Menu

Τετάρτη 31 Μαΐου 2017

Ποδόσφαιρο και ομοφοβία: παίζοντας κόντρα στα ταμπού

«Ελπίζω ότι ο Ιησούς, στον οποίο πιστεύω, θα με καλωσορίσει στο σπίτι» έγραψε στο σημείωμα που βρέθηκε δίπλα στο άψυχο σώμα του τα ξημερώματα της 3ης Μαϊου. Αυτό ήταν το τέλος του πρώτου ποδοσφαιριστή, ο οποίος μίλησε δημόσια και ανοικτά για την ομοφυλοφιλία του.
Στις 22 Οκτωβρίου 1990 η σκανδαλοθηρική εφημερίδα «SUN» κυκλοφόρησε με πρωτοσέλιδο τίτλο «Το αστέρι του ενός εκατομμυρίου λιρών δηλώνει: ΕΙΜΑΙ ΓΚΕΪ». Ο Φάσανου είχε πάρει 20.000 λίρες από την εφημερίδα για να μιλήσει, καθώς είχε πάψει προ πολλού να είναι αστέρι, πόσο μάλλον αξίας ενός εκατομμυρίου λιρών. Ήταν μια εποχή που θα αποδεχόταν και πολύ λιγότερα χρήματα, αρκεί να κάλυπτε τα τρέχοντα έξοδά του. 
Το 2014 ο πρώην Γερμανός μέσος, Τόμας Χίτσλπέργκερ, παραδέχθηκε επίσης δημόσια ότι είναι γκέι, αλλά είχε αποσυρθεί από την ενεργό δράση. Ο Αμερικανός Ρόμπι Ρότζερς, πρώην άσος της Λιντς και διεθνής με την εθνική ομάδα των ΗΠΑ, το αποκάλυψε τον Φεβρουάριο του 2013. Η αποχώρηση από την ενεργό δράση ήταν μετά μονόδρομος. Στα 25 του.
Πριν από μερικές ημέρες, ο πρόεδρος της αγγλικής ποδοσφαιρικής ομοσπονδίας, Γκρεγκ Κλαρκ, μίλησε για το θέμα των ομοφυλόφιλων ποδοσφαιριστών, οι οποίοι φοβούνται να αποκαλυφθούν κρατώντας τις σεξουαλικές προετιμήσεις του επτασφράγιστο μυστικό. Ο Κλαρκ τους προέτρεψε να μιλήσουν δημόσια σπάζοντας το ταμπού της προκατάληψης. 
«Αυτό που λέω είναι ότι εάν υπάρχει ένας αριθμός επαγγελματιών που θέλουν να αποκαλυφθούν, γιατί να μην συντονίσουμε τις ενέργειές μας; Ώστε ο κάθε ένας να μην το κάνει μόνος του, αλλά σε συνεργασία με την Πρέμιερ Λιγκ,τις μικρότερες κατηγορίες, αλλά και την Ομοσπονδία. Τις τελευταίες τέσσερις εβδομάδες συνάντησα 15 ομοφυλόφιλους ανθρώπους του αθλητισμού για να ρωτήσω τις απόψεις τους, μεταξύ των οποίων και ποδοσφαιριστές. Είναι πολύ δύσκολο να οργανώσεις μία επιτροπή εκπροσώπησης από κορυφαίους γκέι ποδοσφαιριστές, επειδή ορισμένοι εξ αυτών είναι χαρούμενοι με τη σεξουαλικότητά τους και απλά δεν θέλουν κανείς να το ξέρει. Δεν θέλω να γίνω μέρος μιας διαδικασίας που λέει 'πρέπει να αποκαλυφθείς'. Δεν είναι σωστό. Ο κόσμος είναι επιφυλακτικός. Είναι μονόδρομος, εάν αποκαλυφθείς, δεν αλλάζει» είπε ο Κλαρκ. 
Πριν από μερικούς μήνες, υπήρξαν στην Αγγλία συνεχή δημοσιεύματα τα οποία ανέφεραν ότι τρεις επαγγελματίες ποδοσφαιριστές, ένας εκ των οποίων διεθνής με την εθνική ομάδα της χώρας, ήταν έτοιμοι να μιλήσουν δημόσια για την ομοφυλοφιλία τους. Την σχετική... προαναγγελία, μάλιστα, έκανε ο βουλευτής Τζον Νίκολσον μιλώντας στο κοινοβούλιο σε συζήτηση σχετικά με την ομοφοβία στον αθλητισμό. 
«Δουλεύουμε σκληρά ώστε σε περίπτωση που ένας ποδοσφαιριστής θέλει να μιλήσει δημόσια για οποιοδήποτε θέμα το οποίο αφορά την προσωπική χωή του να μπορεί να το κάνει άφοβα και να έχει όλη την δυνατή υποστήριξη» είχε πει τότε στο BBC εκπρόσωπος της αγγλικής Ποδοσφαιρικής Ομοσπονδίας. 
Η υπουργός αθλητισμού της Μεγάλης Βρετανίας, Τρέισι Κράουτς έκανε, επίσης, δηλώσεις στο BBC. «Δεν υπάρχει καλύτερη χρονική συγκυρία από αυτήν» ήταν τα λόγια της. 
«Για εμένα ήταν μία μακρά και δύσκολη διαδρομή, αλλά στο τέλος κατάλαβα πως προτιμώ να ζω με έναν άνδρα τη ζωή μου. Αποφάσισα να μιλήσω επειδή πιστεύω πως έφτασε η στιγμή να κάνω ένα βήμα μπροστά σχετικά με αυτό το θέμα, όπως είναι η ομοφυλοφιλία στον επαγγελματικό αθλητισμό.  Δεν ντράπηκα ποτέ για αυτό που ήμουν, όμως στο ποδόσφαιρο δεν είναι πάντα εύκολο να αντιμετωπίζεις αυτό το ζήτημα. Φανταστείτε 20 άνδρες καθισμένους γύρω από ένα τραπέζι, την ώρα που πίνουν και λένε αστεία για τους γκέι.
Ακόμα και αν δεν είναι πάρα πολύ προσβλητικά, δεν είναι εύκολο. Έπαιξα σε Γερμανία, Αγγλία και Ιταλία και η ομοφυλοφιλία δεν θεωρείται πρόβλημα, ούτε στα αποδυτήρια, όμως στον επαγγελματικό αθλητισμό υπάρχουν κάποια στερεότυπα» είχε πει ο Χίτσλσμπεργκερ, στις αρχές του 2014 όταν μίλησε δημόσια για το μυστικό που κρατούσε μέχρι τα 31 χρόνια της ζωής του. 
Στερεότυπα... Αυτά που θέλουν το ποδόσφαιρο να είναι άθλημα μόνο για... άνδρες. Ουδείς, ωστόσο, ούτε στην κλειστή κοινωνία μιας ομάδας, ούτε οπαδός της είναι έτοιμος, ακόμα και το 2017, να δεχθεί ότι ένας παίκτης μπορεί να έχει διαφορετικές σεξουαλικές προτιμήσεις. 
Ποιος δεν θυμάται τον χλευασμό και τα ομοφοβικά σχόλια που είχε προκαλέσει πριν από μερικά χρόνια το τρυφερό... ενσταντανέ του Ζεράρ Πικέ με τον Ζλάταν Ιμπραΐμοβιτς στο προπονητικό κέντρο της Μπαρτσελόνα; Ακόμα και σε μια κοινωνία, όπως αυτή της Ισπανίας, χώρα στην οποία έχει αναγνωριστεί ο γάμος ομοφυλοφίλων, η εικόνα των δύο σούπερ σταρ προκάλεσε σάλο. 
«Είχα μόλις βγάλει την αυτοβιογραφία μου και εκείνος είχε έρθει να μου πει μπράβο. Εγώ είμαι θερμός άνθρωπος και τον ευχαρίστησα, γι’ αυτό κι αυτός που μας φωτογράφησε μας έπιασε να κρατάμε ο ένας το χέρι του άλλου. Όποιος μας φωτογράφησε δεν ήταν από σκανδαλοθηρικό περιοδικό, γιατί αυτό έγινε στο προπονητικό μας κέντρο. Δεν μπορούσα να πιστέψω πως το θέμα αυτό πήρε τόσο μεγάλη διάσταση, αλλά δεν με εξέπληξε κιόλας» σχολίασε καιρό αργότερα ο Ισπανός αμυντικός. 
Ακόμα και σήμερα, λοιπόν, η προτροπή του προέδρου της αγγλικής Π.Ο. να βγουν και να μιλήσουν οι ομοφυλόφιλοι ποδοσφαιριστές, στην πράξη δεν μπορεί να βρει αποδέκτες. «Οι περισσότεροι φίλαθλοι θα αγκάλιαζαν τους ομοφυλόφιλους της αγαπημένης τους ομάδας, όμως ανησυχώ για τη στάση τους απέναντι στους γκέι των αντιπάλων» είπε, επίσης, ο Κλαρκ. 
«Οταν θέλεις μια φραντζόλα ψωμί, πού πας; Στον φούρναρη, υποθέτω. Αν θέλεις ένα μπούτι αρνιού, στον χασάπη. Τότε, γιατί συνεχίζεις να πηγαίνεις σε αυτά τα καταραμένα κλαμπ πούστηδων;» είχε πει ο «θρυλικός» Μπράιαν Κλαφ, προπονητής του Φάσανου στη Νότινγχαμ Φόρεστ. Σαράντα χρόνια μετά τίποτα δεν έχει αλλάξει. Η αντιμετώπιση θα είναι ίδια. 
Πριν από μερικούς μήνες, ένας διαιτητής μικρών κατηγοριών στην Ισπανία αναγκάστηκε να αποχωρήσει από την ενεργό δράση, καθώς μετά την δημόσια παραδοχή του ότι είναι γκέι, δεχόταν ακόμα και απειλές κατά της ζωής του από οπαδούς. Ο Αντρές Ινιέστα έσπευσε να ταχθεί στο πλευρό του Χεσούς Τομιγιέρο. 
«Κανένας παίκτης δεν πρόκειται ποτέ να βγάλει εκτός αποδυτηρίων την ιδιαίτερη σεξουαλική του ταυτότητα. Δες τι συνέβη σε σένα και φαντάσου τι θα παθαίναμε Ο Ινιέστα μου είπε ότι είναι φυσιολογικό να κρύβονται οι ποδοσφαιριστές. εμείς» ανέφερε ο Τομιγιέρο. 
Στη Γερμανία, υπήρξε κατακραυγή στην... υπόνοια και μόνο ότι ο Φίλιπ Λαμ μπορεί να είναι ομοφυλόφιλος. Γράφτηκε ότι ο γάμος του πρώην αρχηγού της «νάσιοναλμανσαφτ» χρησιμοποιεί τον γάμο του ως βιτρίνα, ώστε να μην γίνουν γνωστές οι σεξουαλικές προτιμήσεις του. «Δεν έχω τίποτα εναντίον των ομοφυλόφιλων, αλλά δεν είμαι» έγραψε ο Λαμ στο βιβλίο του συμβουλεύοντας τους ομοφυλόφιλους ποδοσφαιριστές να λαμβάνουν όλα τα παραίτητα μέτρα ώστε να μην αποκαλυφθούν: «Φοβάμαι πως κάποιος μπορεί να καταλήξει σαν τον Τζάστιν Φάσανου» ήταν τα λόγια που χρησιμοποίησε ο Λαμ! 
Tα ομοφοβικά συνθήματα στα γήπεδα τιμωρούνται από την FIFA, την UEFA και σχεδόν από όλες τις χώρες στα εθνικά πρωταθλήματα. Ωστόσο, αυτό είναι το εύκολο. Το δύσκολο είναι να βγεις με σθένος και να στηρίξεις κάθε άνθρωπο και κάθε επιλογή του. Οι προτροπές είναι καλές και δείχνουνπολιτισμό, ανοχή, πρόοδο. Οι πράξεις, όμως, εξακολουθούν να αποδεικνύουν τον συντηρητισμό και την υποκρισία της (ποδοσφαιρικής) κοινωνίας. 
-Η 17η Μαΐου έχει καθιερωθεί ως διεθνής ημέρα κατά της ομοφοβίας. Από το 1948 μέχρι το 1990, η ομοφυλοφιλία ήταν καταχωρημένη από την Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας στα ψυχικά νοσήματα αλλά στις 17 Μαΐου 1990, η γενική συνέλευσή του, με ψήφισμά της τόνισε ότι «η ομοφυλοφιλία δεν αποτελεί ψυχική νόσο, διαταραχή, ή ανωμαλία». Στις 19 Ιανουαρίου 2006 το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο με συντριπτική πλειοψηφία αναγνώρισε το συμβολισμό της ημέρας αυτής και με ψήφισμά του κάλεσε τα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης να αναλάβουν δράσεις για την εξάλειψη των διακρίσεων λόγω ομοερωτικού προσανατολισμού.

