως είναι τιμή για την πόλη να παρελαύνουν οι γκέι.
Η Θεσσαλονίκη είναι μια ανοιχτή πόλη, όποιος θέλει να παρελάσει, ας το κάνει. Σέβομαι απόλυτα τη διαφορετικότητα, αν, όμως, νομίζουν πως ελεύθερη έκφραση σημαίνει προσβολή θρησκευτικών συμβόλων, γελοιοποίηση αρχών και αξιών, ας το ξεχάσουν. Με δική μας διοίκηση η παρέλαση αυτή μπορεί να φιλοξενηθεί στο λιμάνι, στην Έκθεση, όχι όμως στο κέντρο της πόλης.
Έχω φιλικές σχέσεις με πολλούς ομοφυλόφιλους, σοβαρούς ανθρώπους που αναγνωρίζουν, πως αυτή η φιέστα είναι ένα κακόγουστο πανηγυράκι στο οποίο αρνούνται συνειδητά να λάβουν μέρος και κρατούν αποστάσεις.
Αυτές οι εικόνες της ξεφτίλας, με κάποιους από τους συμμετέχοντες να φέρουν στα γεννητικά τους όργανα εικόνες και άλλα σύμβολα της Πίστης μας έξω από τις εκκλησιές μας, τελειώνουν. Γιατί ο στόχος τους είναι να προκαλέσουν. Αυτό θέλουν. Και αυτό δεν θα τους το επιτρέψουμε.
Η πόλη είναι ανοιχτή, όχι όμως ξέφραγο αμπέλι».

Κυριακή 24 Μαρτίου 2019

Dead Europe (2012): Η ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΤΑΙΝΙΑ ΣΤΑ 10 ΧΡΟΝΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΚΡΙΣΗΣ

 Το Dead Europe είναι προσαρμογή τού βιβλίου (2005) τού ελληνο-αυστραλού συγγραφέα Christos Tsiolkas ("Loaded - Head On", "The Slap" )
O Τσιόλκας χρησιμοποιεί προκληκτική γλώσσα και θεματογραφία και ορισμένοι διάλογοι ακούγονται ρατσιστικοί και προσβλητικοί. Αυτός είναι ο τρόπος του για την καταπολέμηση τής μισαλλοδοξίας, τού αντισημιτισμού, τής ισλαμοφοβίας, την προκατάληψη, τον συντηρητισμό τών ανθρώπων της υπαίθρου, την άνοδο τού Ναζισμού μεταξύ τών νεό-φτωχων τής Ευρωπαϊκής Ενωσης.
ΓΙΑΤΙ Η ΤΑΙΝΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΗ ΚΑΙ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΗ
Μετά το θάνατο τού πατέρα του, ο Αυστραλός γκέι φωτογράφος Isaac αποφασίζει να επιστρέψει τις στάχτες τού νεκρού στην Ελλάδα. Αλλά το ταξίδι του αποκαλύπτει μερικά σκοτεινά μυστικά για την ιστορία του πατέρα του και μια υποτιθέμενη κατάρα. Προσπαθώντας να ξετυλίξει το σκοτεινό παρελθόν, ο Ισαάκ ταξιδεύει από την Ελλάδα στο Παρίσι, στη Βουδαπέστη. Συναντά τον νεαρό Yosef, ένα παράνομο πρόσφυγα και προσπαθεί να τον σώσει από την ανδρική πορνεία. Ξανασυνδέεται με τον αποξενωμένο αδελφό του Νίκο και παρασύρετα σε έναν υπόκοσμο πορνογραφίας και σεξουαλικής δουλείας. Αυτή είναι μια ψυχρή και σκοτεινή εικόνα τής σύγχρονης Ευρώπης σε κρίση («μια ήπειρος χαμένων ψυχών" λέει ο Niko).
Το Dead Europe ερευνά θέματα που αφορούν την ανάγκη να αμφισβητήσουμε την παράδοση αλλά και να τιμήσουμε την ευθύνη μας για τις οικογένειές μας, πώς τα φαντάσματα τού παρελθόντος διαμορφώνουν το παρόν, η ασταμάτητη εισροή παράνομων μεταναστών, ο έμφυτος ρατσισμός και αντισημιτισμός τής Ευρώπης, η φύση τής ενοχής. Μπορείτε σχεδόν να αισθανθείτε και να μυρίσετε την φυσική και ηθική παρακμή τών Ευρωπαϊκών πόλεων.