Μακρόν σε Πούτιν: Θα παρακολουθώ στενά την υπόθεση των διώξεων των γκέι

Ο πρόεδρος της Γαλλίας Εμανουέλ Μακρόν δήλωσε σήμερα ότι «θα παρακολουθεί συνεχώς» αν γίνονται σεβαστά τα ανθρώπινα δικαιώματα στη Ρωσία και ιδίως στην Τσετσενία, τονίζοντας ότι απόσπασε από τον ρώσο ομόλογό του Βλαντίμιρ Πούτιν την υπόσχεση ότι θα φροντίσει ώστε να φανεί «όλη η αλήθεια» όσον αφορά τις διώξεις σε βάρος των ομοφυλόφιλων. «Ο πρόεδρος Πούτιν (...) μου ανέφερε ότι ανέλαβε πολλές πρωτοβουλίες για το θέματα των ΛΟΑΔ στην Τσετσενία και μέτρα που στοχεύουν να ρίξουν φως στη δράση των τοπικών αρχών» είπε ο Μακρόν στην κοινή συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν οι δύο ηγέτες στις Βερσαλλίες, όπως μετέδωσε το AFP.

Τρίτη 30 Μαΐου 2017

ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΚΟΡΥΦΑΙΟ PRIDE ΣΤΗ ΛΕΥΚΩΣΙΑ ΥΠΟ ΤΗΝ ΑΙΓΙΔΑ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ


Ο ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΤΗΣ ACCEPT KYΠΡΟΥ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΟ ΕΠΙΤΥΧΗΜΕΝΟ ΦΕΤΙΝΟ PRIDE ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ ΓΙΑ 4Η ΦΟΡΑ ΔΗΛΩΣΕ για την διοργάνωση ότι ήταν ικανοποιημένος.
Μιλώντας στο LGBT Greece news και το Gayhellas.gr ο κ. Κώστας Γαβρηιλίδης τόνισε μεταξύ άλλων τα εξής:
"Θα ήθελα αν μπορείς να μεταφέρεις τον ενθουσιασμό μας για την επιτυχή ολοκληρωση του Φεστιβάλ Υπερηφάνειας 2017 με την Πορεία. Ήταν ένα δύσκολο έργο για τους εθελοντές μας, αλλά ως Accept πιστεύουμε πως η Πορεία τα τελευταία 4 χρόνια έχει βοηθήσει στο να προωθηθούν τα Ανθρώπινα Δικαιώματα των ΛΟΑΤΙ στη Κύπρο τα τελευταία χρόνια. Η μαζικότητα της στήριξης έχει αποδείξει πως η ορατότητα η οποία η πορεία προσφέρει προς τα ΛΟΑΤΙ άτομα σπάζει πολλά από τα ταμπού και τα ερωτηματικά που υπήρχαν για τους 85000 ΛΟΑΤΙ στη Κύπρο, δηλαδή το 10% του πληθυσμού. Χαιρόμαστε που για πρώτη φορά η Πορεία τίθεται υπό την αιγίδα του Προέδρου της Δημοκρατίας, κ. Νίκου Αναστασιάδη, αλλά και, όπως πάντα, υπό την αιγίδα του Δημάρχου Λευκωσίας Κωνσταντίνου Γιωρκάτζη. Υπάρχουν πολλά που έχουν να γίνουν πέραν από την πολιτική όμως στήριξη. Αναμένουμε απτά αποτελέσματα σε θέματα όπως η καταπολέμηση της ομοφοβικής και τρανσφοβικής ρητορικής, ο βασικός στόχος της φετινής Πορείας, και προώθηση ενός σωστού νόμου που αφορά τη Νομική Αναγνώριση της Ταυτότητας Φύλου. Παράλληλα, αναμένουμε βήματα και στο θέμα της καταπολέμησης των διακρίσεων στο χώρο εργασίας προς τους ΛΟΑΤΙ αλλά και φυσικά σε θέματα τεκνοθεσίας και γενικά θεμάτων που αφορούν τις πολύχρωμες οικογένειες."
Τον ευχαριστούμε πολύ.

Η βιογραφία του Ομπάμα που σίγουρα θα συζητηθεί! Ο άγνωστος gay στη ζωή του

Ο τιμημένος με το Πούλιτζερ για Βιογραφία, το 1987, Ντέηβιντ Γκάροου, παρουσίασε μια βιογραφία του Μπαράκ Ομπάμα που περιγράφει τη ζωή του αμερικανού πολιτικού, πριν εκλεγεί πρόεδρος των Ηνωμένων Πολιτειών.Σε ένα από τα κεφάλαια της βιογραφίας αυτής ο συνεργάτης των The New York Times και της The Washington Post αναφέρει ότι είχε σκεφθεί την ομοφυλοφιλία, σύμφωνα με την ιστοσελίδα COED. «Ο Ομπάμα σε μια επιστολή του σε στενή του φίλη αποκάλυψε ότι είχε σκεφτεί την ομοφυλοφιλία, αλλά τελικά αποφάσισε ότι μια ομοφυλοφιλική σχέση θα ήταν λιγότερο δύσκολη και απαιτητική από την ανάπτυξη μιας σχέσης με το αντίθετο φύλο», γράφει στο βιβλίο του «Ανατέλλων Αστέρας: 
Η δημιουργία του Μπαράκ Ομπάμα», ο Γκαροου, το οποίο δημοσιεύθηκε πρόσφατα. Μάλιστα, ο Γκάροου αναλύει τη στενή σχέση του Ομπάμα με τον καθηγητή του Λώρενς Γκόλντουϊν, ένα γκέϊ άνδρα, ο οποίος σύμφωνα με τον συγγραφέα, «άσκησε μεγάλη επιρροπή στον «Μπάρυ» Ομπάμα». Στην ίδια βιογραφία ο συγγραφέας φαίνεται να υιοθετεί την άποψη ότι ο γάμος με την Μισέλ Ομπάμα βασίστηκε στο συμφέρον και όχι στο αίσθημα. Μάλιστα, σύμφωνα με τον αρθρογράφο της USA Today, Καλ Τόμας, ο Μπάρακ Ομπάμα είχε ερωτευθεί και ήθελε να ζήσει με μια γυναίκα ιαπωνικής καταγωγής την Σίλα Μιγιόσι Τζάγκερ, σήμερα καθηγήτρια στο πανεπιστήμιο του Ομπερλίν, στην οποία μάλιστα πρότεινε και γάμο. 
Ωστόσο στη συνέχεια ο Ομπάμα θεώρησε ότι δεν θα ήταν βολικό για την πολιτική του καριέρα να παντρευτεί μια γυναίκα που κατάγεται από λευκούς, διότι κάτι τέτοιο δεν θα ήταν αποδεκτό από αφρο-αμερικανική κοινότητα. Έτσι, ο μελλοντικός πρόεδρος των ΗΠΑ, άρχισε να βλέπει την Μισέλ Ρόμπινσον, ταυτόχρονα με την Τζάγκερ. Στη συνέχεια όμως ο Μπάρακ Ομπάμα ξεκαθάρισε τα πράγματα και παντρεύτηκε την Μισέλ Ρόμπινσον.

Δευτέρα 29 Μαΐου 2017

Εικόνες υπερηφάνειας από το Cyprus Pride Parade 2017

Ήταν μεγάλο, ήταν γεμάτο χαρά, ήταν πλημμυρισμένο από χρώματα και ζωντάνια, ήταν το 4o Cyprus Pride Parade 2017.
 
Φωτογραφίες: Θεόδωρος Έλληνας από το city.com.cy
 
Με το σύνθημα #SpeakLove και ανεμίζοντας την πολύχρωμη σημαία, περπάτησαν χθες (Κυριακή 28/5) πέραν των 2.500 ατόμων στην 4η Πορεία Υπερηφάνειας που πραγματοποιήθηκε στη Λευκωσία, ενώ συνολικά πέρασαν από τις διάφορες εκδηλώσεις που πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο του φετινού Pride γύρω στις 5 χιλιάδες άτομα, σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις.
Η πορεία πραγματοποιήθηκε στους κεντρικούς δρόμους της πρωτεύουσας, ξεκινώντας από τον Δημοτικό Κήπο της Λευκωσίας, με την Ευριδίκη αλλά και τη μουσική ομάδα Boomdida African Beatz να δίνουν το «σφύριγμα» της έναρξης.
Γύρω στις 19:00, η πορεία ολοκληρώθηκε, καταλήγοντας και πάλι στο Δημοτικό Κήπο Λευκωσίας, όπου πραγματοποιήθηκε ένα μεγάλο πάρτι με μουσική, χορό, φαγητό, ποτό και πολλές, όμορφες, χαρούμενες και πολύχρωμες παρουσίες.
Το παρών τους στην Πορεία Υπερηφάνειας, όπως ήταν αναμενόμενο, αφού διανύουμε προεκλογική περίοδο, έδωσαν όλες οι πολιτικές δυνάμεις του τόπου, κάτι όμως που δεν το είδαν όλοι με καλό μάτι...
Πιο κάτω η ανάρτηση του Νικόλα Παπαδόπουλου στο facebook σε σχέση με τον κάπως αφιλόξενο τρόπο που τον υποδέχτηκε μερίδα του κόσμου:
 

Να σημειώσουμε πως παρόμοια "φιλοξενεία" είχε και ο έτερος υποψήφιος για την προεδρία, Γιώργος Λιλλήκας.
 


Ένα trans άτομο από Κύπρο απαντά σε 13 αδιάκριτες ερωτήσεις

«Για τους περισσότερους ανθρώπους σε όλο τον πλανήτη, το φύλο καθορίζεται από το πιστοποιητικό γέννησής τους, το οποίο αναφέρει αν είναι άνδρας ή γυναίκα. Για τα transgender ή τα trans άτομα, όμως, το άρρεν ή το θήλυ που γράφει η ταυτότητα, δεν ανταποκρίνεται σε αυτό που πραγματικά είναι».
 
Επιμέλεια: Ανδρέας Κάτσιης
Τα transgender άτομα είναι μέρος της ανθρώπινης ποικιλομορφίας και θα υπάρχουν είτε μεγαλώσουν με αυστηρά παραδοσιακά πρότυπα, είτε πιο φιλελεύθεροι...
Και εκεί είναι που αρχίζουν να συμβαίνουν τα διάφορα περίεργα και παράδοξα, σχετικά με την κοινωνία και την αντιμετώπισή της προς τα transgender άτομα. Αδιάκριτες ερωτήσεις, προσβλητικές πολλές φορές, οι οποίες -συνήθως- αποσκοπούν στο να κάνουν ένα trans άτομο να νιώσει άσχημα γι’ αυτό που είναι και να του δημιουργήσει περισσότερες ανασφάλειες και ντροπή.
Παρότι σήμερα ο κόσμος έχει μεγαλύτερη και πιο εύκολη πρόσβαση σε πληροφορίες που αφορούν θέματα ΛΟΑΤΙ, ενώ πολύ συχνά γίνονται και διάφορες εκστρατείες ενημέρωσης, υπάρχει ακόμη ένα μεγάλο σύννεφο σε θέματα που αφορούν τους transgender.
Με αφορμή το 4ο Cyprus Pride Parade #SpeakLove που θα ολοκληρωθεί την Κυριακή 28 Μαΐου με τη μεγάλη πορεία υπερηφάνειας στη Λευκωσία, ζητήσαμε από ένα transgender άτομο να μας πει ποιες είναι οι πιο άβολες ερωτήσεις που μπορεί να δεχτεί ένας trans, ποιοι είναι οι πιο fail αστικοί μύθοι που επικρατούν και τέλος, πώς μπορεί κάποιος που θέλει να μάθει περισσότερα πράγματα για έναν trans να θέσει τα ερωτήματα που τον απασχολούν χωρίς να γίνει προσβλητικός και αδιάκριτος.


«Για τα περισσότερα trans άτομα, εκτός κι αν είναι εξαιρετικά τυχεροί, είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα δεχτούν περίεργες, αδιάκριτες και προσβλητικές ερωτήσεις σχετικά με αυτό που είναι,. Το χειρότερο είναι δε πως αν αρνηθούν να απαντήσουν, οι συνομιλητές μπορεί να γίνουν επιθετικοί και εριστικοί».
1# Μα πιο είναι το πραγματικό σου όνομα;
Είναι ίσως η πιο συχνή ερώτηση που γίνεται σε ένα transgender άτομο, αφού στα μάτια του ατόμου που ρωτάει, η εικόνα που βλέπει, δεν με την ταυτότητα που επιθυμεί να εκφράσει το άτομο που έχει απέναντί του. Μια ερώτηση που ακυρώνει την ταυτότητα και την προσωπικότητα ενός transgender ατόμου, αφού δείχνει πως δεν αποδέχεται την ύπαρξη που έχει απέναντι του.