Η ΕΛΛΑΔΑ ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΑ ΑΠΟΤΥΠΩΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΟ 2012...
Αυτή είναι μια μοναδική ευρωπαϊκή ιστορία στο βαθμό που εμείς οι Ευρωπαίοι, περισσότερο από οπουδήποτε αλλού, ζούμε με τα φαντάσματα του παρελθόντος. Αν οι αμαρτίες γονέων παιδεύουσι τέκνα, αυτό θα συμβεί σε χώρες όπως η Ελλάδα, η Γαλλία, η Ουγγαρία, (η Ευρώπη γενικά) λόγω μιάς βαθιά ριζωμένης ιστορικής πραγματικότητας. Το Dead Ευρώπη μάς φέρνει σε έναν κόσμο από τον οποίο δεν μπορούμε να ξεφύγουμε, επειδή οι πράξεις μας μπορούν να μας στοιχειώσουν.


With English OR Greek Subtitles Here ΟΛΗ Η ΤΑΙΝΙΑ

Νάσος Ηλιόπουλος στη ΛΟΑΤΚΙ κοινότητα: Τιμή μου να τελέσω τον πρώτο γάμο ομοφυλόφιλων

Ο υποψήφιος δήμαρχος Αθήνας με τον ΣΥΡΙΖΑ συζήτησε τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ομοφυλόφιλοι και υποσχέθηκε λύσεις

Συνάντηση με μέλη της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας είχε χθες ο υποψήφιος δήμαρχος Αθήνας με τον ΣΥΡΙΖΑ Νάσος Ηλιόπουλος. «Δε θα ανεχτώ "αόρατους" ανθρώπους στην πόλη» είπε μεταξύ άλλων ο κύριος Ηλιόπουλος, τονίζοντας πως «θα παλέψουμε κόντρα στο φόβο και τις διακρίσεις».

Τα μέλη της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας είχαν την ευκαιρία να θέσουν και να συζητήσουν με το Νάσο Ηλιόπουλο, τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν σε κοινωνικό, αυτοδιοικητικό, αλλά και εργασιακό επίπεδο. Όλα αυτά σε μια συγκυρία, που όπως ο Νάσος Ηλιόπουλος ανέφερε, «δεν είναι καθόλου τυχαία μετά και τις ακροδεξιές, ομοφοβικές επιθέσεις, όπως ο εμπρησμός του κέντρου πρόληψης και εξέτασης Checkpoint», ενώ είναι ακόμα νωπή στη μνήμη, η στυγνή δολοφονία του Ζακ Κωστόπουλου.
 
Στην συζήτηση αυτή έδωσαν το παρών η πλειοψηφία των συλλογικοτήτων και των οργανώσεων της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας, καθώς και εμβληματικοί ακτιβιστές και ακτιβίστριες, όπως η Πάολα Ρεβενιώτη, η Άννα Κουρουπού και ο Γρηγόρης Βαλιανάτος.

Στην εισαγωγική του παρέμβαση ο Νάσος Ηλιόπουλος ανέφερε πως «απόψε θέλουμε περισσότερο να ακούσουμε τα προβλήματα και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα. Για εμάς είναι κρίσιμο να συνομιλήσουμε ώστε να δούμε πως μπορούμε να φτιάξουμε μια δημοκρατική πόλη χωρίς αποκλεισμούς και κυρίως με το δικαίωμα της ασφάλειας για όλους. Μια πόλη, που θα σέβεται όλους τους πολίτες και θα τους αντιμετωπίζει με ισότητα, ανεξάρτητα από την καταγωγή, το χρώμα, τον σεξουαλικό προσανατολισμό και την έκφραση του φύλου. Μια πόλη χωρίς το δηλητήριο του φόβου, που χωρίς αυτό δε θα είχαμε ζήσει το λιντσάρισμα ενός νέου ανθρώπου, μέρα μεσημέρι στο πιο κεντρικό σημείο της πόλης».