Γιατί ένα trans άτομο να έχει λιγότερα δικαιώματα σε θέματα αξιοπρέπειας, προσωπικών δεδομένων και σεβασμού, από κάποιον άλλον;
2# Έχεις κάνει την επέμβαση;
Αυτό, εκτός από αγένεια -πώς θα σου φαινόταν αν σε ρωτούσα εγώ για τα απόκρυφα σημεία σου- είναι και εξαιρετικά αδιάκριτο, ιδίως όταν γίνεται από εντελώς άγνωστα άτομα. Αν μάλιστα κάποιος γνωρίζει ότι είσαι trans και σε ρωτήσει κάτι τέτοιο, απαιτεί να λάβει και απάντηση, αν δηλαδή έχω αλλάξει τα γεννητικά μου όργανα. Λες και αυτό θα καθορίσει το ποιος είμαι (άντρας ή γυναίκα) ή λες και πρέπει να αφορά τον οποιονδήποτε τι κάνω εγώ με τα γεννητικά μου όργανα.


Να του απαντήσω δηλαδή για ένα μέρος του σώματος μου, το οποίο στο κάτω-κάτω, καθημερινά κρύβεται μέσα σε ρούχα και δεν μπορεί να το δει κανείς. Για να το ξεκαθαρίσουμε, δεν είναι μόνο μια η επέμβαση, είναι πολλές (μαστεκτομή, υστερεκτομή, επέμβαση προσώπου για γυναικεία χαρακτηριστικά, αφαίρεση στήθους κ.ο.κ), μια από αυτές είναι και η αλλαγή οργάνων, η οποία συνήθως είναι η πιο περίπλοκη, δύσκολη, επικίνδυνη και ακριβή. Αυτό σημαίνει ότι κάποιοι transgender επιλέγουν να μην προχωρήσουν σε αυτή τη διαδικασία, κάτι που όμως δεν αλλάζει την ταυτότητα φύλου που επιλέγουν να είναι.

Υπάρχει ένας αυξανόμενος αριθμός οικογενειών -ναι στην Κύπρο-  οι οποίες όχι μόνο αποδέχονται τον άνθρωπό τους όπως ακριβώς είναι, αλλά τον στηρίζουν και τον υπερασπίζονται.
3# Πότε θα κάνεις τελικά την επέμβαση;
Δες πιο πάνω…
 
4# Αλήθεια, πώς κάνεις σεξ;
Ακόμη μια πολύ αδιάκριτη και αγενής ερώτηση, την οποία δέχονται συχνά τα transgender άτομα- δεν μπορώ να καταλάβω γιατί ένα trans άτομο να έχει λιγότερα δικαιώματα σε θέματα αξιοπρέπειας, προσωπικών δεδομένων και σεβασμού, από κάποιον άλλον; Είναι επίσης μια άτοπη ερώτηση, αφού τα trans άτομα κάνουν σεξ όπως και όλος ο υπόλοιπος κόσμος, άλλωστε οι άνθρωποι κάνουν σεξ με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους. Δεν φαντάζομαι να έκανες την ίδια ερώτηση ποτέ σε κάποιον άλλον που δεν είναι trans...
 
5# Έχεις ακόμα αντρικά/γυναικεία γεννητικά όργανα;
Ξανά, αγενής και αδιάκριτη ερώτηση, που δεν αφορά και κανέναν. Αν αυτή την ερώτηση δεν θα την έκανες σε ένα άτομο που δεν είναι trans και δεν θα ήθελες να σου την κάνουν, τότε σε παρακαλώ εφάρμοσε την ίδια τακτική και με ένα trans άτομο. Μόνο και μόνο επειδή είναι κάποιος transgender, δεν νομιμοποιείσαι να του κάνεις τέτοιου είδους προσωπικές ερωτήσεις.

Τα transgender άτομα δεν ενδιαφέρονται να εξαπατήσουν κανέναν, θέλουν μόνο να ζήσουν ήσυχα τη ζωή τους εκφράζοντας το φύλο που τους αντιπροσωπεύει.
6# Είσαι τέλειος όπως είσαι. Γιατί προσπαθείς να κάνεις ζημιά στο σώμα σου;
Αυτός, είναι ακόμη ένας τρόπος για να ακυρώσεις ή να απορρίψεις την ταυτότητα φύλου ενός trans ατόμου. Ενώ αποδεικνύει την επικρατούσα λογική, η οποία είναι ανίκανη να αναγνωρίσει την ποικιλομορφία στην ανθρώπινη αυτό-έκφραση. Τα ζητήματα της υγείας, έχουν πολλά επίπεδα και αναγνώσεις και για τα trans άτομα – όχι για όλα- το να καταφέρουν να πετύχουν την αρμονία του πως νιώθουν με το πως φαίνονται, είναι το πιο σημαντικό βήμα στην επίτευξη της ευημερίας τους.
 
7# Γιατί προσπαθείς να εξαπατήσεις τον κόσμο; Δεν θα γίνει ποτέ αληθινός άντρας/γυναίκα.
Αυτό δεν είναι μόνο αγενές, αλλά βάρβαρο και επιθετικό. Είναι στην ουσία μια προσπάθεια να ταπεινώσεις και να εκφοβίσεις ένα trans άτομο, και να το πείσεις να επιστρέψει σε ένα καλούπι το οποίο εσύ πιστεύεις ότι ανήκει. Τα transgender άτομα δεν ενδιαφέρονται να εξαπατήσουν κανέναν, θέλουν μόνο να ζήσουν ήσυχα τη ζωή τους εκφράζοντας το φύλο που τους αντιπροσωπεύει, χωρίς να πρέπει να νιώθουν περιθωριοποιημένοι, ή ψεύτες ή ακόμα ότι πάσχουν από κάποια πνευματική αναπηρία.

Τα transgender άτομα δεν πρέπει να εξαναγκάζονται να ζουν σ’ ένα ψέμα, γιατί η κοινωνία ή η κουλτούρα της χώρας στην οποία ζουν, δεν αποδέχεται την ποικιλομορφία.
8# Δοκίμασες κάποια θεραπεία πριν;
Άκρως προσβλητικό. Μια ακόμη απόδειξη ότι η κοινωνία θεωρεί πως η επιλογή ενός transgender ατόμου δεν υφίσταται, και πρέπει αυτό το άτομο να θεραπευτεί ακολουθώντας μια ψυχολογική θεραπεία. Την ώρα που πολλά trans άτομα παλεύουν με το άγχος, την κατάθλιψη και τον κοινωνικό αποκλεισμό, καταπιέζοντας παράλληλα τη φύση τους για να επιβιώσουν, είναι ότι χειρότερο να τους λες ότι το να είσαι transgender, είναι ένα υποπροϊόν μιας υποβόσκουσας νεύρωσης ή μιας ψυχολογικής δυσλειτουργίας.
 
9# Με την οικογένεια και τους οικείους σου τι γίνεται; Δεν σε ενδιαφέρει το πώς θα του επηρεάσει η απόφαση σου και πώς θα τους κάνει να νιώσουν;
Προσπάθεια χειραγώγησης και ξεκάθαρη απόπειρα εξαναγκασμού ενός trans ατόμου να επιστρέψει πίσω στο καλούπι που του «αρμόζει» σύμφωνα με την κοινωνία. Η ευτυχία του καθενός εξαρτάται μόνο απ’ αυτόν. Τα transgender άτομα δεν πρέπει να εξαναγκάζονται να ζουν σ’ ένα ψέμα, γιατί η κοινωνία ή η κουλτούρα της χώρας στην οποία ζουν, δεν αποδέχεται την ποικιλομορφία. Η πιο πάνω ερώτηση, υπονοεί παράλληλα πως οι οικογένειες των trans ατόμων είναι δεδομένο πως πρέπει να ντρέπονται γι’ αυτούς και να τους απορρίπτουν.
Παρόλο που είναι γεγονός ότι στις πιο παραδοσιακές κοινωνίες, όπως είναι η Κύπρος, τα μέλη της οικογένειας ενός trans ατόμου δεν αποδέχονται αυτή την επιλογή και τους εξαναγκάζουν σε αποσιώπηση του γεγονότος, υπάρχει ένας αυξανόμενος αριθμός οικογενειών -ναι στην Κύπρο-  οι οποίες όχι μόνο αποδέχονται τον άνθρωπο τους όπως ακριβώς είναι, αλλά τον στηρίζουν και τον υπερασπίζονται.
 

Διάβασε επίσης εδώ για τη μεγάλη συναυλία του  Cyprus Pride Days 2017


Εναλλακτικά, αν θέλεις πραγματικά να μάθεις κάποια πράγματα για τον συνομιλητή σου, που τυγχάνει να είναι trans, μπορείς να θέσεις τα ερωτήματά σου κάπως διαφορετικά, ούτως ώστε και να μην τον προσβάλεις ή να τον κάνεις να νιώσει άσχημα, αντίθετα όμως θα του δημιουργήσεις ένα αίσθημα ασφάλειας και οικειότητας.

Το να είσαι transgender, αφορά την ταυτότητα φύλου. Το να είσαι gay, όμως, αφορά τον σεξουαλικό σου προσανατολισμό.
1# Ποια είναι η προσωπική προσφώνηση που προτιμάς;
Αυτόματα, δείχνει έναν συνομιλητή με τον οποίο ένα trans άτομο μπορεί να νιώσει ασφαλής και να είναι ο εαυτός του. Κάποια trans άτομα νιώθουν άνετα με τις παραδοσιακές προσφωνήσεις, αυτός/αυτή, του/της, ενώ άλλα trans άτομα μπορεί να νιώθουν πιο άνετα με ουδέτερες προσφωνήσεις όπως αυτό/αυτή κ.ο.κ.
 
2# Η ζωή σου τώρα άλλαξε προς το καλύτερο;
Αν ένα transgender άτομο εκφράζει ανοιχτά την ταυτότητα φύλου του, άσχετα αν έχει προχωρήσει σε ορμονοθεραπείες ή επεμβάσεις, αυτή είναι μία καλή ερώτηση. Ακόμη μια καλή ερώτηση θα ήταν «Τι σχέδια μπορείς να κάνεις τώρα για τη ζωή σου, που δεν μπορούσες πριν;», ή «Πώς το να είσαι trans άτομο, σε κάνει να αντιμετωπίζεις τον κόσμο;».

#ΜΥΘΟΙ
1# Τα trans άτομα είναι απλά ομοφυλόφιλοι, οι οποίοι δεν αποδέχονται τον σεξουαλικό τους προσανατολισμό.
Το να είσαι transgender και το να είσαι gay, είναι δύο διαφορετικά πράγματα. Το να είσαι transgender, αφορά την ταυτότητα φύλου. Με λίγα λόγια δηλαδή, είναι ένας άνθρωπος ο οποίος βλέπει τον εαυτό του ως άντρα, γυναίκα ή άφυλο ον, άσχετα με το τι λέει το πιστοποιητικό γέννησης. Το να είσαι gay όμως, αφορά τον σεξουαλικό σου προσανατολισμό. Δηλαδή πιο φύλο σε ελκύει, όχι το τι φύλο είσαι. Τα trans άτομα μπορεί να είναι straight, gay, bisexual, όπως ακριβώς συμβαίνει με όλους όσοι η εικόνα τους συνάδει, με το πιστοποιητικό γέννησης τους.

Οι μητέρες και οι πατεράδες, δεν «κάνουν» τα παιδιά τους transgender.
2# Τα trans άτομα είναι πνευματικά διαταραγμένοι.
Τα transgender άτομα υπάγονται κάτω από μια μεγάλη ομπρέλα φύλων ταυτότητας, η οποία διαφέρει από την δυαδική του άρρεν και του θήλυ. Το να είσαι transgender δεν είναι ψυχολογική ή πνευματική δυσλειτουργία.
 
3# Όλα τα trans άτομα θέλουν να προχωρήσουν ιατρικά σε επεμβάσεις και ορμονοθεραπείες.
Ακόμη ένα ψέμα. Ενώ πολλοί transgender αντιμετωπίζουν μεγάλα προβλήματα την περίοδο της εφηβείας, που το σώμα αλλάζει και επιθυμούν να προχωρήσουν σε επεμβάσεις και ορμονοθεραπείες για να εκφράσουν την ταυτότητα των φύλων τους, υπάρχουν και αυτοί που δεν έχουν την ανάγκη να τροποποιήσουν το σώμα τους. Που απλά επιθυμούν να εκφράζουν την ταυτότητα του φύλου τους, χωρίς να ντρέπονται, να στοχοποιούνται, να παρενοχλούνται ή να περιθωριοποιούνται από τις οικογένειές τους, το χώρο εργασίας και τις κοινωνικές τους αλληλεπιδράσεις (ιδίως εκείνες που απαιτούν έγγραφα ταυτότητας, όπως το άνοιγμα τραπεζικού λογαριασμού, άδεια οδήγησης ή το διαβατήριο κλπ).
 

4# Αν οι γονείς σου σε μεγάλωναν πιο παραδοσιακά και με πιο αποτελεσματικό τρόπο, τίποτα απ’ όλα αυτά δεν θα συνέβαινε.
Ακόμη ένας μύθος. Οι μητέρες και οι πατεράδες, δεν «κάνουν» τα παιδιά τους transgender. Δεν συμβαίνει αυτό επειδή ο πατέρας δεν ήταν αρκετά «άντρας» ή η μητέρα αρκετά «γυναίκα», ή δεν δόθηκε αρκετή έμφαση στους παραδοσιακούς ρόλους, μεγαλώνοντας. Τα transgender άτομα είναι μέρος της ανθρώπινης ποικιλομορφίας και θα υπάρχουν είτε μεγαλώσουν με αυστηρά παραδοσιακά πρότυπα, είτε πιο φιλελεύθερα. Από την ιστοσελίδα city.cy

Athens Pride: Στην πλατεία Συντάγματος στις 10 Ιουνίου

«Η μετακόμιση του φεστιβάλ έχει συμβολική σημασία, γιατί αποτελεί αναγνώριση ότι πλέον γίνεται ορατό στον κόσμο του Pride, αλλά επίσης δείχνει ότι μεγαλώνει και δεν χωράει στην πλατεία Κλαυθμώνος» εξήγησε σε σχετική συνέντευξη Τύπου ο Ραφαήλ Μπιλίδας, υπεύθυνος επικοινωνίας του Φεστιβάλ. 
Ο χώρος διεξαγωγής δεν είναι όμως η μόνη καινοτομία του Φεστιβάλ, καθώς φέτος συγκεντρώνει τη μεγαλύτερη στήριξη από τις πρεσβείες άλλων χωρών (μέχρι στιγμής 29 πρεσβείες έχουν δηλώσει την υποστήριξή τους). Η φετινή διοργάνωση, το Σάββατο 10 Ιουνίου, θα έχει κεντρικό μήνυμα «Θέμα Παιδείας».
Όπως αναφέρουν οι διοργανωτές, με το σύνθημα αυτό τονίζεται ότι «η επαφή με το βίωμα του κάθε ατόμου μπορεί να αποτελέσει έναυσμα για την επαναξιολόγηση των αρχών μας, την αμφισβήτηση των κοινωνικά κατασκευασμένων εννοιών και στερεοτύπων και τη σταδιακή ηθική πρόοδο της κοινωνίας μας». Μέσα από τη διοργάνωση επιδιώκεται «μια κοινωνία στην οποία αξίες, όπως η ενσυναίσθηση, ο σεβασμός στον συνάνθρωπο και η αλληλεγγύη θα ιεραρχούνται ευνοϊκότερα. Μια κοινωνία που θα έχει μάθει να αποδέχεται και να σέβεται όλες τις σεξουαλικότητες, τα φύλα και τα σώματα, είναι μια κοινωνία με παιδεία». 