Συνεχίζοντας, ο Νάσος Ηλιόπουλος ανέφερε: «Θέλω και την επόμενη μέρα των εκλογών να μπορώ να κάνω αυτή τη συζήτηση και ο Δήμος να έχει σαφή και θεσμική θέση στο θέμα των διακρίσεων, για όλους τους πολίτες χωρίς κανέναν αποκλεισμό. Δε θα ανεχτούμε αόρατους ανθρώπους γιατί στα ζητήματα δημοκρατίας ο δήμαρχος θα πρέπει να μπαίνει πρώτος μπροστά ακόμα και κόντρα σε μηχανισμούς μέσα στο Δήμο. Ο πολιτικός γάμος και η τεκνοθεσία είναι αδιαπραγμάτευτα για εμάς. Πλέον ήρθε η ώρα να αρχίσουμε να λύνουμε θέματα. Ο δήμος της Αθήνας είναι ένας πλούσιος δήμος με φτωχή διαχείριση. Μπορούμε σε συνεργασία με την ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα να δούμε ακόμα και τη δημιουργία ενός Rainbow house μέσω της αξιοποίηση του κτηριακού αποθέματος του δήμου, να βοηθήσουμε ακόμα πιο ουσιαστικά τη γραμμή υποστήριξης (11528) και να βελτιώσουμε τη σχέση των υπηρεσιών του δήμου με τα ΛΟΑΤΚΙ άτομα. Η δημιουργία κέντρου στέγασης για παιδιά που έχουν εκδιωχθεί από τα σπίτια τους λόγω του σεξουαλικού τους προσανατολισμού, είναι πολύ σημαντική».

Στην πολύ ζωντανή συζήτηση που ακολούθησε, τα μέλη της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας, τοποθετήθηκαν με επάρκεια στα ζητήματα που τους αφορούν και στα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν, ενώ εκφράστηκε και η ανησυχία για τα τελευταία φαινόμενα βίας ενάντια σε χώρους της κοινότητας, όπως το Checkpoint.
Πολλές παρεμβάσεις αφορούσαν τα διεμφυλικά μέλη της κοινότητας και αναδείχθηκαν σοβαρά θέματα όπως:
- Η εκφορά κακοποιητικού λόγου και η παραβίαση της ιδιωτικότητας στα δημοτολόγια, τα μητρώα και το ληξιαρχείο, όπου και θα έπρεπε οι διαδικασίες να γίνονται σε κλειστούς χώρους
- Να εκπαιδεύεται το προσωπικό για τις διατάξεις του νόμου, με σεβασμό στην ανθρώπινη αξιοπρέπεια.
- Καταγγέλθηκε πως ο νυν δήμαρχος κ. Καμίνης αγνόησε επιδεικτικά κάθε προσπάθεια προσέγγισης και δεν έγινε καμία συνάντηση

Στη συνέχεια και σε τοποθετήσεις μελών, συλλογικοτήτων και ακτιβιστών της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας, ακούστηκαν μεταξύ άλλων τα εξής:
- Ένα από τα κυριότερα προβλήματα που αντιμετωπίζει η κοινότητα είναι το ζήτημα της στέγασης. Πολλά μέλη (κυρίως τρανς και νέοι που φεύγουν ή τους διώχνουν απ’ το σπίτι) έχουν βρεθεί ανέστια λόγω ομοφοβίας, με τους ηλικιωμένους να αντιμετωπίζουν σοβαρό πρόβλημα. Εκεί η συμβολή του δήμου με το κτηριακό απόθεμα μπορεί να αποβεί καθοριστικής σημασίας με δημιουργία ξενώνων.
- Ο Δήμος να βοηθήσει στη δημιουργία ενιαίου, πιο θεσμικού χώρου, ώστε να στεγάσει την κοινότητα και να βοηθήσει την εδραίωση της κοινότητας ως ισότιμο μέρος του κοινωνικού συνόλου
- Ανάγκη παρέμβασης στα σχολεία σε συνεργασία με το Δήμο και για εκπαιδευμένους ανθρώπους σε συμπεριληπτικές υπηρεσίες.
- Πάγιο αίτημα για επιμόρφωση όλων των ανθρώπων που δουλεύουν στο κομμάτι της κοινωνικής υποστήριξης.
- O δήμαρχος να προβάλλει τους LOATKI+, ώστε να σπάσει ταμπού και να ενισχυθεί η ορατότητα.
- Να αντιμετωπιστεί η διάκριση στην απασχόληση.
- Ο Δήμος θα μπορούσε να δημιουργήσει ομάδες ενδυνάμωσης γονέων και μαθητών