Τη διοργάνωση υποστηρίζει η Περιφέρεια Αττικής. «Αποτελεί βαθιά μας πεποίθηση ότι ο πλήρης σεβασμός των ανθρωπίνων δικαιωμάτων όλων των πολιτών, χωρίς διακρίσεις λόγω σεξουαλικού προσανατολισμού και ταυτότητας φύλου, είναι προϋπόθεση συνεκτικής και αλληλέγγυας ανάπτυξης μιας κοινωνίας» επισήμανε μεταξύ άλλων η περιφερειάρχης Αττικής, Ρένα Δούρου, κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου. Την πλατεία Συντάγματος παραχώρησε για τις ανάγκες του Φεστιβάλ ο Δήμος Αθηναίων. Όπως είπε η αντιδήμαρχος Διαχείρισης Κοινόχρηστων Χώρων, Νέλλη Παπαχελά, οι διοργανωτές του Φεστιβάλ κατέθεσαν μελέτη κοινόχρηστου χώρου για τη χρήση της πλατείας Συντάγματος, «μια μελέτη που θεωρώ ότι θα πρέπει να λειτουργήσει υποδειγματικά για τον Δήμο σχετικά με τη χρήση του δημόσιου χώρου». 
Της παρέλασης του Athens Pride θα προηγηθεί μια εβδομάδα πολιτιστικών και ενημερωτικών εκδηλώσεων (3-9 Ιουνίου) σε κεντρικά σημεία της Αθήνας, το πρόγραμμα των οποίων θα ανακοινωθεί μέσω της ιστοσελίδας athenspride.eu Σημειώνεται επίσης, ότι στις 14 και 15 Ιουνίου θα πραγματοποιηθεί και το 6ο Φεστιβάλ Υπερηφάνειας Θεσσαλονίκης «Thessaloniki Pride» με θέμα «Έλα όπως είσαι».

Κυριακή 28 Μαΐου 2017

MOVIES: Jours de France (Four Days in France) (2016)

Το πρωί, ο Pierre αφήνει τον Παύλο. Στο τιμόνι της Alfa Romeo του, διασχίζει τη Γαλλία, τις πεδιάδες του, τα βουνά του, χωρίς έναν ακριβή προορισμό, αφήνοντας τον εαυτό του να καθοδηγείται μόνο από τους ανθρώπους και τα τοπία που συναντά. Ο Pierre χρησιμοποιεί το Grindr, μια εφαρμογή του κινητού του τηλεφώνου που καταγράφει και εντοπίζει τις ευκαιρίες σύνδεσης. Αλλά ο Παύλος το χρησιμοποιεί επίσης για να τον ακολουθήσει. Μετά από τέσσερις ημέρες και τέσσερις νύχτες συναντήσεων - σεξουαλικές ή όχι - θα βρεθούν ο ένας τον άλλον; Ένα είδος οδύσσειας στην κρουαζιέρα είναι μεγάλης έκτασης, στην αδιόρατη κρουαζιέρα ... Και υπάρχει κάτι πολύτιμο, αν όχι ασυνήθιστο, για τον τρόπο που η ταινία προκαλεί καθολικές αλήθειες για ερωτική περιπλάνηση.
French with English Subtitles Here OR Here

Ο γκέι Πρώτος Κύριος ανάμεσα στις Πρώτες Κυρίες

Πρώτο θέμα στα διεθνή σκανδαλοθηρικά ταμπλόιντ είναι η αναμνηστική φωτογραφία με τις πρώτες κυρίες του ΝΑΤΟ, μεταξύ των οποίων βρίσκεται κι ένας άνδρας (ως πρώτος κύριος), ο σύζυγος του ομοφυλόφιλου πρωθυπουργού του Λουξεμβούργου Ξαβιέ Μπετέλ. Ο Γκοτιέ Ντεστενάι, σύζυγος του πρωθυπουργού του Λουξεμβούργου Ξαβιέ Μπετέλ, συμμετείχε στην κοινή φωτογραφία συζύγων των αρχηγών κρατών και κυβερνήσεων των χωρών – μελών του NATΟ, μαζί – μεταξύ άλλων – με τη Μελάνια Τραμπ, την Μπριζίτ Μακρόν και την Εμινέ Ερντογάν. 
Ο Βέλγος αρχιτέκτονας, ο οποίος ενώθηκε με τα δεσμά του γάμου με τον κ. Μπετέλ το 2015, φωτογραφήθηκε με συζύγους ορισμένων εκ των ηγετών των 28 χωρών – μελών της Συμμαχίας στο Βασιλικό Κάστρο στις Βρυξέλλες. Ο κ. Ντεστενάι στάθηκε πίσω από την Μελάνια Τραμπ και μία όχι και τόσο ευχαριστημένη Εμινέ Ερντογάν.Η σύζυγος του προέδρου της Τουρκίας είναι πιστή μουσουλμάνα και ακολουθεί αυστηρά την τυπική ισλαμική κάλυψη του σώματός της σε δημόσιο χώρο.

Σάββατο 27 Μαΐου 2017

ΟΜΟΦΟΒΙΚΟΣ ΕΒΡΙΣΕ ΔΙΑΔΗΛΩΤΕΣ ΣΤΟ 1ο ΑΥΤΟΟΡΓΑΝΩΜΕΝΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Ένταση επικράτησε νωρίς το μεσημέρι στην πορεία του 1ου Αυτο-Οργανωμένου Gay Pride στη Θεσσαλονίκη. Ένας νεαρός την ώρα που περνούσε η πορεία από τον πεζόδρομο της Αγίας Σοφίας, έβρισε τους διαδηλωτές. Εκείνοι με τη σειρά τους αντέδρασαν με αποτέλεσμα να επικρατήσει για λίγα λεπτά ένταση με τις δύο πλευρές να ανταλλάσσουν χαρακτηρισμούς. Η Αστυνομία απομάκρυνε τον νεαρό και στη συνέχεια η πορεία συνέχισε κανονικά.

Ειρήνη Παπαδοπούλου: «Η διαφορετικότητα μας είναι που μας κάνει ξεχωριστούς»

Είχε δηλώσει στο παρελθόν ότι έπεσε θύμα bullying στα σχολικά της χρόνια λόγω της καταγωγής της. Εκείνη η εποχή τι μάθημα ζωής της έδωσε; 
«Το μάθημα που μου έδωσε εκείνη η εποχή είναι να μην κρίνω, να μην κατακρίνω κανέναν για καμία συμπεριφορά, καταγωγή, χρώμα, γλώσσα, κοινωνική θέση, αλλά και σεξουαλική επιλογή, αλλά αντιθέτως να αγκαλιάζω και να στηρίζω όσους βρίσκονται στη θέση αυτή. Είναι στενάχωρο το φαινόμενο byllying ρατσισμός - μη αποδοχή να υφίσταται το 2017 στα σχολεία, στους εργασιακούς χώρους, στους φίλους, γνωστούς, αλλά και μέσα στην ίδια σου την οικογένεια και γενικότερα στην κοινωνία και θα το φωνάζω δυνατά σε κάθε ευκαιρία! 
Και κάτι ακόμα: είναι κάτι που σε πονάει και σε ακινητοποιεί όταν σου συμβαίνει, γιατί απλά φοβάσαι... Τώρα το να φοβάσαι είναι αόριστο. Είναι ένα ψευτονταϊλίκι για να νιώσουν πιο σημαντικοί αυτοί που το κάνουν. Ομως, το αληθινό πρόβλημα δεν είναι η διαφορετικότητα του θύματος, αλλά ο ίδιος ο θύτης που νιώθει φόβο, ζήλια, θυμό, φθόνο, ανασφάλεια, δυστυχία. Είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι η διαφορετικότητα μας είναι που μας κάνει ξεχωριστούς και μοναδικούς, θα πρέπει να είμαστε υπερήφανοι για τον εαυτό μας και να μην επιτρέπουμε σε άτομα που μας εκφοβίζουν να μας καταβάλλουν», λέει η Ειρήνη Παπαδοπούλου στις Ειδήσεις.

Κρήτη: Επενδύουν στον gay τουρισμό και στους swinge

Ξενοδόχοι της Κρήτης ετοιμάζονται να επενδύσουν στον γκέι τουρισμό (LGBT) που έχει μερίδιο άνω του 10% στην παγκόσμια αγορά και θεωρείται από τους πιο προσοδοφόρους διεθνώς. Σύμφωνα με δηλώσεις των ξενοδόχων, στο patrisnews, αναζητούν για αγορά ξενοδοχεία τα οποία θα απευθύνονται αποκλειστικά στην κοινότητα ομοφυλοφίλων.
Η εναλλακτική επένδυση για τον έναν από αυτούς είναι η αγορά ξενοδοχείου που θα μετατραπεί σε μονάδα πολυτελείας και θα φιλοξενεί αποκλειστικά μέλη των διεθνών κλαμπ ανταλλαγής συντρόφων. “Η Κρήτη παρά τις προκαταλήψεις που υπάρχουν, θα κερδίσει από τον γκέι τουρισμό” λένε, προσθέτοντας ότι ήδη πολλά μεγάλα και καλά ξενοδοχεία του νησιού διαφημίζονται ως μονάδες φιλικές στους ομοφυλόφιλους και κάθε χρόνο φιλοξενούν πολλούς τουρίστες από τη μεγάλη αυτή διεθνή κοινότητα. Να σημειωθεί ότι το Σαββατοκύριακο ένα ζευγάρι ανδρών από την Ελβετία και τη Γαλλία παντρεύεται σε ένα από τα πολυτελή ξενοδοχεία της Ελούντας. 
Ο Νίκος Χαλκιαδάκης, πρώην πρόεδρος των ξενοδόχων και ιδιοκτήτης των Cactus Hotels, σημείωσε: “Έχουμε πολλούς γκέι τουρίστες σε όλα τα ξενοδοχεία της Κρήτης και μάλιστα στα πιο ακριβά. Είναι άνθρωποι οι περισσότεροι χωρίς παιδιά και οικογενειακές υποχρεώσεις, οι οποίοι έχουν την άνεση να ταξιδεύουν και να περνάνε καλά. Προτιμούν τα ξενοδοχεία που δεν φιλοξενούν παιδιά, παρά μόνο ενήλικες, τους ενδιαφέρει το καλό φαγητό ή οι ποιοτικές ήρεμες διακοπές, χωρίς ενοχλήσεις από τους γύρω τους. Είναι διακριτικοί και ξοδεύουν αρκετά χρήματα στα ταξίδια τους”. 
Η Κρήτη θα κερδίσει
Η Κρήτη θα κερδίσει, εάν κάνει άνοιγμα στον γκέι τουρισμό και προσωπικά το σκέφτομαι σοβαρά να προχωρήσω σε μια τέτοια επένδυση”. Ο κ. Χαλκιαδάκης σχολιάζει ότι ο κερδισμένος επιχειρηματίας θα είναι εκείνος που θα κάνει την αρχή και τονίζει ότι και άλλοι ξενοδόχοι της Κρήτης σκέφτονται να επενδύσουν προς αυτή την κατεύθυνση. “Στο ξεκίνημα θα υπάρχει προκατάληψη, αλλά πιστεύω σύντομα θα ξεπεραστεί. Το παν είναι να γίνει η αρχή” αφού πρόκειται για μια ιδιαίτερα προσοδοφόρα αγορά”. 
Ο ίδιος σημειώνει ότι αυτό το σχέδιο είναι στα πλάνα της επόμενης διετίας, ενώ, εάν δεν προχωρήσει, η εναλλακτική σκέψη του είναι να αγοράσει ένα ξενοδοχείο “στην μέση του πουθενά” και να το λειτουργήσει αποκλειστικά για swingers τους οποίους έχει ήδη φιλοξενήσει 2 φορές σ’ ένα από τα ξενοδοχεία του και του χρόνου τον Απρίλιο θα βρίσκονται και πάλι εδώ, αφού φέτος το καλοκαίρι θα κάνουν κρουαζιέρα στα ελληνικά νησιά. “Μέχρι το 2019, ή το ένα ή το άλλο ξενοδοχείο θα βρίσκονται σε λειτουργία, γιατί θεωρώ ότι πρόκειται για σωστές και αποδοτικές επιχειρηματικές κινήσεις” δήλωσε στη συνέχεια. “Η γκέι αγορά είναι πολύ δυνατή και η Κρήτη θα μπορούσε να ωφεληθεί σημαντικά από αυτήν” ανέφερε στην “Π” ο Φώτης Κοκοτός των Elounda S.A. Hotels, σημειώνοντας ότι είχε κάνει διερευνητικές επαφές για την περίπτωση ξενοδοχείου στη Σητεία, ωστόσο συνάντησε τις αντιδράσεις της τοπικής κοινωνίας. 
Η αναζήτηση συνεχίστηκε και τώρα βρέθηκε μια άλλη ξενοδοχειακή μονάδα στην βορειοανατολική Κρήτη, ιδιοκτησίας παραδοσιακού ξενοδόχου της Κρήτης, με τον οποίο γίνονται συζητήσεις και οικονομικές διαπραγματεύσεις. “Ο κάθε επιχειρηματίας που θέλει να επενδύσει σε αυτή την τουριστική αγορά και σε κάθε άλλη λαμβάνει υπόψιν διάφορες παραμέτρους και σε αυτή την περίπτωση και τις προκαταλήψεις που υπάρχουν. Είναι δικαίωμα του καθένα να επενδύει όπως νομίζει. Το θέμα είναι να μην εμποδίζεις κάποιον που θέλει να κάνει μια δουλειά και να μην του δημιουργείς προβλήματα” υπογράμμισε. Για τη δυναμική του γκέι τουρισμού ο γ. γραμματέας του Συνδέσμου Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων Κρήτης Δημήτρης Διβόλης μας είπε: “Είναι γνωστό ότι μεγάλα και καλά ξενοδοχεία της Κρήτης διαφημίζονται ως μονάδες φιλικές στην κοινότητα των γκέι, όπως είναι επίσης γνωστό ότι πρόκειται για πολύ σημαντική αγορά παγκοσμίως. Υπάρχει ένα θέμα με το πόσο θα γίνει αποδεκτό το άνοιγμα στους γκέι από τις μικρές κοινωνίες. Ωστόσο, πρόκειται για μια μεγάλη κοινότητα ανθρώπων που ξοδεύουν πολλά περισσότερα χρήματα στις διακοπές τους, προτιμούν τα υψηλής κατηγορίας ξενοδοχεία και στηρίζουν σημαντικά την οικονομία των περιοχών που επισκέπτονται. 
Περισσότερα χρήματα και συχνότερα διακοπές 
Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσιάστηκαν πριν 2 χρόνια στην κορυφαία τουριστική έκθεση του Βερολίνου ΙΤΒ, οι κατά κεφαλήν δαπάνες των ομοφυλόφιλων πελατών στις διακοπές τους είναι κατά 57% υψηλότερες από εκείνες των ετεροφυλόφιλων. Άλλωστε, οι έρευνες δείχνουν ότι το μερίδιο του LGBT τουρισμού στην παγκόσμια αγορά υπερβαίνει το 10%. Περιγράφοντας αυτή την αγορά ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του διεθνούς ταξιδιωτικού συνδέσμου IGLTA Τζον Tανζέλα στην Ντόιτσε Βέλε επισημαίνει ότι είναι το ίδιο διαφοροποιημένη όπως η γενική τουριστική αγορά. Υπάρχει μια διαφορά στον προϋπολογισμό και στη συχνότητα των διακοπών. 
«Συνήθως, επειδή οι περισσότεροι γκέι δεν έχουν παιδιά, διαθέτουν περισσότερα χρήματα στα ταξίδια τους. Κάνουν επίσης συχνότερα διακοπές» εξηγεί ο κ. Τανζέλα. Στη γκέι τουριστική αγορά, είναι ιδιαίτερα σημαντικός ο ρόλος της δικτύωσης, η οποία διασφαλίζει στους χρήστες σημαντικές πληροφορίες για τους τουριστικούς προορισμούς. Η ανταλλαγή εμπειριών μέσω των δικτύων διασφαλίζει τη διάχυση των πληροφοριών. Από τον LGBT τουρισμό αντλεί σημαντικά οφέλη και ο τουρισμός των πόλεων.

Παρασκευή 26 Μαΐου 2017

Κάννες 2017: Η ιστορία της Act Up στο ήδη κλασικό «120 Βattements par Μinute»