Η Άννα Κουρουπού έθεσε τα πολύ σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι στο σεξ, ενώ ο Γρηγόρης Βαλιανάτος, τοποθετήθηκε πάνω στο θέμα της απαράδεκτης καθυστέρησης εκ μέρους του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη για την ΕΔΕ των εμπλεκομένων αστυνομικών και τη διαλεύκανση της υπόθεσης της δολοφονίας του Ζακ Κωστόπουλου.

«Αν αυτή η κυβέρνηση και αυτή η υπουργός (που είχε βοηθήσει προσωπικά το Ζακ και το ξέρω) δεν μπορεί να καταπολεμήσει το βαθύ κράτος της αστυνομίας, τότε δε ξέρω τι μπορεί να γίνει», είπε χαρακτηριστικά. Στη συνέχεια ο κ. Βαλιανάτος έθεσε και αυτός το θέμα της αστεγίας, ενώ άγγιξε και το ευαίσθητο θέμα των ομοφυλόφιλων και διεμφυλικών προσφύγων, μια τραγική πραγματικότητα που οδηγεί σε survival sex και είναι το πιο σκοτεινό σημείο στην Αθήνα, όπως τόνισε.

Ο μουσικός Γιώργης Χριστοδούλου μετέφερε την εμπειρία του από τα χρόνια διαμονής του στη Βαρκελώνη, λέγοντας πως η Ισπανία είναι η λιγότερο ομοφοβική χώρα του κόσμου, γιατί όπως του είπε προσωπικά η αριστερή δήμαρχος της Βαρκελώνης, Αντα Κολάου, «δεν περιμένεις την κοινωνία να ωριμάσει, πρέπει να την εκπαιδεύσεις».

Στην τελική του τοποθέτηση και απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις, ο Νάσος Ηλιόπουλος είπε, μεταξύ άλλων: «Ήταν απόλυτα συνειδητή η επιλογή να αφήσω την κεντρική πολιτική σκηνή και να κατέβω υποψήφιος δήμαρχος. Η απλή αναλογική είναι η μεγάλη μας ευκαιρία να κάνουμε τη διαφορά και να μην υπάρχουν πλέον αλαζονικές δημοτικές αρχές. Πλέον θα ακούγονται οι γειτονιές».

«Το ζήτημα δεν είναι να φτιάξουμε απλά μια δομή αλλά το να την κάνουμε συμπεριληπτική. Πρέπει να λειτουργήσουμε παράλληλα και σε συνέργεια με τη ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα. Η ορατότητα, παράγει ασφάλεια και ανήκει στην αρμοδιότητα του Δήμου και του αυριανού δημάρχου. Ο δήμος μπορεί να κάνει πολλά πράγματα στο θέμα της ορατότητας, όπως το να πάρει υπό την αιγίδα του το Pride. Με τη διαφορά ότι δε θα παλεύουμε για την ορατότητα μόνο μία μέρα, αλλά 365 μέρες το χρόνο. Το να στηθεί ένα μνημείο στο σημείο δολοφονίας του Ζακ είναι ακόμα μία κίνηση, όχι μόνο συμβολική αλλά και ουσίας».

«Θα είναι τιμή μου να είμαι ο πρώτος δήμαρχος που θα τελέσει τον πρώτο πολιτικό γάμο», είπε ολοκληρώνοντας την παρέμβασή του ο Νάσος Ηλιόπουλος, εν μέσω χειροκροτημάτων.