Οι «120 Χτύποι το Λεπτό» στον τίτλο της νέας ταινίας του Ρομπέν Καμπιγιό αναφέρονται στο σημείο εκείνο που η καρδιά χτυπάει πλέον σε επικίνδυνα σημεία: όταν η επιθυμία γίνεται εμμονή, η χαρά ελευθερώνει ενέργεια, ο θυμός μετατρέπεται σε βία και το μόνο που έχει σημασία είναι να καταφέρεις να μην περάσεις το όριο - για να μην χάσεις τη στιγμή αλλά κυρίως την ίδια σου τη ζωή. Δεν είναι τυχαίο ότι στους ίδιους χτύπους μετράνε και τα beats της house μουσικής που εμφανίστηκε ως μια (όχι μόνο μουσική) επανάσταση στις αρχές της δεκαετίας του '80, ακριβώς, δηλαδή την ίδια εποχή που ένα ιός άρχισε να εξαπλώνεται στην γκέι κοινότητα σκορπώντας το θάνατο, πρώτα στην Αμερική και στη συνέχεια στην Ευρώπη.
Η ταινία του Ρομπέν Καμπιγιό (είναι ο σεναριογράφος της αριστουργηματικής «Τάξης» του Λαράν Καντέ που είχε κερδίσει το Χρυσό Φοίνικα το 2008 και σκηνοθέτης του υπέροχου «Eastern Boys») διαδραματίζεται στο Παρίσι στις αρχές της δεκαετίας του '90, όταν η γαλλική Act Up, στα πρώτα μόλις χρόνια της δημιουργίας της, κορυφώνει τις δράσεις της, ενημερώνοντας για τον ιό του AIDS και απαιτώντας από την κυβέρνηση και τις φαρμακευτικές εταιρίες να επισπεύσουν τις δοκιμές για τα φάρμακα που θα μπορούσαν να σταματήσουν την ιλιγγιώδη θανατηφόρα διαδρομή του ιού όχι μόνο στην γκέι κοινότητα, αλλά και ανάμεσα στους τοξικομανείς, τις ιερόδουλες και τους φυλακισμένους.
To 70ό Φεστιβάλ Καννών διεξάγεται φέτος από τις 17 μέχρι και τις 28 Μαΐου. Τo Flix θα βρίσκεται εκεί για ενημέρωση κάθε λεπτό για όσα θα συμβούν εντός και εκτός των σκοτεινών αιθουσών. Διαβάστε περισσότερα στο ειδικό του τμήμα, αφιερωμένο στο Φεστιβάλ Καννών, που ανανεώνεται συνεχώς.
120 Battements par Minute 607
Ο,τι ξεκινάει σαν μια (κυριολεκτικά) αιματηρή βουτιά στα άδυτα της ακτιβιστικής οργάνωσης και τη γνωριμία με τους κανόνες με τους οποίους λειτούργησε και έκανε έντονη αίσθηση το πρώτο μισό της δεκαετίας του '90 στη Γαλλία, γίνεται γρήγορα η ιστορία νέων ανθρώπων που έρχονται αντιμέτωποι με το θάνατο και βρίσκουν νόημα στο να αντισταθούν απαιτώντας κάτι ακόμη περισσότερο σημαντικό και από ορατότητα, ασφάλιση, σεβασμό ή φάρμακα: λίγο περισσότερο χρόνο.
Ο Καμπιγιό σκηνοθετεί την ταινία σε κεφάλαια, επιλέγοντας να αναπαραστήσει μερικές από τις πιο θρυλικές δράσεις της Act Up και χτίζει πάνω στην κάθε μια από αυτές όλες τις πιθανές πλευρές μιας επιδημίας που υπήρξε ταυτόχρονα μια ανείπωτη (ακόμη και σήμερα) τραγωδία, αλλά και μια από τις πιο σημαντικές στιγμές στην ιστορία του ακτιβισμού και της σημασίας του εν γένει ως όπλο απέναντι στη διεκδίκηση των ανθρώπινων δικαιωμάτων, της προστασίας των μειονοτήτων, της αποκάλυψης της υποκρισίας και του συντηρητισμού ενός κατεστημένου που δεν λυγίζει ακόμη και μπροστά στο θάνατο αθώων ανθρώπων.
Καθώς οι δράσεις της Act Up κορυφώνονται (για να φτάσουν στον κατακόκκινο Σηκουάνα σαν βαμμένο από αίμα σε μια εικόνα που είπε περισσότερα από αμέτρητες δεκαετίες ακτιβισμού) και τα αιτήματα γύρω από τον ιό, την ενημέρωση και την αντιμετώπισή του φτάνουν στο απόγειό τους, το «120 Βattements par Minute» αφήνει χώρο στο κάδρο του για την ιστορία του Σον, ιδρυτικού και από τα πιο ενεργά και «επιθετικά» μέλη της γαλλικής Αct Up και του Νατάν, νέου εθελοντή που θα δει το αγόρι που αγαπάει να πεθαίνει μέρα με τη μέρα, δυναμώνοντας έτσι την ένταση στον ακτιβισμό του, τον έρωτά του, τον τρόπο με τον οποίο θα αποφασίσει να οδήγήσει με ασφάλεια στο θάνατο το σύντροφό του και κυρίως τον τρόπο με τον οποίο θα φροντίσει για την υστεροφημία του.
120 Battements par Minute 607
Η ιστορία τους φέρει όλη την αλήθεια δύο νέων που θα προτιμούσαν να χορεύουν κάθε βράδυ στα κλαμπ παρά να φτιάχνουν ψεύτικο αίμα στις μπανιέρες των σπιτιών τους για να το πετάξουν στη συνέχεια μέσα στα πολυτελή γραφεία των φαρμακευτικών εταιριών και ταυτόχρονα συμπληρώνει ιδανικά όλη την ιστορία μιας κουλτούρας που έμαθε στο ελεύθερο σεξ για να το πληρώσει όχι μόνο με το ρατσισμό και την άνιση κοινωνική μεταχείριση αλλά με το θάνατο και το στιγματισμό.
Και είναι τόσο συγκινητική, χωρίς ποτέ να γίνεται μελοδραματική και κυρίως «ακτιβιστική». Τρυφερή στις ερωτικές τους σκηνές (εκεί και μια από τις ωραιότερες σκηνές γκέι σεξ που είδαμε τελευταία στο σινεμά), σκληρή απέναντι στον τρόμο του θανάτου, λυτρωτικά νατουραλιστική στο σπαρακτικό της φινάλε.
Ηδη από τα πρώτα λεπτά της ταινίας βρίσκεσαι και εσύ, ο θεατής, ένας εθελοντής στο μεγάλο αμφιθέατρο όπου γίνονται οι συγκεντρώσεις της Act Up. Εκεί όπου συζητιούνται δημοκρατικά όλες οι απόψεις, εκεί που παίρνονται οι αποφάσεις, εκεί όπου θα ξεκινήσουν και οι πρώτες διαφωνίες ανάμεσα στους πιο μετριοπαθείς και τους πιο ακραίους ακτιβιστές. Εκεί όπου σιγά σιγά ξετυλίγεται η μεγάλη εικόνα μιας ταινίας που καταφέρνει με τον πιο ανεπιτήδευτο και σχεδόν σωματικό τρόπο να εναλασσεται συνεχώς ανάμεσα στο ατομικό και το συλλογικό, ανάμεσα στη συγκεκριμένη ιστορική περίοδο στην οποία αναφέρεται και στο σήμερα, ανάμεσα σε ένα ακέραιο σινεμά που βρίσκεται εδώ - ακριβώς τη στιγμή που το χρειαζόμαστε - για να φυλάξει στα σπλάχνα του την ιστορική μνήμη και ταυτόχρονα ένα σινεμά τόσο προσωπικό και συγκινητικό σαν η ιστορία του Σον και του Νατάν να είναι η μοναδική που έπρεπε να ειπωθεί μέσα από τα εκατομμύρια των ιστοριών που γεννήθηκαν και... πέθαναν στα πρώτα εκείνα εφιαλτικά χρόνια του AIDS.
120 Battements par Minute 607
Σε μια ευθεία γραμμή που έρχεται να συναντήσει τις καλύτερες ταινίες που γυρίστηκαν ποτέ πάνω στο θέμα του ακτιβισμού, του AIDS και της ιστορίας της LGBTQ κοινότητας (από το «Parting Glances» και τις «Αγριες Νύχτες» μέχρι το «Milk») και ήδη σημείο αναφοράς, το «120 Βattements par Minute» δεν είναι καθόλου τυχαίο πως έρχεται να προσγειωθεί στον κόσμο των βασανιστηρίων για τους γκέι στην Τσετσενία, στην ομοφοβική διακυβέρνηση του Πούτιν, στον ρατισμό του Τραμπ και την άνοδο της ακροδεξιάς στην Ευρώπη και τη Γαλλία.
Καθαρίζοντας τα μάτια σου από τα δάκρυα στους σοφά βωβούς τίτλους τέλους της ταινίας, μπορείς πλέον να δεις με καθαρό βλέμμα πως οι τόσο ξεφτισμένες από την εύκολη και λαϊκίστικη χρήση των ημερών μας έννοιες της «αντίστασης», της «δράσης», του «ακτιβισμού» και της «αυτοοργάνωσης» έχουν νόημα μόνο όταν είσαι διατεθειμένος να φτάσεις σε εκείνο το σημείο όπου η καρδιά χτυπάει στο όριο των 120 χτύπων το λεπτό. Ισως γιατί μόνο σε εκείνο το σημείο κάθε μάχη, κάθε νίκη και κυρίως κάθε ήττα και κάθε θυσία αρχίζει να αποκτά πραγματικό νόημα.